keuhkosyövän ensi

oireet

Kuka osaa sanoa, yskäisin tänä aamuna niin oikein pulahti vihreän rään mukana verta...pelottaa!!onko keuhkosyövässä tollaiset oireet?

Ei ole ollut yskää sen kummasempaa..poltan kyllä, mutta voiko se alkaa noin yhtäkkiä tai mitä muuta se voisi olla?

8

8858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      ...käväsehän lääkärissä.
      Ei se syöpää tarvi olla...keuhkot on vain semmonen paikka,että etäpesäkkeille lemppari paikka....siis vaikka ei olisi keuhko syöpää....voi olla muutakin syöpää...
      Toivoma että kaikki ok sulla,mutta käy sielä lekurila,saat mielen rauhan.

    • mitä vaan

      Tunnen monia jotka yskivät flunssassa verta, eikä mitään ole. Esim.nieluun on voinut rään mukana valua verta (nenästä) ja tulee yskösten mukana ulos.

      • kirjoittaja

        Nyt on käyty sairaalassa. Lääkäri otti keuhkoröntgenin, se oli normaali samoin veriarvot normaalit.
        Siinä kun sairaalassa vuoroani odotin niin mulla oli koko ajan veren maku suussa, rupesin miettimään, että näinkö se veri tulee keuhkoista, koska eihän nyt siinä näin maalaisjärjellä ajateltuna voi koko aikaa olla veren maku suussa ja kun mulla tuli sitä verta siis runsaasti, ainakin puoli desiä pulahti aamulla kun yskin limoja ulos.Eikös keuhkosyövässä tule vain rykäistäessä verta, kun mulla sitä valui ihan kun vain sylkäisin lavuaariin, en edes yskinyt.

        Lääkäri löysi minulta kaksi verestävää kohtaa suusta, epäili, että se verenvuoto voi olla myös niistä, koska keuhkoröntgen oli normaali, mutta jätti asian seurantaan eli tarvittaessa otetaan keuhkojen tähystys.Lääkäri epäili, että olen niellyt sitä verta ja toki se sitten yskän mukana tulee pois tai vaihtoehtoisesti jos sitä on suussa, niin sitten paineella tulee kun yskii limoja ulos.

        Voi kun olisi näin..onko kenelläkään kokemuksia esim. keuhkosyövästä, että kuinka se oireilee?TUleeko verta ihan sylkäistäessä vaan vai kun rykäisee ja tuleeko sitä miten paljon kerralla?

        Purskutin corsodyl-liuoksella, nyt on verenvuoto lakannut. Äsken tein testin, otin hammasharjan ja hankasin sitä kipeää kohtaa niin heti tuli vähän suusta verta.

        Kyllä sitä tällaisessa tapauksessa arvostaa terveyttä vielä enemmän kuin normaalisti, tuntuu kaikki muut huolet pieneltä.


      • ei tunne
        kirjoittaja kirjoitti:

        Nyt on käyty sairaalassa. Lääkäri otti keuhkoröntgenin, se oli normaali samoin veriarvot normaalit.
        Siinä kun sairaalassa vuoroani odotin niin mulla oli koko ajan veren maku suussa, rupesin miettimään, että näinkö se veri tulee keuhkoista, koska eihän nyt siinä näin maalaisjärjellä ajateltuna voi koko aikaa olla veren maku suussa ja kun mulla tuli sitä verta siis runsaasti, ainakin puoli desiä pulahti aamulla kun yskin limoja ulos.Eikös keuhkosyövässä tule vain rykäistäessä verta, kun mulla sitä valui ihan kun vain sylkäisin lavuaariin, en edes yskinyt.

        Lääkäri löysi minulta kaksi verestävää kohtaa suusta, epäili, että se verenvuoto voi olla myös niistä, koska keuhkoröntgen oli normaali, mutta jätti asian seurantaan eli tarvittaessa otetaan keuhkojen tähystys.Lääkäri epäili, että olen niellyt sitä verta ja toki se sitten yskän mukana tulee pois tai vaihtoehtoisesti jos sitä on suussa, niin sitten paineella tulee kun yskii limoja ulos.

        Voi kun olisi näin..onko kenelläkään kokemuksia esim. keuhkosyövästä, että kuinka se oireilee?TUleeko verta ihan sylkäistäessä vaan vai kun rykäisee ja tuleeko sitä miten paljon kerralla?

        Purskutin corsodyl-liuoksella, nyt on verenvuoto lakannut. Äsken tein testin, otin hammasharjan ja hankasin sitä kipeää kohtaa niin heti tuli vähän suusta verta.

        Kyllä sitä tällaisessa tapauksessa arvostaa terveyttä vielä enemmän kuin normaalisti, tuntuu kaikki muut huolet pieneltä.

        Yhtään keuhkosyöpä tapausta jotka verta olisivat yskineet, kyllä muut oireet tulee aiemmin. Suusta se varmaan sitten tulee, hoida nyt kuntoon, itselläni tulee joskus purtua unissaan poskiensisäpintaa, verta siitä tulee (olen herännytkin siihen). Isäni kuoli keuhkosyöpään, mutta vaikka oli myös astma ja COPD ei verta yskinyt. Että älä huolestu hirveästi, ala vaan nauttimaan kesästä, jos et pahasti allerginen ole, me allergikot odotellaan jo talvea.


      • kirjoittaja
        ei tunne kirjoitti:

        Yhtään keuhkosyöpä tapausta jotka verta olisivat yskineet, kyllä muut oireet tulee aiemmin. Suusta se varmaan sitten tulee, hoida nyt kuntoon, itselläni tulee joskus purtua unissaan poskiensisäpintaa, verta siitä tulee (olen herännytkin siihen). Isäni kuoli keuhkosyöpään, mutta vaikka oli myös astma ja COPD ei verta yskinyt. Että älä huolestu hirveästi, ala vaan nauttimaan kesästä, jos et pahasti allerginen ole, me allergikot odotellaan jo talvea.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Voiko oikeasti suusta tulla noin paljon verta, eilen kun rykäisin niin sitä tuli siihen paperille aikkas läjä ja vielä senkin jälkeen useamman kerran.

        Tietty minä heti luulin, että se tulee keuhkoista, mutta tietysti jos suu vuotaa verta ja rykäset ja sylkäset niin toki ne veret tulee suusta sen mukana, ainakin mun järki sanoo näin.:)


      • se menee
        kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Voiko oikeasti suusta tulla noin paljon verta, eilen kun rykäisin niin sitä tuli siihen paperille aikkas läjä ja vielä senkin jälkeen useamman kerran.

        Tietty minä heti luulin, että se tulee keuhkoista, mutta tietysti jos suu vuotaa verta ja rykäset ja sylkäset niin toki ne veret tulee suusta sen mukana, ainakin mun järki sanoo näin.:)

        Että ensimmäisenä pelätään pahinta. Mutta kyllä suusta tulee yllättävän paljonkin verta, jos on haava tai purrut itseään. Ihan normaalireaktiohan tuo on, että tulee mieleen että keuhkoista vuotaa, mutta mahdollisella seuraavalla kerralla ollaan aina viisaimpia. Minäkin olen monet kerrat luullut kuolevani, varsinkin töissä on niin pölyistä, että mustaa räkää tulee yskittyä ja niistettyä, ensimmäisillä kerralla olin varma, että nyt tuli lähtö.


      • eki64_
        ei tunne kirjoitti:

        Yhtään keuhkosyöpä tapausta jotka verta olisivat yskineet, kyllä muut oireet tulee aiemmin. Suusta se varmaan sitten tulee, hoida nyt kuntoon, itselläni tulee joskus purtua unissaan poskiensisäpintaa, verta siitä tulee (olen herännytkin siihen). Isäni kuoli keuhkosyöpään, mutta vaikka oli myös astma ja COPD ei verta yskinyt. Että älä huolestu hirveästi, ala vaan nauttimaan kesästä, jos et pahasti allerginen ole, me allergikot odotellaan jo talvea.

        Verenmaku johtuu mm. jos sisäelinsairaus, mutta yleisesti ottaen johtavat
        hammaslääkärit ovat sanoneet, että pitää harjata hampaita niin kauan, että
        vuotavista ikenistä lähtee veri pois suuvesi siihen päälle jenkki


    • limakalvojen ärtymisestä

      Minun isäni menehtyi keuhkosyöpään. Hän ei koko sairautensa aikana yskinyt verta, ei oikeastaan yskinyt muutenkaan. Itselläni kun poskiontelot ja limakalvot "ärtyy" flunssasta tai allergiasta, saattaa yskiessä tulla hieman vertakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe