MAZDA 6 Sport 2,3 GT -03

Ent. mazda mies

Tervehdys!

Törmäsin netissä otsikon mukaiseen vaihdokkiin ja alkoi kiinnostamaan jos WRX:n vaihtaisi vähän isompaan!

Eikös tuossa 2.3 litraisessa ole ketju jakopäässä?
Onko muuten luotettava auto entä vikoja/ongelmia? Autossa oli jotain 160Tkm joten ei paljon mitään. Paljonko kulutus mahtaa olla tuolla koneella?

Kertokaa vähän faktaa jos vaikka siirtyisi tuolta Subaruista takaisin mazdaan!

11

8138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta, ei hihnanvaihtoa.

Minulla on ajettu 100tkm, ajanut autolla 80tkm. Ei mitään vikaa, mitään ei ole vaihdettu vielä, ei edes pakoputkea ei jarrupaloja (ei varmaan jarrutettu).

Ai niin, parkkivalo edestä paloi keväällä.

Olen ajatellut että tulpat pitäisi vaihtaa mutta niilläkin kuulemma ajaa 120tkm min.

Tietty öljyt ja suodattimet vaihdettu.

Sekalaista ajoa niin 8 - 8,5 l /100km

Ainoa mikä kannattaa tsekata on josko lokarit tai oven alareunat ruosteessa.

Kuulemma tyyppivika, itsellä ei ongelmaa ole ilmennyt.

• Ap.....

Löysin vielä vuoden uudemman ja vähemmän ajatun sport -varustetulla (125Tkm)!
        Itsellä on ollut haaveissa vaihtaa vähän tilavampaan autoon ihan tulevaisuudenkin kannalta, tällähetkellä -01 Impreza wrx hyvä auto muuten ja ärhäkkä mutta ei kauhean kiva pitkillä matkoilla, neliveto ainut mitä jää tietysti kaipaamaan.
        Kuuluuko sport- varusteluun vakionopeuden säädin? Se kun olisi vähän kuin toivelistalla! Bensakin pitää vissiin olla 98:a? Mites talvella, onko lämmin auto?

Mutta joo laadukkaita autoja ainakin aikaisemmat mazdat oli niin tuskin tämäkää huono voi olla mutta saa nyt nähdä kuinka väännän kauppoja kun nykyisellä on ajettu vasta alle 78Tkm niin aivan ilmaiseksi en siitäkään luovu.

• sadfrgt
        Ap..... kirjoitti:

Itsellä on ollut haaveissa vaihtaa vähän tilavampaan autoon ihan tulevaisuudenkin kannalta, tällähetkellä -01 Impreza wrx hyvä auto muuten ja ärhäkkä mutta ei kauhean kiva pitkillä matkoilla, neliveto ainut mitä jää tietysti kaipaamaan.
        Kuuluuko sport- varusteluun vakionopeuden säädin? Se kun olisi vähän kuin toivelistalla! Bensakin pitää vissiin olla 98:a? Mites talvella, onko lämmin auto?

Mutta joo laadukkaita autoja ainakin aikaisemmat mazdat oli niin tuskin tämäkää huono voi olla mutta saa nyt nähdä kuinka väännän kauppoja kun nykyisellä on ajettu vasta alle 78Tkm niin aivan ilmaiseksi en siitäkään luovu.

Vakkari on vakiona kuutosen elegance ja sport-versioissa ja bensana käy ihan 95. Lisäksi on xenon-valoa ja bosen stereovehkeet jne. osta pois

• Ap..... kirjoitti:

Ihan turha puhua etteikö olisi ripeyttä tarpeeksi SDuomen oloihin, aikalailla saat hakea samasta hintaluokasta ripeämpäää, Vw TS mallit nyt on sitten eri autoja jos vertaa vm 2003.

Itsellä ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut ei ruosteen kuin muunkaan suhteen, bensaa saa kulumaan jos jättää jatkuvasti vanaa asvaltille:-)

Mutta voimaa riittää ja vääntöä esim 3 liikkeelle ihan kevyesti.

Vaihtotarve on maanteillä olemaon isollakin kuormalla.

Honda on sisältä pienempi, jotenkin kapeampi kun olen kaverin autoa ajanut.

• vaihda!

Pidä ennemmin se WRX! Sehän on kohta keräilyauto!

Tuo matukkamalli on sellainen wanna be-sportti. Kone vääntää mutta ei ole erityisen ripeä ja on aika juoppo, esim. vag:n nyky-tsi:t rynnii väännöllään ja ripeydellään ohi. Ja tuon korimallin kutosen paha ongelma on kova ruostuminen. Etenkin nuo ekat vuosikerrat ovat kerrassaan ongelmallisia, niihin on kunnostettu lokasuojakaaria ja ovien reunoja. Tekniikkahan tuossa kestää sinänsä ongelmitta.

Jos vanhempaa japsia etsit, hamua mieluummin sitten edellisen sukupolven Accordia 2,4-koneella, se kulkee paljon rivakammin kuin 2,3 GT. Ja ruosteongelma ei ole paha.

• puolia.

Ajelin tuollaisella 06 mallisella n. 40 tkm. Miinuspuolelle menee bensankulutus (keskiarvo 9.3 l) ja öljyn kulutus (2 l huoltovälillä). Joistakin on koneet hajonneet, johtuen ainakin osin tuosta öljyn katoamisesta. Eikä tuo nyt mitenkään erityisen ripeä auto ole, jos sellaista haet. Muuten ihan asiallinen kuten Matukat yleensä.

• Ent. mazda mies

Vaan suurempaa auto lähinnä ja noita mazdoja on tullut tutkailtua, nykyinen ei ole oikein hyvä matkustus tai/ja perhe auto. Yhtä mitä oon haaveillut oli -04 sport 2.3 GT. Ei sen mikään tykki tarvi olla mutta onhan tuossakin 163 kaakkia hyvinhän tuolla pärjää, kunhan on vain mukava matkustaa. Bensaa tuo vie silti vähemmän kuin subbe, kaupungissa ainakin 14 litraa / 100 Tkm!

• Ent. mazda mies

Luinkin jostain että 2.3 syö jo uutena öljyä, onko tämä nykyäänkin ongelma ja onko sitä korjattavissa? Vaikuttaako viskositeetti?

• Ent. mazda mies
        Ent. mazda mies kirjoitti:

Luinkin jostain että 2.3 syö jo uutena öljyä, onko tämä nykyäänkin ongelma ja onko sitä korjattavissa? Vaikuttaako viskositeetti?

Miten tuon ruostumisen laita, pysyykö pois jos öljyttää joka vuosi? vain onko sitä parannettu maahantuojan toimesta mitenkään?

Onko tekniikassa / alustassa ollut mitään ihmeellisyyksiä vielä -04 mallissa?

• puolia.

Niin, omani ostin uutena, ja öljyä todellakin kului alusta pitäen. Eipä tullut mieleenkään tarkistella öljytikkua uudesta autosta, ja sattumalta oli tuuria ettei mennyt kuiville.

• M6 GT -06

Vaan suurempaa auto lähinnä ja noita mazdoja on tullut tutkailtua, nykyinen ei ole oikein hyvä matkustus tai/ja perhe auto. Yhtä mitä oon haaveillut oli -04 sport 2.3 GT. Ei sen mikään tykki tarvi olla mutta onhan tuossakin 163 kaakkia hyvinhän tuolla pärjää, kunhan on vain mukava matkustaa. Bensaa tuo vie silti vähemmän kuin subbe, kaupungissa ainakin 14 litraa / 100 Tkm!

Puolisen vuotta olen ajellut farkku GT:llä ja olen ollut tyytyväinen, kiihtyvyys riittää mainiosti, ja vääntö on todella hyvä!

Pelkkää kaupunkiajoa talvellakin 10l/100km(tehtaan arvo 11,7l/100km), uskoisin että ennakoiva ajotyyli ja vähäinen vaihteiden vekslaus tuo kohtuullisen kulutuksen. matka-ajossa menee 7,1l/100km.
        Ainoa miinus tulee alkuperäisistä Bridgestonen kesärenkaista (215/45/17) jotka on meluisat, ensi kesänä saapi nähdä tuoko uudet renkaat parannuksen. Talvella kitkoilla ei moista ongelmaa ole.

Tein autoon myös ruostesuojauksen Finikorilla(aj 60 000km) sanoivat pohjan ja helmojen olevan hyvässä kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe