Hei!
Voisiko joku ystävällisesti neuvoa petunian hoidossa. Kuivuneita kukkia pitää ilmeisesti poistaa, mutta mistä kohtaa? Kaikki apu olisi tervetullutta....
petunian hoito
2
1348
Vastaukset
- poikki
Kuihtunut kukka napsastaan poikki , niin ettei siihen jää sitä kohtaa, minnekä siemen tulee , vaikea selittää.
Toiset ottaa vaan sen kuihtuneen kukan pois, mutta silloin siihen jää se osa, minnekä tulee siemenkota. - Missukka
Meillä oli viime kesänä kaunis laatikko täynnä petunioita parvekkeella. En laittanut tänä kesänä, koska oli niin työläs, vaikka siis olikin tosi kaunis. Pysyy kovasti kukkivana kun on koko ajan poistamassa kuihtuvia kukkia ja juottaa ja lannoittaa. Pikkusaksilla kuihtuvien kukkien poisto käy helpoiten, tahmaava. Poistin myös ns. varresta, että ne kehittyvät siemenkodat poistuu ja kasvi jatkaa kukintaa eikä keskity siementen kasvattamiseen. Loppukesästä voi antaa muutamien siemenkotien kehittyä, jos haluaa kokeilla siemenestä kasvattamista ensi kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214