Sairaanhoitajan palkka vs. siistijän palkka

mietiskelen vaan

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja teen opintojen ohessa aamusiivousta. Pisti silmään kun joku aiemmassa ketjussa kirjoitti olevansa laikkarina sairaalassa ja tienaavansa 3,5v amk-tutkinnon suorittaneita 200e vähemmän. Mahtoikohan tarkoittaa sairaanhoitajia. Eipä ole palkoissa sitten suuria eroja.

11

2062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikkarina

En tiedä, mikä on sairaanhoitajan palkka, mutta laitoshuoltajan palkka täällä päin on 1556 euroa/kk.
      Lisäksi sitten mahdolliset kokemuslisät ja iltalisät jne.
      Minä en työskentele sairaalassa, mutta luullakseni tutkinnon suorittaneen laitoshuoltajan palkka siellä on ihan sama.
      Kuukausiansio lisineen on minulla n. 1700 euroa bruttona.

• sairaanhoitajia

Osastollamme on muitakin amk tutkinnon omaavia ammattilaisia:) Oma palkka on ilman lisiä päälle 1600e ja siihen lisät 230-250e kuussa. Minulla ei ole vielä mitään ikälisiäkään joten ihan peruspalkoissa ollaan. Verotuksen progressio pitää sitten huolen siitä, että käteen jää melkein sama. Sairaanhoitajathan voi nyt tienata ihan sairaasti, mutta lähihoitajien kanssa palkkaero ei taida olla kuin 100e. Työmme on kuitenkin siistimpää ja kevyempää kuin lähäreiden, että kyllä sen palkkaeron kestää : )

• juulie

Onpas siivoojalla hyvät palkat!!! Kas kumma, kun ittellä ei tuommoisia summia palkkakuitissa näkynyt. Todellisempi summa pyörii verojen jälkeen siinä 800-900 euron paikkeilla, jos vaan kohteita ja tunteja on tarpeeksi. Vuorolisät pyörivät siinä 20-30 euroa kuussa. Eli sairaanhoitaja saa palkkaa 2 - 2,5 kertaa enemmän kuin siivooja.

Valitettavasti.

• palkkakuitti
        juulie kirjoitti:

Onpas siivoojalla hyvät palkat!!! Kas kumma, kun ittellä ei tuommoisia summia palkkakuitissa näkynyt. Todellisempi summa pyörii verojen jälkeen siinä 800-900 euron paikkeilla, jos vaan kohteita ja tunteja on tarpeeksi. Vuorolisät pyörivät siinä 20-30 euroa kuussa. Eli sairaanhoitaja saa palkkaa 2 - 2,5 kertaa enemmän kuin siivooja.

Valitettavasti.

ja näytti 1897e bruttona lisineen. Kahden viikon päästä tulee seuraavat lisät muutama sata euroa pääsiäisenpyhistä. Meillä on vsshp palkkausjärjestelmä joten laikkareilla on palkat noin 80e korkeammat kuin kvtessissä.

• yksityisillä

Yksityisen sosiaalialan tessissä sairaanhoitajan lähtöpalkka 1892,97 € ilman ikälisiä ja laitoshuotajan lähtöpalkka 1505,52€. Kvtessissä 1.9. alkaen sairaanhoitajan lähtöpalkka 1940,60 € ilman ikälisiä ja laitoshuoltajan 1508,47 € tai jos mitoitettu 1556,18€. Mutta sairaanhoitajat jotka työskentelevät kolmivuorotyössä ottavat ikälisillä noin 2500€. Summat ovat siis bruttopalkkoja.

• jatko

vuorolisillä 2500€

• kun tuossa

mun nenän edessä on kvtes 1.9.08 alkaen on laikkareiden vähimmäispalkka ollut sosiaali ja terveyspuolella 1540,22e ja 1.9.09 alkaen 1577,29. Eikä kukaan maksa kyllä noin huonoja palkkoja laikkareille. Huonommillaankin palkka ei ole viimeisen vuoden aikana laskenut kotikunnassani tai lähikunnissa työskennellessäni alle 1556e/kk ja tuohonkin on yleensä vielä saanut ateriaetuuden päälle. Kvtes:kin on minimi joka on pakko maksaa, sitten on vielä paikalliset sopimukset päälle. Itseasiassa kellekään ei makseta meillä kvtessin alarajan palkkoja vaan ne on säännömukaisesti sen 80-100e suurempia kuin taulukossa.

• joku
        kun tuossa kirjoitti:

mun nenän edessä on kvtes 1.9.08 alkaen on laikkareiden vähimmäispalkka ollut sosiaali ja terveyspuolella 1540,22e ja 1.9.09 alkaen 1577,29. Eikä kukaan maksa kyllä noin huonoja palkkoja laikkareille. Huonommillaankin palkka ei ole viimeisen vuoden aikana laskenut kotikunnassani tai lähikunnissa työskennellessäni alle 1556e/kk ja tuohonkin on yleensä vielä saanut ateriaetuuden päälle. Kvtes:kin on minimi joka on pakko maksaa, sitten on vielä paikalliset sopimukset päälle. Itseasiassa kellekään ei makseta meillä kvtessin alarajan palkkoja vaan ne on säännömukaisesti sen 80-100e suurempia kuin taulukossa.

Sinä katsoit palkan kohdasta jonka saa jos työskentelee sairaalassa jne. Minä katsoin kohdasta jossa siivooja ei laitoshuoltaja työskentelee muualla kuin sairaalassa. Mutta toisaalta mitä väliä koska ero on vain muutamia kymppejä. onko niin, että siivooja joka työskentelee sairaalassa jne. on laitoshuoltaja ja muualla työskentelevä on siivooja.?

• meidän nimike
        joku kirjoitti:

Sinä katsoit palkan kohdasta jonka saa jos työskentelee sairaalassa jne. Minä katsoin kohdasta jossa siivooja ei laitoshuoltaja työskentelee muualla kuin sairaalassa. Mutta toisaalta mitä väliä koska ero on vain muutamia kymppejä. onko niin, että siivooja joka työskentelee sairaalassa jne. on laitoshuoltaja ja muualla työskentelevä on siivooja.?

olisi sairaalassa siivooja kun tehdään muutakin hommaa kuin siivotaa. Tällä hetkellä työnkuvaani kuuluu poikkeuksellisen paljon siivousta jopa 70% työajasta. Yleensä siivous on noin 40-50% työajasta. Muu aika menee ruokahuoltoon ja muuhun esim. potilaiden kanssa seurusteluun tai vuodehuoltoon. Minulla on nimikkeenä hoitoapulainen, vaikka en oikeasti mitään hoidakaan. Itse en laske hoitamiseksi vaikkapa valokuvien katselua, kuuntelua, lohduttamista, juottamista ja juomien hakemista, neuvontaa tai satunnaisia potilaan kääntämisiä tai raportointia potilaan tilasta. Sille on kuitenkin varattu 20% työajastani. Siivooja nimike on muutenkin sellainen josta en pidä. Olen joko laitoshuoltaja, koska olen koulutettu ammattilainen tai sitten vaikkapa tämä hoitoapulainen, joka on kumma vanhanajan nimike ja usein korjaammekin, että emme ole avustamassa täällä ketään.

• Ap

Ok, kiitos vastauksista. Kyllähän sairaanhoitajilla juuri kanssa nuo vuorotyölisät tuo sitä plussaa tilin päälle. En kyllä tiedä ketään saikkua kuka saisi kahta ja puolta tuhatta, yleensä mennään lisineen siinä parin tonnin pintaan, mutta kyse on julkisesta puolesta. Yksityisella on toki paremmat palkat.

Olen tykännyt siivouksesta ja mulla on ihana vakkarikohde ja hyvä työnantaja ja esimies ja olen kyllä kiitollinen että saan tällä opiskelujani rahoittaa. Ja olen saanut kurssitusta siivouksesta ja erikoisemmista taidoista.

• lastensuojelu

Paljonkos yksityisellä lastensuojelun puolella oleva aloitteleva ohjaaja(koulutukseltaan lh) saa kuukaudessa palkkaa lisineen noin suurinpiirtein kun G17 on 1605e/kk (pk-seudun ulkopuolella)?Lisien osuus varmaan n.300e kun iltapainoitteista duunia..vloppuja ja öitä unohtamatta..kiitoksia vinkeistä!! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5248
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3752
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1848
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe