Tervehdys!
Törmäsin netissä otsikon mukaiseen vaihdokkiin ja alkoi kiinnostamaan jos WRX:n vaihtaisi vähän isompaan!
Eikös tuossa 2.3 litraisessa ole ketju jakopäässä?
Onko muuten luotettava auto entä vikoja/ongelmia? Autossa oli jotain 160Tkm joten ei paljon mitään. Paljonko kulutus mahtaa olla tuolla koneella?
Kertokaa vähän faktaa jos vaikka siirtyisi tuolta Subaruista takaisin mazdaan!
MAZDA 6 Sport 2,3 GT -03
11
8138
Vastaukset
Totta, ei hihnanvaihtoa.
Minulla on ajettu 100tkm, ajanut autolla 80tkm. Ei mitään vikaa, mitään ei ole vaihdettu vielä, ei edes pakoputkea ei jarrupaloja (ei varmaan jarrutettu).
Ai niin, parkkivalo edestä paloi keväällä.
Olen ajatellut että tulpat pitäisi vaihtaa mutta niilläkin kuulemma ajaa 120tkm min.
Tietty öljyt ja suodattimet vaihdettu.
Sekalaista ajoa niin 8 - 8,5 l /100km
Ainoa mikä kannattaa tsekata on josko lokarit tai oven alareunat ruosteessa.
Kuulemma tyyppivika, itsellä ei ongelmaa ole ilmennyt.- Ap.....
Löysin vielä vuoden uudemman ja vähemmän ajatun sport -varustetulla (125Tkm)!
Itsellä on ollut haaveissa vaihtaa vähän tilavampaan autoon ihan tulevaisuudenkin kannalta, tällähetkellä -01 Impreza wrx hyvä auto muuten ja ärhäkkä mutta ei kauhean kiva pitkillä matkoilla, neliveto ainut mitä jää tietysti kaipaamaan.
Kuuluuko sport- varusteluun vakionopeuden säädin? Se kun olisi vähän kuin toivelistalla! Bensakin pitää vissiin olla 98:a? Mites talvella, onko lämmin auto?
Mutta joo laadukkaita autoja ainakin aikaisemmat mazdat oli niin tuskin tämäkää huono voi olla mutta saa nyt nähdä kuinka väännän kauppoja kun nykyisellä on ajettu vasta alle 78Tkm niin aivan ilmaiseksi en siitäkään luovu. - sadfrgt
Ap..... kirjoitti:
Löysin vielä vuoden uudemman ja vähemmän ajatun sport -varustetulla (125Tkm)!
Itsellä on ollut haaveissa vaihtaa vähän tilavampaan autoon ihan tulevaisuudenkin kannalta, tällähetkellä -01 Impreza wrx hyvä auto muuten ja ärhäkkä mutta ei kauhean kiva pitkillä matkoilla, neliveto ainut mitä jää tietysti kaipaamaan.
Kuuluuko sport- varusteluun vakionopeuden säädin? Se kun olisi vähän kuin toivelistalla! Bensakin pitää vissiin olla 98:a? Mites talvella, onko lämmin auto?
Mutta joo laadukkaita autoja ainakin aikaisemmat mazdat oli niin tuskin tämäkää huono voi olla mutta saa nyt nähdä kuinka väännän kauppoja kun nykyisellä on ajettu vasta alle 78Tkm niin aivan ilmaiseksi en siitäkään luovu.Vakkari on vakiona kuutosen elegance ja sport-versioissa ja bensana käy ihan 95. Lisäksi on xenon-valoa ja bosen stereovehkeet jne. osta pois
Ap..... kirjoitti:
Löysin vielä vuoden uudemman ja vähemmän ajatun sport -varustetulla (125Tkm)!
Itsellä on ollut haaveissa vaihtaa vähän tilavampaan autoon ihan tulevaisuudenkin kannalta, tällähetkellä -01 Impreza wrx hyvä auto muuten ja ärhäkkä mutta ei kauhean kiva pitkillä matkoilla, neliveto ainut mitä jää tietysti kaipaamaan.
Kuuluuko sport- varusteluun vakionopeuden säädin? Se kun olisi vähän kuin toivelistalla! Bensakin pitää vissiin olla 98:a? Mites talvella, onko lämmin auto?
Mutta joo laadukkaita autoja ainakin aikaisemmat mazdat oli niin tuskin tämäkää huono voi olla mutta saa nyt nähdä kuinka väännän kauppoja kun nykyisellä on ajettu vasta alle 78Tkm niin aivan ilmaiseksi en siitäkään luovu.Ihan turha puhua etteikö olisi ripeyttä tarpeeksi SDuomen oloihin, aikalailla saat hakea samasta hintaluokasta ripeämpäää, Vw TS mallit nyt on sitten eri autoja jos vertaa vm 2003.
Itsellä ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut ei ruosteen kuin muunkaan suhteen, bensaa saa kulumaan jos jättää jatkuvasti vanaa asvaltille:-)
Mutta voimaa riittää ja vääntöä esim 3 liikkeelle ihan kevyesti.
Vaihtotarve on maanteillä olemaon isollakin kuormalla.
Honda on sisältä pienempi, jotenkin kapeampi kun olen kaverin autoa ajanut.
- vaihda!
Pidä ennemmin se WRX! Sehän on kohta keräilyauto!
Tuo matukkamalli on sellainen wanna be-sportti. Kone vääntää mutta ei ole erityisen ripeä ja on aika juoppo, esim. vag:n nyky-tsi:t rynnii väännöllään ja ripeydellään ohi. Ja tuon korimallin kutosen paha ongelma on kova ruostuminen. Etenkin nuo ekat vuosikerrat ovat kerrassaan ongelmallisia, niihin on kunnostettu lokasuojakaaria ja ovien reunoja. Tekniikkahan tuossa kestää sinänsä ongelmitta.
Jos vanhempaa japsia etsit, hamua mieluummin sitten edellisen sukupolven Accordia 2,4-koneella, se kulkee paljon rivakammin kuin 2,3 GT. Ja ruosteongelma ei ole paha. - puolia.
Ajelin tuollaisella 06 mallisella n. 40 tkm. Miinuspuolelle menee bensankulutus (keskiarvo 9.3 l) ja öljyn kulutus (2 l huoltovälillä). Joistakin on koneet hajonneet, johtuen ainakin osin tuosta öljyn katoamisesta. Eikä tuo nyt mitenkään erityisen ripeä auto ole, jos sellaista haet. Muuten ihan asiallinen kuten Matukat yleensä.
- Ent. mazda mies
Vaan suurempaa auto lähinnä ja noita mazdoja on tullut tutkailtua, nykyinen ei ole oikein hyvä matkustus tai/ja perhe auto. Yhtä mitä oon haaveillut oli -04 sport 2.3 GT. Ei sen mikään tykki tarvi olla mutta onhan tuossakin 163 kaakkia hyvinhän tuolla pärjää, kunhan on vain mukava matkustaa. Bensaa tuo vie silti vähemmän kuin subbe, kaupungissa ainakin 14 litraa / 100 Tkm!
- Ent. mazda mies
Luinkin jostain että 2.3 syö jo uutena öljyä, onko tämä nykyäänkin ongelma ja onko sitä korjattavissa? Vaikuttaako viskositeetti?
- Ent. mazda mies
Ent. mazda mies kirjoitti:
Luinkin jostain että 2.3 syö jo uutena öljyä, onko tämä nykyäänkin ongelma ja onko sitä korjattavissa? Vaikuttaako viskositeetti?
Miten tuon ruostumisen laita, pysyykö pois jos öljyttää joka vuosi? vain onko sitä parannettu maahantuojan toimesta mitenkään?
Onko tekniikassa / alustassa ollut mitään ihmeellisyyksiä vielä -04 mallissa? - puolia.
Ent. mazda mies kirjoitti:
Luinkin jostain että 2.3 syö jo uutena öljyä, onko tämä nykyäänkin ongelma ja onko sitä korjattavissa? Vaikuttaako viskositeetti?
Niin, omani ostin uutena, ja öljyä todellakin kului alusta pitäen. Eipä tullut mieleenkään tarkistella öljytikkua uudesta autosta, ja sattumalta oli tuuria ettei mennyt kuiville.
- M6 GT -06
Ent. mazda mies kirjoitti:
Vaan suurempaa auto lähinnä ja noita mazdoja on tullut tutkailtua, nykyinen ei ole oikein hyvä matkustus tai/ja perhe auto. Yhtä mitä oon haaveillut oli -04 sport 2.3 GT. Ei sen mikään tykki tarvi olla mutta onhan tuossakin 163 kaakkia hyvinhän tuolla pärjää, kunhan on vain mukava matkustaa. Bensaa tuo vie silti vähemmän kuin subbe, kaupungissa ainakin 14 litraa / 100 Tkm!
Puolisen vuotta olen ajellut farkku GT:llä ja olen ollut tyytyväinen, kiihtyvyys riittää mainiosti, ja vääntö on todella hyvä!
Pelkkää kaupunkiajoa talvellakin 10l/100km(tehtaan arvo 11,7l/100km), uskoisin että ennakoiva ajotyyli ja vähäinen vaihteiden vekslaus tuo kohtuullisen kulutuksen. matka-ajossa menee 7,1l/100km.
Ainoa miinus tulee alkuperäisistä Bridgestonen kesärenkaista (215/45/17) jotka on meluisat, ensi kesänä saapi nähdä tuoko uudet renkaat parannuksen. Talvella kitkoilla ei moista ongelmaa ole.
Tein autoon myös ruostesuojauksen Finikorilla(aj 60 000km) sanoivat pohjan ja helmojen olevan hyvässä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395