Kassitolkulla korvasieniä Etelä-karjalasta

Vaan kuka ostaisi?

Olen noin parin viikon ajan joka ikinen päivä löytänyt korvasieniä, kun käyn koirien kanssa metsässä ja hakkuuaukeilla. Olen kerännyt herkut talteen, mutta joutunut heittämään ne usein pois, kun ei riitä aika niiden kanssa puljaamiseen! Sitäpaitsi yhden ihmisen taloudessa niitä ei paljon kulu, kun ei niitä voi ihan joka päivä syödä.
Koska olen muutenkin himosienestäjä, en osaa näitäkään sieniä maahan jättää. Harmittaa vain, kun en osaa niitä kellekkään tarjota, vaan loppupelissä ne menevät sitten suurin osa haaskuun.
En myöskään uskalla käydä niitä saunan lauteilla kuivattamaan, kuten vaikka tatteja. Pelkään että myrkky leviää huoneistoon, jossa koirat joutuvat sitä hengittelemään.
Bensakin on niin hintavaa, ettei taida kannattaa kovin pieniä saalita lähteä kovin kauas kauppaamaan.
Mikä neuvoksi? Sieniä löytyy ja ilmeisesti niille olisi ostajia, mutta mihin voi myydä pieniä satseja?
Samoin on muuten ihan syys-sienienkin kanssa. Mihin voi myydä kanttarellejä/suppiksia, kun niitä joskus tulee kerralla yli oman tarpeen, eikä vapaa-aika riitä niiden säilömiseen juuri sillä hetkellä?
Asun Lappeenrannassa. Jos joku tietää tai haluaa paljastaa, mihin sieniä voi tarjota, niin kiitos vinkistä."Ennenkaikkea sienestäjä"

5

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIOxxx

tehnyt kuivurin muutamasta keitiövälinekuivaus laatikosta, pinomalla niitä päälekkäin
      ja peitämällä pinnon muovilevyllä jossa on laitetuuletin. Alle tarvitsee jotkin palat, jotta ilma pääsee kiertämään kunnolla. En tosin ole kuivattanut korvasieniä, mutta kylläkin suppiksia, viipaloitja herkkutatteja, mustijatorvisienijä ym. muita sieniä. Minä
      en ole onnistunu melestäni onnistunut hyvin keltavahverode kanssa (kuivuu kyllä mutta siihen siten jääkin, freesaus ei ole onnistunut) .

Samaisella tekeläälä kuivatan myös yrttjä, hedemiä, lihaa, ym. ja kaikki normaali huoneen lämmössä, tosin voisi lämpötilaa hieman nostaa, mutta ei missään tapauksesa yli 40 asteen yläpuollele, sama pätee kaikkiin sieniin.

• myytävänä

puhdistettuja käsittelemättömiä korvasieniä.
      Netistä varmaan löytyy paikka jossa teidän alueen ihmiset myy ja ostaa tavaraa.

Täällä sienien ostajat maksaa meille poimijoille 1.60e/kilo. Vähintään 5e myyntihinta, Sinulla pakkaus ym. kuluja. Ja keitto-ohjeet mukaan, löytyy netistä.

• vaan löytyykö ostaja

Minulla on sähkökäyttöinen sienikuivuri ja olen kuivannut sieniä myös erilaisissa läviköissä saunan lauteilla. En vaan viitsi sotkea välineitäni korvasienten myrkkyyn. Enkä hönkiä saunanlauteilla myrkkykaasuja.
        Kuulin, että torikauppias K on kuollut, joten hän ei sieniä enää osta.
        Kuulin myös, että Kaskein Marja Luumäellä maksaa 2,50/kilo korvasienistä, joista keittelee myrkyt pois ja myy sitten ravintoloille.
        Itse en lähtisi ajamaan Taavettiin saakka tuolla hinnalla. Tai sitten pitäisi olla vähintään 50kg kerralla saalista! Ei riitä sienistä saatu tulo bensakuluihin, jos muutaman kilon vie.
        Jääkööt sinne kasvamaan, missä ovatkin.

• korvasienet
        vaan löytyykö ostaja kirjoitti:

Minulla on sähkökäyttöinen sienikuivuri ja olen kuivannut sieniä myös erilaisissa läviköissä saunan lauteilla. En vaan viitsi sotkea välineitäni korvasienten myrkkyyn. Enkä hönkiä saunanlauteilla myrkkykaasuja.
        Kuulin, että torikauppias K on kuollut, joten hän ei sieniä enää osta.
        Kuulin myös, että Kaskein Marja Luumäellä maksaa 2,50/kilo korvasienistä, joista keittelee myrkyt pois ja myy sitten ravintoloille.
        Itse en lähtisi ajamaan Taavettiin saakka tuolla hinnalla. Tai sitten pitäisi olla vähintään 50kg kerralla saalista! Ei riitä sienistä saatu tulo bensakuluihin, jos muutaman kilon vie.
        Jääkööt sinne kasvamaan, missä ovatkin.

metsään!!!!!!

Tiedoissa korvasienistä ja niiden käsittelystä, näyttää olevan pahoja aukkoja!!!!!

• sienstäminen

Pohjois-Karjalassa on firma kun ostaa ja vie Italiaan maankuulu ja kymment vuodet toiminut!

Etkö osaa googlettaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe