Minulle on tullut kummallinen ongelma viimeisen vuoden aikana.
Tulen huonovointiseksi pienestäkin määrästä alkoholia?
Joskus olisi kiva ottaa saunan päälle pari kylmää olutta mutta jo yhden alas saaminen on työn takana kun alan voimaan pahoin saman tien ja pahoinvointi kestääkin sitten useamman tunnin.
En ole koskaan käyttänyt alkoholia paljon, päinvastoin.
Olen viisikymmentävuotias nainen.
Onko kenellääkään vastausta tähän outoon vaivaan???
Alkoholista huonovointisuutta....
6
714
Vastaukset
- kalja mullekaan,
vaikka olen mies 55v. Se johtuu hiivauutteesta, jota on kantavierteessä. Myös natriumglutamaatti on hiivajohdannainen ja aiheuttaa ihmiselle pitkälliset krapulaoireet.
- lämmetä
vähän ja tasaantua enemmän .. niin ainakin on itellä parempi
juoda. - Lillaaa
Minä tulen huonovointiseksi jo yhdestä siideristä. Mahaan koskee, alkaa oksettamaan ja väsyttämään. Seuraavana päivänä on olo kuin olisi enemmänkin juopotellut, ja tätä krapulaa jatkuu iltaan asti. Sen takia olen lopettanut alkoholin käytön kokonaan. Vaikka olisihan se kiva edes joskus pystyä muutama ottamaan...
- *Tillikka
Ei se huono olo minullakaan pelkästään oluesta tule, sama on jos ottaa siideriä, viiniä jne.
Olen miettinyt että josko maksaan on joku vika tullut ja sen vuoksi elimistö estää alkoholin juomisen? - pääsiäisnoidan
*Tillikka kirjoitti:
Ei se huono olo minullakaan pelkästään oluesta tule, sama on jos ottaa siideriä, viiniä jne.
Olen miettinyt että josko maksaan on joku vika tullut ja sen vuoksi elimistö estää alkoholin juomisen?heppa HISTAMIINI, mutta allergiana :)
- ärtynyt paksusuoli
*Tillikka kirjoitti:
Olen miettinyt että josko maksaan on joku vika tullut ja sen vuoksi elimistö estää alkoholin juomisen?Minulla on ärtynyt paksusuoli. Lääkäri sanoikin, että alkoholi ei sovi.
En juo olutta, mutta siideristä kyllä tykkäisin. Olen kuitenkin jättänyt sen, koska huomaan, että se turvottaa vatsaani heti ja seuraavana päivänä on tuskainen olo. Viime aikoina olen juonut kermalikööriä (juon alkoholia ehkä n. 6 kertaa vuodessa), vaikka minulla on myös laktoosi-intoleranssi. Mahani kestää kermaliköörin aika hyvin (otan laktoosin hajoittajan).
Siideri aiheutti seuraavalle päivälle yleensä ripulin ja peräsuolesta tuli limaa eli ei tykännyt yhtään (= ärtynyt paksusuoli).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741379Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521066Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 64734
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62717Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627