Kassitolkulla korvasieniä Etelä-karjalasta

Vaan kuka ostaisi?

Olen noin parin viikon ajan joka ikinen päivä löytänyt korvasieniä, kun käyn koirien kanssa metsässä ja hakkuuaukeilla. Olen kerännyt herkut talteen, mutta joutunut heittämään ne usein pois, kun ei riitä aika niiden kanssa puljaamiseen! Sitäpaitsi yhden ihmisen taloudessa niitä ei paljon kulu, kun ei niitä voi ihan joka päivä syödä.
Koska olen muutenkin himosienestäjä, en osaa näitäkään sieniä maahan jättää. Harmittaa vain, kun en osaa niitä kellekkään tarjota, vaan loppupelissä ne menevät sitten suurin osa haaskuun.
En myöskään uskalla käydä niitä saunan lauteilla kuivattamaan, kuten vaikka tatteja. Pelkään että myrkky leviää huoneistoon, jossa koirat joutuvat sitä hengittelemään.
Bensakin on niin hintavaa, ettei taida kannattaa kovin pieniä saalita lähteä kovin kauas kauppaamaan.
Mikä neuvoksi? Sieniä löytyy ja ilmeisesti niille olisi ostajia, mutta mihin voi myydä pieniä satseja?
Samoin on muuten ihan syys-sienienkin kanssa. Mihin voi myydä kanttarellejä/suppiksia, kun niitä joskus tulee kerralla yli oman tarpeen, eikä vapaa-aika riitä niiden säilömiseen juuri sillä hetkellä?
Asun Lappeenrannassa. Jos joku tietää tai haluaa paljastaa, mihin sieniä voi tarjota, niin kiitos vinkistä."Ennenkaikkea sienestäjä"

5

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIOxxx

      tehnyt kuivurin muutamasta keitiövälinekuivaus laatikosta, pinomalla niitä päälekkäin
      ja peitämällä pinnon muovilevyllä jossa on laitetuuletin. Alle tarvitsee jotkin palat, jotta ilma pääsee kiertämään kunnolla. En tosin ole kuivattanut korvasieniä, mutta kylläkin suppiksia, viipaloitja herkkutatteja, mustijatorvisienijä ym. muita sieniä. Minä
      en ole onnistunu melestäni onnistunut hyvin keltavahverode kanssa (kuivuu kyllä mutta siihen siten jääkin, freesaus ei ole onnistunut) .

      Samaisella tekeläälä kuivatan myös yrttjä, hedemiä, lihaa, ym. ja kaikki normaali huoneen lämmössä, tosin voisi lämpötilaa hieman nostaa, mutta ei missään tapauksesa yli 40 asteen yläpuollele, sama pätee kaikkiin sieniin.

    • myytävänä

      puhdistettuja käsittelemättömiä korvasieniä.
      Netistä varmaan löytyy paikka jossa teidän alueen ihmiset myy ja ostaa tavaraa.

      Täällä sienien ostajat maksaa meille poimijoille 1.60e/kilo. Vähintään 5e myyntihinta, Sinulla pakkaus ym. kuluja. Ja keitto-ohjeet mukaan, löytyy netistä.

      • vaan löytyykö ostaja

        Minulla on sähkökäyttöinen sienikuivuri ja olen kuivannut sieniä myös erilaisissa läviköissä saunan lauteilla. En vaan viitsi sotkea välineitäni korvasienten myrkkyyn. Enkä hönkiä saunanlauteilla myrkkykaasuja.
        Kuulin, että torikauppias K on kuollut, joten hän ei sieniä enää osta.
        Kuulin myös, että Kaskein Marja Luumäellä maksaa 2,50/kilo korvasienistä, joista keittelee myrkyt pois ja myy sitten ravintoloille.
        Itse en lähtisi ajamaan Taavettiin saakka tuolla hinnalla. Tai sitten pitäisi olla vähintään 50kg kerralla saalista! Ei riitä sienistä saatu tulo bensakuluihin, jos muutaman kilon vie.
        Jääkööt sinne kasvamaan, missä ovatkin.


      • korvasienet
        vaan löytyykö ostaja kirjoitti:

        Minulla on sähkökäyttöinen sienikuivuri ja olen kuivannut sieniä myös erilaisissa läviköissä saunan lauteilla. En vaan viitsi sotkea välineitäni korvasienten myrkkyyn. Enkä hönkiä saunanlauteilla myrkkykaasuja.
        Kuulin, että torikauppias K on kuollut, joten hän ei sieniä enää osta.
        Kuulin myös, että Kaskein Marja Luumäellä maksaa 2,50/kilo korvasienistä, joista keittelee myrkyt pois ja myy sitten ravintoloille.
        Itse en lähtisi ajamaan Taavettiin saakka tuolla hinnalla. Tai sitten pitäisi olla vähintään 50kg kerralla saalista! Ei riitä sienistä saatu tulo bensakuluihin, jos muutaman kilon vie.
        Jääkööt sinne kasvamaan, missä ovatkin.

        metsään!!!!!!

        Tiedoissa korvasienistä ja niiden käsittelystä, näyttää olevan pahoja aukkoja!!!!!


    • sienstäminen

      Pohjois-Karjalassa on firma kun ostaa ja vie Italiaan maankuulu ja kymment vuodet toiminut!

      Etkö osaa googlettaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe