Nyt olis hyvät neuvot tarpeen minulla on Johnson Vro50
eikä kulje kun 10km/t täydellä kaasulla.
Kaasuläpät aukee ja sytytysajoitin toimii pensatankin ilmaruuvi on auki,mutta kone ei ota kierroksia missä syy
Kone käy tasaisesti ei purista eikä käynnistysongelmia ole.
Johnson Vro 50 ei ota kierroksia
39
10639
Vastaukset
- Sanoisin jopa jotta
bensan puutetta. Sieltä se tehottomuus löytyy. Toimiiko VRO hyvin.,
- ajojokela
VRO toimii ihan moitteettomasti kone on 2000v malli ja vähän ajettu.
Täytyy koittaa tuota pensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta jospa se siitä piristyis.
- hv evikkani
ei myöskään tykänny ottamaan ajoittain kierroksia ja hyytyi. Laitoin Motonetista ostettua bensan lisäainetta joukkoon ja pikkuhiljaa alkoi pelittämään. Kaasarissa oli siis talven jäljiltä jotain paskaa, minkä aine huuhtoi pois. Kandee ainakin koittaa ennen kuin alkaa purkamaan mitään.
Muita vikoja vois olla vaikka bensapumpun kalvo tai viallinen tulppa.- ajojokela
Vaihdoin uudet tulpat niin kävi vähän aikaa ihan ok.mut sitten rupes toinen
pytty pätkii.Niin mikäs nyt neuvoksi onko edelleen vika pensan saannissa näyttäis kastelevan toisen tulpan kipinä näyttäis tulevan.
Ilmeisesti se on käyny vain toisella pytyllä kun se ei ottanu kierroksia. - virkpe
ajojokela kirjoitti:
Vaihdoin uudet tulpat niin kävi vähän aikaa ihan ok.mut sitten rupes toinen
pytty pätkii.Niin mikäs nyt neuvoksi onko edelleen vika pensan saannissa näyttäis kastelevan toisen tulpan kipinä näyttäis tulevan.
Ilmeisesti se on käyny vain toisella pytyllä kun se ei ottanu kierroksia.oletko varmistanut että tulpan lämpöarvo on oikea?
kaverille käytti moottorin huollossa , jossa olivat laittaneet väärän lämpöarvon tulpat,koneella pääsi vain joutokäynnillä ajamaan takaisin rantaan.
itselläni on esim. NGK:n tulpista kokemusta että kun ottaa irti Ja laittaa takaisin niin eivät välttämättä ole toimineetkaan eli herkästi hajoavat.
kipinä ja bensa puolen vioissa on se ongelma kun oireet on samanlaiset molemmissa. - ajojokela
virkpe kirjoitti:
oletko varmistanut että tulpan lämpöarvo on oikea?
kaverille käytti moottorin huollossa , jossa olivat laittaneet väärän lämpöarvon tulpat,koneella pääsi vain joutokäynnillä ajamaan takaisin rantaan.
itselläni on esim. NGK:n tulpista kokemusta että kun ottaa irti Ja laittaa takaisin niin eivät välttämättä ole toimineetkaan eli herkästi hajoavat.
kipinä ja bensa puolen vioissa on se ongelma kun oireet on samanlaiset molemmissa.Kiitos hyvästä vinkista kaikki vinkit on kullan arvoisia kun oikein kyrsii.
Haen huomenna omat läpöarvon tulpat katotaan sitten miltä kuullostaa. - Pensassa vettä
ajojokela kirjoitti:
Kiitos hyvästä vinkista kaikki vinkit on kullan arvoisia kun oikein kyrsii.
Haen huomenna omat läpöarvon tulpat katotaan sitten miltä kuullostaa.Aina keväällä on entinen bensa vettyny. Minäkin olin kerran jopa ihmeissäni, ja tuntikausia, kun keväällä moottori lähti hyvin käynthiin, muttei jaksanu tuupata ollenkaan. ka otin kopan pois, ja kurkistin kaasuttimen kurkkuun, niin vesihelmiä oli, ja isoja. Oi8reet oli jo epäilyttäviä.
Vaihoin bensan uuteen, ja kyllä lähettiin, oli 35hp evari, ja se kulki, ettei lakki päässä pysyny. - en tiedä miksi
virkpe kirjoitti:
oletko varmistanut että tulpan lämpöarvo on oikea?
kaverille käytti moottorin huollossa , jossa olivat laittaneet väärän lämpöarvon tulpat,koneella pääsi vain joutokäynnillä ajamaan takaisin rantaan.
itselläni on esim. NGK:n tulpista kokemusta että kun ottaa irti Ja laittaa takaisin niin eivät välttämättä ole toimineetkaan eli herkästi hajoavat.
kipinä ja bensa puolen vioissa on se ongelma kun oireet on samanlaiset molemmissa.Mut kaikki vannoo Championin tulppien olevan ainoat millä Omc:n perämoottorit toimii.
Mut aloittajan vika: putsaa kaasari ja tarkista/uusi bensalinja tiiviiksi. Tsekkaa myös öljylinjan tiiviys ja vro:n pulssilinjan liekkilukon puhtaus lohkon kyljestä - ajojokela
en tiedä miksi kirjoitti:
Mut kaikki vannoo Championin tulppien olevan ainoat millä Omc:n perämoottorit toimii.
Mut aloittajan vika: putsaa kaasari ja tarkista/uusi bensalinja tiiviiksi. Tsekkaa myös öljylinjan tiiviys ja vro:n pulssilinjan liekkilukon puhtaus lohkon kyljestäKiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä nyt moottori toimii hyvin.
Vaihdoin uudet tulpat mutta sekään ei auttanu kone kyllä yritti kierroksilla käydä
molemmilla pytyillä,sitten puhdistin suuttimet kaasarista,mutta sekään ei vielä
auttanu lopullisesti vaan käännin kaasuttajan ilmaruuvia hieman isommalle niin johan alko kone käymään tasaisesti eikä pätki enää. - pertsanvene
ajojokela kirjoitti:
Kiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä nyt moottori toimii hyvin.
Vaihdoin uudet tulpat mutta sekään ei auttanu kone kyllä yritti kierroksilla käydä
molemmilla pytyillä,sitten puhdistin suuttimet kaasarista,mutta sekään ei vielä
auttanu lopullisesti vaan käännin kaasuttajan ilmaruuvia hieman isommalle niin johan alko kone käymään tasaisesti eikä pätki enää.Johnson 40hp kone hyytyi kesken matkan. Ajoimme pienillä kierroksillä noin puoli tuntia. Kun lisäsin kaasua mitään ei tapahtunut. Käyntiääni vain vaimeni. Pysäytin koneen tai se sammui itse. En tiedä kumpi ehti ensin. Enää ei startannut. Samassa oli mennyt sulake. Uusin sulakkeen. Hyvin käynnistyi mutta käy vain tyhjäkäyntiä aika kovilla kierroksilla. Kun yrittää laittaa vaihteen päälle pysähtyy heti. Mittasin puristukset. Molemmissa sylintereissä n. 4,5 bar. Mikä mahtaa olla tehtaan ilmoittama puristusarvo? Käynnin jälkeen tulpista ei näe mitään ongelmaan viittaavaa.
- puolet lisää
pertsanvene kirjoitti:
Johnson 40hp kone hyytyi kesken matkan. Ajoimme pienillä kierroksillä noin puoli tuntia. Kun lisäsin kaasua mitään ei tapahtunut. Käyntiääni vain vaimeni. Pysäytin koneen tai se sammui itse. En tiedä kumpi ehti ensin. Enää ei startannut. Samassa oli mennyt sulake. Uusin sulakkeen. Hyvin käynnistyi mutta käy vain tyhjäkäyntiä aika kovilla kierroksilla. Kun yrittää laittaa vaihteen päälle pysähtyy heti. Mittasin puristukset. Molemmissa sylintereissä n. 4,5 bar. Mikä mahtaa olla tehtaan ilmoittama puristusarvo? Käynnin jälkeen tulpista ei näe mitään ongelmaan viittaavaa.
pitäs olla ouolet lisää puristuksia...taitaa olla kiinnileikkautunut koneesi
- Kone vaihtoonko ?
puolet lisää kirjoitti:
pitäs olla ouolet lisää puristuksia...taitaa olla kiinnileikkautunut koneesi
minulla kesken ajoa yhtäkkiä vauhti hyytyi. Koneesta putosi kierrokset ja voima hävisi. VRO ei hälytellyt tms. Starttasi kyllä heti rannassa, mutta tyhjäkäynti normaalia "vaikeampaa". Kävi kyllä ja otti hyvin kierroksia käsikaasulla. Annoin koneen seistä noin tunnin ja lisäsin kaiken varalta öljyä. Tämän jälkeen kokeilin uudelleen ja kone toimi taas normaalisti. Parin minuutin ajon jälkeen kuitenkin sama homma, voimat katosi ja kun vaihtoi vapaalle kone stoppasi, starttasi taas mutta käynti oli vaivalloista. Ryömimällä rantaan.Huomenna uusin tulpat koemielessä. onkohan päässäni jo vikaa, mutta olin kuulevinani kaukoohjaimesta napsuntaa, kun virrat oli päällä, voiko olla totta ?
- mmtl85
Kone vaihtoonko ? kirjoitti:
minulla kesken ajoa yhtäkkiä vauhti hyytyi. Koneesta putosi kierrokset ja voima hävisi. VRO ei hälytellyt tms. Starttasi kyllä heti rannassa, mutta tyhjäkäynti normaalia "vaikeampaa". Kävi kyllä ja otti hyvin kierroksia käsikaasulla. Annoin koneen seistä noin tunnin ja lisäsin kaiken varalta öljyä. Tämän jälkeen kokeilin uudelleen ja kone toimi taas normaalisti. Parin minuutin ajon jälkeen kuitenkin sama homma, voimat katosi ja kun vaihtoi vapaalle kone stoppasi, starttasi taas mutta käynti oli vaivalloista. Ryömimällä rantaan.Huomenna uusin tulpat koemielessä. onkohan päässäni jo vikaa, mutta olin kuulevinani kaukoohjaimesta napsuntaa, kun virrat oli päällä, voiko olla totta ?
Itellä 30 hp johnson -90
Oltiin koittamassa vesihiihtoa, kaveri ei päässyt lukuisista yrityksistä huolimatta ylös ja jouduin välillä käyttämään konetta tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja ennen kuin sai taas laittaa kaasun pohjaan noh jonkun ajan jälkeen ei koneessa ollut enää yhtään vääntöä ja kun kaasun laittoi pohjaan ei tapahtunut juurikaan mitään.
Ite veikkaan tulppia koska ei mitään tietoa koska viimeksi vaihdettu.
Huomasin myöskin kun koitin tulppia että ylempi tulppa oli niin kylmä että sai pidettya sormilla kiinni, mutta alemmassa palo sormet välittömästi.
No huomenna sitten nähdään auttoiko. Ja tietysti se seosruuvi, sitä voisi tietysti vähän säätää koska kastoi tulpan noin helpolla. jos se vika edes niissä tulpissa on. - taitaapi
mmtl85 kirjoitti:
Itellä 30 hp johnson -90
Oltiin koittamassa vesihiihtoa, kaveri ei päässyt lukuisista yrityksistä huolimatta ylös ja jouduin välillä käyttämään konetta tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja ennen kuin sai taas laittaa kaasun pohjaan noh jonkun ajan jälkeen ei koneessa ollut enää yhtään vääntöä ja kun kaasun laittoi pohjaan ei tapahtunut juurikaan mitään.
Ite veikkaan tulppia koska ei mitään tietoa koska viimeksi vaihdettu.
Huomasin myöskin kun koitin tulppia että ylempi tulppa oli niin kylmä että sai pidettya sormilla kiinni, mutta alemmassa palo sormet välittömästi.
No huomenna sitten nähdään auttoiko. Ja tietysti se seosruuvi, sitä voisi tietysti vähän säätää koska kastoi tulpan noin helpolla. jos se vika edes niissä tulpissa on.sulla olla boksivikaa, tai piuhoissa sitten, mutta yläpytty ei polta ollenkaan.
- mmtl85
taitaapi kirjoitti:
sulla olla boksivikaa, tai piuhoissa sitten, mutta yläpytty ei polta ollenkaan.
Niin voihan se olla tietysti boksissa tai piuhoissa.
Mulla on tossa varaosamoottori ni tarvii koittaa sen boksien ja piuhojen kans.
Mitkäköhän tulpat tuohon kuuluu? Löysin tälläisen, champion QL77JC4 vai L77JC4 - mmtl85
mmtl85 kirjoitti:
Niin voihan se olla tietysti boksissa tai piuhoissa.
Mulla on tossa varaosamoottori ni tarvii koittaa sen boksien ja piuhojen kans.
Mitkäköhän tulpat tuohon kuuluu? Löysin tälläisen, champion QL77JC4 vai L77JC4Noniin nyt taas toimii.
Eli vika oli tulpissa niinkuin meinasinkin. Vanhat oli Champion L77JC4 ja uudet Champion L82C. Hankala oli saada käyntiin, lähti vasta kun laittoi kaasun pohjaan ja ryypyn päälle, mutta koeajolla huomasin että moottoriin ilmestyi tyhjäkäynti mitä ei koko alkukesänä ole ollut kunnolla, säätämisestä huolimatta. - pertsanvene
puolet lisää kirjoitti:
pitäs olla ouolet lisää puristuksia...taitaa olla kiinnileikkautunut koneesi
Kiinnileikkautumista minäkin epäilin. Toisaalta kuinka todennäköisesti molemmat pytyt hirttävät kiinni samanaikaisesti? Jos niin käynyt lienee öljynsaannissa ongelma.
Temppuilin vaihteen päälle jolloin kone otti hyvin kierroksia ja kulki komeasti. Tosin seuraavana päivänä ei sama onnistunut. Olen avannut kaasarit, käyttänyt Masinolia ja vaihtanut tulpat. Näistä ole oleellista apua. Kaiketi kone avattava ja katsottava mitä vaurioita pytyissä... - pekkakoo
pertsanvene kirjoitti:
Kiinnileikkautumista minäkin epäilin. Toisaalta kuinka todennäköisesti molemmat pytyt hirttävät kiinni samanaikaisesti? Jos niin käynyt lienee öljynsaannissa ongelma.
Temppuilin vaihteen päälle jolloin kone otti hyvin kierroksia ja kulki komeasti. Tosin seuraavana päivänä ei sama onnistunut. Olen avannut kaasarit, käyttänyt Masinolia ja vaihtanut tulpat. Näistä ole oleellista apua. Kaiketi kone avattava ja katsottava mitä vaurioita pytyissä...Sama juttu vuosimallin 1990 60-heppaisen kanssa: sammui kesken ajon, lähti käymään, mutta paluumatkalla vauhti vain hyytyi ja hyytyi, kunnes sammui laituriin tullessa. Epäilin bensanpuutetta, ja tiivistin letkulinjan uusilla klemmareilla ja tarkastin että pumppaa bensaa startatessa. Ottaa tyhjänä kierroksia kohtuudella, vähän ravistaa, niinkuin yksi pytty olisi välillä pimeänä, mutta kun yrittää ajamaan, ei ota kierroksia niin mitenkään. Tulpatkin ovat uudet, olisiko sitten kaasarit tukossa.
Pidetään topicci hengissä, jos uutta tietoa ilmaantuu. - Jore Hesasta
en tiedä miksi kirjoitti:
Mut kaikki vannoo Championin tulppien olevan ainoat millä Omc:n perämoottorit toimii.
Mut aloittajan vika: putsaa kaasari ja tarkista/uusi bensalinja tiiviiksi. Tsekkaa myös öljylinjan tiiviys ja vro:n pulssilinjan liekkilukon puhtaus lohkon kyljestäHei,
Meidänkään Johnson VRO 50 (vm1989) ei enää ota kierroksia. Toimi alkukesän, hyytyi kokonaan heinäkuussa, eikä lähetnyt enää käyntiin. Täten vaihdoimme bensan suodattaminen, bensapumpun kalvot, tulpat, tasasuuntaajan (piuhat tummuneet), tarkistimme bensa- ja öljylinjan tiiveyden ja kun vielä putsasimme alemman kaasarin, niin molemmat pytyt toimivat kolmen viikon ajan paremmin kuin koko omistusaikamme (4. kesä menossa). Mutta sitten kone hyytyi kesken matkan ja pääsimme nilkuttaen takaisin laituriin, jossa havaitsimme, että puola lyö läpi runkoon. Uuden puolan vaihdon jälkeen moottori ei ota kierroksia (tyhjäkäynnillä käy normaalisti) kuin paria lyhytaikaista poikkeusta lukuunottamatta. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, tässä pari kysymystäkin.
Ylimääräsiä varoitusääniä kone ei anna, merkkiääni OK virtoja kytkettäessä ja alkoi antaa varoituksen akun latausongelmasta, kun katkaisin pääkytkimestä akun latausvirran moottorin käydessä.
1. Mitähän yllä mainittu VRO:n pulssilinjan liekkilukon puhtaus lohkon kyljessä tarkoittaa?
2. Entä mitä VRO tarkoittaa?
3. Boksiviastakin mainintaa tässä viestiketjussa, jolla tarkoitetaan kaiketi vauhtipyörän alla olevaa boxia (merkkihuolto kutsui sitä "aivoiksi"). Kuinka boxivian voisi todentaa, koska se ei olekaan ihan halpa varaosa ja niin hankala vaihtaa, ettei onnistu silloin kun vene kelluu laiturissa.
4. Onkohan puolan läpilynti voinut vahingoittaa boxia tai jotain muuta elektronista osaa (mitä?)? Toisaalta jos olisi niin, miksi moottri toimii ongelmitta tyhjäkäynnillä? - Jore Hesasta
Jore Hesasta kirjoitti:
Hei,
Meidänkään Johnson VRO 50 (vm1989) ei enää ota kierroksia. Toimi alkukesän, hyytyi kokonaan heinäkuussa, eikä lähetnyt enää käyntiin. Täten vaihdoimme bensan suodattaminen, bensapumpun kalvot, tulpat, tasasuuntaajan (piuhat tummuneet), tarkistimme bensa- ja öljylinjan tiiveyden ja kun vielä putsasimme alemman kaasarin, niin molemmat pytyt toimivat kolmen viikon ajan paremmin kuin koko omistusaikamme (4. kesä menossa). Mutta sitten kone hyytyi kesken matkan ja pääsimme nilkuttaen takaisin laituriin, jossa havaitsimme, että puola lyö läpi runkoon. Uuden puolan vaihdon jälkeen moottori ei ota kierroksia (tyhjäkäynnillä käy normaalisti) kuin paria lyhytaikaista poikkeusta lukuunottamatta. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, tässä pari kysymystäkin.
Ylimääräsiä varoitusääniä kone ei anna, merkkiääni OK virtoja kytkettäessä ja alkoi antaa varoituksen akun latausongelmasta, kun katkaisin pääkytkimestä akun latausvirran moottorin käydessä.
1. Mitähän yllä mainittu VRO:n pulssilinjan liekkilukon puhtaus lohkon kyljessä tarkoittaa?
2. Entä mitä VRO tarkoittaa?
3. Boksiviastakin mainintaa tässä viestiketjussa, jolla tarkoitetaan kaiketi vauhtipyörän alla olevaa boxia (merkkihuolto kutsui sitä "aivoiksi"). Kuinka boxivian voisi todentaa, koska se ei olekaan ihan halpa varaosa ja niin hankala vaihtaa, ettei onnistu silloin kun vene kelluu laiturissa.
4. Onkohan puolan läpilynti voinut vahingoittaa boxia tai jotain muuta elektronista osaa (mitä?)? Toisaalta jos olisi niin, miksi moottri toimii ongelmitta tyhjäkäynnillä?Vene oli seusonut melkein kuukauden laiturissa, eilen (edellisen viestin lähettämisen jälkeen) kone otti kierroksia käsikaasulla laiturissa normaalisti koekäytön (n. 3 min) ajan, joten tänään (13.9) ip koeajolle. Moottori pelasi hienosto vajaat 30 min, jonka jälkeen ensin hyvin lyhyt kierroksia kadotus ja hetken päästä kierrokset taasen katosivat ja laituriin palattiin tyhjäkäyntinopeudella. Mitään varoitusääniä ei ollut koko aikana. Laiturissa vielä testasimme lämpöanturin oikosulkemalla (ohjeiden mukaisesti) runkoon anturon piuhan, jolloin kuului hälytysääni, kuten pitikin.
VRO /Variable Rate Oil) toiminta selvisi nettihaulla.
Saattaa olla boxi-vika, mutta miksi toimisi välillä ongelmitta? - proplemoitsija
Jore Hesasta kirjoitti:
Vene oli seusonut melkein kuukauden laiturissa, eilen (edellisen viestin lähettämisen jälkeen) kone otti kierroksia käsikaasulla laiturissa normaalisti koekäytön (n. 3 min) ajan, joten tänään (13.9) ip koeajolle. Moottori pelasi hienosto vajaat 30 min, jonka jälkeen ensin hyvin lyhyt kierroksia kadotus ja hetken päästä kierrokset taasen katosivat ja laituriin palattiin tyhjäkäyntinopeudella. Mitään varoitusääniä ei ollut koko aikana. Laiturissa vielä testasimme lämpöanturin oikosulkemalla (ohjeiden mukaisesti) runkoon anturon piuhan, jolloin kuului hälytysääni, kuten pitikin.
VRO /Variable Rate Oil) toiminta selvisi nettihaulla.
Saattaa olla boxi-vika, mutta miksi toimisi välillä ongelmitta?Vain anturivika, joka antaa boksille väärin kierrosten pudotus käskyn. - Montakohan anturia asiaan vaikuttaa.
- Jore Hesasta
proplemoitsija kirjoitti:
Vain anturivika, joka antaa boksille väärin kierrosten pudotus käskyn. - Montakohan anturia asiaan vaikuttaa.
Tämä minullekin tuli mieleen. Onkohan muita kuin lämpöanturi?
S.L.O.W systeemistä en ole netistä onnistunut löytämään mitään hyödyllistä tietoa. - Jore Hesasta
Jore Hesasta kirjoitti:
Vene oli seusonut melkein kuukauden laiturissa, eilen (edellisen viestin lähettämisen jälkeen) kone otti kierroksia käsikaasulla laiturissa normaalisti koekäytön (n. 3 min) ajan, joten tänään (13.9) ip koeajolle. Moottori pelasi hienosto vajaat 30 min, jonka jälkeen ensin hyvin lyhyt kierroksia kadotus ja hetken päästä kierrokset taasen katosivat ja laituriin palattiin tyhjäkäyntinopeudella. Mitään varoitusääniä ei ollut koko aikana. Laiturissa vielä testasimme lämpöanturin oikosulkemalla (ohjeiden mukaisesti) runkoon anturon piuhan, jolloin kuului hälytysääni, kuten pitikin.
VRO /Variable Rate Oil) toiminta selvisi nettihaulla.
Saattaa olla boxi-vika, mutta miksi toimisi välillä ongelmitta?Tänä keväänä saimme vian paikallistettua ja korjattua. Sytytys yksikön maadoidus on ainakin ko. Jonhsonissa tehty, että ruuvi menee kytkentäriman läpi kehikkoon, jota kautta maadoittuu. Ongelman muodostaa ruuvin hapettuminen, joka sitten ilmeni kierrosten katoamisena.
Laitoimme ensin CRC:tä ruuviin ja sen lisäksi kytkentärimasta lisämaadoituspiuhan koneen runkoon. Tämän jälkeen moottori on toiminut ongelmitta ja itse asiassa paremmin kuin pitkiin aikoihin muiden uusittujen osien ansiosta. - d345
Jore Hesasta kirjoitti:
Tänä keväänä saimme vian paikallistettua ja korjattua. Sytytys yksikön maadoidus on ainakin ko. Jonhsonissa tehty, että ruuvi menee kytkentäriman läpi kehikkoon, jota kautta maadoittuu. Ongelman muodostaa ruuvin hapettuminen, joka sitten ilmeni kierrosten katoamisena.
Laitoimme ensin CRC:tä ruuviin ja sen lisäksi kytkentärimasta lisämaadoituspiuhan koneen runkoon. Tämän jälkeen moottori on toiminut ongelmitta ja itse asiassa paremmin kuin pitkiin aikoihin muiden uusittujen osien ansiosta.Ja CRC on sähköä eristävää ainetta.
- vm
d345 kirjoitti:
Ja CRC on sähköä eristävää ainetta.
Crc tai mikä tahansa öljy kuitenkin estää vastuksen muodostumista, koska se ehkäisee hapettumista ja korroosiota.
Onko kellään tietoa latausjärjestelmän toiminnasta sen enempää?
Jäin järvelle tyhjällä akulla, sähkömoottorilla sitten ajelin kaikessa rauhassa rantaan. Hyytelöakku kun ei anna apuvirraksi asti starttivirtaa.
Laitoin käydessä yleismittarin navan ja kengän väliin, lukema noin ampeerin luokkaa. Starttausvaiheen tein tietenkin napa-kenkäkontaktilla. Sitten livutin kengän irti, jolloin yhteys jäi mittarin A-puolen varaan. Yleismittarin -etumerkistä päättelin sähkövirran kulkevan akulle päin... - heh62
vm kirjoitti:
Crc tai mikä tahansa öljy kuitenkin estää vastuksen muodostumista, koska se ehkäisee hapettumista ja korroosiota.
Onko kellään tietoa latausjärjestelmän toiminnasta sen enempää?
Jäin järvelle tyhjällä akulla, sähkömoottorilla sitten ajelin kaikessa rauhassa rantaan. Hyytelöakku kun ei anna apuvirraksi asti starttivirtaa.
Laitoin käydessä yleismittarin navan ja kengän väliin, lukema noin ampeerin luokkaa. Starttausvaiheen tein tietenkin napa-kenkäkontaktilla. Sitten livutin kengän irti, jolloin yhteys jäi mittarin A-puolen varaan. Yleismittarin -etumerkistä päättelin sähkövirran kulkevan akulle päin...Tyhjäkäynnillä 1 ampeeri on hyvä latausvirta ja 3000 kierroksella liian pieni ja jossakin on vikaa. Tyhjään akkuun siis.
Maksimi lienee tuossa vehkeessä 6 ampeeria, mutta se on arvaus. - matias maltti
ajojokela kirjoitti:
Kiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä nyt moottori toimii hyvin.
Vaihdoin uudet tulpat mutta sekään ei auttanu kone kyllä yritti kierroksilla käydä
molemmilla pytyillä,sitten puhdistin suuttimet kaasarista,mutta sekään ei vielä
auttanu lopullisesti vaan käännin kaasuttajan ilmaruuvia hieman isommalle niin johan alko kone käymään tasaisesti eikä pätki enää.Onneksi et alkanut vaihtamaan petilaakereita tai männänrenkaita, vika löytyi kun käytti maltillista/johdonmukaista ajattelua.
- yama40
ajojokela kirjoitti:
Kiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä nyt moottori toimii hyvin.
Vaihdoin uudet tulpat mutta sekään ei auttanu kone kyllä yritti kierroksilla käydä
molemmilla pytyillä,sitten puhdistin suuttimet kaasarista,mutta sekään ei vielä
auttanu lopullisesti vaan käännin kaasuttajan ilmaruuvia hieman isommalle niin johan alko kone käymään tasaisesti eikä pätki enää.Joo se ruuvi auttaa just tohon,se kun on noissa tuon ikäisissä omc koneissa
Välialueen seosruuvi.
Ei tyhjäkäyntiseoksen,kuten yleensä.Tyhjäkäyntisuutin on kiinteä!!
- ässänväärän asukki
mulla olis 40 heppanen johnssoni joka ei käynnisty kovin helpolla ja kun käynnistyy niin jos ottaa käsikaasulla kierroksia niin alkaa kovaa yskimään missä vika??
- Onkohan vaikkapa
Tyhjäkäynti suuttimet väännetty liian laihalle. yskiminen voi
johtua siitä
- buster89
Mulla Johnson 30 -87. Lähtee käyntii vaivalloisesti, lämä tiskissä kulkee vain n. 9-10kmh. Kaasari ok, bensapumpun tiiviste ok. Pitää varmaan aamulla kokeilla tota ilmaruuvin säätöä. Tyhjäkäyntikin liian laiha kun sammuu. Apuja / neuvoja kaivataan. Kiitos
- johnson 40,84
mulla 40 johnsson ,sama vika pumpunkalvot uusin,tulpat ,pensaletkut jotka oli murtuneet,sekä puhistin kaasarit ,nyt pelloo.
- vm 41
Ei käy kaikilla.
Kato ensin mikä pytty on pelistä pois, irrottamalla tulpat.
Jos joku tulppa ei saa kipinää, se on märkä, tai jos ei ole märkä,ei saa silloin polttoainetta.
Yleensä jos on enemmän kuin yksi kaasari,ei letkuissa ja pumpussa ole vikaa,jos kone muuten käy,silloin voi keskittyä siihen kaasariin joka ei anna pensaa.
Uusilla tulpilla voi testata kipinät. - buster89
Nyt huomasin, että ryyppyä pumppaamalla ajaessa pääsi n.20kmh. Eli ilmeisesti paineet ei jossai pysy. Kun laittaa vedon päälle kone lähtee ensiksi isoilla kierroksilla, mutta pudottaaa kierrokset parin sekunnin jälkeen siten, että vauhtia sen 10kmh. Tulpat kostuu kyllä ja joutuu välillä puhdistelemaan kun ei lähe enäään käymään. Kaasarista vaihdettu letkuja uusiin, yksi kaasari siis vain. Tuntuu ettei pysy paineet pytyssä? Voisko tulppien vaihto auttaa?
- elmico86
Minulla Johnson AJ50TLERE. Eli -94 vuotinen 50hp VRO. Ongelmaksi muodostui kesken ajon hyytyminen. Pääsin rantaan vaivoin. Sammutuksen jälkeen koitin startata, mutta ei lähtenyt enään käyntiin. Koneessa vuoden vanha CDI-boxi. Otin ylös ja tarkastin kipinät--->OK. Tarkastin bensalinjat ja kaasarit---->OK. Bensaa saa ja kipinää tulee. Paineet yli 10bar per pytty. Katoin ajoituslampulla sytytystä niin avot, sytkä melkein 45astetta myöhässä. Otin vauhtipyörän irti ja kiila oli kuin olikin kunnossa!! Mitä hel***iä?? Kun ykkösmäntä on yläkuolokohdassa ollaan merkeissä kohdallaan, mutta silti kipinä tulee reilusti myöhässä. mäntä on jo hyvän matkaa alhaalla kun tulee kipinä. Kaikki mekaaninen on siis kunnossa! Mikäköhän mahtaa aiheuttaa tälläsen? Oon tällä hetkellä amerikassa ja mukana tulee romukopallinen uusia CDI-boxeja! En oikeen keksi muutakaan mikä voi aiheuttaa kyseisen asian... Puolaakin jo vaihdoin, ei auttanut...
- elMico
Jahs, vika paikallistettu peräprutkussa. Uudet sytkän osat vaihdettu ja sama leikki jatkui, ei käyntiin vaikka uus power pack ja uus puola ja johdot. Ongelmana oli sisäkehän magneetti vauhtipyörässä. Oli liimaus/lakkaus pettänyt, ja magnteetti pyörähtänyt hieman... Pyöri käsin suuntaan jos toiseenkin. Hain ajoituslampulla kohdan uusiks ja kone käy kuin ei mitään oli ollukkaan. Laitoin locktiten lukitetta väliin, josko sais vaikka kesän ajeltua...
- Mutta että
elMico kirjoitti:
Jahs, vika paikallistettu peräprutkussa. Uudet sytkän osat vaihdettu ja sama leikki jatkui, ei käyntiin vaikka uus power pack ja uus puola ja johdot. Ongelmana oli sisäkehän magneetti vauhtipyörässä. Oli liimaus/lakkaus pettänyt, ja magnteetti pyörähtänyt hieman... Pyöri käsin suuntaan jos toiseenkin. Hain ajoituslampulla kohdan uusiks ja kone käy kuin ei mitään oli ollukkaan. Laitoin locktiten lukitetta väliin, josko sais vaikka kesän ajeltua...
tarkoitako, että magneetti oli irti vauhtipyörän sisäpinnalla ? Aika erikoinen, jopa suorastaan ainutlaatuinen tapaus. Miten se oli pyörähtäny , luulisi keskipako voiman pitävän ne pesässä hyvin.?
Naputitko magneetin reunoillle lukkotiftauksen, ettei enää irtoa, kun kuumetessa liima voi veltostua.
- Torski
Ja täällä kanssa onkelmaa :)
Ensin napsahti kiila jonka takia ei käynnistynyt.
Kiila vaihdettiin ja sitten ei enää kulkenut kuin 10.4 kmh.
Tyhjäkäynnillä otti kierrokset hienosti ja kone huusi kuin hyeena, mutta vaihde päällä ei kieroksia.
Ja vikaa etsittiin pitkään. Huomasimme imusarjan tiivisteen vuotavan. En tiedä oliko se vian aiheuttaja.
Tiivisteen vaihdon jälkeen kone käyntiin ja siinä se sitten sammui kesken käymisen vaikka oli apukaasu päällä. Ja nyt ei sitten enään muuta teekkään kuin yski startatessa. Kuullostaa kun melkeen lähtis käyntiin mut ei sit kummiskaan. Kipinät loistaa molemmissa tulpissa. Paineet on pytyissä ok. Kipinän ajoitus kohdallaan. aivot juuri vaihdetut toimii puolat toimii ja tulpat toimii. Nyt on hyvät neuvot kalliit.
Evinrude 88 2-tahti 40 hp- Jos tulpat pysyy
Kuivina, niin bensalinjalla on tukos. tai aikamoinen ilmavuoto. Jollakin oli tankin sisässä oleva letkunpätkä tukossa, tai hapertunu, että ryyppi ilmaa bensapinnan yläpuolelta , joten aloita häiriön tutkiminen sieltä asti, ja tarkista kaikki letkut.ja myös bensapumpun kalvot.
Selvästi ei saa poltettavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740