Majoittautuminen

ei ole

Ollaan lähdössä savosta kevolle vaeltamaan.

Onko kellään hyviä majoituspaikkoja ehdottaa matkan varrelle? Yksi yö mennen tullen siis matkoihin käytetään. Jotta jää hyvän pituinen päivä vaellettavaksi, niin majoitus voisi olla Saariselältä kauniinpaan suuntaan...

Halpa mökki tai huonemajoitus, suihkulla tietenkin, sauna olisi jo plussaa. Pari vuotta sitten löydettiin savotta kahvila saariselältä, oli oikea aarre (halpa ja juuri millaista tarvitsimme), mutta ei samaan haluaisi, jotta löytäisi aarteita lisää. Toisaalta inarin ohi yhtenä päivänä kuulostaa aikamoisen kiduttavalta matkalta...

Kaamasen kievari kuulosti aika lupaavalta. Onko sellainen, kaiken sen ajamisen arvoinen? Lomakylä Inari ja Lomakylä Lapponia löytyivät myös? Suosituksia noista?

Yöpymisen hinta siis parinkympin tietämissä. Mukana on koiria. Tarvitsemme siis vain paikan nukkua ja peseytyä, maisemat on kiva olla kivat, mutta olemme perillä vasta myöhään yöstä ja lähdemme aamulla hyvissä ajoin, joten ei niin oleelliset.

15

3002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirat taluttimessa

      vaelluksella. Niitähän ei vapaana saa siellä pitää.

      • puskista ammuja

        Ookkonä tosissas?


      • oikeesti..........
        puskista ammuja kirjoitti:

        Ookkonä tosissas?

        Kevo on luonnonpuisto.
        Siis luonnonsuojelualue.

        Kannattaa tutustua puiston sääntöihin.


      • ei ole

        Helvetin hyvä että kerroit! Eipä olisi ymmärretty!

        kiitos majoitus vinkistäsi, kokeilemme koiran taluttimia seuraavaksi.


      • ei ole
        oikeesti.......... kirjoitti:

        Kevo on luonnonpuisto.
        Siis luonnonsuojelualue.

        Kannattaa tutustua puiston sääntöihin.

        Kiitos, että kerroit, kun meillä savossa ei ole vielä mitään lakeja, niin ei ole vielä opittu lukemaankaan...


        Pikkuisena vinkkinä tälle nerolle: aloittajalla on eräoppaan koulutus ja monien vuosien vaelluskokemus koirien kanssa. Saattaa siis olla, että aloittaja tietää jotain vaeltamisesta ja ehkä myös jotain pientä luonnonsuojelualueista? Lisäksi aloittaja on Palveluskoirayhdistyksen toimihenkilö, joten jotain pientä voi olla tiedossa myös koiria koskevista säännöksistä.

        Eli ymmärtänet varsin hyvin, miksi sinua puskasta ampujaksi joku sanoikin. Vain sodassa ammutaan kun kuullaan räsähdyskin. Leppoisassa metsästyksessä ei räiskitä sinne tänne, vaan ennen kuin ammutaan katsotaan, että kohde on riistaa...

        Harvoin keskustelupalstoilla käyn, juuri sen takia, että näissä ihmiset yleisesti pitävät kesksutelua sodankäyntinä. Mutta kun on oikeasti kysymistä, niin monesti näistä on saanut ihan vastauksia ja ajattelemisen aihetta kokeneemmilta.


      • eikä löydä
        ei ole kirjoitti:

        Kiitos, että kerroit, kun meillä savossa ei ole vielä mitään lakeja, niin ei ole vielä opittu lukemaankaan...


        Pikkuisena vinkkinä tälle nerolle: aloittajalla on eräoppaan koulutus ja monien vuosien vaelluskokemus koirien kanssa. Saattaa siis olla, että aloittaja tietää jotain vaeltamisesta ja ehkä myös jotain pientä luonnonsuojelualueista? Lisäksi aloittaja on Palveluskoirayhdistyksen toimihenkilö, joten jotain pientä voi olla tiedossa myös koiria koskevista säännöksistä.

        Eli ymmärtänet varsin hyvin, miksi sinua puskasta ampujaksi joku sanoikin. Vain sodassa ammutaan kun kuullaan räsähdyskin. Leppoisassa metsästyksessä ei räiskitä sinne tänne, vaan ennen kuin ammutaan katsotaan, että kohde on riistaa...

        Harvoin keskustelupalstoilla käyn, juuri sen takia, että näissä ihmiset yleisesti pitävät kesksutelua sodankäyntinä. Mutta kun on oikeasti kysymistä, niin monesti näistä on saanut ihan vastauksia ja ajattelemisen aihetta kokeneemmilta.

        majoitusta lapista??????


      • ei ole
        eikä löydä kirjoitti:

        majoitusta lapista??????

        Koska sinulla on ilmeisesti mielestäsi jotain annettavaa meidän retkellemme ohjeita, neuvoja jne, toivon, että otat yhteyttä henkilökohtaisesti. Osoitteeni saat kysymällä tai kysymättä näkemällä pientä vaivaa, eli laita viestisi ja ohjeesi Pieksämäen Palveluskoirayhdistyksen sähköpostiin (olen sihteerina kyseisessä yhdistyksessä, joten sähköposti tulee minulle).

        Kun olemme henkilökohtaisesti yhteydessä, sinäkin nimelläsi, niin on huomattavasti helpompi arvioida sitä miten korkealle neuvojasi kannattaa noteerata. Nimesi näet antaa jonkinlaisen takuun siitä että ne kertomasi meriitit koirien parissa sekä kertomasi retkeilykokemus ovat paikkansa pitäviä. Voin sitten katsella mitä ohjeistasi kannattaa ottaa huomioon ja mitä uutta annettavaa sinulla on retkellemme.

        Tällä hetkellä näin keskustelupalstalla nimittäin vähän epäilen kyvykkyyttäsi neuvoa meitä. Tätähän ei tarvitse varmasti sanoa yhdellekään joka tietää koirista jotain, eli koiria ei tarvitse pitää taluttimessa luonnonsuojelualueella, riittää kun koira on kytketty, yhtä hyvin se voi olla kytketty jollakin taluttamiseen kelpaamattomalla vaikka puuhun, ei taluttajaansa. Ja liikkuessa koiran kanssa, sen ei tarvitse myöskään olla taluttimessa, vaan kelpaa myös muutkin kuin jonkinlainen talutushihna tai fleksi, esimerkiksi vetovaljailla vetovyössä kytkettynä passaa varsin hyvin.

        Eräoppaan koulutuksen olen saanut, mutta yhtään eräoppaan tutkintoa en ole vielä suorittanut, joten ei, en ole eräopas. Ehkä juuri siksi en löydä majoituspaikkoja lapista, enkä omaa niistä hyvistä kokemusta. Uskon, että tilanne on toinen syksyllä kun olen suorittanut ensimmäisen eräoppaan tutkinnon, silloin varmasti omaan jo kokemuksen kaikkien lapin majoituspaikkojen viihtyvyydestä ja sopivuudesta koirien kanssa matkailuun.

        Mutta jutellaan näistä lisää henkilökohtaisesti.


      • ei ole
        ei ole kirjoitti:

        Koska sinulla on ilmeisesti mielestäsi jotain annettavaa meidän retkellemme ohjeita, neuvoja jne, toivon, että otat yhteyttä henkilökohtaisesti. Osoitteeni saat kysymällä tai kysymättä näkemällä pientä vaivaa, eli laita viestisi ja ohjeesi Pieksämäen Palveluskoirayhdistyksen sähköpostiin (olen sihteerina kyseisessä yhdistyksessä, joten sähköposti tulee minulle).

        Kun olemme henkilökohtaisesti yhteydessä, sinäkin nimelläsi, niin on huomattavasti helpompi arvioida sitä miten korkealle neuvojasi kannattaa noteerata. Nimesi näet antaa jonkinlaisen takuun siitä että ne kertomasi meriitit koirien parissa sekä kertomasi retkeilykokemus ovat paikkansa pitäviä. Voin sitten katsella mitä ohjeistasi kannattaa ottaa huomioon ja mitä uutta annettavaa sinulla on retkellemme.

        Tällä hetkellä näin keskustelupalstalla nimittäin vähän epäilen kyvykkyyttäsi neuvoa meitä. Tätähän ei tarvitse varmasti sanoa yhdellekään joka tietää koirista jotain, eli koiria ei tarvitse pitää taluttimessa luonnonsuojelualueella, riittää kun koira on kytketty, yhtä hyvin se voi olla kytketty jollakin taluttamiseen kelpaamattomalla vaikka puuhun, ei taluttajaansa. Ja liikkuessa koiran kanssa, sen ei tarvitse myöskään olla taluttimessa, vaan kelpaa myös muutkin kuin jonkinlainen talutushihna tai fleksi, esimerkiksi vetovaljailla vetovyössä kytkettynä passaa varsin hyvin.

        Eräoppaan koulutuksen olen saanut, mutta yhtään eräoppaan tutkintoa en ole vielä suorittanut, joten ei, en ole eräopas. Ehkä juuri siksi en löydä majoituspaikkoja lapista, enkä omaa niistä hyvistä kokemusta. Uskon, että tilanne on toinen syksyllä kun olen suorittanut ensimmäisen eräoppaan tutkinnon, silloin varmasti omaan jo kokemuksen kaikkien lapin majoituspaikkojen viihtyvyydestä ja sopivuudesta koirien kanssa matkailuun.

        Mutta jutellaan näistä lisää henkilökohtaisesti.

        Ja voisin kutsua sinut kanssamme Kevolle suurta lopputenttiä varten, jotta voit tulla varmistamaan onko ohjeistasi, joita annat sähköpostitse toivottavasti pian, otettu onkeen. Mutta koska en tiedä vaelluskaverini halukkuutta ottaa sinua mukaan, niin en taida uskaltaa.

        Mutta voidaan tehdä tällit. 15.6 loppuu rauhoitusaika, silloin meillä on tunturiosuus takana, eli kuivissa voitaisiin tavata, esimerkiksi 14.6?


      • puskista ammuja
        oikeesti.......... kirjoitti:

        Kevo on luonnonpuisto.
        Siis luonnonsuojelualue.

        Kannattaa tutustua puiston sääntöihin.

        Mutta minä jos olenkin kytkettynä koiraan, eikä päin toisin. Koirani rikkooko lakia tapauksessa siinä? Vai tulkitsisitko toisin lakia sinä, vai olleskaan onko ennakkotapausta olemassa tilanteesta?


    • ei_enää_ikinä

      oltiin viime vuonna koirien kanssa just kevolla ja yövyttiin just tuolla lomakylä inarissa. koirien tuominen pitää ilmoittaa varatessa ja ottavat niistä pienen lisämaksun, ihan o.k. paikka. pohjoisessa tuntuvat muutenkin olevan leppoisampia kuin etelässä, majoituspaikkoihin soitellessa koirat eivät kertaakaan tuntuneet olevan ongelmana : )

      tosin kevolle lähtemistä aion harkita jatkossa useamman kerran. paikka on aivan täydellinen turistihelvetti, liikaa ihmisiä ja etenkin sellaisia pikkusieluisia kitisijöitä.

      • ei ole

        Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran.

        Itse pidän ihmisistä ja vaikka luontoon rauhaa lähdenkin hakemaan, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan, että siellä on muitakin. Toivottavasti paikka ei kuitenkaan ole mikään kitisijöiden paratiisi, kuten kerroit...

        Kyllä tuon koirien lisämaksun ymmärtää, sillä vaikka miten yrittäisi kopistella mattoja lähtiessään ja harjailla, niin kyllä se mökki siivottomammaksi jää.

        Savottakahvila ei tosin ottanut koirista mitään lisämaksua ja muutenkin haluan tässä kehua paikkaa. Jokapäiväinen lounaaksi tarjottava porokeittokin oli aivan taivallista. Mutta silti nyt täytyy kokeilla jotain uutta. (Ainakin kuvitella kokeilevansa, sinne se auto kumminkin sitten kaartaa...)

        Lomakylä Inari siis ihan ok. Kokemuksia kenelläkään muista? Nuo lomakylät on varmaan sellaisia leirintäalue tyyppisiä? Kokemuksia sellaisista kodikkaammista, kuten tuo kaamaisen kievari olisi kiva kuulla. Pieniä yrittäjiä sitä tukee aina mieluummin...


      • ei_enää_ikinä
        ei ole kirjoitti:

        Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran.

        Itse pidän ihmisistä ja vaikka luontoon rauhaa lähdenkin hakemaan, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan, että siellä on muitakin. Toivottavasti paikka ei kuitenkaan ole mikään kitisijöiden paratiisi, kuten kerroit...

        Kyllä tuon koirien lisämaksun ymmärtää, sillä vaikka miten yrittäisi kopistella mattoja lähtiessään ja harjailla, niin kyllä se mökki siivottomammaksi jää.

        Savottakahvila ei tosin ottanut koirista mitään lisämaksua ja muutenkin haluan tässä kehua paikkaa. Jokapäiväinen lounaaksi tarjottava porokeittokin oli aivan taivallista. Mutta silti nyt täytyy kokeilla jotain uutta. (Ainakin kuvitella kokeilevansa, sinne se auto kumminkin sitten kaartaa...)

        Lomakylä Inari siis ihan ok. Kokemuksia kenelläkään muista? Nuo lomakylät on varmaan sellaisia leirintäalue tyyppisiä? Kokemuksia sellaisista kodikkaammista, kuten tuo kaamaisen kievari olisi kiva kuulla. Pieniä yrittäjiä sitä tukee aina mieluummin...

        niin, kaikkeahan kannattaa kokeilla paitsi kansantanssia ja miten se nyt menikään...

        joo, toi inarin lomakylä on todellakin hyvin leirintäaluetyyppinen, yhteissuihkut ja paljon karavaanareita. mutta yhden yön siellä sai hyvin nukuttua.

        jos täältä ei matkailuvinkkejä irtoa niin ota yhteyttä tuonne http://www.inarilapland.org/ kovin oli ystävällistä ja asiallista neuvontaa : )


      • ei ole
        ei_enää_ikinä kirjoitti:

        niin, kaikkeahan kannattaa kokeilla paitsi kansantanssia ja miten se nyt menikään...

        joo, toi inarin lomakylä on todellakin hyvin leirintäaluetyyppinen, yhteissuihkut ja paljon karavaanareita. mutta yhden yön siellä sai hyvin nukuttua.

        jos täältä ei matkailuvinkkejä irtoa niin ota yhteyttä tuonne http://www.inarilapland.org/ kovin oli ystävällistä ja asiallista neuvontaa : )

        Noita Inari.lapland sivuja tutkinkin jo, sieltä edellä mainitsemanikin löytyi.

        Sieltä vain ei löydy ihmisten omia kokemuksia ja pelkään, että jokin pieni yksityisyrittäjä, viihtyisällä ja kokemisen arvoisella majapaikallaan, ei ole mukana sivuilla.


      • ei_enää_ikinä
        ei ole kirjoitti:

        Noita Inari.lapland sivuja tutkinkin jo, sieltä edellä mainitsemanikin löytyi.

        Sieltä vain ei löydy ihmisten omia kokemuksia ja pelkään, että jokin pieni yksityisyrittäjä, viihtyisällä ja kokemisen arvoisella majapaikallaan, ei ole mukana sivuilla.

        kannattaa pirauttaa noilta sivuilta löytyvään puhnroon, siellä on asian- ja paikkakunnan tuntevaa palvelua (ainakin viimeks oli)


      • Kaisa /Savotta Kahvila
        ei ole kirjoitti:

        Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran.

        Itse pidän ihmisistä ja vaikka luontoon rauhaa lähdenkin hakemaan, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan, että siellä on muitakin. Toivottavasti paikka ei kuitenkaan ole mikään kitisijöiden paratiisi, kuten kerroit...

        Kyllä tuon koirien lisämaksun ymmärtää, sillä vaikka miten yrittäisi kopistella mattoja lähtiessään ja harjailla, niin kyllä se mökki siivottomammaksi jää.

        Savottakahvila ei tosin ottanut koirista mitään lisämaksua ja muutenkin haluan tässä kehua paikkaa. Jokapäiväinen lounaaksi tarjottava porokeittokin oli aivan taivallista. Mutta silti nyt täytyy kokeilla jotain uutta. (Ainakin kuvitella kokeilevansa, sinne se auto kumminkin sitten kaartaa...)

        Lomakylä Inari siis ihan ok. Kokemuksia kenelläkään muista? Nuo lomakylät on varmaan sellaisia leirintäalue tyyppisiä? Kokemuksia sellaisista kodikkaammista, kuten tuo kaamaisen kievari olisi kiva kuulla. Pieniä yrittäjiä sitä tukee aina mieluummin...

        Hei !
        Kiitos Sinulle joka kehuit Retkeilymaja Savotta Kahvilaa,olen kyseisen "puulakin pitäjä"aina edellä mainitut viestit ilahduttaa !!!
        Me tiedämme että koira on monelle perheenjäsen-hyvä niin ,kodittomia ja huonosti hoidettuja koiria on maailmapullolaan niinky ihmisiäkin joten olemme ajateleet hinnoittelussa kun koira on sisäsiisti/koulutettu niin sehän ei silloin vie kun lattiapaikan ja lattiat täytyy siivotta kuitenkin kun joku on asunnut.
        Tietysti toinenpuoli on allergiat,kyseinen retkeilymaja on hirsikämppä-ja kaikkihan tietää että hirsi on hyvä materiali joka pölisee ,mutta hengitää,luulen että enemmän on allergia ongelmia monessa etelänkaupungeissa kun meidän kämpässä.
        Itse olen vuosia sitten Kevonreittin kulkennut ,silloin se oli vielä hiljainen ,mahtavat maisemat -todella tunsi itsensäpieneksi ,niiden luonnonnähtävyksien rinnalla-vaikka kyllä tällä Saariselälläkin on paikkoja jossa tuntee itsensä pieneksi,tilaa on myös hengittää !!!
        Näin eilen Ivaloon ajaessa Piekanan joka leijaili 4-tien yllä ,komea lintu sekin on,
        Aina josku näkee kunnon kotkan tms.vastavan linnun ,hieno on niiden lento .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe