Juu, sain siis kannettavan juuri, mutta se on jo käytetty. Ilmeisesti edellisen omistajan poistellessa ns. tarpeettomia tiedostoja on lähtenyt jotain tarpeellista. Nyt nimittäin CD/DVD asema ei toimi, tai siis se ei lue levyä. Olen kokeillut niin CD-levyä kuin DVDtäkin ja pelilevykettä.
Olen täysin tietämätön tietokoneen tällaisista asioista, joten pyydän nyt apua teiltä, fiksummilta.
Sen verran tiedän, että laitehallinnasta katsottaessa siitä CD- a DVD-asemat kohdassa on semmoinen joku juttu, toshiba odd-dvd sd-r6252 ja siitä sen tilasta sanoo, että : Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39)
Käynnistä laitteen vianmääritys valitsemalla Vianmääritys
Tuo vianmääritys ei auttanut yhtään ja ei minulla ole mitään levykettä millä mitään juttuja asentaa ( mutta mitäpä se auttaisikaan, koska levyasema ei toimi? ).
DVD asema ei toimi
6
1257
Vastaukset
Poista Laitehallinnasta se DVD-aseman ajuriasennus ja käynnistä kone uudestaan. Joko näkyy? Järeämpiäkin keinoja löytyy, mutta yritä aluksi tuota.
sentään järjestelmän asennusrompun lukee ja siltä käynnistyy, se ei ole kiinni siitä paljonko Windowsia on sotkettu. Siis jos asema ei ole rikki.
Etenkään käytettyä tietokonetta ei _koskaan_ pidä ostaa ilman järjestelmän asennusmediaa (CD/DVD), ellei sopivaa mediaa ole ennestään hallussa. En tosin itse osta uuttakaan.- DVD/CD
No mitä pitää tehdä kun en saa sitä DVD/CD juttua edes auki? Kiinni sen sain ja kun se elokuva oli loppu en sitä enää auki saa?
- ...
miksi nostit vanhan avauksen? työnnä mitä tahansa ohutta tikkua soittimen etupaneelissa olevaan reikään.
- juuussso
Aivan selvästi sä tarvitset nyt apua ihan perustietoihin tietokoneen käytössä.
Kukaan ei jaksa neuvoa aivan alkeita joten suosittelen ihan oma aloitteisuutta siihen hommaan.
Mene vaikka kirjastoon ja lainaat sieltä sopivan ohjekirjan ja sitten vaan opiskelemaan.
No siinä levykotelon luukussa on painettava nappula joten painat siitä niin se levykotelo avautuu, jos yleensä on kunnossa.
Sitten siinä on pieni reikä ja voit painaa siitä vaikka klemmarilla niin sittenkin se levykotelo avautuu ;)
Jos se levyasema ei oikeesti toimi niin mulla olis toimiva ylimääräinen asema ja on se on helppo vaihtaa; pyydä kaveri apuun ;) - tietämätön blondi
mitä jos siinä ei ole edes nappia mutta siinä on se mihin se laitetaan ja olen koittanut tuata tikku juttua mutta ei toimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483