Juu, sain siis kannettavan juuri, mutta se on jo käytetty. Ilmeisesti edellisen omistajan poistellessa ns. tarpeettomia tiedostoja on lähtenyt jotain tarpeellista. Nyt nimittäin CD/DVD asema ei toimi, tai siis se ei lue levyä. Olen kokeillut niin CD-levyä kuin DVDtäkin ja pelilevykettä.
Olen täysin tietämätön tietokoneen tällaisista asioista, joten pyydän nyt apua teiltä, fiksummilta.
Sen verran tiedän, että laitehallinnasta katsottaessa siitä CD- a DVD-asemat kohdassa on semmoinen joku juttu, toshiba odd-dvd sd-r6252 ja siitä sen tilasta sanoo, että : Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39)
Käynnistä laitteen vianmääritys valitsemalla Vianmääritys
Tuo vianmääritys ei auttanut yhtään ja ei minulla ole mitään levykettä millä mitään juttuja asentaa ( mutta mitäpä se auttaisikaan, koska levyasema ei toimi? ).
DVD asema ei toimi
6
1241
Vastaukset
Poista Laitehallinnasta se DVD-aseman ajuriasennus ja käynnistä kone uudestaan. Joko näkyy? Järeämpiäkin keinoja löytyy, mutta yritä aluksi tuota.
sentään järjestelmän asennusrompun lukee ja siltä käynnistyy, se ei ole kiinni siitä paljonko Windowsia on sotkettu. Siis jos asema ei ole rikki.
Etenkään käytettyä tietokonetta ei _koskaan_ pidä ostaa ilman järjestelmän asennusmediaa (CD/DVD), ellei sopivaa mediaa ole ennestään hallussa. En tosin itse osta uuttakaan.- DVD/CD
No mitä pitää tehdä kun en saa sitä DVD/CD juttua edes auki? Kiinni sen sain ja kun se elokuva oli loppu en sitä enää auki saa?
- ...
miksi nostit vanhan avauksen? työnnä mitä tahansa ohutta tikkua soittimen etupaneelissa olevaan reikään.
- juuussso
Aivan selvästi sä tarvitset nyt apua ihan perustietoihin tietokoneen käytössä.
Kukaan ei jaksa neuvoa aivan alkeita joten suosittelen ihan oma aloitteisuutta siihen hommaan.
Mene vaikka kirjastoon ja lainaat sieltä sopivan ohjekirjan ja sitten vaan opiskelemaan.
No siinä levykotelon luukussa on painettava nappula joten painat siitä niin se levykotelo avautuu, jos yleensä on kunnossa.
Sitten siinä on pieni reikä ja voit painaa siitä vaikka klemmarilla niin sittenkin se levykotelo avautuu ;)
Jos se levyasema ei oikeesti toimi niin mulla olis toimiva ylimääräinen asema ja on se on helppo vaihtaa; pyydä kaveri apuun ;) - tietämätön blondi
mitä jos siinä ei ole edes nappia mutta siinä on se mihin se laitetaan ja olen koittanut tuata tikku juttua mutta ei toimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855