saako yksivuotisista monivuotisia, jos esim tuo talveksi sisälle osan ja vie ne taas sitten keväällä ulos?
Vastaukset 3
- Missukka
Riippuu lajista. Jotkut lajit siementää itse maahan ja ovat siten käytännössä monivuotisia. Jotkut voi talvettaa mukuloina, sipuleina tai juurakkona, kuivassa tai harvoin kastelemalla mullassa, vaatii joka tapauksessa viileän lämpötilan, joskus valoa. Jos kasvin vaatima sopiva tila löytyy, onnistunee hyvin. Kerrostalon rappukäytävässä olen nähnyt pelargonioiden säilyvät talven läpi upeasti.
- savimaa
Olen oksastanut lumihiutaleen ja annansilmän. Vienyt sen sitten talvenyli viileässä eteisessä. Keväällä olen siitä sitten ottanut oksia ja kasvattanut monta kukkaa. Kerpeera ja Hortenssia olen vain vienyt viileään eteiseen, samoin kuin pelakuutkin . Ruusut ja Lapinorvokin kellatiin. Daaliat juurakoina kellariin .
Joskus kun eivät ole hyvin tuuleentuneet voi säilyminen olla heikkoa.- tomaattikin
on monivuotinen (vaikka useimmiten viljellään yksivuotisena) Talvi kellarissa niin lähtee taas keväällä. Taitaa olla kyllä helpompi istuttaa uudet taimet keväisin mutta toimii kyllä monivuotisenakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j761069- 42784
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden218648Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.34482- 23468
- 37433
Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️70425Ihan pikku vinkki
Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin52399Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga44399- 18393