Tänään tarkistaessani moottorin öljynmäärää niin huomasin ett huohotinletku on jo pahasti pykinyt ja laskee huohotukset (öljyä) läpitte,tosin ens kuussa olis toi 2 vuoden huolto(ajettu vasta 15 000km),miten noi letkut on nykyään noin heikkoja kun näinkin tuoreessa autossa se on jo sökö,en tiedä saanko sen edes takuuseen vaihdettua,jos en niin pyydän letkun ilman asennusta ja asennan sen itse,.Onko kellään vastaavaa sattunut ja onko saatu letkua takuuseen.
Huohotin letku
35
4559
Vastaukset
- Auto Masentaja 2
käyttää kaikissa tuotteissaan huonoa kumia. Huomasin aikanaan Unosta, että melkein kaikki kumiosat olivat pykineet jo kolmen vuoden käytön jäljiltä. Yksinpä vararengaskin omassa lokerossaan!
- adgjsrsru
Fiatti on tunnetusti aina tehnyt surkeita renkaita.
- ..puljata.
Itse omistan fiat stilon, jossa öljyä kului jo uudesta asti. Kone kehräsi hienosti ja laatuvaikutelma oli pikkujuoppoudesta huolimatta varsin hyvä. Öljynpinta laski puolessa vuodessa vain 3-5mm, niin kauan kun autossani oli deltan öljyt! Onneksi sitä ei juuri, siitä huolimattakaan tarvinnut lisätä vaihtovälien välillä. Takuun loputtua oli edessä taas öljynvaihto. Vaihdettuani itse öljylaadun loppui öljynsyönti siihen paikkaan. Olivat laittaneet deltalla jotain litkua. Eivät muuten merkitse huoltotietoihin mitä siirappia sinne laittavat? Lienet perinteistä deltan politiikkaa.
Grande puntossahan ei tiettävästi tätä stilon mystistä juoponvikaa pitäisi olla.
Ei ainakaan vaimoni - 06 1.4 dynamicissa, jolla ajettu kohta jo 70 000tkm lähes täysin ongelmitta! Ainoastaan t pilarin musta teippi, joka oli kurtussa meni takuuseen. Hyvä yksilö sattunut varmaan.
Huollot ollaan aina teetetty deltalla, enkä kehtaa edes kuvitella kuinka paljon sinne olemme rahojamme sijoittaneet. Hirveät hinnat, kertakaikkiaan.
Grande puntossa on myös käsittääkseni uusittu moottorikin, edelliseen malliin verrattuna. Taitaa opeleistakin löytyä näitä fiatin valmistamia uutuuskoneita. Koneissa on myös tekniikkaa, joka vie bensakoneen kulutuksen lähelle dieseliä. Emännän punton maantiekulutus onkin jokseenkin naurettavat 6.0l 100km!
Tasaisella baanalla. Ei niin hirveästi bensakoneelta!
Eli eivät syö bensaa, eivätkä öljyä, ainakaan jos koneesta löytyy kunnon öljyt! Itse käytän teboilin diamond 5w-40 öljyä, mutta vaimon puntolla ei niin väliä kunhan täyssynteettistä ja laadukasta.
Ja mistään huohotinletkustakaan eivät ole huolloissakaan sitten koskaan maininneet. Kertoisitko missäpäin moottoria sellainen näkyy niin vosi tuon emännän autosta sitten vaikka tarkastaa huvinvuoksi, kiitos?- GPsporty
On kummallista, miksi ihmiset vievät autonsa Deltan huoltoon. Nykyään on mahdollista huollattaa auto muuallakin, ilman että takuu raukeaisi.
GrandePunto 1.4-16V sporty, 1. vuoden/ 30tkm huolto Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), hinta 200eur, sisältäen alkuperäiset Selenia öljyt ja muut tarvikkeet.
Entisessä Stilo 100:ssa eivät Deltan Shellit oikein pysyneet ja vaihdoin myös Diamondiin, jolloin öljynpaineet nousivat nopeammin (venttiilien rapina 1sek vs. 15sek), ja öljynkulutus tippui olemattomiin. GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti. - grandem....
Sellanen kurttunen letku näkyy koneenpäällä olevan mustan ilmaputsarirakenteen alla koneen takaosassa melkein kiinni putsarissa,lähtee suunnilleen öljyntäytön korkin kohdalta ja menee jossain kohtaa ilmansuodatin rakenteeseen,tosin näissä koneissa huohotuksen mukana ei tule isommalti öljyä,toisin oli vanhassa opelissa,jos olis ollut noin risanen letku niin olis ollut koko konehuone öljyssä.Itse huomaan nämä puutteet heti 15 auton jälkeen.
- ...katsastaa.
GPsporty kirjoitti:
On kummallista, miksi ihmiset vievät autonsa Deltan huoltoon. Nykyään on mahdollista huollattaa auto muuallakin, ilman että takuu raukeaisi.
GrandePunto 1.4-16V sporty, 1. vuoden/ 30tkm huolto Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), hinta 200eur, sisältäen alkuperäiset Selenia öljyt ja muut tarvikkeet.
Entisessä Stilo 100:ssa eivät Deltan Shellit oikein pysyneet ja vaihdoin myös Diamondiin, jolloin öljynpaineet nousivat nopeammin (venttiilien rapina 1sek vs. 15sek), ja öljynkulutus tippui olemattomiin. GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti... vielä, liekö laiskuutta?
"GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti"
Anteeksi virheellinen arvoni. Siinä oli pätkä, kaupunki ym. ajoa kun lukemaa sitten katsasteltiin. Kyllä tämäkin melko varmasti alle viiden menee, pelkässä maantieajossa, jos oma sporttisikin siihen menee! En epäile yhtään. Pitää testata, kunhan muistetaan ja jaksetaan!
Ei sitä usein kuitenkaan ole tarvinnut edes tankata. 40 eurolla kun kerran kolmeen viikkoon jaksaa sinne lorauttaa niin taas mennään, töihin kauppaan jne. Taloudellisempaa autoa ei tässä taloudessa muuten ole sitten kuukunaan ollut. Propsit siitä fiatille!
Eipä muuten kuulu vastausta tuon aloittajan, todennäköiseen provokaatioon. Nimittäin katseltiin tässä äskön emännän kanssa konepellin alle, eikä yhdessäkään kumi tai muoviosassa ollut pienintäkään merkkiä hapertumiista!
Taitaa aloittaja olla päästä vähän hapero! - ..rankkaa..
grandem.... kirjoitti:
Sellanen kurttunen letku näkyy koneenpäällä olevan mustan ilmaputsarirakenteen alla koneen takaosassa melkein kiinni putsarissa,lähtee suunnilleen öljyntäytön korkin kohdalta ja menee jossain kohtaa ilmansuodatin rakenteeseen,tosin näissä koneissa huohotuksen mukana ei tule isommalti öljyä,toisin oli vanhassa opelissa,jos olis ollut noin risanen letku niin olis ollut koko konehuone öljyssä.Itse huomaan nämä puutteet heti 15 auton jälkeen.
..tekoa oleva paksuseinämäinen sellainen. Eikä sellainen voi millään muodoin kurttuunkaan mennä kun on niin julmaa ja paksua. Arvioltaan lähelle 5mm seinämäistä kumituttii! Halkaisija jotakuinkin abaut 2.5 cm. Että tuskinpa tuo tuosta vielä vuosiin minnenpäin hapertuu. Ei hätää. Otetaan ihan rauhallisesti nyt vain. Ja eiköhän sitä ennen haperru kyllä jokin aivan muu "letku"!
Jos nyt kuitenkin, jollain ihmeellä puhut totta, täytyy letkun silloin olla erää maanantai 13! Mutta tuskin näin on. Provolta tuntuu, mutuna! En vain voi tunteilleni mitään, anteeksi nyt vain.
Kerro lisää, kiitos! - Grandeinss
...katsastaa. kirjoitti:
.. vielä, liekö laiskuutta?
"GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti"
Anteeksi virheellinen arvoni. Siinä oli pätkä, kaupunki ym. ajoa kun lukemaa sitten katsasteltiin. Kyllä tämäkin melko varmasti alle viiden menee, pelkässä maantieajossa, jos oma sporttisikin siihen menee! En epäile yhtään. Pitää testata, kunhan muistetaan ja jaksetaan!
Ei sitä usein kuitenkaan ole tarvinnut edes tankata. 40 eurolla kun kerran kolmeen viikkoon jaksaa sinne lorauttaa niin taas mennään, töihin kauppaan jne. Taloudellisempaa autoa ei tässä taloudessa muuten ole sitten kuukunaan ollut. Propsit siitä fiatille!
Eipä muuten kuulu vastausta tuon aloittajan, todennäköiseen provokaatioon. Nimittäin katseltiin tässä äskön emännän kanssa konepellin alle, eikä yhdessäkään kumi tai muoviosassa ollut pienintäkään merkkiä hapertumiista!
Taitaa aloittaja olla päästä vähän hapero!...niin tulee kuva letkusta ja kun huollossa vaihdetaan uusi niin saat myös sen vanhan letkun niin johan saat... uskot että ei ole provo,,on se kummaa kun täällä vähänkin morkkaa ,vaikka omaakin autoa niin heti haukutaan provoilijaksi.
- Croma08
Grandeinss kirjoitti:
...niin tulee kuva letkusta ja kun huollossa vaihdetaan uusi niin saat myös sen vanhan letkun niin johan saat... uskot että ei ole provo,,on se kummaa kun täällä vähänkin morkkaa ,vaikka omaakin autoa niin heti haukutaan provoilijaksi.
vaihdettua romua asiakkaan niskaan? Huoltoon kuuluu jätehuoltomaksu, eli mitä järkeä sillä lopulta olisi jos kaikki tai edes osa vanhaa, käyttökelvotonta paskaa työnnettäisiin epäkohteliaasti joka asiakkaan syliin, älyhoi!
Noin toimitaan ainoastaan vanhan ajan korjaamoilla, mistä puuttuvat testerit ym. uusiin autoihin välttämätön. Eivät ole mitään takuukorjaamoita juuri tämän takia, sillä uusi auto vaatii kaikenlaista erikoista. On lukuisia erikoistyökaluja ajotietokonekrääsää, eli ylipäätään valtuudet puuttuvat noista. Tietysti jos on niin tyhmä että viitsii takuunsa menettää niin siintä vaan sitten. Siinä sitä sitten itketään kun ilmoittavat tehtaalla tehdyn virheen takia koko paskan leviävän hetkenä minä hyvänsä syliisi vain pienoisen kasausvirheen tähden. Moottorin kiristysmomentteja jäänyt perseelleen.
Saat takaisinkutsun, jossa luvataan ongelman korjaus ilmaiseksi takuuseen, mutta turhaan, koska olet jo siirtosi tehnyt ja käyttänyt autoasi siinä lemuavassa, vastenmielisessä, haisevassa ja pimeässä suosikkikorjaamossasi. Halvat hinnat näet hämäsivät köyhää. Lopulta tajuat, onneksi vihdoin lompsia peilin eteen ja kysyt itseltäsi: voi turkkanen sentään mitä menit ja teit spede.
Sitten aamulla huomaatkin sopivasti makean pikkutuoksahduksen puhaltimesta. On pakkasta ja moottorinlämpömittari pyörii ympyrää, mutta lämpöä ei vain tule... - Kolmas Fiat riittää?
..rankkaa.. kirjoitti:
..tekoa oleva paksuseinämäinen sellainen. Eikä sellainen voi millään muodoin kurttuunkaan mennä kun on niin julmaa ja paksua. Arvioltaan lähelle 5mm seinämäistä kumituttii! Halkaisija jotakuinkin abaut 2.5 cm. Että tuskinpa tuo tuosta vielä vuosiin minnenpäin hapertuu. Ei hätää. Otetaan ihan rauhallisesti nyt vain. Ja eiköhän sitä ennen haperru kyllä jokin aivan muu "letku"!
Jos nyt kuitenkin, jollain ihmeellä puhut totta, täytyy letkun silloin olla erää maanantai 13! Mutta tuskin näin on. Provolta tuntuu, mutuna! En vain voi tunteilleni mitään, anteeksi nyt vain.
Kerro lisää, kiitos!Kylläpä näitä letkuja on ainakin delta-auton mukaan vaihdettu ainakin Lineaan jonkin verran, itsellä vaihdettiin 24 tkm ajettuun. Oireena oli pakokaasun tulo sisätilaan auton seisoessa paikallaan moottori lämpimänä.
- fiatin bensakonetta
Missään Opelissa ei ole koskaan ollut Fiatin bensakonetta vaan Fiatti on käyttänyt Opelin koneita kuten 1,6 ja 2,2 bensamoottorit!
Kyllä ne huohotinletkut lahoavat niin Puntoista kuin Albeoistakin käsiin aivan käsittämättömän nopeasti.
Ja Deltan haukkujille: tervemenoa Arolle, kaikki "hyvä" maksaa vaan vähän enemmän kuin ennen, eli mitähän hyvää siinä nyt oikein on, olisi kiva tietää? - Fiatisti .
Kolmas Fiat riittää? kirjoitti:
Kylläpä näitä letkuja on ainakin delta-auton mukaan vaihdettu ainakin Lineaan jonkin verran, itsellä vaihdettiin 24 tkm ajettuun. Oireena oli pakokaasun tulo sisätilaan auton seisoessa paikallaan moottori lämpimänä.
Kummasta mallista huohitinletku meni / menee ?
Huomasitko itse vain vaihdettiinko Deltan toimesta automaattisesti muun huollon yhteydessä.
Kumma että meille ei ole tullut takaisinkutsua, luulis pakokaasujen kabiininpääsyn olevan kuitenkin enemmän kuin pelkkä hajuhaitta. - Lineaari
GPsporty kirjoitti:
On kummallista, miksi ihmiset vievät autonsa Deltan huoltoon. Nykyään on mahdollista huollattaa auto muuallakin, ilman että takuu raukeaisi.
GrandePunto 1.4-16V sporty, 1. vuoden/ 30tkm huolto Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), hinta 200eur, sisältäen alkuperäiset Selenia öljyt ja muut tarvikkeet.
Entisessä Stilo 100:ssa eivät Deltan Shellit oikein pysyneet ja vaihdoin myös Diamondiin, jolloin öljynpaineet nousivat nopeammin (venttiilien rapina 1sek vs. 15sek), ja öljynkulutus tippui olemattomiin. GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti.Tuohon 200 euron hintaa ei kaiketi sytytystulppia uusittu vai? Ainakin Deltalla sytytystulppia vaihdetaan lähes joka vuosi -tai ainakin joka toinen.
- "virallinen huolto"
GPsporty kirjoitti:
On kummallista, miksi ihmiset vievät autonsa Deltan huoltoon. Nykyään on mahdollista huollattaa auto muuallakin, ilman että takuu raukeaisi.
GrandePunto 1.4-16V sporty, 1. vuoden/ 30tkm huolto Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), hinta 200eur, sisältäen alkuperäiset Selenia öljyt ja muut tarvikkeet.
Entisessä Stilo 100:ssa eivät Deltan Shellit oikein pysyneet ja vaihdoin myös Diamondiin, jolloin öljynpaineet nousivat nopeammin (venttiilien rapina 1sek vs. 15sek), ja öljynkulutus tippui olemattomiin. GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti."Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), "
Kumma juttu, että tätä "virallista" huoltoa ei mainita autovennikan sivuilla.... - tuotanto palkkio
Croma08 kirjoitti:
vaihdettua romua asiakkaan niskaan? Huoltoon kuuluu jätehuoltomaksu, eli mitä järkeä sillä lopulta olisi jos kaikki tai edes osa vanhaa, käyttökelvotonta paskaa työnnettäisiin epäkohteliaasti joka asiakkaan syliin, älyhoi!
Noin toimitaan ainoastaan vanhan ajan korjaamoilla, mistä puuttuvat testerit ym. uusiin autoihin välttämätön. Eivät ole mitään takuukorjaamoita juuri tämän takia, sillä uusi auto vaatii kaikenlaista erikoista. On lukuisia erikoistyökaluja ajotietokonekrääsää, eli ylipäätään valtuudet puuttuvat noista. Tietysti jos on niin tyhmä että viitsii takuunsa menettää niin siintä vaan sitten. Siinä sitä sitten itketään kun ilmoittavat tehtaalla tehdyn virheen takia koko paskan leviävän hetkenä minä hyvänsä syliisi vain pienoisen kasausvirheen tähden. Moottorin kiristysmomentteja jäänyt perseelleen.
Saat takaisinkutsun, jossa luvataan ongelman korjaus ilmaiseksi takuuseen, mutta turhaan, koska olet jo siirtosi tehnyt ja käyttänyt autoasi siinä lemuavassa, vastenmielisessä, haisevassa ja pimeässä suosikkikorjaamossasi. Halvat hinnat näet hämäsivät köyhää. Lopulta tajuat, onneksi vihdoin lompsia peilin eteen ja kysyt itseltäsi: voi turkkanen sentään mitä menit ja teit spede.
Sitten aamulla huomaatkin sopivasti makean pikkutuoksahduksen puhaltimesta. On pakkasta ja moottorinlämpömittari pyörii ympyrää, mutta lämpöä ei vain tule...joskus onko kaikki osat jotka on veloitettu myös vaihdettu.
Eihän niitä osia tarvitse mukaan ottaa.
Pikku esim. tuulilasinpesunestettä lisätty 1l ja veloitettu myös.
Auton pesunestesäiliö oli huoltoon vietäessä aivan täynä,joten litraa sinne ei mahtunut.
Eipä löytynyt autosta sitä litran pulloakaan. Hyvä jos kaikki huoltoon kuuluvat tarkastukset tehdään
muullatavoin risti ruutuun. - Grande-09
Kysyin mitä öljyä laittoivat,juuri tota teboilia,mulla vaidettiin Autokeskuksessa vuoden vanhaan Grandeen huohotin letku,oli kuulemma halki,takuuseen meni!Uusi kuulemma kestää!
- 5555
GPsporty kirjoitti:
On kummallista, miksi ihmiset vievät autonsa Deltan huoltoon. Nykyään on mahdollista huollattaa auto muuallakin, ilman että takuu raukeaisi.
GrandePunto 1.4-16V sporty, 1. vuoden/ 30tkm huolto Malminkartanon autohuollossa (virallinen Fiat huolto), hinta 200eur, sisältäen alkuperäiset Selenia öljyt ja muut tarvikkeet.
Entisessä Stilo 100:ssa eivät Deltan Shellit oikein pysyneet ja vaihdoin myös Diamondiin, jolloin öljynpaineet nousivat nopeammin (venttiilien rapina 1sek vs. 15sek), ja öljynkulutus tippui olemattomiin. GP:ni kuluttaa maantiellä 80-90 nopeudella alle viisi litraa satasella, oikeasti.öljyn kulutusta 5l/100km! Kannattaisiko vaihtaa autoon?
- Viimeinen 3. Fiat
Fiatisti . kirjoitti:
Kummasta mallista huohitinletku meni / menee ?
Huomasitko itse vain vaihdettiinko Deltan toimesta automaattisesti muun huollon yhteydessä.
Kumma että meille ei ole tullut takaisinkutsua, luulis pakokaasujen kabiininpääsyn olevan kuitenkin enemmän kuin pelkkä hajuhaitta.Juu bensamallissa meni. Eipä ollu takuu voimassa, mutta alle puoli vuotta ostopäivästä, joten sain tapeltua myyjäliikkeen virhevastuun piiriin tuon vian. Vikalistaa riittää muutenkin kovasti! Nyt vuotaa ilmeisesti jäähdytinnestettä, koska hangessa punainen lammikko. Huoltoon taas vietävä...
- Viimeinen 4:s Fiat
Viimeinen 3. Fiat kirjoitti:
Juu bensamallissa meni. Eipä ollu takuu voimassa, mutta alle puoli vuotta ostopäivästä, joten sain tapeltua myyjäliikkeen virhevastuun piiriin tuon vian. Vikalistaa riittää muutenkin kovasti! Nyt vuotaa ilmeisesti jäähdytinnestettä, koska hangessa punainen lammikko. Huoltoon taas vietävä...
Juu tämä letku halkeaa kerran talvessa. Tehdastakuuseen meni. Vaan just loppu takuu,ja letku taas halki. Eipä suostunut Autokeskus korvaamaan viallista tuotetta . Ei kuulemma ollut edes yleine vika. Joten minäkin vaihdoin viimein merkkiä.
- 4:s jaViimeinen Fiat
Viimeinen 4:s Fiat kirjoitti:
Juu tämä letku halkeaa kerran talvessa. Tehdastakuuseen meni. Vaan just loppu takuu,ja letku taas halki. Eipä suostunut Autokeskus korvaamaan viallista tuotetta . Ei kuulemma ollut edes yleine vika. Joten minäkin vaihdoin viimein merkkiä.
Kuluttajariitalautakunta on vakiintuneessa ratkaisukäytännössään katsonut, että auton moottorin tulee kestää ilman huohotinputken jäätymistä Suomen tavanomaiset talviolosuhteet. Jos näin ei ole, autossa virhe. Lautakunta toteaa edellä esitetyn perusteella, että K:n ostamassa autossa on huohotinjärjestelmän puutteellisen pakkaskestävyyden vuoksi ollut myyjän vastuulle kuuluva, kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n 3-kohdassa tarkoitettu virhe.
Vaihdoin merkkiä ,niin ei tarvinnut riidellä! - G-punto vaihtoon
Croma08 kirjoitti:
vaihdettua romua asiakkaan niskaan? Huoltoon kuuluu jätehuoltomaksu, eli mitä järkeä sillä lopulta olisi jos kaikki tai edes osa vanhaa, käyttökelvotonta paskaa työnnettäisiin epäkohteliaasti joka asiakkaan syliin, älyhoi!
Noin toimitaan ainoastaan vanhan ajan korjaamoilla, mistä puuttuvat testerit ym. uusiin autoihin välttämätön. Eivät ole mitään takuukorjaamoita juuri tämän takia, sillä uusi auto vaatii kaikenlaista erikoista. On lukuisia erikoistyökaluja ajotietokonekrääsää, eli ylipäätään valtuudet puuttuvat noista. Tietysti jos on niin tyhmä että viitsii takuunsa menettää niin siintä vaan sitten. Siinä sitä sitten itketään kun ilmoittavat tehtaalla tehdyn virheen takia koko paskan leviävän hetkenä minä hyvänsä syliisi vain pienoisen kasausvirheen tähden. Moottorin kiristysmomentteja jäänyt perseelleen.
Saat takaisinkutsun, jossa luvataan ongelman korjaus ilmaiseksi takuuseen, mutta turhaan, koska olet jo siirtosi tehnyt ja käyttänyt autoasi siinä lemuavassa, vastenmielisessä, haisevassa ja pimeässä suosikkikorjaamossasi. Halvat hinnat näet hämäsivät köyhää. Lopulta tajuat, onneksi vihdoin lompsia peilin eteen ja kysyt itseltäsi: voi turkkanen sentään mitä menit ja teit spede.
Sitten aamulla huomaatkin sopivasti makean pikkutuoksahduksen puhaltimesta. On pakkasta ja moottorinlämpömittari pyörii ympyrää, mutta lämpöä ei vain tule...Eiköhän nuo robotit, jotka kasaavat Fiatin koneet ,"tiedä" momentit. Minä merkkikorjaamossa huollatin ,vann nyt vaihtui merkkiin,jossa "hieman edullisemmat huollot.
- Hiehoo
Kömö letku!!!
- na o2h
ja juu.
- Grande-09
Pamahti huohotin letku halki vuoden vanhasta GrandePuntosta,ekassa vuosihuollossa vaidettiin takuuna.
- Grande-09
Tarkistin just letkun ,oli täynnä "kylmälimaa" vasta viikko sitten tyhjensin. Kun täyttyy ja jäätyy niin poks halki menee. Mistähän mahtaa johtua, juuri öljyt vaihdettu merkkihuollossa. Kyllähän siellä tietävät ,mikä öljy käy. Ajan päivittäin 10km. pätkiä ,kerkiää siinä kone lämpiimään. Mul oli 60:n Punto ei siinä tätä ongelmaa. Kansipahvi vaan kärähti.
- GrandePuntoClub
Grande-09 kirjoitti:
Tarkistin just letkun ,oli täynnä "kylmälimaa" vasta viikko sitten tyhjensin. Kun täyttyy ja jäätyy niin poks halki menee. Mistähän mahtaa johtua, juuri öljyt vaihdettu merkkihuollossa. Kyllähän siellä tietävät ,mikä öljy käy. Ajan päivittäin 10km. pätkiä ,kerkiää siinä kone lämpiimään. Mul oli 60:n Punto ei siinä tätä ongelmaa. Kansipahvi vaan kärähti.
Minulla ollut Gande noin vuoden ja ongelmatonta ajoa ollut. Tarkistin hiljattain tuon letkun ja ehjä oli. Jospa sulla johtuukin tuo letkussa oleva "kylmälima" juuri lyhyestä ajomäärästä, jolloin kone käy suuren osan kylmänä, jolloin sitä kosteutta kertyy sinne. Itse ajan yleensä vähintään noin 27 km työmatkaa suuntaansa ja vapaa-aikoina satojen kilometrien matkoja. Harvoin tulee ajettua alle 10 km pätkiä kerrallaan.
- Grande-09
GrandePuntoClub kirjoitti:
Minulla ollut Gande noin vuoden ja ongelmatonta ajoa ollut. Tarkistin hiljattain tuon letkun ja ehjä oli. Jospa sulla johtuukin tuo letkussa oleva "kylmälima" juuri lyhyestä ajomäärästä, jolloin kone käy suuren osan kylmänä, jolloin sitä kosteutta kertyy sinne. Itse ajan yleensä vähintään noin 27 km työmatkaa suuntaansa ja vapaa-aikoina satojen kilometrien matkoja. Harvoin tulee ajettua alle 10 km pätkiä kerrallaan.
Saattaa johtua siitäkin . Töissä pidän tallissa 7 tuntia ,ehtii moottorikin jonkinverran lämmetä. Koltona aina lämpötolpassa 2 t. Vähän oli vettäkin letkussa, ja enemmän sitä "limaa". Moottori siis huohottaa .Sama ongelma näyttää olevan volkkarissa ja fordissakin. Mulla aiemmin punto60 , siinä ei ongelmaa ,vaikka ajoin parin km. pätkiä , eikä kerinnyt lämpeämään.
- Linealla
Kolme vuotta vanhasta Fiat Linean huohotinletkuista löytyi halkeamia. Ne siis kannattaa tarkistaa tarkistaa jo parin vuoden ikäisestä. Letkujen kumimateriaali on kelvotonta Suomen vaihteleviin oloihin. Letkujen uusiminen ei ole kallista puuhaa, mutta yllätykset aina harmittavat.
- Viimeinen Fiat
Letkupätkä maksaa 30-40 e Autokeskuksessa. Melko kallista . Korjasin ilmastointiteipillä. Uusi halkeaa ekoilla kovilla pakkasilla. Vaihdoin merkkiin josta ei halkea!
- Pysyn Fiatissa
Minulla vuoden vanha (vm.2011) Grande Punto, jolla ajettu nyt noin 23 tkm. Ensi kuussa vien ensimmäiseen vuosihuoltoon. Huoletonta ajoa on ollut. En ole huomannut pakokaasun hajua sisällä, joten varmaankin ehjä on tuo letku. Kyllä ne sen sitten tarkastaa siellä ja jos on halki vaihtavat takuuseen. Jos vaan auto ja huolto pelaa, pysyn merkissä. Jos ajan tällä vielä takuuajan jälkeen, eipä tuo letkun uusiminen kallista ole. Tuttavan Kia tila-autossa on ollut vähän ajan sisällä melko kalliitakin korjauksia, samoin eräässä -02 Primerassa meni vaihteisto 130 tkm:ssä. Remontti taisi maksaa jotain 3000 € ja muutakin vikaa siinä kuulemma oli paljon.
Mielestäni Fiatissa on erinomainen tyyli/hinta/laatu!- heh heh
vai on ollut Kiassa kalliitakin korjauksia.. Suomessa ei ole montaakaan Kiaa jossa ei olisi vielä takuu voimassa. On nääs aikas paljon pitempi takuu kuin Fiatissa!
- tyhmä vai hidas
heh heh kirjoitti:
vai on ollut Kiassa kalliitakin korjauksia.. Suomessa ei ole montaakaan Kiaa jossa ei olisi vielä takuu voimassa. On nääs aikas paljon pitempi takuu kuin Fiatissa!
Taidat olla aika märkäkorva vielä, kun kuvittelet, että kaikki jarrurempat yms. menisivät muka takuuseen. No, siperia opettaa... nimittäin kyllä maahantuoja laskee kaiken, minkä vaan voi, normaaliksi kulumiseksi = ei korvata takuusta.
- Vika Grande
Kyllä huolto pelaa. Vaatii vaan paksun lompakon. Ja mitään ei takuun jälkeen korvata. Mulle riitti Fiat.
- Anonyymi
Tuossa 8venasessa on kaksi huohotinletkua sekä ilmansuodatinkotelossa kollektori näille. Pätkäajossa nämä kolme tukkeutuvat kylmälimasta ja saattaa kabiinissa tuoksahtaa. Joka öljynvaihdossa kannattaa avata paineilmalla. Ei ole kova vaiva. 10minsan homma. Halpisöljyjä ei kannata ostaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125