Hei!
Kirjoitan 27-vuotiaan poikaystäväni puolesta, koska olen huolestunut hänen tilanteestaan. Kaikki asialliset kommentit ovat nyt tervetulleita!
Poikaystävälläni on aina ollut nukahtamisvaikeuksia. Joskus tilanne on parempi, joskus taas huonompi. Hyvinäkään kausina hän ei ole nukahtanut ikinä kuin vähintään 10 min kuluttua nukkumaanmenosta eikä ymmärrä, miten jotkut voivat nukahtaa silmänräpäyksessä esim. sohvalle. Uni on myös katkonaista, heräilee usein yöllä ja saattaa mennä jopa tuntikin ennen kuin saa unenpäästä taas kiinni. Sanoo tuntemuksiksi sen, että nukkumaan käydessä väsyttää yleensä paljon, mutta uni ei vain tule.
On käynyt pari kertaa yleislääkärillä, kilpirauhasen arvot tutkittu (arvo ok) ja saanut nukahtamislääkkeitä. Nukahtamislääkkeistä on ollut vain hetkellinen hyöty ja pian nekään eivät ole enää auttaneet. Myöskään luontaistuotteista ei ole ollut apua. Mielestäni nukahtamishäiriön ja huonolaatuisen yöunen taustalla oleva syy tulisi hoitaa kuntoon, joten siksi kysyisin, kannattaisiko tässä tilanteessa mennä esim. sisätautilääkärin juttusille ja millaisia kokeita kannattaisi pyytää.
Unihäiriöihin liittyy myös kuumuuden tunne ja hikoilu, joista ei ole muistanut kertoa yleislääkärille. Poikaystävälleni tulee usein iltaisin todella kuuma, vaikka huonelämpötila normaali eikä minulla ole lainkaan kuuma ja joskus hänen pitää mennä istumaan ulos rappusille jäähdyttelemään. Kuumuuden tunne liittyy unihäiriöön: milloin tunne voimakkaampi, sitä vaikeampaa nukahtaminen on. Ei ole mielestäni normaalia, joten voisiko olla syy unettomuuteen? Onko k3enellekään kokemusta vastaavasta?
Unettomuus ja hikoilu
??????????
3
828
Vastaukset
- normi<
mutta minulla samoja oireita kun olen vähän ryypiskellyt. Unta ei saa ja sänky hiestä märkänä :S
- Paniikkipalvelu
yli 20 vuoden ajalta, lopetin yli vuosi sitten kokonaan kofeiininkäytön, siihen loppuivat nukkumisvaikeudet.
- Ville11199999
Löytyikö poikaystäväsi ongelmaan syy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354583- 553155
- 302853
- 592779
- 62370
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542165- 151589
- 171564
- 161504
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….81488