Haimme avioeroa neljä vuotta sitten.Mieheni muutti pois ja otti mukaansa vain välttämättömän.Ositus tehtiin siitä puolen vuoden päästä.Osituksessa talo jäi yksin mulle ja myös siitä jäljellä oleva velka siirtyi yksin minun nimiin.
Kuitenkaan meistä kummastakaan ei ollutkaan hakemaan eron kakkosvaihetta.Aloitimme keskustelut yhteenpaluusta ja niin keväällä -06 päätimme jatkaa yhteistä elämää.
Eli virallisesti emme eronneetkaan,mutta ositus tehtiin ja lainhuuto on haettu.
Osaako kukaan sanoa ja neuvoa mikä on tilanne kiinteistön omistuksen kannalta nyt kun taitaa avioero sittenkin olla väistämätön?
Joudunko nyt maksamaan puolet kiinteistön arvosta toiselle?Onko entinen ositus aivan mitätön paperi?Onko lainhuudolla mitään merkitystä tässä tapauksessa?
eroamassa
sittenkin
2
478
Vastaukset 2
- dafhh
Tehty ositus ja sen mukaiset muut toimenpiteet ovat edelleen voimassa, vaikkei eron kakkosvaihetta koskaan haettukaan. Käytännössä siis, ositusta ei tarvitse uudestaan tehdä. Korkeintaan, jos nyt on osituksen jälkeen kertynyt jotain uutta yhteistä omaisuutta tms. voidaan tehdä ositus/erottelu sen osalta.
- nix nax
>>Korkeintaan, jos nyt on osituksen jälkeen kertynyt jotain uutta yhteistä omaisuutta tms. voidaan tehdä ositus/erottelu sen osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.491248Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt13975- 93957
- 37648
- 73635
- 26441
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53420Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30413- 23407
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.15399