Onko muilla kokemuksia siitä, että hostelleihin ei pääse chech in, eli ei saa huonetta jos saapuu keskellä yötä?
Paikalla oli pelkkä yövartija (hotellin nettisivulla lukee vastaanotto auki 24h/vrk).
Minulle ainakin oli ihan uutta, että chech in on mahdollista VAIN iltapäivästä johonkin klo 22 tai 23 asti.
Poikkeuksena isommat ketjuhotellit tai vaikkapa lentokentän viereiset majapaikat.
Kivaa, kun oltiin kahden teinin kanssa klo 02.00am sitten siinä kadulla matkalaukkujen kanssa, eikä päästy sisälle. varaus tehty ja maksettu (siis kyseinen yö maksettuna!).
valitus meni kuuroille korville,virkailijat vain tylysti ilmoittivat, että sääntö on kansainvälinen.
Hostelli sijaitsi lähellä Hyde Parkia, ja tähtiluokitus 3*.
varauksen teimme booking.com sivujen kautta.
Pääseekö hostelliin yöllä?
6
933
Vastaukset
- lontooveteraani
kun itse olen matkustanut olen aina päässyt sisään minä aikana tahansa, kunhan ilmoittaa hotellille että saapuminen tapahtuu yöllä.
Yövartija pystyy yleensä kyllä antamaan huoneavainta että pääsee huoneeseen nukkumaan ja sitten seuraavana aamuna tehdään kaikki tarvittavat seikat vastaanottovirkailijan kautta.
Yleensä hotelli haluaa tietää mihin kelloaikaan asiakas saapuu, nyrkkisääntönä on että saapuminen 18.00 jälkeen tarvitaan luottokorttia takaamaan varausta.
Nyt en tiedä mistä hostellista oli kyse, tiedän että Hyde Parkin lähellä sijaitsee erittäin monta pientä hotellia/hostellia joilla on varmasti kaikilla eri säännöt. Itse en majoittuisi sinnepäin missään nimessä enää.
Ottakaa yhteyttä booking.com:iin ja tehkää valitus hostellista.- rynairilla Lontoos
Kiitos kommentista.
Hulluinta tässä oli juuri se, että etukäteen olimme ilmoittaneet ajankohdan hostelliin.
Eli sähköpostia oltiin laitettu kahdesti (ensin varauksen yhteydessä ja jälkeen) ja vielä varmistus viikkoa ennen matkaa.
Reissasin entisessä ammatissani työn puolesta paljon, joten hotellien perussäännöt on kyllä tiedossa. Ja tapa liioitella majoituksen laatua esim "merinäköala" = pala merta peilautuu takapihan roskalaatikoiden välistä jne :)
Booking.com sivulta ei ole tullut mitään vastausta valitukseen, eikä hostellilta hyvitystä.
Asia tietenkin menee eteenpäin, mutta pakko tunnustaa että aika pettymys kun matka alkoi noin ikävästi.
Hienoja hotelleja toki olisi paljon, mutta ajatuksena oli ottaa vaatimattomampi majoitus. Tuttavat ovat kehunneet tiettyjä majapaikkoja ja hostelleja, mutta nuo olivat täyteen varattuja. Oli näin pakko tyytyä netistä sokkona majoituksen varaamiseen.
Lisäkysymys jos jaksat vastata: Miksi et majoittuisi Hyde parkin lähelle? - lontooveteraani
rynairilla Lontoos kirjoitti:
Kiitos kommentista.
Hulluinta tässä oli juuri se, että etukäteen olimme ilmoittaneet ajankohdan hostelliin.
Eli sähköpostia oltiin laitettu kahdesti (ensin varauksen yhteydessä ja jälkeen) ja vielä varmistus viikkoa ennen matkaa.
Reissasin entisessä ammatissani työn puolesta paljon, joten hotellien perussäännöt on kyllä tiedossa. Ja tapa liioitella majoituksen laatua esim "merinäköala" = pala merta peilautuu takapihan roskalaatikoiden välistä jne :)
Booking.com sivulta ei ole tullut mitään vastausta valitukseen, eikä hostellilta hyvitystä.
Asia tietenkin menee eteenpäin, mutta pakko tunnustaa että aika pettymys kun matka alkoi noin ikävästi.
Hienoja hotelleja toki olisi paljon, mutta ajatuksena oli ottaa vaatimattomampi majoitus. Tuttavat ovat kehunneet tiettyjä majapaikkoja ja hostelleja, mutta nuo olivat täyteen varattuja. Oli näin pakko tyytyä netistä sokkona majoituksen varaamiseen.
Lisäkysymys jos jaksat vastata: Miksi et majoittuisi Hyde parkin lähelle?Olen itse asunut yli neljä vuotta Lontoossa, siitä on jo melkein kymmenen vuotta sitten. Työskentelin siellä mm matkatoimistossa minkä kautta meillä oli tosi paljon suomalaisia turisteja jotka majoittuivat varsinkin Bayswater/Queensway sekä Paddingtonin alueilla. Olen itsekin asunut Queenswayn alueella silloin kun ensin saavuin Lontooseen. Asuin hotellissa joka esim. Fritidsresor käyttivät. Hotellissa ilmeentyi melkein joka viikko varkaita jotka pääsivät sisään varauloskäytävän kautta. Hassua oli että nämä varkaat tiesivät milloin uusi turistiporukka oli saapunut hotellille ja veivät rahaa, kameroita jne. Kävivät ovelta ovelle koputtamassa ja kerran satuin olemaan huoneessani kun tulivat koputtamaan oveani. Kun avasin oven pyysivät anteeksi että olivat väärän oven takana, minä arvasin mistä oli kyse ja soitin heti respaan mutta ehtivät aina ulos ennen poliisin saavuttua.
Tunsin sen takia olevani huolissani asua sielläpäin sekä meillä oli myös matkatoimiston kautta aina ongelmia alueiden hotellien kanssa. Olin myös pubissa töissä Bayswaterin metroaseman lähellä ja sieltä kuulin yhtä ja toista alueesta, otin lopputilin kolmen viikon jälkeen ja etsin uutta työtä sekä asuinpaikkaa.
Asun itse nykyään Suomessa, mutta kun käyn noin kerran vuodessa Lontoossa mieheni kanssa majoitumme aina Bloomsburyn alueelle, mistä tykkään tosi paljon. Sieltä löytyy hyviä hostelleja/hotelleja, voit liikkua öisin kaduilla, lähellä ydinkeskustaa vaikka rauhallista jne.
Ainoa syy miksi yöpyisin Bayswaterin alueelle olisi se että Hyde Park on lähellä, mutta bussilla taikka metrolla sinne pääsee myös Bloomsburyn alueelta.
Kun teen itse varauksen hotellin kanssa, printtaan ulos kaikki kirjeenvaihdot hotellin kanssa niin minulla on todisteet siitä mitä olemme varanneet. Niitä kivoja hotelleja löytyy kyllä, kannattaa vaan etsiä niitä pieniä mitkä ovat saaneet esim. Tripadvisorin kautta hyvät arvostelut. Käyn itse Tripadvisorin sivuilla tarkistamassa mitä lontoolaiset itse suosittelevat, sieltä löytyy hyvä Lontoo foorumi, voit itse esittää sinne kysymyksiä.
Toivottavasti teidän tilanne hotellin tai booking.comin kanssa järjestyy kohta.
Olisi kivaa saada tietää minkäniminen yöpymispaikka teillä oli varattu?
Nämä ovat minun mielipiteitäni ja kokemuksia, muilla voi olla ihan eri näkökohta alueista. - rynairilla lontooseen
lontooveteraani kirjoitti:
Olen itse asunut yli neljä vuotta Lontoossa, siitä on jo melkein kymmenen vuotta sitten. Työskentelin siellä mm matkatoimistossa minkä kautta meillä oli tosi paljon suomalaisia turisteja jotka majoittuivat varsinkin Bayswater/Queensway sekä Paddingtonin alueilla. Olen itsekin asunut Queenswayn alueella silloin kun ensin saavuin Lontooseen. Asuin hotellissa joka esim. Fritidsresor käyttivät. Hotellissa ilmeentyi melkein joka viikko varkaita jotka pääsivät sisään varauloskäytävän kautta. Hassua oli että nämä varkaat tiesivät milloin uusi turistiporukka oli saapunut hotellille ja veivät rahaa, kameroita jne. Kävivät ovelta ovelle koputtamassa ja kerran satuin olemaan huoneessani kun tulivat koputtamaan oveani. Kun avasin oven pyysivät anteeksi että olivat väärän oven takana, minä arvasin mistä oli kyse ja soitin heti respaan mutta ehtivät aina ulos ennen poliisin saavuttua.
Tunsin sen takia olevani huolissani asua sielläpäin sekä meillä oli myös matkatoimiston kautta aina ongelmia alueiden hotellien kanssa. Olin myös pubissa töissä Bayswaterin metroaseman lähellä ja sieltä kuulin yhtä ja toista alueesta, otin lopputilin kolmen viikon jälkeen ja etsin uutta työtä sekä asuinpaikkaa.
Asun itse nykyään Suomessa, mutta kun käyn noin kerran vuodessa Lontoossa mieheni kanssa majoitumme aina Bloomsburyn alueelle, mistä tykkään tosi paljon. Sieltä löytyy hyviä hostelleja/hotelleja, voit liikkua öisin kaduilla, lähellä ydinkeskustaa vaikka rauhallista jne.
Ainoa syy miksi yöpyisin Bayswaterin alueelle olisi se että Hyde Park on lähellä, mutta bussilla taikka metrolla sinne pääsee myös Bloomsburyn alueelta.
Kun teen itse varauksen hotellin kanssa, printtaan ulos kaikki kirjeenvaihdot hotellin kanssa niin minulla on todisteet siitä mitä olemme varanneet. Niitä kivoja hotelleja löytyy kyllä, kannattaa vaan etsiä niitä pieniä mitkä ovat saaneet esim. Tripadvisorin kautta hyvät arvostelut. Käyn itse Tripadvisorin sivuilla tarkistamassa mitä lontoolaiset itse suosittelevat, sieltä löytyy hyvä Lontoo foorumi, voit itse esittää sinne kysymyksiä.
Toivottavasti teidän tilanne hotellin tai booking.comin kanssa järjestyy kohta.
Olisi kivaa saada tietää minkäniminen yöpymispaikka teillä oli varattu?
Nämä ovat minun mielipiteitäni ja kokemuksia, muilla voi olla ihan eri näkökohta alueista.Meidän hostellimme oli nimeltään Hyde Park Court Hotel, ilmeisesti juuri tuolta varoittamaltasi alueelta.
Parhaimmat arviot saaneissa hostelleissa ei juuri ollut tilaa/hintaa oli tuplasti, matkamme ajankohtaan nähden.
Itselläni on myös kokemuksia hotellihuoneen turvattomuudesta. Kyseessä oli turvalliseksi luokiteltu 4* ketjuhotelli Pariisissa, josta huonekaverin rahat ja passi hävisi.
Itse en koskaan jätä huoneeseen esim rahoja, kameraa tai matkalippuja, en vaikka miten fiini majoitus olisi kyseessä.
Toiselta ystävältä vietiin matkan viimeisenä pvänä huoneesta kaikki ostokset, tämä tapahtui taas Tukholmassa ja pari kesää sitten. Joten huonolla säkää kait tuo voi tapahtua missä tahansa ja monesti hotellin henkilökunta lienee juonessa mukana.
Kiitos kuitenkin vinkeistä. Jäin nyt miettimään, kun serkkuni olisi menossa Lontooseen elokuussa ja hän oli varannut majoituksen 'Rose Court Hotel'-nimisestä hostellista, läheltä Marble Arch -metropysäkkiä.
Heillä on isompi porukka, kaikkiaan 8hlöä, ja perhehuoneita on vaikea löytää keskustasta. Uskaltaako tuonne sitten mennä ollenkaan. Brittien sivusto http://www.bhrc.co.uk/uk/asp/lon/hotel-in-central-london.htm antoi tuolle sivuston suosituksen, mutta ainahan tuollaisia mielipiteitä voidaan ostaa ja muokata?
Eihän missään sivustoilla kerrota koskaan todellista turvallisuustilannetta tai miten usein hotellissa tapahtuu ryöstöjä tai muuta ikävää.
Booking. com sivusto on nyt vastannut viestiini, mutta asia edelleen kesken itse hostellin kanssa... kait se tästä vielä järjestyy kun ei anna periksi. - lontooveteraani
rynairilla lontooseen kirjoitti:
Meidän hostellimme oli nimeltään Hyde Park Court Hotel, ilmeisesti juuri tuolta varoittamaltasi alueelta.
Parhaimmat arviot saaneissa hostelleissa ei juuri ollut tilaa/hintaa oli tuplasti, matkamme ajankohtaan nähden.
Itselläni on myös kokemuksia hotellihuoneen turvattomuudesta. Kyseessä oli turvalliseksi luokiteltu 4* ketjuhotelli Pariisissa, josta huonekaverin rahat ja passi hävisi.
Itse en koskaan jätä huoneeseen esim rahoja, kameraa tai matkalippuja, en vaikka miten fiini majoitus olisi kyseessä.
Toiselta ystävältä vietiin matkan viimeisenä pvänä huoneesta kaikki ostokset, tämä tapahtui taas Tukholmassa ja pari kesää sitten. Joten huonolla säkää kait tuo voi tapahtua missä tahansa ja monesti hotellin henkilökunta lienee juonessa mukana.
Kiitos kuitenkin vinkeistä. Jäin nyt miettimään, kun serkkuni olisi menossa Lontooseen elokuussa ja hän oli varannut majoituksen 'Rose Court Hotel'-nimisestä hostellista, läheltä Marble Arch -metropysäkkiä.
Heillä on isompi porukka, kaikkiaan 8hlöä, ja perhehuoneita on vaikea löytää keskustasta. Uskaltaako tuonne sitten mennä ollenkaan. Brittien sivusto http://www.bhrc.co.uk/uk/asp/lon/hotel-in-central-london.htm antoi tuolle sivuston suosituksen, mutta ainahan tuollaisia mielipiteitä voidaan ostaa ja muokata?
Eihän missään sivustoilla kerrota koskaan todellista turvallisuustilannetta tai miten usein hotellissa tapahtuu ryöstöjä tai muuta ikävää.
Booking. com sivusto on nyt vastannut viestiini, mutta asia edelleen kesken itse hostellin kanssa... kait se tästä vielä järjestyy kun ei anna periksi.ainakaan tripadvisoryn kautta http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d279730-Reviews-Rose_Court_Hotel-London_England.html
Itse käyn aina Tripadvisoryn kautta ennen kuin uskallan varata hostellia/hotellia.
Voisin suositella Pickwick Hall, sijaitsee Bloomsburyssa ja on edullinen hostelli, jos sieltä vaikka löytyisi huoneita serkullesi.
Muita edullisia ja hyviä hotelleja/hostelleja löytyy samalta alueelta. Googlaan aina ensin esim. B&B tai hostel/hotel ja Bloomsbury niin sieltä löytyy vaihtoehtoja. King's Crossin alueelta löytyy myös monia paikkoja, mutta sitä aluetta en oikein suosittele, vähän samalla lailla kun tuo Bayswater/Queensway. - mikä hintaluokka
lontooveteraani kirjoitti:
ainakaan tripadvisoryn kautta http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g186338-d279730-Reviews-Rose_Court_Hotel-London_England.html
Itse käyn aina Tripadvisoryn kautta ennen kuin uskallan varata hostellia/hotellia.
Voisin suositella Pickwick Hall, sijaitsee Bloomsburyssa ja on edullinen hostelli, jos sieltä vaikka löytyisi huoneita serkullesi.
Muita edullisia ja hyviä hotelleja/hostelleja löytyy samalta alueelta. Googlaan aina ensin esim. B&B tai hostel/hotel ja Bloomsbury niin sieltä löytyy vaihtoehtoja. King's Crossin alueelta löytyy myös monia paikkoja, mutta sitä aluetta en oikein suosittele, vähän samalla lailla kun tuo Bayswater/Queensway.Mikä hintaluokka serkullasi on matkalle?
Me olemme yöpyneet perheen kera mm Mentone Hotel B&B ja California Hotel -hostelleissa.
Ei kovin kummoisia, mutta menettelee kun ei odota liikaa.
Jos on isompi porukka, on sitten pakko ahtautua niihin pieniin parivuoteisiin. Omaa sänkyä ei saa isolle porukalle alle 200/huone.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713