että mihin ilmansuuntaan katiskan nielu on asetettu?
Onko merkitystä,
9
425
Vastaukset
- Ranta-asukas
muuta ikinä kuulleeni enkä itsekään toisin tehneeni katiskan kanssa kuin että se nielu pitää olla rantaan päin ja mielellään kaislikon reunassa eli siinä missä kaislikko loppuu. Uusimmista konsteista en tiedä. Omilla keinoilla olen aina katiskalla kaloja saanut.
- pe60
jos laitat katiskan syvään veteen(2-5 m) ei ole merkitystä minne neilu osoittaa
ranta vedessä,itse pidän rantaanpäin,mieluusti,esim isonkiven kupeessa. - Kapteeni Koukku
sinne, ei kannata vaiautua noukkimaan sitä sieltä ylös silkastaan siitä syystä, että tahtoo kääntää sen oikein päin. Tietysti, jos se meni ihan väärään paikkaan ja viä ylösalaisin, niin ehkä sitten voisi, mutta ei sillä kohdallakaan niin nuukaa ole, kunhan ei jätä melko tai sitä kuivemmalle maalle oikein eikä väärinkään päin!
- Ranta-asukas
Silloin kun sillä katiskalla ei kalasteta ts. se on poissa järvestä, on se viisainta laittaa niin että sinne ei pääse sisälle linnut, kissat eikä muutkaan eläimet jotka nielusta sopivat menemään. Harmikseni lähipiiriissäni on sellaisia katiskakalastajia joittenka jäljiltä olen jatkuvasti joutunut katiskoitten maallejättämistä korjailemaan. Ei ole nimittäin mukavaa kun eläimet menevät katiskaan odottamaan hiljalleen tapahtuvaa kitumiskuolemaa.
- Pertti_Marcus
Ranta-asukas kirjoitti:
Silloin kun sillä katiskalla ei kalasteta ts. se on poissa järvestä, on se viisainta laittaa niin että sinne ei pääse sisälle linnut, kissat eikä muutkaan eläimet jotka nielusta sopivat menemään. Harmikseni lähipiiriissäni on sellaisia katiskakalastajia joittenka jäljiltä olen jatkuvasti joutunut katiskoitten maallejättämistä korjailemaan. Ei ole nimittäin mukavaa kun eläimet menevät katiskaan odottamaan hiljalleen tapahtuvaa kitumiskuolemaa.
Mutta oikeaa asiaa silti puhut, kun näitä on, jotka eivät ajattele luonnon hyvinvointia lainkaan. Olen itse luontoihminen viimeisen päälle ja pidän tosi tärkeänä tämän asian.
Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi? - Ranta-asukas
Pertti_Marcus kirjoitti:
Mutta oikeaa asiaa silti puhut, kun näitä on, jotka eivät ajattele luonnon hyvinvointia lainkaan. Olen itse luontoihminen viimeisen päälle ja pidän tosi tärkeänä tämän asian.
Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi?jo kaksi tosi luontoihmistä sillä itse olen myös sellainen ja siksi joittenkin mielestä hiukan väritön. Olen kyllä kalastajatar mutta minulle ei sovi minkäänlainen luonnon raiskaaminen, ei eläin- eikä kasvikunnan. Tarkoitan siis sitä että tahallaan tai vain huvin vuoksi vahingoitetaan luontoa ja luonnon olioita.
En voi ottaa lemmikiksi esim. häkkieläimiä koska en voi katsoa niitä suljettuna pienessä häkissä.
Missäpäin muuten meinasit katiskasi laittaa pyytämään? Vaikka eihän se minulle kuulu, kunhan kysyin.
Hyvää kalaonnea pyyntiin, pitää tästä itsekin suunnistaa järvelle koettamaan onneaan. Pertti_Marcus kirjoitti:
Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi?Onko tullut kalaa ja mitä lajia, jos voi olla niin utelijas?
- Nadasja***
Äläkä ylöspäin, varsinkaan veden yläpuolelle, sillä muutoin pikkulinnut voi sinne lentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409