Malta vai Azorit?

Metna

Hei!

Olisimme lähdössä matkalle avomieheni kanssa ja ikää meillä on 27 ja 25 v. Olemme karsineet mielenkiintoisiksi matkakohteiksi Azorien Ponta Delgadan ja Maltan Slieman, sillä haluamme käydä kohteessa, jossa kumpikaan ei ole käynyt. Meidän mielestämme lomamatkoilla pitää olla hyvää ruokaa, paljon nähtävää, kierreltävää ja katseltavaa, kaupunkimainen ilmapiiri ja illanviettopaikkoja (ei yökerhoja vaan istuskelupaikkoja, rentoa menoa)... Emme ole ihmisiä, jotka jämähtävät aurinkorannoille tai allasalueelle, lomakohteesta pitää voida nauttia ihmetellen!
Olen ymmärtänyt, että Malta on nuorten suosiossa, mutta sopii kaikille reissaajille!? Mutta Azorit.. Mikä on turistien keski-ikä saarella? Onko varttuneempien priskuntien/perheiden suosiossa enemmän????
Kuitenkaan meillä ei ole niin hyvä käsitys Maltasta tai Azoreista, jotta osaisimme päättää, kumpaan nuoren, lapsettoman parin kannattaisi suunnistaa. Ymmärään, että kyseiset kohteet ovat varmasti hyvin erilaisia, mutta juuri sen vuoksi: Jos sait jonkinlaista kuvaa meistä, ehdota ja auta, anna vinkkejä! :)

5

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65/60

      Azoreja uneliaampaa paikkaa en tiedäkään!!!!
      Jengi häipyy hoitamaan lehmiään eikä ulkkareissakaan ole kuin veteraaniviilettäjiä ja perhosten pällistelijöitä.

      Ei Maltakaan mikään rällinkipaikka ole mutta Ponte Delgadaan verrattuna aivan toisessa potenssissa.

      Mielipide on 65/60:n pariskunnan joiden vauhdikkaimmat menovuodet lienevät jo takana päin.

      Azoreja et usko ennen kuin käyt katsomassa.
      Kokemus sinänsä!

    • molemmissa matkaillut

      Hei,

      olen lomaillut molemmissa paikoissa ja molemmista löytyy nähtävää ja tekemistä varsinkin kun siirtyy myös muihin kaupunkeihin kiertelemään. Ruoka ei ollut kummassakaan paikassa mitenkään erityistä. Malta on pienempi saari kuin Azoreiden Sao Miguel. Malta tarjoaa paljon enemmän kulttuurillista nähtävää kun Azorit painottuvat enemmän upeaan vihreään luontoon ja vulkaaniseen maaperään - tulivuoriin, tulivuoren kraaterijärviin, vihreisiin laitumiin.. Ponta Delgada on hieno kaupunki, mutta Azoreilla on ehdottomasti suunnattava ihastelemaan kaunista luontoa. Olen itse 26 v. ja olin viime vuonna elokuussa avomieheni kanssa (27 v) kaksi viikkoa Azoreilla ja nautimme Azoreiden matkastamme todella paljon! Katukuvassa löytyy niin vanhempaa kuin nuorempaakin turistia. En osaa sanoa, kumpia on enemmän, olisikohan hieman enemmän keski-ikäisiä kuin nuoria.. Maltalla oli paljon nuorisoa. Ponta Delgadasta (kuin myös Sliemasta) löytyy runsaasti kahviloita, hieno rantakatu, vaateliikkeitä.. Molemmat kohteet mielestäni mielenkiintoisia, mutta Azorit oli niin erilainen kokemus verattuna muihin matkoihin, että voisin lähteä uudestaan vaikka heti! :) En tiedä, kuinka tästä oli sinulle apua.. Valitsitte sitten kumman tahansa, niin nähtävää ainakin löytyy (kylläkin aika erilaista), kunhan vain ahkerasti kiertää saarella.

      • Metna

        Kiitos paljon vinkeistä! Kaksi niin erilaista vastausta.. Niinhän se on, ettei voi kyllä kukaan toisen puolesta sanoa, että juuri sinne teidän kannattaa lähteä. Me kun olemme niin erilaisia.. :)
        Mutta pähkäily jatkuu vielä, joten jos jollakin on jotakin vinkkiä vielä takataskussa, niin otamme mielellämme kaiken vastaan!


    • Luontonsa puolesta Azorit ja Malta lienevät varsin erilaisia.

      Azoreilla on aina vihreää ja vehmasta luontoa kukkineen eikä koskaan hellettä, ei myöskään koskaan kylmä. Ihmiset ovat aitoja ja ystävällisiä ihmisiä, joita massaturismi ei ole koskettanut.

      São Miguelin saaren keskus on Ponta Delgan kaupunkitaajama, josta löytyy myös yöelämää, mm. jazzia. Monilta matkailijoilta jää huomaamatta, että Azorien viihde-elämän aikataulu on merkittävästi myöhäinen. Nuoret tulevat diskoihin ja baareihin puolen yön tietämissä, vaikka paikat avaisivatkin ovensa klo 21.00. Popmusiikin konsertit alkavat klo 22-23, klassisen klo 21.30.

      Kesäaikaan Azoreilla on roppakaupalla erilaisia kansanjuhlia, joissa esiintyy vierailevia viihdetaiteilijoita Portugalin mantereelta ja ulkomailta, joten menoa ei puutu. São Miguelin saaren väestöstä on huomattava osa nuoria, todennäköisesti keskimäärin enemmän kuin Suomen väestörakenteessa, joten mikään vanhainkoti saari ei ole.

      Azoreista kerrotan enemmän mm. osastossa Matkailu/Eurooppa/Portugali/Azorit ja omilla kotisivuillani.

      Lämpimästi tervetuloa São Miguelille!

      • Maltalla

        ei ole menoa, sillä diskot ja baarit ovat humaltuneita kielikurssilaisia (alaikäisiä) täynnä. Ei aikuinen ihminen voi mennä sinne teinien sekaan. Lapsukaiset täyttävät saaren varsinkin heinäkuussa, kun englantilais vanhukset eivät kuumuuden takia saarella lomaile.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe