Apua naisihmiselle

TarjaKoo

Eli ikävä velvollisuuteni on myydä isävainajani aseet. Kovan työn tuloksena sain selville, että myytävät aseet ovat Valmet Leijona- haulikko vuodelta 1961 ja Sako L46 .222 lintukivääri vuodelta 1956. Kunnosta en osaa sen kummemmin sanoa, kun en aseista mitään tiedä. Joitain kulumajälkiä puuosissa tietysti on, kun tuonkin ikäiset aseet kyseessä. Millaisissa hintaluokissa kyseiset aseet liikkuvat ja millä foorumilla niitä kannattaisi myydä? Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat auttamaan.

8

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisin

      Laitapa viesti niistä vaikka erälehteen, -myydään palstalle, tai onhan täälläkin aseista oma sivusto.

      Onko se haulikko yksi-vaiko kaksipiippuinen ja rinnakkais-vaiko päällekkäispiippuinen, ja mikä sen kaliberi on,- 12, vaiko 16 kaliberinen?
      Jos on hyväkuntoiset ja tarkat aseet, niin ei 500:set oo ollenkaan kova hinta.

      Ennen aseetkin tehtiin kestämään monta sukupolvea.

      • TarjaKoo

        Haulikko on kaksipiippuinen, piiput ovat päällekkäin ja väljyys 16/70. Tarkoititko, että kumpikin noista aseista olisi suurin piirtein tuossa 500e:n hintaluokassa?


    • voi tehdä tarjouksen

      Paikallinen aseliikekin voisi olla kiinnostunut tekemään aseista tarjouksen. Kauppa tietenkään ei ole hyväntekeväisyyttä. Kyllähän liikeyritys aina pyrkii siihen että kaupoissa jää hiukan myyntipalkkiota omaan kassaan. Eihän aseliike niitä itselleen osta, vaan myytäväksi edelleen.

      Mutta liike lienee kuitenkin myyjälle vaivattomin myyntikanava jos ei ole itse asiantuntija ja halukas hoitamaan jokaisen yksityiskohdan kuntoon.

      • TarjaKoo

        Liike varmaan olisi turvallisin myyntipaikka, mutta jotenkin meni luottamus paikalliseen aseliikkeeseen äidin asioitua siellä. Myyjä oli sanonut äidille, että eipä tuon ikäisillä aseilla juuri arvoa ole ja 50e olisi molemmista yhteensä tarjonnut ja sanonut hankaliksi myytäviksi. Itse kun netistä aloin selvitellä asiaa, niin olen kuitenkin ymmärtänyt molempien olevan varsinaisia klassikoita. En taida viitsiä lähteä riitelemään aseliikkeeseen, vaan yritetään nyt itse sitä myymistä.


      • Sakolainen

        Aseiden sopiva hinta on noin 400-500 euroa kappaleelta. Eli tonni yhteensä. Ne voi myydä joko yksityiselle henkilölle (ostaja antaa ostolupapaperin sinulle, jonka toimitat allekirjoitettuna poliisille, kuori on valmiina) tai liikkeeseen. Asekauppa voi joko ostaa aseen pois sinulta tai laittaa sen myyntiin liikeeseensä. Kun ostaja löytyy, saat rahat kaupasta itsellesi. Aseliike ei tarvitse erillistä ostolupaa. Aseen luovuttamisesta kannattaa pyytää kuittaus.


    • Nuita haulikoita löytyy jokaisesta kuolinpesästä pölyä keräämästä. Käyttöaseen arvo on korkeintaan satanen, mutta priimakuntoisesta voinee keräilijä maksaa enemmänkin ja jotkut pyytävät maltaita. Tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

      Kivääri taas on käyttöarvoltaan juuri tuo jonkun mainitsema 400-500 jos siitä on pidetty yhtään huolta. Keräilyarvoa en osaa arvioida, ehkä pienempi kuin käyttöarvo.

      • tuoltannii

      • tuoltannii kirjoitti:

        http://www.lahdeniemi.fi/Sivut/kayt-haul.htm ja muutenkin googgeli on ihan näppärä keksintö...

        Pari sataa näkyy olevan käyttöaseen hinta. Itse en maksaisi niin paljoa, koska käyttöarvoa ei jaksa niin paljoa vehkeelle laskea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe