Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko merkitystä,

Pertti_Marcus

että mihin ilmansuuntaan katiskan nielu on asetettu?

9

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ranta-asukas

      muuta ikinä kuulleeni enkä itsekään toisin tehneeni katiskan kanssa kuin että se nielu pitää olla rantaan päin ja mielellään kaislikon reunassa eli siinä missä kaislikko loppuu. Uusimmista konsteista en tiedä. Omilla keinoilla olen aina katiskalla kaloja saanut.

    • pe60

      jos laitat katiskan syvään veteen(2-5 m) ei ole merkitystä minne neilu osoittaa
      ranta vedessä,itse pidän rantaanpäin,mieluusti,esim isonkiven kupeessa.

    • Kapteeni Koukku

      sinne, ei kannata vaiautua noukkimaan sitä sieltä ylös silkastaan siitä syystä, että tahtoo kääntää sen oikein päin. Tietysti, jos se meni ihan väärään paikkaan ja viä ylösalaisin, niin ehkä sitten voisi, mutta ei sillä kohdallakaan niin nuukaa ole, kunhan ei jätä melko tai sitä kuivemmalle maalle oikein eikä väärinkään päin!

      • Ranta-asukas

        Silloin kun sillä katiskalla ei kalasteta ts. se on poissa järvestä, on se viisainta laittaa niin että sinne ei pääse sisälle linnut, kissat eikä muutkaan eläimet jotka nielusta sopivat menemään. Harmikseni lähipiiriissäni on sellaisia katiskakalastajia joittenka jäljiltä olen jatkuvasti joutunut katiskoitten maallejättämistä korjailemaan. Ei ole nimittäin mukavaa kun eläimet menevät katiskaan odottamaan hiljalleen tapahtuvaa kitumiskuolemaa.


      • Pertti_Marcus
        Ranta-asukas kirjoitti:

        Silloin kun sillä katiskalla ei kalasteta ts. se on poissa järvestä, on se viisainta laittaa niin että sinne ei pääse sisälle linnut, kissat eikä muutkaan eläimet jotka nielusta sopivat menemään. Harmikseni lähipiiriissäni on sellaisia katiskakalastajia joittenka jäljiltä olen jatkuvasti joutunut katiskoitten maallejättämistä korjailemaan. Ei ole nimittäin mukavaa kun eläimet menevät katiskaan odottamaan hiljalleen tapahtuvaa kitumiskuolemaa.

        Mutta oikeaa asiaa silti puhut, kun näitä on, jotka eivät ajattele luonnon hyvinvointia lainkaan. Olen itse luontoihminen viimeisen päälle ja pidän tosi tärkeänä tämän asian.

        Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi?


      • Ranta-asukas
        Pertti_Marcus kirjoitti:

        Mutta oikeaa asiaa silti puhut, kun näitä on, jotka eivät ajattele luonnon hyvinvointia lainkaan. Olen itse luontoihminen viimeisen päälle ja pidän tosi tärkeänä tämän asian.

        Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi?

        jo kaksi tosi luontoihmistä sillä itse olen myös sellainen ja siksi joittenkin mielestä hiukan väritön. Olen kyllä kalastajatar mutta minulle ei sovi minkäänlainen luonnon raiskaaminen, ei eläin- eikä kasvikunnan. Tarkoitan siis sitä että tahallaan tai vain huvin vuoksi vahingoitetaan luontoa ja luonnon olioita.
        En voi ottaa lemmikiksi esim. häkkieläimiä koska en voi katsoa niitä suljettuna pienessä häkissä.
        Missäpäin muuten meinasit katiskasi laittaa pyytämään? Vaikka eihän se minulle kuulu, kunhan kysyin.
        Hyvää kalaonnea pyyntiin, pitää tästä itsekin suunnistaa järvelle koettamaan onneaan.


      • Pertti_Marcus kirjoitti:

        Mutta oikeaa asiaa silti puhut, kun näitä on, jotka eivät ajattele luonnon hyvinvointia lainkaan. Olen itse luontoihminen viimeisen päälle ja pidän tosi tärkeänä tämän asian.

        Kiitos kun otit puheeksi kumminkin, ehkäpä joku ei ole tullut tällaistakaan ajatelleeksi?

        Onko tullut kalaa ja mitä lajia, jos voi olla niin utelijas?


    • Nadasja***

      Äläkä ylöspäin, varsinkaan veden yläpuolelle, sillä muutoin pikkulinnut voi sinne lentää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe