Fiat Punton ohjauksen keskusyksikkö

pipertaja

Hei!

Minulla on v. 02 punto, jolla ajettu n. 68 000 km. Juuri tehty 60 000 huolto ja muutenkin hyvin olen autoa käsitellyt. Perjantaina ajoin n. 150 km, kun merkkivalo syttyin kojetauluun ja auto alkoi hyytyä. Sain sen ajettu nippanappa paikalliseen Deltaan. Siellä totesivat, että sähköinen ohjauksen keskusyksikkö, joka säätelee kaikkia auton toimintoja on sökönä täysin, eikä autolla voi ajaa metriäkään.

Onko jollekulle muulle käynyt näin ja miten se on mahdollista, kun on ajettu alle 70 000 km?

Uusi osa on järkyttävän kallis. Olen hyvin pettynyt puntoon.

8

4034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stiilosti

      Vapaana stilon kyseinen laite, jos selvität sopiiko se, niin luovun siitä sopuhintaan.

      • pipertaja

        Kiitos tarjouksesta, mutta se on korjattu tänään Delta-autossa, hintaan 970 e, ei ole halpaa Punton omistaminen.


      • niin se on..
        pipertaja kirjoitti:

        Kiitos tarjouksesta, mutta se on korjattu tänään Delta-autossa, hintaan 970 e, ei ole halpaa Punton omistaminen.

        Omistaminen kallista,ostaminen halpaa,mihkä sen rajan nyt vetäis,,


      • ceedisti
        pipertaja kirjoitti:

        Kiitos tarjouksesta, mutta se on korjattu tänään Delta-autossa, hintaan 970 e, ei ole halpaa Punton omistaminen.

        KO.sytytyksen keskusyksikön vika oli naapurin -03 Puntossa.Sai tilattua uuden osan netin kautta Englannista ja maksoi muistaakseni 170e;vertaa Deltan hinta.
        Eli Delta pyrkii ryöstämään asiakkaansa.


    • 02 fiat punto

      ajettu nyt 90 000 km 80 000 km kohdalla tuli sama ongelma ja uusi yksikkö maksoi 600 eur 150 eur asennus selasta se on.. Mutta mulla kävi hyvä munkki, olin just ostanut auton (viikkoa aikaisemmin) ja se meni sit liikkeen piikkiin koko homma huh.huh

      • 60 5d

        ..Punto -02:esta, joka oli mulla uudesta asti, meni viime syksynä tuo yksikkö ensimmäisen kerran 182 tkm:n kohdalla (moottorin vikavalo oli kyllä vilkkunut kovimmilla kierroksilla jo pari vuotta). Oireena oli että rupesi käymään lähes koko ajan kahdella pytyllä. Sanoivat ad-korjaamolla ja deltassa että uusi osa maksaisi noin 900 € ja käytetty jotain 600 €. Enpä korjannut Puntoa vaan jätin sen vaihdossa deltan pihaan ja aivan pienellä välirahalla vaihdoin 3 vuotta vanhempaan VW-dieseliin kun jokin kulkuneuvo piti saada alle. Melko hyvin Punto kyllä tuon yli 180 tkm palveli, eikä koskaan jättänyt tielle sekä käynnistyi hyvin. Pidin sitä tosi siistissä kunnossa ja niinpä Punto oli mennytkin heti seuraavana päivänä jobbarille kun toisia renkaita vein deltaan. Jobbari oli laittanut Punton kuntoon ja myi sen eteenpäin.


    • RustLighter1

      vanhan topiikin nostoa, elikkäs sain anopilta ilmasiks sen entisen puntos vm -03 1.2 8v, joka teki noin 100km ajon jälkeen ilman minkäänlaisia merkkivaloja sen, että puotti käymään 2pytyllä, noh hinasivat vakuutusyhtiön toimesta deltakorjaamolle, ja sieltä sanottiin viikon tutkinnan jälkeen, että korjaus maksaa 1000e ja ei kannata enää korjata, ainoa mitä minulle sanottiin, ko paikasta kun kävin auton pelastamassa että 3-4 sylintereissä ei ole kunnon paineita, vähän epäilyttää kyllä, toinen asentaja sanoi että voi olla venttiilit voi olla kansipahvi jne puhelimessa, kun paikanpäällä vanhempi asentaja taas sanoi että kansipahvi, tiedä tuota sitten, MUTTA eihän kansiremppa maksa itsetehtynä mitä laskeskelin kun noin 150e, eli nää vatipäät ois vaihtanu ECU:n, jossa vika voi myös mahdollisesti olla, vielä en ole autoa sen tarkemmin tutkinut, kun että lähtee käymään 2della, ei anna mitään vikavaloja? eikä toki jaksa oikein liikkua, mistä aloitan tässä tilanteessa? olen jo kysynyt ajoitusvaloa ja painemittaria lainaan että näen onko noissa asioissa perää...(kyseinen liike kusettaa asiakkaitaan, ja tämä testattu ehjällä autolla) Tänään ainakin latailen akun, ja koplaan vähän johtoja, kokeilla vaihtaa myös puolat päikseet tapahtuuko mitään, tosiaan moottorin vikavalo ei pala kun käynnissä, vain ennenkuin kääntää avaimesta.

      • RustLighter1

        siis vikavalo palaa vain ENNENKUIN auto on käynnissä, käynnissä ei siis mitään valoja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      843
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe