Kompostorin sijoitus

Todellinen aloittelija

Olisi tarkoitus aloittaa biojätteen kompostointi omakotitalossa. Luin jostakin kompostointiohjeistosta, että kompostorin saisi sijoittaa rakennuspiirrustuksissa jätteenkäsittelyyn tarkoitettuun paikkaan. Meillä sekajäteroskis on talon seinustalla pihakivetyksen/asfaltin päällä. Voiko kompostorin todella sijoittaa tällaiseen paikkaan? "Vuotaako" se esim. jonkinlaista tavaraa ulospäin? Olen aina luullut, että kompostori laitetaan jonnekin pihan perälle, nurmikolle tms. Olisihan se kätevää, jos kompostorin voisi todella sijoittaa ulko-oven lähelle, jossa sen täyttäminen onnistuisi roskienvientireissulla! Hankinnassa on Biolan pikakompostori. Kiitokset aloittelijaa auttaville!

3

2351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tarkkaa

      Olen todennut juuri sopivan kosteana pitämisen ongelmaksi jos sen haluaa noin tarkasti hoitaa. Kyllä se siis vuotaa vaikka toimii hyvin. En voi suositella tuollaiselle kiveykselle. Myös silloin kun sitä tyhjentää tahtoo hieman levitä vaikka olisi kuin tarkka. Valitse sellainen paikka jossa neste voi imeytyä maahan ja on kuitenkin lähellä tyhjennystä ajatellen

    • kompostoijaperhe

      Meillä on sijoitettu autotallin seinustalle, kadunvarresta katseilta piiloon, tuulelta suojaiseen paikkaan. Siihen on helppo kulkea talvellakin, ja kuivikeaineet on siinä vieressä varastossa, niin niitäkin tulee laitettua riittämiin, kun on vieressä eikä pihan toisella puolella.

    • takapihalle

      11 vuotta sitten. Kukaan Tampereen viranomainen ei ole koskaan tullut valittamaan, että olisi mukamas laittomassa paikassa. Joten pistä sinäkin ihan rauhallisella mielellä sinne minne itse haluat. On ihan eri asia miten sijoittaa sellainen biojäteastia, josta viedään kama Tarastenjärvelle kompostoitavaksi.

      Muista riittävä seosaine, että komposti pysyy kuohkeana. Liian tiivis sisältö ei kompostoidu kunnolla vaan alkaa haista TODELLA pahalla. Rajanaapuri ei varmaan tykkää. Alussa tätä itselle tapahtui, ennenkuin opin kunnolla kompostorin käytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe