Mikä saari Kreikassa?

Matkamestari

Kreikassa on kuulemma jokin saari, missä on aivan omanlaisensa aito kreikkalainen tunnelma.Nyt en vaan muista mikä saari se on. Toinen tuntomerkki sille on se,että se on niitä harvoja paikkoja Kreikassa jotka eivät kuulu maanjäristysalueille. Eli on turvallinen senkin suhteen.

Voisko joku näistä tuntomerkeistä osata sanoa, että mistä saaresta on kyse? Kyse ei siis ole mistään näistä massaturistikohteista, kuten Kreeta, Korfu, Rodos, Kos, Santorini, Thassos tai vastaava, vaan jokin hieman harvinaisempi paikka.

3

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikki2

Kuten sanoit itsekin kuulemma... Olen sitä mieltä että kuulopuheisiin ei ole uskominen.
      Olen reissannut Kreikkaa ristiin rastiin parikymmentä vuotta ja yli 50 matkaa on takana ja enpä ole tuollaisesta saaresta kuullut, joka niin omaleimainen olisi. Kyllähän niitä tunnelmallisia pikkusaaria siellä on vaikka kuinka paljon.
      Ainoa suuresti muista saarista maastoltaan poikkeava on Santorini ja sitähän et voi tarkoittaa, koska siellähän ainakin on maanjäristyksiä ja aika turistikeskeinen saari muutenkin.
      Eivät ne maanjäristysalueet niin tarkasti rajattuja ole, että jollain saarella ei maanjäristyksiä olisi. Vaikka mannerlaattojen rajat tiedetäänkin tarkasti, niin ei maanjäristyksiä ole pelkästään niiden kohdalla, vaan myös satojen kilometrien päässä niistä.
      Olisin tähän laittanyt linkin, josta näkyvät edellisten päivien maanjäristykset, mutta onkohan sivujen uudistumisen yhteydessä tehty muutos, että linkkien laitto ei enää onnistu.
      Joka tapauksessa rekisteröityjä järistyksiä sattuu kymmeniä päivässä, joita useimpia ei edes huomaa tai ei oikein ennätä edes tajuta, koska ne eivät montaa sekuntia kestä.
      Laskin eilen rekisteröidyn 64 kpl ja tämänkin vuorokauden puolella jo 13.

• Toisinaan täällä

Kysymyksesi on hieman absurdi. Noilta mainitsemiltasi saarilta löytyy ihania kohteita.Kreikassa on satoja saaria. Pienimmät, ei niin suuret kohteet , ovat tietysti säilyneet omanlaisinaan ilman hotellialueita. Itse olun käynyt muuten noilla mainitsmillasi saarilla Thassosta lukuun ottamatta ja olen nauttinut kaikista.
      Yksi syyon, että olen yleensä matkustanut touko-kesäkuussa, jolloin massoja ei vielä ole ollut.
      Mene kreikka.net -sivustolle. Sieltä löydät mahdollisesti tämän ainytlaatuisen saaresi. Mutta myös miellytäviä asioita noista manitsemistasi "massaturistikohteista".

• Yliia

...olla Symi tai manner ja siellä Parga. Symi on hyvin pieni ja vaatimaton, monen
      kulkuvälineen takana lähellä Turkkia.
      Matkaan vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe