Kuten olette huomanneet, täällä on moni elävän uskon vihaaja, joka kirjoittaa eri nimimerkeillä. Esimerkiksi "Uskonnonopettaja" ja eräs toinen joka väittää olevansa lestadiolainen, mutta kirjoittaa eri nimimerkeillä. Näiden kaikkien kirjoituksien läpi paistaa syvä katkeruutta elävää uskoa kohtaan, ja usein sitä ei peitelläkään.
Mutta kaikki tämä on kuitenkin raamatunmukaista. Olemme maan suola, ja uskomme tähden meitä tuleekin vainota. Näin Raamatussa sanotaan, ja näin on aina ollut elävässä kristillisyydessä.
Ei ole mitään joka Perkele vihaa niin paljon, kuin Jeesuksen sovituskuolema. Miksi? Siksi että se on se pelastusrengas joka Jumala on heittänyt meille ihmisille pelastukseksi. Se siirtää ihmisen Perkelen vallasta Jumalan taivaaseen.
Kyllä sielunvihollinen Perkele tietää että peli on menetetty. Ainoa mitä hän voi tehdä on yrittää saada niin monta mukanaan iankaikkiseen kadotukseen kun on mahdollista.
Meitä vainottiin herätyksen alussakin, kun moni herraskristitty ja teologi, joka oli ansainnut autuutensa hienoilla teologisilla opeilla ja teoilla, otti elämäntehtäväkseen vainota uskovaisia.
Eivät he kestäneet nähdä sitä, kuinka ihmiset puhdasta armosta sai uskoa itseään autuaiksi, ja kovaäänisesti kiittivät Jumalaa ja herra Jeesus tästä.
Ei sellainen sovi Perkelle, koska sehän siirtää ihmisen Perkelen vallasta iankaikkisen elämään Jumalan kanssa.
Sielunvihollinen Perkele haluaakin että juuri Jeesuksen sovituskuolema jäisi mahdollisimman epäselväksi kristillisyydessä.
Siksi juuri meitä lestadiolaisuutta vainotaan. Jos Jeesuksen sovituskuolema pidetään kaikissa saarnoissa päällimmäisenä ja kaiken tärkeimpänä asiana, niin sehän tarkoittaa että syntinen ihminenkin, joka tekee joka päivää syntiä, pystyy jatkamaan taivastiellä. Ei ihme että Perkele vihaa tätä oppia.
Se on Perkelen kannalta jopa niin vaarallinen asia tämä elävä kristillisyys, että ihminen joka hän on onnistunut sitomaan vaikka minkälaisiin synteihin, kymmenien vuosien takana, kertaheitolla karkaa hänen vallastaan, kun siunaavat kädet laitetaan tämän ihmisen pään päälle, ja julistetaan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Monelle kristinuskon vihaajalle, eteenkin liikkeemme etsikkoaikana, on käynyt niin hyvin, että kun heidän sydän on ollut eniten täynnä mustaa vihaa, ne eivät ole kestäneet sitä. Sydän on särkynyt, ja ovat itkien saaneet tulle ristin juurelle kysymään "saako näin suuri syntinen vielä uskoa synnit anteeksi?"
Miksi elävää uskoa vihataan?
67
380
Vastaukset
- voimin kaikin
Sinäkin huhkit hiki hatussa täällä että valheen valta säilysi ja ylpeydessään itseriittoisuudessa kylpevät herätysliikkeet saisivat rauhassa kehua itseään tyhjiksi jäävillä ansioillaan.
Ettekö te sokeat raukat edes ymmärrä hävetä omahyväisyyttänne ja laiskuuttanne maailman evankelioimisessa??!
Tutkikaa nyt hyvät ihmiset kuinka Jeesuksen seurakunta toimii kaikkialla maailmassa. Miljoonia ihmisiä tulee uskoon ja osa uskoon tulleista kuolee vielä marttyyreinakin. Lestadiolaisten ainoaksi avuksi uhkaa jäädä omien lihasten pullistelu täällä Suomessa ja muissa pohjoismaissa, - omien joukossa uhotaan, Uskosta osattomista viis välittämättä. - teutatess
Minusta siksi , Että kuollut USKO on jo vihollisen .
Tiedän myös muutaman näitä joiolla on ollut tätä
mustaa vihaa ja se on ollut niin kovaa , että muutama
Saarnaajammekin on kuollut tunnin päästä kun tämä
vihan ja myrkyn syksijä on lähtenyt . - mitä meille
kirjoitat? En usko sinusta sellaista.
terv Uskonnonopettaja- Lestadiolainen
Uskotko todella että istun tällä kirjoittamassa kirjoituksia joka minulle ruotsinkielisenä kestää lähes tunnin kirjoittaa, jos en tarkoita mitään niillä?
- Sivusta seuraaja
Miksi olet ilkeä? Kirjoita itse vieraalla kielellä ymmärrettäviä viestejä tänne, niin katsomme ja kuulutamme kaikille tuliko virheitä tai ymmärsimmekö mitään.
Nimimerkki Lestadiolainen on kirjoittanut asiallisia ja täysin ymmärrettäviä mielipiteitä. En ole hänen kanssaan kaikista asioista samaa mieltä, mutta hän kirjoittaa täysin asiallisesti ja tarpeeksi selkeästi. Omassa päässä on vikaa, jos suomenkielisenä ei sen vertaa ymmärrä. - soopaa neo
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Miksi olet ilkeä? Kirjoita itse vieraalla kielellä ymmärrettäviä viestejä tänne, niin katsomme ja kuulutamme kaikille tuliko virheitä tai ymmärsimmekö mitään.
Nimimerkki Lestadiolainen on kirjoittanut asiallisia ja täysin ymmärrettäviä mielipiteitä. En ole hänen kanssaan kaikista asioista samaa mieltä, mutta hän kirjoittaa täysin asiallisesti ja tarpeeksi selkeästi. Omassa päässä on vikaa, jos suomenkielisenä ei sen vertaa ymmärrä.suomenkielisenä ymmärrän, ettei niissä jutuissa ole mitään sisältöä. pimeä itsevanhurskaus vain tunkee esiin.
- 1Saara
soopaa neo kirjoitti:
suomenkielisenä ymmärrän, ettei niissä jutuissa ole mitään sisältöä. pimeä itsevanhurskaus vain tunkee esiin.
Olen samaa mieltä ja ihmettelen miten tuokin menee täydestä kuin väärä raha!
- ymmärtäväinen
1Saara kirjoitti:
Olen samaa mieltä ja ihmettelen miten tuokin menee täydestä kuin väärä raha!
...joiden sisältöä ei itse ymmärrä, niin pakostakin syntyy hyvin ristiriitaista tekstia.
Olenkin monesti miettinyt sitä että koska lestadiolaiset päättävät kumpi vanhurskauttaa ->
1. Usko Kristukseen YKSIN, vai
2. Ihmisen teot usko Kristukseen.
Jakka tästä päästään yksimielisyyteen että kohta 1. perustuu Raamattuun, ja kohta 2. on omanvanhurskauden petosta, niin loppu onkin pelkkää JUmalan kiitosta.
1. Kun. 18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi:
"Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä."
Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
---------
Room. 9:30 Mitä me siis sanomme?
Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta,
ovat saavuttaneet vanhurskauden,...
...mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
Room. 9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
Room. 9:32
Minkätähden?
Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, - Lestadiolainen
ymmärtäväinen kirjoitti:
...joiden sisältöä ei itse ymmärrä, niin pakostakin syntyy hyvin ristiriitaista tekstia.
Olenkin monesti miettinyt sitä että koska lestadiolaiset päättävät kumpi vanhurskauttaa ->
1. Usko Kristukseen YKSIN, vai
2. Ihmisen teot usko Kristukseen.
Jakka tästä päästään yksimielisyyteen että kohta 1. perustuu Raamattuun, ja kohta 2. on omanvanhurskauden petosta, niin loppu onkin pelkkää JUmalan kiitosta.
1. Kun. 18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi:
"Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä."
Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
---------
Room. 9:30 Mitä me siis sanomme?
Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta,
ovat saavuttaneet vanhurskauden,...
...mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
Room. 9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
Room. 9:32
Minkätähden?
Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,Lestadiolaisuudessa on AINA opetettu että Usko Kristukseen YKSIN, vanhurskauttaa, mutta elävästä uskosta ja synnintunnosta seuraa vanhurskasta elämää. Se on hyvin tärkeä että korostetaan että se on juuri niinipäin, että ei lähdetä vaatimaan lakitekoja uskovaisilta.
Raamatusta käy kuitenkin hyvin selvästi ilmi että kristitty ei voi elää synnissä:
Joh 5:13-14 Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa. 14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
ja
Joh 8:10-11 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?" Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
ja
Joh 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Miten tämä tulisi käsittää käytännössä?
Jos ihminen on elävässä uskossa, niin hänellä on myös elävä synnintunto. Jos on elävä synnintunto, vapahtaja pysyy rakkaana, ja ihminen pysyy uskossa.
Olen aina näissä keskusteluissa aina halunnut tuoda esiin ja jakaa teidän kanssa miten on käynyt meidän haarassa lestadiolaisuudesta. Pilkkuesikoisuus voidaan perusteellisesti jakaa konservatiiviseen ja liberaaliseen siipeen.
Konservatiivinen siipi edustaa eteenkin (http://www.lff.fi) joka on vahvasti ankkuroitu perinteisessä lestadiolaisuudessa, ja liberaalinen puoli edustaa Rauhan Sana (toki paljon konservatiiveja on Rauhan Sanassa:kin).
On selvästi nähtävissä että liberaalisessa piireissä, missä ei enää pidetä parannussaarnoja, eikä seuroihin käyminen pidetä tärkeänä, niin siellä on elävä usko myös sammunut.
Ja miten se ilmenee käytännössä? Se tarkoittaa että uskovaiset ovat joutuneet vakaviin synteihin ja ylitsekäymisiin.
Jotta teillä olisi jotakin käsitystä minkälaisista synneistä puhun, niin voin antaa esimerkkeinä että saarnaajiakin ovat joutuneet avioeroihin, ja avioituneet uudestaan, mitä tarkoittaa että ovat pysyvästi huoruuden synnissä. Tätä sama huoruutta on myös tapahtunut joillekin niin että nuori nainen on ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä aviossa olevan miehen kanssa. Kun tähän vielä lisätään alkoholin luvallisuus, niin tiedätte suurin piirtein minkälaisista synneistä puhun.
Voisin kirjoittaa tästä paljon enemmänkin, mutta nyt joudun valitettavasti lopettamaan tältä erää. - 1Saara
Lestadiolainen kirjoitti:
Lestadiolaisuudessa on AINA opetettu että Usko Kristukseen YKSIN, vanhurskauttaa, mutta elävästä uskosta ja synnintunnosta seuraa vanhurskasta elämää. Se on hyvin tärkeä että korostetaan että se on juuri niinipäin, että ei lähdetä vaatimaan lakitekoja uskovaisilta.
Raamatusta käy kuitenkin hyvin selvästi ilmi että kristitty ei voi elää synnissä:
Joh 5:13-14 Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa. 14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
ja
Joh 8:10-11 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?" Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
ja
Joh 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Jos ihminen on elävässä uskossa, niin hänellä on myös elävä synnintunto. Jos on elävä synnintunto, vapahtaja pysyy rakkaana, ja ihminen pysyy uskossa.
Olen aina näissä keskusteluissa aina halunnut tuoda esiin ja jakaa teidän kanssa miten on käynyt meidän haarassa lestadiolaisuudesta. Pilkkuesikoisuus voidaan perusteellisesti jakaa konservatiiviseen ja liberaaliseen siipeen.
Konservatiivinen siipi edustaa eteenkin (http://www.lff.fi) joka on vahvasti ankkuroitu perinteisessä lestadiolaisuudessa, ja liberaalinen puoli edustaa Rauhan Sana (toki paljon konservatiiveja on Rauhan Sanassa:kin).
On selvästi nähtävissä että liberaalisessa piireissä, missä ei enää pidetä parannussaarnoja, eikä seuroihin käyminen pidetä tärkeänä, niin siellä on elävä usko myös sammunut.
Ja miten se ilmenee käytännössä? Se tarkoittaa että uskovaiset ovat joutuneet vakaviin synteihin ja ylitsekäymisiin.
Jotta teillä olisi jotakin käsitystä minkälaisista synneistä puhun, niin voin antaa esimerkkeinä että saarnaajiakin ovat joutuneet avioeroihin, ja avioituneet uudestaan, mitä tarkoittaa että ovat pysyvästi huoruuden synnissä. Tätä sama huoruutta on myös tapahtunut joillekin niin että nuori nainen on ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä aviossa olevan miehen kanssa. Kun tähän vielä lisätään alkoholin luvallisuus, niin tiedätte suurin piirtein minkälaisista synneistä puhun.
Voisin kirjoittaa tästä paljon enemmänkin, mutta nyt joudun valitettavasti lopettamaan tältä erää.Tiedätkös että olet itse aivan yhtä syntinen kuin hekin? Vai katsotko heitä farisealaisen ylpeydellä? Katsot, sen huomaa heti kirjoituksestasi. Kerrotko mistä synneistä sinulla pysyy tuo "elävä synnintunto" vuodesta toiseen?
- Lestadiolainen
1Saara kirjoitti:
Tiedätkös että olet itse aivan yhtä syntinen kuin hekin? Vai katsotko heitä farisealaisen ylpeydellä? Katsot, sen huomaa heti kirjoituksestasi. Kerrotko mistä synneistä sinulla pysyy tuo "elävä synnintunto" vuodesta toiseen?
> Tiedätkös että olet itse aivan yhtä syntinen kuin hekin?
Tiedän.
> Vai katsotko heitä farisealaisen ylpeydellä?
Tietysti en katso, mutta haluan tuoda nämä synnit esiin ja keskustella niistä teidän kanssa, niin että näkisitte minkälaisesta luopumisesta on kysymys kun perinteisestä lestadiolaisuudesta luovutaan.
> Kerrotko mistä synneistä sinulla pysyy tuo "elävä synnintunto" vuodesta toiseen?
Aivan kaikenlaisista. Saatan huuta vaimoilleni, en rakasta Jumalaa ylitse kaiken enkä lähimmäisiäni kuten itseni. Joskus katson muihin naisiin sellaisella silmällä että lihan himot herää. Vihaan joitakin kirjoittajia täällä palstalla, ja se on myös synti. Tämä listan voisi tehdä hyvin pitkäksi. - ymmärtäväinen
Lestadiolaisuudessa on AINA opetettu että Usko Kristukseen YKSIN, vanhurskauttaa, mutta elävästä uskosta ja synnintunnosta seuraa vanhurskasta elämää. Se on hyvin tärkeä että korostetaan että se on juuri niinipäin, että ei lähdetä vaatimaan lakitekoja uskovaisilta.
ja
ja
Voisin kirjoittaa tästä paljon enemmänkin, mutta nyt joudun valitettavasti lopettamaan tältä erää.Paljon saat rahaa, jos näytät minulle Raamatustasi paikan josta käy ilmi, että
- usko ja mutta - vanhurskauttavat syntisen.
Raamattu sanoo selkeästi että joka uskoo ja KASTETAAN, se pelastuu.
Voi ihmisoparat, kuinka kauan te annatte viilata itseänne linssiin uskomalla muttaan!?
Sääliksi käy ettei Jumalan sana riitä, vaan lisäillään evankeliumiin, siis Kristuksen pelastavaan oppiin omia muttia. Lukekaan nyt hyvät ihmiset raamatuistanne, ei siellä ole mitään muttia pelastuksen kohdalle asetettu.
====================
Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin:
"Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
Room. 10:7 tahi:
"Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo?
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9
- Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
- ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
- niin sinä pelastut;
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Tiedän.
Tietysti en katso, mutta haluan tuoda nämä synnit esiin ja keskustella niistä teidän kanssa, niin että näkisitte minkälaisesta luopumisesta on kysymys kun perinteisestä lestadiolaisuudesta luovutaan.
> Kerrotko mistä synneistä sinulla pysyy tuo "elävä synnintunto" vuodesta toiseen?
Aivan kaikenlaisista. Saatan huuta vaimoilleni, en rakasta Jumalaa ylitse kaiken enkä lähimmäisiäni kuten itseni. Joskus katson muihin naisiin sellaisella silmällä että lihan himot herää. Vihaan joitakin kirjoittajia täällä palstalla, ja se on myös synti. Tämä listan voisi tehdä hyvin pitkäksi.Jumala on rakkaudessaan luvannut antaa armosta sinulle Jeesuksen pyhän veren tähden kaikki sinun syntisi anteeksi, KUNHAN OTAT TÄMÄN USKOLLA VASTAAN.
Kerropas nyt meille kaikille ihan rehellisesti, miksi olet hylännyt tämän Jumalan tarjouksen?, - jota sanot
> Tiedätkös että olet itse aivan yhtä syntinen kuin hekin?
Tiedän.
Aivan kaikenlaisista. Saatan huuta vaimoilleni, en rakasta Jumalaa ylitse kaiken enkä lähimmäisiäni kuten itseni. Joskus katson muihin naisiin sellaisella silmällä että lihan himot herää. Vihaan joitakin kirjoittajia täällä palstalla, ja se on myös synti. Tämä listan voisi tehdä hyvin pitkäksi."perinteiseksi lestadiolaisuudeksi", mitähän sillä tarkoitat?
Olen kasvanut lestadiolaisuudessa ja varmaan sen ankarimmalla tavalla ilmenevässä suunnassa. Ja mitä siitä on seurannut?
Vasta löydettyäni Raamatun (tai kun se löysi minut!) olen vähitellen alkanut oppia sitä, mistä on kysymys kristillisessä uskossa! Ja Raamatun selitystä en löytänyt lestadiolaisuudesta.
Minun kohdallani luopuminen "perinteisestä lestadiolaisuudesta" on johtanut aivan muualle kuin mihin sinä sanot sen johtavan!
Juureni ovat syvällä lestadiolaisyhteisössä enkä haluaisi niiden katkeavan. Arvostan sitä ympäristöä, jossa elin lapsuuteni ja nuoruuteni ja vielä aikuisiässäkin. Olen kuitenkin suunnattoman onnellinen siitä, minkä olen löytänyt ja saanut - Jumalan sanan kokonaisuudessaan ja että saan siitä elämän ja voiman ja että voin loppuelämäni siinä ja sen valossa kasvaa. - hän löysi
jota sanot kirjoitti:
"perinteiseksi lestadiolaisuudeksi", mitähän sillä tarkoitat?
Olen kasvanut lestadiolaisuudessa ja varmaan sen ankarimmalla tavalla ilmenevässä suunnassa. Ja mitä siitä on seurannut?
Vasta löydettyäni Raamatun (tai kun se löysi minut!) olen vähitellen alkanut oppia sitä, mistä on kysymys kristillisessä uskossa! Ja Raamatun selitystä en löytänyt lestadiolaisuudesta.
Minun kohdallani luopuminen "perinteisestä lestadiolaisuudesta" on johtanut aivan muualle kuin mihin sinä sanot sen johtavan!
Juureni ovat syvällä lestadiolaisyhteisössä enkä haluaisi niiden katkeavan. Arvostan sitä ympäristöä, jossa elin lapsuuteni ja nuoruuteni ja vielä aikuisiässäkin. Olen kuitenkin suunnattoman onnellinen siitä, minkä olen löytänyt ja saanut - Jumalan sanan kokonaisuudessaan ja että saan siitä elämän ja voiman ja että voin loppuelämäni siinä ja sen valossa kasvaa.sinut. Hallelujaa!!! :-)
- Lestadiolainen
Kysyväinen kirjoitti:
Jumala on rakkaudessaan luvannut antaa armosta sinulle Jeesuksen pyhän veren tähden kaikki sinun syntisi anteeksi, KUNHAN OTAT TÄMÄN USKOLLA VASTAAN.
Kerropas nyt meille kaikille ihan rehellisesti, miksi olet hylännyt tämän Jumalan tarjouksen?,Lue aloituksen. Sieltä käy ilmi mistä vihaasi johtuu!
- Lestadiolainen
jota sanot kirjoitti:
"perinteiseksi lestadiolaisuudeksi", mitähän sillä tarkoitat?
Juureni ovat syvällä lestadiolaisyhteisössä enkä haluaisi niiden katkeavan. Arvostan sitä ympäristöä, jossa elin lapsuuteni ja nuoruuteni ja vielä aikuisiässäkin. Olen kuitenkin suunnattoman onnellinen siitä, minkä olen löytänyt ja saanut - Jumalan sanan kokonaisuudessaan ja että saan siitä elämän ja voiman ja että voin loppuelämäni siinä ja sen valossa kasvaa.Perinteisellä lestadiolaisuudella tarkoitan sen mikä se oli ennen kuin vanhoillislestadiolaiset pilasivat sitä heidän osaltaan ja te esikoislestadiolaiset menitte omanvanhurskauden tieelle.
Parhaiten sitä edudstaa LFF tällä hetkellä. Olette tervetulleita kuuntelemaan seuroja. Niitä voi kuunnella netistäkin:
http://www.lff.fi/web/guest/47
Ne jotka ovat meidän suunnasta poispoikenneet tästä perinteisestä lestadiolaisuudesta, ovat lähteneet kaikinlaisiin eukumenisiin oppeihin, ja miten on käynnyt? Seurahuoneet seisovat tyhjäät ja moni on joutunut vakaviin synteihin. - Lestadiolainen
ymmärtäväinen kirjoitti:
Paljon saat rahaa, jos näytät minulle Raamatustasi paikan josta käy ilmi, että
- usko ja mutta - vanhurskauttavat syntisen.
Raamattu sanoo selkeästi että joka uskoo ja KASTETAAN, se pelastuu.
Voi ihmisoparat, kuinka kauan te annatte viilata itseänne linssiin uskomalla muttaan!?
Sääliksi käy ettei Jumalan sana riitä, vaan lisäillään evankeliumiin, siis Kristuksen pelastavaan oppiin omia muttia. Lukekaan nyt hyvät ihmiset raamatuistanne, ei siellä ole mitään muttia pelastuksen kohdalle asetettu.
====================
Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin:
"Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
Room. 10:7 tahi:
"Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo?
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9
- Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
- ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
- niin sinä pelastut;
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Olen lähes varma: Joku s..tanan seppä vetää tähänkin viimeistään huomenna jo oman "muttansa". - Muita että itsellesi teet siinä vahingon!!Teoilla ei ole mitään sijaa ihmisen vanhurskauttamisessa. Jopa paraskin teko on kuin likainen vaate Jumalan edessä. Lähetystyötä, ihmisten auttaminen yms. ovat hienoja asioita, mutta vanhurskauttamisessa ne ei auttaa pätkääkään.
Ihminien ei teoilla voi vanhurskauttaa itsensä, mutta päinvastainen on mahdollista!
Ihminen voi teoilla luopua vanhurskauudesta. On selvä asia että uskovainen ei voi elää synnissä. Koko Raamattu on täynnä paikkoja joka todistaa tämän. Synti erottaa meitä Jumalasta, ja jos ihminen luulee voivansa uskovaisenakin tehdä syntejä, eikä tee parannusta niistä, hän joutuu kadtukseen. Raamattu on tästä HYVIN selvä:
1Kor6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. - teuta
Teoilla ei ole mitään sijaa ihmisen vanhurskauttamisessa. Jopa paraskin teko on kuin likainen vaate Jumalan edessä. Lähetystyötä, ihmisten auttaminen yms. ovat hienoja asioita, mutta vanhurskauttamisessa ne ei auttaa pätkääkään.
Ihminien ei teoilla voi vanhurskauttaa itsensä, mutta päinvastainen on mahdollista!
Ihminen voi teoilla luopua vanhurskauudesta. On selvä asia että uskovainen ei voi elää synnissä. Koko Raamattu on täynnä paikkoja joka todistaa tämän. Synti erottaa meitä Jumalasta, ja jos ihminen luulee voivansa uskovaisenakin tehdä syntejä, eikä tee parannusta niistä, hän joutuu kadtukseen. Raamattu on tästä HYVIN selvä:
1Kor6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.Ja ne ei ole enää kanteeks , jota armosta saatu on anteeks.
- bobitza
ja
ja
Voisin kirjoittaa tästä paljon enemmänkin, mutta nyt joudun valitettavasti lopettamaan tältä erää.Mä olen heikko matkamies mut olen kuitenkin uskossa (elävässä).Mikään synti,ajatus-tai teko,ei voi mua karkoittaa Jeesuksesta,rukoilen!Kyllä mun sieluni halajaa et olisin parempi mut kun ei niin ei.Silloin ei voi kuin viedä itsensä oma saastainen liha Jeesuksen Ristin juurelle.Se mikä itsepäisesti vaan kiusaa ja kiusaa ,laittaa minut rippi-isille tai äideille avautumaan.Salasynnissä en pysty elämään.Siinäkin olen nuorempana yrittänyt olla kuoleman pelko aina sydämessä,elikkä maailman teillä.Se oli tuskaa täynnä!Sitä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään!Kiitos Rakkaalle Taivaan Isälle,Herralle Jeesukselle Pyhän Hengen kanssa!rakkautta kaikille matkakumppaneille jotka mua ymmärtävät!peppiina suuren lämmön kera,halauksia kaikille!Ole kiitetty Herramme Jeesus!
- akvinolainen
Teoilla ei ole mitään sijaa ihmisen vanhurskauttamisessa. Jopa paraskin teko on kuin likainen vaate Jumalan edessä. Lähetystyötä, ihmisten auttaminen yms. ovat hienoja asioita, mutta vanhurskauttamisessa ne ei auttaa pätkääkään.
1Kor6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.Jos sinä meinaat elää, niin teet 10000 syntiä joka päivä.
- nii se on
Perinteisellä lestadiolaisuudella tarkoitan sen mikä se oli ennen kuin vanhoillislestadiolaiset pilasivat sitä heidän osaltaan ja te esikoislestadiolaiset menitte omanvanhurskauden tieelle.
Parhaiten sitä edudstaa LFF tällä hetkellä. Olette tervetulleita kuuntelemaan seuroja. Niitä voi kuunnella netistäkin:
http://www.lff.fi/web/guest/47
Ne jotka ovat meidän suunnasta poispoikenneet tästä perinteisestä lestadiolaisuudesta, ovat lähteneet kaikinlaisiin eukumenisiin oppeihin, ja miten on käynnyt? Seurahuoneet seisovat tyhjäät ja moni on joutunut vakaviin synteihin.Et ole tunnustanut täällä julkisesti Jeesusta herraksesi, etkä rakasta niitä jotka ovat Jumalasta syntyneitä. Tämä on selvä merkki siitä että sinä elät oman vanhurskauden pimeydessä.
- armorikas
Lue aloituksen. Sieltä käy ilmi mistä vihaasi johtuu!
Lähe nyt jo läpyttämään arvioinesi. Sinäkö se olet joka määrittelet jo minun tunteenikin. Noin tyhmää en ole aikoihin tavannutkaan. Arvioi vain oman vihasi syyt äläkä puutu onnellisten Jumalan lasten iloon ja rauhaan ominen valheinesi.
- ! huomautus
bobitza kirjoitti:
Mä olen heikko matkamies mut olen kuitenkin uskossa (elävässä).Mikään synti,ajatus-tai teko,ei voi mua karkoittaa Jeesuksesta,rukoilen!Kyllä mun sieluni halajaa et olisin parempi mut kun ei niin ei.Silloin ei voi kuin viedä itsensä oma saastainen liha Jeesuksen Ristin juurelle.Se mikä itsepäisesti vaan kiusaa ja kiusaa ,laittaa minut rippi-isille tai äideille avautumaan.Salasynnissä en pysty elämään.Siinäkin olen nuorempana yrittänyt olla kuoleman pelko aina sydämessä,elikkä maailman teillä.Se oli tuskaa täynnä!Sitä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään!Kiitos Rakkaalle Taivaan Isälle,Herralle Jeesukselle Pyhän Hengen kanssa!rakkautta kaikille matkakumppaneille jotka mua ymmärtävät!peppiina suuren lämmön kera,halauksia kaikille!Ole kiitetty Herramme Jeesus!
Mutta USKO KRISTUKSEEN vanhurskauttaa.
Ripittäytymiselläsi sinä et armoa tai autuutta ansaitse. Rippi on armoväline sitä varten, jos muutoin et jaksa uskoa, että sinun syntisi on sovitetut.
Eli lyhyesti: USKO, USKO, USKO, usko juuri sellaisena kun olet, itsesi ARMOSTA autuaaksi. - Lestadiolainen
nii se on kirjoitti:
Et ole tunnustanut täällä julkisesti Jeesusta herraksesi, etkä rakasta niitä jotka ovat Jumalasta syntyneitä. Tämä on selvä merkki siitä että sinä elät oman vanhurskauden pimeydessä.
Jos tunnet vihaa ja katkeruutta elävää kristillisyyttä kohtaan, kuten näyttäisi olevan, lue alustus josta tämä viestiketju alkoi. Se sisältää sanoman sinulle..
- Lestadiolainen
akvinolainen kirjoitti:
Jos sinä meinaat elää, niin teet 10000 syntiä joka päivä.
Se on totta että kaikki teemme syntiä, mutta jos on elävä synnintunto, niin vapahtaja pysyy rakkaana, eikä joutuu ilmisynteihin kuten jotkut ns. uskovaiset.
- Lestadiolainen
armorikas kirjoitti:
Lähe nyt jo läpyttämään arvioinesi. Sinäkö se olet joka määrittelet jo minun tunteenikin. Noin tyhmää en ole aikoihin tavannutkaan. Arvioi vain oman vihasi syyt äläkä puutu onnellisten Jumalan lasten iloon ja rauhaan ominen valheinesi.
"Noin tyhmää en ole aikoihin tavannutkaan."
Sinun vastauksestasi paistaa selvästi läpii katekruutta, ja jopa vihaa, kirjoituksiani kohtaan. Se on kuitenkin Pyhä Henki joka vaikuttaa, ja siksi olet vihainen.
Lue alustuksen uudestaan, tällä hetkellä rukouksen hengellä, koska se sisältää sanoman sinulle. - att
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Nimimerkki Lestadiolainen on kirjoittanut asiallisia ja täysin ymmärrettäviä mielipiteitä. En ole hänen kanssaan kaikista asioista samaa mieltä, mutta hän kirjoittaa täysin asiallisesti ja tarpeeksi selkeästi. Omassa päässä on vikaa, jos suomenkielisenä ei sen vertaa ymmärrä.här i Finland,alla människor kan inte skriva svenska!Vad menar du!Jag förstår det inte??Jag tänker på,är du högdragen eller stolt?Kan du svara mig eller inte?med vänliga hälsningar bobitza från Finland(jag vill vara med din vän,i samma vägen,jag hoppas,vi är gåing igenom!med värma, bobitza(Jesus Kristus ska hjälpa vi,vi vill bara tror !Barmhärtighet är för alla, evighet ,Amen Det är inte så bra att säga,:huvuden är inte vis?Tro är inte den samma sagen!!!!!!!!!!!!
- Lestadiolainen
att kirjoitti:
här i Finland,alla människor kan inte skriva svenska!Vad menar du!Jag förstår det inte??Jag tänker på,är du högdragen eller stolt?Kan du svara mig eller inte?med vänliga hälsningar bobitza från Finland(jag vill vara med din vän,i samma vägen,jag hoppas,vi är gåing igenom!med värma, bobitza(Jesus Kristus ska hjälpa vi,vi vill bara tror !Barmhärtighet är för alla, evighet ,Amen Det är inte så bra att säga,:huvuden är inte vis?Tro är inte den samma sagen!!!!!!!!!!!!
Tack, för att du skriver på svenska. Gällande din fråga att du inte förstår mig så kan ja ju försöka förklara.
De här diskussionsforumen är fulla av människor som kritiserar laestadianismen. 78% verkar vara bara intresserade av att kritisera, racka ner eller håna rörelsen. Största delen av de som kritiserar här tror jag är tyngda av synder, som gör att de å ena sidan vill ge utlopp för hat mot troende, men å andra sidan söker något.
Därför tänkte jag att antingen låter jag de här grupperna vara helt olästa eller så försöker jag skriva något som kan vara till uppbyggelse och kanske öka intresset för laestadianismen. Det har jag nu gjort i ett antal inlägg, och jag är mycket nöjd över resultatet.
Jag vill naturligtvis också vara din vän! - bobitza
1Kor6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.ettei synnintekijä saa periä Taivaan Valtakuntaa?Minä olen sit ihan pois SIELTÄ!Uskon kuitenkin et me olemme kaikki kokosyntisiä.Minä olen tehnyt raskaampiakin syntejä!Eikö Jeesus olekkaan Armossaan antanut anteeksi koko maailman synnin?Katumuksen Armokin tulee Ylhäisistä,näin minä olen itse kokenut.Uskon yhäkin,jopa sellaisiakin heikkouden tekosyntejä,ei Jeesus ole laittanut mittaa eikä rajaa Uskomiseen.Totta on,vihulainen kyl kiusaa valtavasti,siksi syntiä täytyy laittaa pois Uskon vahvistukseksi.Jeesus armahtaa vaikka huonoimmankin syntisen kun sen vaan jaksaa uskoa.Meillä reppanoilla tuppaa oleen vaan usko niin heikossa et vihulainen hyökkää juuri sellaisen kimppuun.Siksi on ihanaa kun omistaa rakkaita uskon sisaria ja veljiä!rakkautta ja lämpöä toisiamme kohtaan,tuomion henki väistyköön niin kauas kuin pippuri kasvaa,vieläkin kauemmaksi!Rakastakaamme toisiamme kuin itseämme,huolimatta eriävistä mielipiteistä ja ajatusmaailmasta.Me joudumme jokainen kulkemaan omia askeleitamme,toinen ei siihen pysty.Jumala Taivaissa näkee erilailla kuin me tyhmät pölysäkit!Lämmöllä BOBITZA
- bobitza
Tack, för att du skriver på svenska. Gällande din fråga att du inte förstår mig så kan ja ju försöka förklara.
De här diskussionsforumen är fulla av människor som kritiserar laestadianismen. 78% verkar vara bara intresserade av att kritisera, racka ner eller håna rörelsen. Största delen av de som kritiserar här tror jag är tyngda av synder, som gör att de å ena sidan vill ge utlopp för hat mot troende, men å andra sidan söker något.
Därför tänkte jag att antingen låter jag de här grupperna vara helt olästa eller så försöker jag skriva något som kan vara till uppbyggelse och kanske öka intresset för laestadianismen. Det har jag nu gjort i ett antal inlägg, och jag är mycket nöjd över resultatet.
Jag vill naturligtvis också vara din vän!ännu i dag!Tack så mycket att du svarade mig!Jag är så glad från det!Jag hoppas att unsere saker , önskar ock tror kära Gud klargöra alla.!Jag är sorgen från alla församlings kaotisk!Jag bedjar för alla människor och församlingen att alla ska gå bra!(också med dig)Många ,många kära hälsningar från bobitza ,Guds Frid!Ja hoppas,du skriver någån gång ännu!
- alla mina synder
bobitza kirjoitti:
ännu i dag!Tack så mycket att du svarade mig!Jag är så glad från det!Jag hoppas att unsere saker , önskar ock tror kära Gud klargöra alla.!Jag är sorgen från alla församlings kaotisk!Jag bedjar för alla människor och församlingen att alla ska gå bra!(också med dig)Många ,många kära hälsningar från bobitza ,Guds Frid!Ja hoppas,du skriver någån gång ännu!
förlåt ,alla mina skrivningar!Det är här i samma sitiation och jag är osäker,sorgsen .hjärtliga hälsningar från bobitza,skriva någån gång om du vill!
- sehä sinus
Jos tunnet vihaa ja katkeruutta elävää kristillisyyttä kohtaan, kuten näyttäisi olevan, lue alustus josta tämä viestiketju alkoi. Se sisältää sanoman sinulle..
vihan saa aikaan.
Älä yritä omaa vihaasi projisoida toisiin. - armorikas
"Noin tyhmää en ole aikoihin tavannutkaan."
Sinun vastauksestasi paistaa selvästi läpii katekruutta, ja jopa vihaa, kirjoituksiani kohtaan. Se on kuitenkin Pyhä Henki joka vaikuttaa, ja siksi olet vihainen.
Lue alustuksen uudestaan, tällä hetkellä rukouksen hengellä, koska se sisältää sanoman sinulle.Haluan herätellä typerää ihmistä. Sinusta ei ole minulle neuvojaksi lestadiolaisuutta koskevissa kysymyksissä. Olen sen verran nestori tässä asiassa. Olen täydeksi mieheksi kasvanut Kristuksen tuntemisessa, kiitos Jumalalle. Ja sen tähden olen myös kriittinen niiden asioiden suhteen, jotka eivät "kristillisyydessä" kestä pyhän Raamatun edessä. Kirjoituksistasi näkee heti vanhoillislestadiolaisen putkinäön ja naivin hengellisen ylpeyden. Mene sille palstalle kehumaan itseäsi, täällä emme anna tuollaisille kukkoiluille pienintäkään arvoa.
- 1Saara
armorikas kirjoitti:
Haluan herätellä typerää ihmistä. Sinusta ei ole minulle neuvojaksi lestadiolaisuutta koskevissa kysymyksissä. Olen sen verran nestori tässä asiassa. Olen täydeksi mieheksi kasvanut Kristuksen tuntemisessa, kiitos Jumalalle. Ja sen tähden olen myös kriittinen niiden asioiden suhteen, jotka eivät "kristillisyydessä" kestä pyhän Raamatun edessä. Kirjoituksistasi näkee heti vanhoillislestadiolaisen putkinäön ja naivin hengellisen ylpeyden. Mene sille palstalle kehumaan itseäsi, täällä emme anna tuollaisille kukkoiluille pienintäkään arvoa.
Mutta kun ei tunnu tuolle jästipäälle menevän perille, ettei täällä noita harhoja kaivata, päinvastoin, yritämme saada raamatullisen totuuden esille, joten tuo kirjoittaja voisi poistua omiensa joukkoon!
- ! huomautus
Se on totta että kaikki teemme syntiä, mutta jos on elävä synnintunto, niin vapahtaja pysyy rakkaana, eikä joutuu ilmisynteihin kuten jotkut ns. uskovaiset.
Minkäslainen napero sinä oikein olet hengellisesti? Se ettet näe yhteisössäsi syntiä johtuu tietämättömyydestäsi. Kaikki samat synnit jotka maailmassa ovat vallalla, ovat myös tavalla taikka toisella läsnä monien kristittyjen perheiden elämässä.
Insestistä alkaen on monissa kristityissä perheissä ilmennyt. Ruokkolapsia tulee ilmi yht'äkkiä, kuin salamoita taivaalta. Äärimmäisen lakihenkinen ja hurskas henkilö paljastuu muille lapsille täytenä yllätyksenä ruokkolapsen isäksi. Muiden muassa yksi lapinvanhimmista paljastui tällaiseksi huorimieheksi 1900 luvun alkupuolella.
Ei saanut hänkään armoa, hautajaisissa saarnaajaveli totesi että minun täytyy sanoa että helvettiin meni. Tämän verran omavanhurskailla on armoa.
Älä luulekaan että mi9nä alan arvostamaan ikinä lakihenkisiä kristityitä, he ovat oikeita roistoja, tehdessään syntiä Jumalan nimissä ja tuomitessaan vielä niitä helvettiin, jotka ovat Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä. - teu
1Saara kirjoitti:
Mutta kun ei tunnu tuolle jästipäälle menevän perille, ettei täällä noita harhoja kaivata, päinvastoin, yritämme saada raamatullisen totuuden esille, joten tuo kirjoittaja voisi poistua omiensa joukkoon!
Enirolla on vain pari palstaa ja tämä yhteinen , jossa mekin hillutaan .
Hän taitaa olla omalla palstallaan , sitten olisi eri juttu kun meillä
Es/Lestoilla olisi oma palsta . - teu
alla mina synder kirjoitti:
förlåt ,alla mina skrivningar!Det är här i samma sitiation och jag är osäker,sorgsen .hjärtliga hälsningar från bobitza,skriva någån gång om du vill!
Missä ajoimme rajan yli ?
täällä vaan taalataan svenskaa ! 1Saara kirjoitti:
Tehtävänne EI OLE ajaa ketään pois tältä palstalta. Tyytykää vain osaanne keskustelijoina - tasa-arvoisina kaikkien muiden kanssa, niin jumalisten kuin jumalattomienkin, niin tyhmien kuin itseään viisaina pitävienkin kanssa.
Saatte ihan rauhassa olla sitä mieltä että olette raamatullisen totuuden ylimpiä tuntijoita, mutta lopettakaa puheet toisten keskustelijoiden häätämisestä ja rajojen asettamisesta ketkä täällä saavat mielipiteitään esittää ja ketkä eivät. Siinä suhteessa taustaltaan ateisti ja taustaltaan lestadiolainen ovat täysin samanarvoisia.- Essu Lahdesta
ja
ja
Voisin kirjoittaa tästä paljon enemmänkin, mutta nyt joudun valitettavasti lopettamaan tältä erää.Olisikin näin kuin viestisi alku on. Käytännössä tilanne kuitenkin on, että vain harvoin ja vain muutama saarnaaja opettaa, että yksin uskosta. Mutta vaatimuksia kyllä esitetään.
Myöskin arvostelusi muista lestadiolaissuunnista perustuu pelkään arvaukseen ja tietämättömyyteen.
Jos noin todella ajattelet, silloin suljet uskon ulkopuolelle myös ne essut, jotka luottavat ja uskovat kohdalleen Vapahtajamme sovituksen, ja päästät sisään ne, jotka luottavat ihmisoppeihin jota Lahdessa ansiokkaasti opettaa mm UH ja AV.
Mikä on mielestäsi parannussaarnaa, ilmeisesti tietyt luettelot "kielletyistä" asioista. Siis todella kevennettyä sellaista...
Ja nyt tuntuu, että tuolla pohjoisessa on Kristuksen vanhurskaus unohdettu ja siirrytty vain ihmisoppeihin, ei hyvältä kuulosta.....
Mutta vielä löytyy elävää uskoa essuitakin, vaikka kylmä pohjatuuli sitä yrittää sitä sammutta.... - 1Saara
Eslest kirjoitti:
Tehtävänne EI OLE ajaa ketään pois tältä palstalta. Tyytykää vain osaanne keskustelijoina - tasa-arvoisina kaikkien muiden kanssa, niin jumalisten kuin jumalattomienkin, niin tyhmien kuin itseään viisaina pitävienkin kanssa.
Saatte ihan rauhassa olla sitä mieltä että olette raamatullisen totuuden ylimpiä tuntijoita, mutta lopettakaa puheet toisten keskustelijoiden häätämisestä ja rajojen asettamisesta ketkä täällä saavat mielipiteitään esittää ja ketkä eivät. Siinä suhteessa taustaltaan ateisti ja taustaltaan lestadiolainen ovat täysin samanarvoisia.Pyydän anteeksi nimimerkiltä Lestaadiolainen! Täällä on omat säännöt ja jokaisella oikeus kirjoitella.
- 1Saara
teu kirjoitti:
Enirolla on vain pari palstaa ja tämä yhteinen , jossa mekin hillutaan .
Hän taitaa olla omalla palstallaan , sitten olisi eri juttu kun meillä
Es/Lestoilla olisi oma palsta .Ja sääntöjen mukaan on oikeus kirjoitella kaikkien. Minä en ole selvillä näistä lukuisista eri lestahaaroista ja siitä kenellä on oma palsta ja kenellä ei. Tuli tuo heitto heitettyä nyt vähän ajattelematta. Pyysin sitä anteeksi.
- Lestadiolainen
armorikas kirjoitti:
Haluan herätellä typerää ihmistä. Sinusta ei ole minulle neuvojaksi lestadiolaisuutta koskevissa kysymyksissä. Olen sen verran nestori tässä asiassa. Olen täydeksi mieheksi kasvanut Kristuksen tuntemisessa, kiitos Jumalalle. Ja sen tähden olen myös kriittinen niiden asioiden suhteen, jotka eivät "kristillisyydessä" kestä pyhän Raamatun edessä. Kirjoituksistasi näkee heti vanhoillislestadiolaisen putkinäön ja naivin hengellisen ylpeyden. Mene sille palstalle kehumaan itseäsi, täällä emme anna tuollaisille kukkoiluille pienintäkään arvoa.
"Haluan herätellä typerää ihmistä."
Minusta kirjoituksestasi paistaa rivien välistä katkeruutta ja olet vihainen minulle siitä mitä olen kirjoittanut. Uskon että tämä Pyhän Hengen työtä, siksi kehotan sinua lukemaan alustuksen uudestaan, ja älä paaduta sydämesi, vaan yritä lukea sitä rukouksen hengessä. - Lestadiolainen
1Saara kirjoitti:
Pyydän anteeksi nimimerkiltä Lestaadiolainen! Täällä on omat säännöt ja jokaisella oikeus kirjoitella.
Tietysti saat anteeksi, ja jos tunnet että olet rikkonut jotakin Jumalaa vastaan, saat usko senkin anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliisti maahaan vuotaneessa sovintoveressä!
En suinkaan ottanut nämä viestit että pitäisin jättää teitä rauhaan merkkinä siitä että pitäisin lopettaa kirjoittaminen tänne, vaan päinvastoin. Aina kun olen avannut tämän keskustelun täältä on löytynyt positiivisia yllätyksiä. Näkyy että Jumalan työtä tällaisen heikon palvelijan kautta on kantanut hedelmää. Moni on saanut piston sydämeen, koska avaukseni oli pelkkä asiasisältöä.
Muuten olen erittäin tyytyväinen tähän palstaan. Täällä olen saanut tuntea että olen todella tervetullut, ja tunnen että keskustelemme samasta kristillisyydestä ja että olemme samassa hengessä. Olet itse todistanut tätä että olemme samassa hengessä esikoislestadiolaisten kanssa, vaikka kirjoituksessasi kutsuit sitä ”pimeyden hengeksi”.
Tulen tulevaisuudessa kirjoittamaan tänne monia pitkiä kirjoituksia, ja minun puolesta tämä on myös oivallinen tapa harjoitella suomenkieltä.
Haluan kuitenkin lopuksi palata tähän alkuperäiseen viestiin, missä kirjoitat ”ettei täällä noita harhoja kaivata, päinvastoin, yritämme saada raamatullisen totuuden esille, joten tuo kirjoittaja voisi poistua omiensa joukkoon!”
Ymmärrän että olet kirjoittanut tuon raivon hengessä. Siksi pyydän että luet vielä sen alkuperäisen avauksen uudestaan, ja että et panisit merkitystä viestin viejään, vaan asiasisältöön, koska se on Jumalasta. - ! huomautus
"Haluan herätellä typerää ihmistä."
Minusta kirjoituksestasi paistaa rivien välistä katkeruutta ja olet vihainen minulle siitä mitä olen kirjoittanut. Uskon että tämä Pyhän Hengen työtä, siksi kehotan sinua lukemaan alustuksen uudestaan, ja älä paaduta sydämesi, vaan yritä lukea sitä rukouksen hengessä.Vain omista tunteistasi voit puhua. Vain minä tunnen minun tunteeni ja voin niistä puhua. Tämä on totuus. Minä en naiveihin puheisiisi lestadiolaisuudesta ota muuta kantaa kun sen jonka olen jo ottanut. Tyylilläsi häpäiset koko lestadiolaisen liikkeen.
- Lestadiolainen
! huomautus kirjoitti:
Minkäslainen napero sinä oikein olet hengellisesti? Se ettet näe yhteisössäsi syntiä johtuu tietämättömyydestäsi. Kaikki samat synnit jotka maailmassa ovat vallalla, ovat myös tavalla taikka toisella läsnä monien kristittyjen perheiden elämässä.
Insestistä alkaen on monissa kristityissä perheissä ilmennyt. Ruokkolapsia tulee ilmi yht'äkkiä, kuin salamoita taivaalta. Äärimmäisen lakihenkinen ja hurskas henkilö paljastuu muille lapsille täytenä yllätyksenä ruokkolapsen isäksi. Muiden muassa yksi lapinvanhimmista paljastui tällaiseksi huorimieheksi 1900 luvun alkupuolella.
Ei saanut hänkään armoa, hautajaisissa saarnaajaveli totesi että minun täytyy sanoa että helvettiin meni. Tämän verran omavanhurskailla on armoa.
Älä luulekaan että mi9nä alan arvostamaan ikinä lakihenkisiä kristityitä, he ovat oikeita roistoja, tehdessään syntiä Jumalan nimissä ja tuomitessaan vielä niitä helvettiin, jotka ovat Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä.”Minkäslainen napero sinä oikein olet hengellisesti?”
Hyvä! Huomaan että totuus nosti kapinan sinunkin sydämessä.
Muuten olen lähes samaa mieltä siitä mitä kirjoitit. On erittäin paha asiaa jos alkaa uskomaan että synti on vain yhteisön ulkopuolella. Vanhoillislestadiolaisuudessa tämä on valitettavasti tapahtunut. Siksi parannussaarnat ovat niin tarpeellisiakin!
Kyllä se on nähty miten käy hengellisyyksissä missä elävästä synnintunnosta ei ole pidetty kiinni. Keskittyvät kaiken muuhun kuin Jeesuksen sovituskuoleman julistamiseen.
Olen joskus miettinyt minkälainen tämä hengellisyys oli tuossa Knutbyssä missä seurakunnan pastori teki huoruutta useamman naisseurakuntajäsenen kanssa, tappoi kahta vaimoa (josta jälkimmäinen johti kiinnijäämiseen), ja missä esiintyi kaikenlaista syntiä. Tuntuu hyvin ristiriitaiselta kun näkee nämä seurakuntalaiset elokuvapätkissä ylistämässä Jumalaa.
Rauhansanalaisuudessa lähes tällainen asia on tapahtunut, mutta siitä on kauan aikaa. Eräs liikkeeseen kuuluva pankinjohtaja tappoi vaimonsa sähköllä, ja lavasti kuoleman siten että näyttäisi että hän olisi saanut sähkön silitysraudasta. Tämä on hirveä tapa kuolla. Olen itse saanut sähköiskuja, ja tiedän miltä tuntuu
- 1Saara
Jospa pidettäisikin Jeesuksen sovituskuolema kaikkien saarnojen päällimmäisenä asiana, mutta kun ei pidetä!!!!!!!!!!
E.H piti, mutta hänet potkittiin saarnavirasta! Jumala armahtakoon katumisen armolla heitä, jotka sen tekivät! - tietämättömiä
reppanoita ne lappiuskoiset sitten ovat! ei tuo tule pysymään
- esmerkki
>>>Tietysti en katso, mutta haluan tuoda nämä synnit esiin ja keskustella niistä teidän kanssa, niin että näkisitte minkälaisesta luopumisesta on kysymys kun perinteisestä lestadiolaisuudesta luovutaan.>>>
Näin pitkälle on 107 vuodessa menty!! Täydelliseen tietämättömyyteen!! - sit se o
esmerkki kirjoitti:
>>>Tietysti en katso, mutta haluan tuoda nämä synnit esiin ja keskustella niistä teidän kanssa, niin että näkisitte minkälaisesta luopumisesta on kysymys kun perinteisestä lestadiolaisuudesta luovutaan.>>>
Näin pitkälle on 107 vuodessa menty!! Täydelliseen tietämättömyyteen!!"Perinteisestä lestadiolaisuudesta", juuri niin!
Sanapari josta sen käyttäjä (olen varma) ei tiedä sen kummemin kun me muutkaan, mitä tuo sanapari tarkoittaa ja mihin se viittaa.
Lestadiolaisuus eli yhtenä, - joskin loppuvuosinaan perin riitaisena joukkona -, noin vuoteen 1897-8. Sen jälkeen tuo perinne on hajonnut 18 osaan. Ja karmeinta mitä uskoville voi koskaan tapahtua on liikkeessä tapahtunut, veljellinen ja yhteinen rakkaus on loppunut. Viha ja tuomio menee liikkeessä punaisena lankana lävitse KOKO hajaannuksen jälkeisen historian.
Siis traditio elää moniin eri joukkoihin pirstoutuneena justiinsa Kristuksen oppia vastaan, vihaamalla ja tuomitsemalla Jeesuksen verellä Jumalalle ostettuja lapsia,
"ellet ole meidän joukossamme, ei Jumalan armo kuulu sinulle".
Mistä muustä tällainen on kotoisin kuin saatanasta?
Ellei tähän lestadiolaiseen traditioon sovi Kristuksen oppi, sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu, niin tradition saa kohtsiltään kuopata täysin tarpeettomana puuhasteluna.
_____
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
1. Joh. 3:11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme - Lestadiolainen
sit se o kirjoitti:
"Perinteisestä lestadiolaisuudesta", juuri niin!
Sanapari josta sen käyttäjä (olen varma) ei tiedä sen kummemin kun me muutkaan, mitä tuo sanapari tarkoittaa ja mihin se viittaa.
Lestadiolaisuus eli yhtenä, - joskin loppuvuosinaan perin riitaisena joukkona -, noin vuoteen 1897-8. Sen jälkeen tuo perinne on hajonnut 18 osaan. Ja karmeinta mitä uskoville voi koskaan tapahtua on liikkeessä tapahtunut, veljellinen ja yhteinen rakkaus on loppunut. Viha ja tuomio menee liikkeessä punaisena lankana lävitse KOKO hajaannuksen jälkeisen historian.
Siis traditio elää moniin eri joukkoihin pirstoutuneena justiinsa Kristuksen oppia vastaan, vihaamalla ja tuomitsemalla Jeesuksen verellä Jumalalle ostettuja lapsia,
"ellet ole meidän joukossamme, ei Jumalan armo kuulu sinulle".
Mistä muustä tällainen on kotoisin kuin saatanasta?
Ellei tähän lestadiolaiseen traditioon sovi Kristuksen oppi, sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu, niin tradition saa kohtsiltään kuopata täysin tarpeettomana puuhasteluna.
_____
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
1. Joh. 3:11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistammeLue alustuksen. Sieltä käy ilmi mistä vihaasi ja katkeruutesi johtuu.
"Mistä muustä tällainen on kotoisin kuin saatanasta?"
Se että liike on hajonnut on juuri todistus siitä että olemme hyvin vaarallisia Perkelelle. Hän on yrittäyt kaikilla keinoilla saada sanoma verisestä evankeliumista hiljentymään. Pyrkimyksistään huolimatta on käynnyt juuri päinvastoin. - xynyt ihminen
Lue alustuksen. Sieltä käy ilmi mistä vihaasi ja katkeruutesi johtuu.
"Mistä muustä tällainen on kotoisin kuin saatanasta?"
Se että liike on hajonnut on juuri todistus siitä että olemme hyvin vaarallisia Perkelelle. Hän on yrittäyt kaikilla keinoilla saada sanoma verisestä evankeliumista hiljentymään. Pyrkimyksistään huolimatta on käynnyt juuri päinvastoin.Laestadiolaisuus ei edusta suurtakaan tekijää Jumalan pelastussuunnitelmassa. Sehän ei ole edes seurakunta.
Ihmisen pitää olla täysin häiriintynyt ja tietämätön, jos luulee Kristuksen ruumiin olevan sama kuin joku lestadiolaisuus.
Herran vainio on niin laaja, että lestadiolaiset tuntevat siitä vain yhden vaonpätkän.
Mitä tulee lestadiolaisuuteen sinänsä, on Lars Levi Laestadiuksen avara yleiskristillinen seurakuntakäsitys vaihtunut farisealaiseksi; kaikki muut ovat samarialaisia. Liikkeen kuolema alkoi silloin kun fariseuksia alettiin löytää vain kirkosta ja muista uskovista, mutta ei omasta rinnasta ja omasta piiristä. - Näi on
xynyt ihminen kirjoitti:
Laestadiolaisuus ei edusta suurtakaan tekijää Jumalan pelastussuunnitelmassa. Sehän ei ole edes seurakunta.
Ihmisen pitää olla täysin häiriintynyt ja tietämätön, jos luulee Kristuksen ruumiin olevan sama kuin joku lestadiolaisuus.
Herran vainio on niin laaja, että lestadiolaiset tuntevat siitä vain yhden vaonpätkän.
Mitä tulee lestadiolaisuuteen sinänsä, on Lars Levi Laestadiuksen avara yleiskristillinen seurakuntakäsitys vaihtunut farisealaiseksi; kaikki muut ovat samarialaisia. Liikkeen kuolema alkoi silloin kun fariseuksia alettiin löytää vain kirkosta ja muista uskovista, mutta ei omasta rinnasta ja omasta piiristä.Hyvä ja kypsä kirjoitus sinulta.
Tuo sokea naivius on aivan hämmästyttävää.
Liike on pieninä palasina kuin Huttusen mytty rautatiekiskoilla junan mentyä ylitse.
Tämähän on täydellinen häpeä ja todistaa koko maailmalle liikkeen harhasta, lakihenkisyydestä nurkkakuntaisuudesta ja omahyväisyydesta.
Keskinäinen rakkaus ei toimi yhtään.
Jeesus todistaa näistä veljistä jotka eivät rakasta Jumalasta syntyneitä, että he ovat kuolemassa, eivät elämässä. Jeesus on Herra. Joka Jeesuksen tunnustaa herrakseen hän on JUmalan lapsi. Joka muuta väittää, se väittää Jumalan sanaa vastaan ja on siis valehtelija. - bobitza
xynyt ihminen kirjoitti:
Laestadiolaisuus ei edusta suurtakaan tekijää Jumalan pelastussuunnitelmassa. Sehän ei ole edes seurakunta.
Mitä tulee lestadiolaisuuteen sinänsä, on Lars Levi Laestadiuksen avara yleiskristillinen seurakuntakäsitys vaihtunut farisealaiseksi; kaikki muut ovat samarialaisia. Liikkeen kuolema alkoi silloin kun fariseuksia alettiin löytää vain kirkosta ja muista uskovista, mutta ei omasta rinnasta ja omasta piiristä.uskaltaa vielä uskoa et se vihulainen tulee vielä häviämään koska Kristus on jo pään polkenut poikki.Ei meillä ole pelkoa,koettelemuksia kyllä sitäkin enemmän,mut vihulainen ei tule loppujen lopuksi meidän Armon ANTAJALLE(ISÄ,POIKA JA PYHÄ HENKI)koskaan pärjäämään.Se tietää jo häviönsä ja viimeisillä voimillaan yrittää rikkoa kaikkea Pyhää missä sitä näkyy.Olkaamme me turvassa Aabrahamin helmassa sekä ENkeli Gabrielin,Mikaelin ,Rafaelin ym.enkelten siipien suojassa.Taivaan Isä on heidät meille lähettänyt,Jeesus esirukoilee puolestamme lakkaamatta Isän oikealla puolella ja vuodattaa päällemme Pyhää Armon virtaa(veri ja vesi).Amen,lämpöä kaikille jälleen,ps.mä tykkään tosta "lämpö"sanasta,tulen sitä varmaan käyttämään jatkuvasti,toiv ette kyllästy!bobitza
- kaikkia sit näkee
bobitza kirjoitti:
uskaltaa vielä uskoa et se vihulainen tulee vielä häviämään koska Kristus on jo pään polkenut poikki.Ei meillä ole pelkoa,koettelemuksia kyllä sitäkin enemmän,mut vihulainen ei tule loppujen lopuksi meidän Armon ANTAJALLE(ISÄ,POIKA JA PYHÄ HENKI)koskaan pärjäämään.Se tietää jo häviönsä ja viimeisillä voimillaan yrittää rikkoa kaikkea Pyhää missä sitä näkyy.Olkaamme me turvassa Aabrahamin helmassa sekä ENkeli Gabrielin,Mikaelin ,Rafaelin ym.enkelten siipien suojassa.Taivaan Isä on heidät meille lähettänyt,Jeesus esirukoilee puolestamme lakkaamatta Isän oikealla puolella ja vuodattaa päällemme Pyhää Armon virtaa(veri ja vesi).Amen,lämpöä kaikille jälleen,ps.mä tykkään tosta "lämpö"sanasta,tulen sitä varmaan käyttämään jatkuvasti,toiv ette kyllästy!bobitza
Jeesus on Herra.
Sinä Menit halpaan. Me kristityt emme usko sinun raahvaeleihisi. :-))) - teutatess
kaikkia sit näkee kirjoitti:
Jeesus on Herra.
Sinä Menit halpaan. Me kristityt emme usko sinun raahvaeleihisi. :-)))Enkeli joka Jumala lähetti vanhan Topiaan luo . Oli Rafaell , ja hän oli joskus ollut
maan päällä koska hänen maallinen nimensä oli , ASIR ANANIAAN POIKA .
Tarkennettuna SuurenAnaniaan poika . - Lestadiolainen
"Sun alustuksestasi käy ilmi että olet typerä"
Hyvä! Juuri tuollaisia reaktioita halusin nähdä kirjoituksestani. Se on pyhä henki joka vaikuttaa, siksi se nostaa vihaa sinussa.
Älä kuitenkin paahduta sydämesi, vaan lue viesti uudestaan rukouksen hengessä. - .............
Hyvä! Juuri tuollaisia reaktioita halusin nähdä kirjoituksestani. Se on pyhä henki joka vaikuttaa, siksi se nostaa vihaa sinussa.
Älä kuitenkin paahduta sydämesi, vaan lue viesti uudestaan rukouksen hengessä.ylistä itteäs, sut vielä alennetaan jos viisastelet
- kaikkia sit näkee
teutatess kirjoitti:
Enkeli joka Jumala lähetti vanhan Topiaan luo . Oli Rafaell , ja hän oli joskus ollut
Tarkennettuna SuurenAnaniaan poika .Kristityt eivät palvo enkeliruhtinaita ollenkaan. Ei minkään nimisiä.
Hepr. 2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
Hepr. 2:15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
Hepr. 2:16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
Hepr. 2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Hepr. 3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, - suu ymmyrkäinen
teutatess kirjoitti:
Enkeli joka Jumala lähetti vanhan Topiaan luo . Oli Rafaell , ja hän oli joskus ollut
Tarkennettuna SuurenAnaniaan poika .Eräässä maailman biisissä kylläkin on.
- 1Saara
Älä kuitenkin paahduta sydämesi, vaan lue viesti uudestaan rukouksen hengessä.Mitä itsepäisyyttä tuon nikin omiminen on? Eikö kumpikaan voisi olla fiksumpi ja muuttaa nikkiään?
- ! huomautus
1Saara kirjoitti:
Mitä itsepäisyyttä tuon nikin omiminen on? Eikö kumpikaan voisi olla fiksumpi ja muuttaa nikkiään?
Lestadiolainen nikki pätee aika moneen kirjoittajaan meistä. Jos sen haluaa itsekkäästi omia niin se onnistuu rekisteröimällä.
- teuta
suu ymmyrkäinen kirjoitti:
Eräässä maailman biisissä kylläkin on.
Paikkeilla niin pyhiä , että on poistaneet Raamatusta monia kirjoja ,
Ja nimittäneet ne Apgryfisiksi , enkeli oli Tobiaan kirjassa, ja se kirja on
Uskon voimia antava , neuvoja , ohjeita . Suomen ensimmäisessä 1642
painetussa Raamatussa , se on ja monta muutakin . - suu ymmyrkäinen
teuta kirjoitti:
Paikkeilla niin pyhiä , että on poistaneet Raamatusta monia kirjoja ,
Ja nimittäneet ne Apgryfisiksi , enkeli oli Tobiaan kirjassa, ja se kirja on
Uskon voimia antava , neuvoja , ohjeita . Suomen ensimmäisessä 1642
painetussa Raamatussa , se on ja monta muutakin .Tobian kirja ei tietääkseni kuulu Raamatun kaanoniin lainkaan. Tuskin sen poistamiseen "pyhyys" on vaikuttanut? Ilmeisesti historialliset syyt, jo alkukirkon aikojen kirkkohistorioista johdettuina.
- teuta
Tobian kirja ei tietääkseni kuulu Raamatun kaanoniin lainkaan. Tuskin sen poistamiseen "pyhyys" on vaikuttanut? Ilmeisesti historialliset syyt, jo alkukirkon aikojen kirkkohistorioista johdettuina.
Ei kai vain joku omahyväinen poppoo joka lisää ja poistaa eri kirjoituksia . Kuka heille on antanut vallat , TIÄRÄKSÄÄSEN ?
- suu ymmyrkäinen
teuta kirjoitti:
Ei kai vain joku omahyväinen poppoo joka lisää ja poistaa eri kirjoituksia . Kuka heille on antanut vallat , TIÄRÄKSÄÄSEN ?
Jos sinua kiinnostaa Raamatun kaanoniin liittyvät asiat niin käänny asiantuntijoiden puoleen. Minun kaanonini on tuo joka on nykyisessä kirkkoraamatussa. Enkä tarvitse Jumalan kiito, Raaffaelin enkeleitä selittämään Jumalan sanaa.
- teuta
Jos sinua kiinnostaa Raamatun kaanoniin liittyvät asiat niin käänny asiantuntijoiden puoleen. Minun kaanonini on tuo joka on nykyisessä kirkkoraamatussa. Enkä tarvitse Jumalan kiito, Raaffaelin enkeleitä selittämään Jumalan sanaa.
Kauniistikin voi asioita esittää .
Se oli Jumalan lähettämä , Koska oli tapahtunut niin , että' kaksi rukousta oli
viety yhtaikaa Jumalan luo. Jumala oli päättänyt että kumpaistakin autetaan
Ja niin hän Lähetti enkelinsä asialle .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345638Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4942584JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51575Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271409En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171129Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7984Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4907- 62892
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807