Akne ei parane, toivo mennyttä.

Eleina2

Olen kärsinyt aknesta 11-vuotiaasta lähtien, täytän puolen vuoden päästä 18. Olen syönyt e-pillereitä (Yasmin, Yasminelle, Diane Nova), Tetralysalia, 2xRoaccutanin ja kokeillut kaiken maailman ihonpaikallishoidot (Skinoren, Differin, Clindoxyl). Akneni on komedomuotoa, eli paljon tukkeutuneita ihohuokosia ja vain harvoin itse "finnejä" (märkäpäitä).

Roaccutan paransi aknesta suurimman osan, mutta molempien kuurien jälkeen komedot (valkopäät, näppylät) palasivat takaisin otsaan, selkään ja rintakehään ja niitä on PALJON (otsassa kuitenkin lievimmin). Saan ne väliaikaisesti otsasta pois Clindoxylin avulla mutta siinä menee kuukausi ja vaikutus on vain väliaikainen ja komedot palaavat taas. Selkään ja rintakehään en ole löytänyt apua.

Pesen kasvot joka ilta Lorealin puhdistusmaidolla ( Nivean kasvovesi) ja aamuisin käytän pelkkää vettä. Käytän kosteusvoidetta vain aamuisin meikin alle, annan ihon olla rauhassa öisin. Apteekin pesutuotteista olen kokeillut vain Sebamedin pesupalaa, joka vain pahensi ongelmaa, sillä vaikka ihoni on näppyläinen se on myös todella herkkä.

En tiedä enää mitä teen, nämä näppylät syövät mun itsetuntoa kokoajan, eikä mikään tunnu niihin auttavan pysyvästi. Ongelma ei ole näkyvä eivätkä muut huomaa näppylöitä, mutta minua ne vaivaavat koska tiedän ja tunnen niiden olevan olemassa!

Menenkö taas ihotautilääkärille vai apteekista kysymään sopivia puhdistustuotteita?

15

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roan syönyt

niitä voiteita sen 3kk? Luulisi auttavan noin lievään ongelmaan.. Itsellä suht samat lääkekuurit takana ja roaa myös 2 kuuria, itselläni oli ongelmana paiseet jotka roan myötä katosi suurimmaksi osaksi mutta tavalliset finnit palasi takaisin ja niitä tuli todella paljon! Nyt oon kohta 3kk käyttänyt Basiron Washia ja Basiron voidetta ja se kyl alkoi toimia siinä 2kk paikkeilla. Lisäksi aloitin kk sitten Spiresis nimisen lääkkeen joka on nesteenpoistolääke, mutta vaikuttaa hormoneihin antiandrogeenisesti estäen aknea, en tiiä onko se alkanut jo vaikuttaa vai ei, mutta noiden hoitojen jälkeen iho on ainakin 5krt paremmassa kunnossa kuin ennen. Tuota lääkettä pitää vaan syödä koko ajan, sitä ei Suomessa vielä kauheasti käytetty aknen hoitoon mutta ulkomailla kuulemma käytetään, sain sen gynekologilta mutta kuulemma kannattaa ihan ihotautilääkäriltä kysellä, kun ei tuo gynekologi voinut määrätä akneen hoitoon pitkäksi aikaa, joten joudun käymään viel ihotautilääkärin luona uusimassa tuota reseptiä. Lisäksi pitää kanssa käydä verikokeissa, koska tuo saattaa vaikuttaa kalium ja natrium arvoihin, mutta kuulemma nuorilla on tuo harvinaista. Toivottavasti iän myötä tuo hormonitoiminta muuttuu ja akne häviää, säkin oot vasta 18, että ei täs vielä mitään hätää.. Itse 23 ja akne vaan jatkuu, mut oon lukenut et suurimmalla osalla lähtee viimeistään 25v et toivoa vielä on :D Mutta tuo on sitten yksi vaihto, jos mikään muu ei auta, tiedän kyllä että silloin kun iho on kauheassa kunnossa on valmis syömään vaikka rotanmyrkkyä jos se vaan auttais.

• roan syönyt

niin yks vaihtoehto siis :)

• "!#"¤#¤

Spiresistä. Auttaa juuri komedoakneen joka on hormonaalinen.

• vassa

Komppaan edellisiä. Mulla myös aknea n. 15 vuotta jo, parit roat ja antibiootit ja paikallishoidot, nyt Spiresis 100 mg neljättä kuukautta ja iho pysyy inhimillisessä kunnossa eikä rasvoitu enää niin kovasti.

• roan syönyt
        vassa kirjoitti:

Komppaan edellisiä. Mulla myös aknea n. 15 vuotta jo, parit roat ja antibiootit ja paikallishoidot, nyt Spiresis 100 mg neljättä kuukautta ja iho pysyy inhimillisessä kunnossa eikä rasvoitu enää niin kovasti.

100mg pakollinen? Mulle määrättiin vaan 50mg ja en tiiä auttako sittenkään, taas naama räjähti ennen menkkoja, prkl miks ihmisen pitää kestää tätä kärsimystä päivästä toiseen. Kysyin lääkäriltä puhelimitse että onko tuo 50mg riitävä määrä, sanoi että on. 7vkoa oon syönyt nyt. Ma meen käymään ääkärin luona ja sen pitäisi uusia resepti, niin kysyn uudestaan. Saitko sen reseptin sitten vuodeksi vai miten?

• vassa
        roan syönyt kirjoitti:

100mg pakollinen? Mulle määrättiin vaan 50mg ja en tiiä auttako sittenkään, taas naama räjähti ennen menkkoja, prkl miks ihmisen pitää kestää tätä kärsimystä päivästä toiseen. Kysyin lääkäriltä puhelimitse että onko tuo 50mg riitävä määrä, sanoi että on. 7vkoa oon syönyt nyt. Ma meen käymään ääkärin luona ja sen pitäisi uusia resepti, niin kysyn uudestaan. Saitko sen reseptin sitten vuodeksi vai miten?

No ei kai se pakollinen ole, mutta sen mitä oon lukenut, niin ei varmaan juuri kellään ole noin pieni annos auttanut, kyllä se 100 (ainakin) on yleensä ollut. Olen itse syönyt nyt n 4 kk ja tulee edelleen muutamia finnejä ennen menkkoja, mutta tuntuu, että koko ajan on tähän asti parantunut (tosi hyvässä kunnossa on nyt siis), eli kyllä suosittelen ainakin 3 kk odottamaan jos syö 100 mg ja kun sulla on noin pieni annostus en tiedä mahtaako tosiaan paljoa auttaa :( Ihme lääkäri. Sain puoleksi vuodeksi reseptin, että menen joskus kuukauden päästä uusimaan sitä. Pientä heikotusta on mulla öisin lääkkeen takia, mutta kestän sen mieluummin kuin kauhean aknen. Toivottavasti saat apua :)

• siiliXX
        vassa kirjoitti:

No ei kai se pakollinen ole, mutta sen mitä oon lukenut, niin ei varmaan juuri kellään ole noin pieni annos auttanut, kyllä se 100 (ainakin) on yleensä ollut. Olen itse syönyt nyt n 4 kk ja tulee edelleen muutamia finnejä ennen menkkoja, mutta tuntuu, että koko ajan on tähän asti parantunut (tosi hyvässä kunnossa on nyt siis), eli kyllä suosittelen ainakin 3 kk odottamaan jos syö 100 mg ja kun sulla on noin pieni annostus en tiedä mahtaako tosiaan paljoa auttaa :( Ihme lääkäri. Sain puoleksi vuodeksi reseptin, että menen joskus kuukauden päästä uusimaan sitä. Pientä heikotusta on mulla öisin lääkkeen takia, mutta kestän sen mieluummin kuin kauhean aknen. Toivottavasti saat apua :)

Minulla juuri spiresis 50mg päivässä ja nyt olen yli kaksi kk. syönyt ja naama on suht normaali nyt. Lääkäri sanoi että itse voi katsoa että jos 50mg auttaa niin ei tarvitse nostaa annosta 100mg päivässä.

Suuremmat annokset niin sivuvaikutuksien mahdollisuus kasvaa

• roan syönyt
        siiliXX kirjoitti:

Minulla juuri spiresis 50mg päivässä ja nyt olen yli kaksi kk. syönyt ja naama on suht normaali nyt. Lääkäri sanoi että itse voi katsoa että jos 50mg auttaa niin ei tarvitse nostaa annosta 100mg päivässä.

Suuremmat annokset niin sivuvaikutuksien mahdollisuus kasvaa

no meen ens vkolla lääkäriin niin kysyn tosta. Jos tuo annos ei auta niin pakko sitä on kokeillä sitä 100mg, kun ei oo mitään muutakaan vaihtoehtoa kun kaikki muut lääkkeet jo kokeiltu.

• Svette

Mun iho parani täysin ko laotin e-pillerit ja samaan aikaan menin lukioon jossa myös asuin viikot opiston asuntolassa. Luulinpa että pilsut auttoi akneen mutta tais olla että isän tupakin poltto sisällä on ollu mun aknen syy aina, sillä nyt ko kesäloma alko ja palasin kotii ongelma tuli takas!!

• dfd

Mulla kanssa ollut aknea aika kauan. Sanoisin, että neljä vuotta. Ei se vaan parane, ei muutu miksikään, vaikka lääkekuurikin meneillään. Antaisin lähes mitä tahansa hyvästä ihosta, tämä on kyllä oikeasti yksi pahimmista asioista.

• kasvot kraaterina

niinpä, ihmettelen mikseivät ihmiset käy poistamassa mustapäitä mekaanisesti kosmetologilla ? Vai onko se nykyaikaan kiellettyä ?

• ¤"¤"¤

Aika hiton nopeeta ja kellä on rahaa joka viikko käydä mekaanisessa.
        Itsekkin voi tuon mekaanisen suorittaa kotona mutta se ei ongelmaa poista kun ne pirulaiset tulee takasin parin päivänkin päästä. Miten mekaanisella saa edes koko talirauhasen tyhjennettyä???? Ei mitenkään

• roan syönyt
        ¤"¤"¤ kirjoitti:

Aika hiton nopeeta ja kellä on rahaa joka viikko käydä mekaanisessa.
        Itsekkin voi tuon mekaanisen suorittaa kotona mutta se ei ongelmaa poista kun ne pirulaiset tulee takasin parin päivänkin päästä. Miten mekaanisella saa edes koko talirauhasen tyhjennettyä???? Ei mitenkään

enpä usko että tuo on pidemmän päälle kannattavaa, jos on oikeasta aknesta kyse. Silloin kyl tarvitaan sisäistä hoitoa, en usko että kukaan on saanut kosmetologin avulla oikeasti apua akneen.

• kasvot kraaterina
        roan syönyt kirjoitti:

enpä usko että tuo on pidemmän päälle kannattavaa, jos on oikeasta aknesta kyse. Silloin kyl tarvitaan sisäistä hoitoa, en usko että kukaan on saanut kosmetologin avulla oikeasti apua akneen.

eipä tarkotus olekaan käydä viikottain, aikaisemmalle.

Esmes käyt pari kertaa kk:n välein. Ensimmäisellä kerralla saapi pehmitettyä ihon saapi ohjeita 'itse puristeluun'. Toinen kerta lähinnä seurantakäynti kuinka puristelut on onnistunut.

Tarkoitushan mekaanisella on lähinnä vähentää potentiaalisten finnien puhkeamista.

Itse aikanaan puristelin parikin kertaa viikossa talouspyyhearkin täyteen talia.

Tietenkin jos lääkkeiden syönti lopettaa finnien tulos niin silloinhan muuta ei tarvita.

• tuotetta?

Tässä eräs kokemus...

""Jessen Akne parani

Jesse 16v. kärsi tyypillisestä murrosiän aknesta. Iho oli rasvannen ja tulehtuneita finnejä pitkin kasvoja. Jesse aloitti Bactosan valmisteen käytön ja muutamassa viikossa kaikki näpyt olivat poissa. Nyt Jesse ottaa Bactosan kuurin silloin tällöin ja iho pysyy kunnossa. """

täältä luin :
      http://www.luontaisnetti.fi/ ja sieltä Artikkelit-> "Asiakkaiden kokemuksia"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe