Haimme avioeroa neljä vuotta sitten.Mieheni muutti pois ja otti mukaansa vain välttämättömän.Ositus tehtiin siitä puolen vuoden päästä.Osituksessa talo jäi yksin mulle ja myös siitä jäljellä oleva velka siirtyi yksin minun nimiin.
Kuitenkaan meistä kummastakaan ei ollutkaan hakemaan eron kakkosvaihetta.Aloitimme keskustelut yhteenpaluusta ja niin keväällä -06 päätimme jatkaa yhteistä elämää.
Eli virallisesti emme eronneetkaan,mutta ositus tehtiin ja lainhuuto on haettu.
Osaako kukaan sanoa ja neuvoa mikä on tilanne kiinteistön omistuksen kannalta nyt kun taitaa avioero sittenkin olla väistämätön?
Joudunko nyt maksamaan puolet kiinteistön arvosta toiselle?Onko entinen ositus aivan mitätön paperi?Onko lainhuudolla mitään merkitystä tässä tapauksessa?
eroamassa
sittenkin
2
479
Vastaukset 2
- dafhh
Tehty ositus ja sen mukaiset muut toimenpiteet ovat edelleen voimassa, vaikkei eron kakkosvaihetta koskaan haettukaan. Käytännössä siis, ositusta ei tarvitse uudestaan tehdä. Korkeintaan, jos nyt on osituksen jälkeen kertynyt jotain uutta yhteistä omaisuutta tms. voidaan tehdä ositus/erottelu sen osalta.
- nix nax
>>Korkeintaan, jos nyt on osituksen jälkeen kertynyt jotain uutta yhteistä omaisuutta tms. voidaan tehdä ositus/erottelu sen osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 701101
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K12939En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o61910- 62818
- 60760
- 57697
- 60627
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49627- 67606
- 133596
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.23594Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.30565- 50559
- 33510
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk35509- 29505
- 72486
- 18484
- 40457
- 24439