RELERT

migreenikkö

Onko joillakin kokemuksia migreenilääkkeestä nimeltä Relert. Mitä sivuvaikutuksia ilmeni, tehosiko nopeasti jne.

9

12598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirkku

      Minulla on muutaman kuukauden kokemus Relertistä. Lääke aiheuttaa alussa todella tokkuraisen ja väsyneen olon mutta se menee puolessa tunnissa ohi (ei puhettakaan auton rattiin menemisestä). Muita sivuvaikutuksia mulle ei siitä tule. Lääke vaikuttaa puolessa tunnissa ja vaikutus kestää noin kymmenen tuntia ja ainakin minulla migreenin oireet häviävät silloin kokonaan. Aikaisempi lääke minulla oli imigranin nenäsumute mutta se ei mulle enään tehonnut. Ennen minulla kesti migreeni noin neljä päivää mutta nykyään se menee kahdessa päivässä ohi (en tiedä onko se relertin ansiota). Itse olen ainakin tyytyväinen lääkkeeseen, kantsii kokeilla!

    • Kaija

      Minulla on n. neljän vuoden käyttökokemus relertistä ja en voi muuta kuin kehua. Ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Aiemmin käytin Imigrania, joka aiheutti kaikenlaista muuta vaivaa ja lopulta menettikin tehonsa minuun :-).
      Käytän myöskin Naramigia ja tätä koskee samat seikat mitä edellä sanoin Relertistä.

    • Riitta

      Käytän myös joskus Relerttiä. Ei sivuvaikutksia ja tehoaa hyvin, jos ottaa sen heti säryn alettua. Herään joskus yöllä päänsärkyyn. Silloin sen vaikutusaika on liian hidas, kun särky on jo päässyt täyteen vauhtiin.

    • Anne

      Hei

      Relerttiä olen syönyt jo kauan. Minulle se tehoaa nopsaan - alle tunnissa ja ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia kuten esim Maxalt rap. tuntui kurkussa. Mutta kaikki ei sovi kaikille...
      Pillerin oton jälkeen voi elää lähes normaalia elämää.

    • marki

      Minulla ei ole mitään sivu vaikutuksia. Ainoastaan väsyttää mutta tunnin unien jälkeen on kuin toinen ihminen. Ennen jouduin aina päivystykseen ja siellä piikitetiin pariin kertaan ja jouduin makaan 4-6 tuntia. Nyt on elämä alkanut tuntumaan paremmalta, kun löytyi hyvä tehokas lääke.

    • Riikka

      Relert on kyllä todella hyvä lääke ja ainakin mulle sopinut todella hyvin. Kokeilin ennen Relerttiä monia eri migreenilääkkeitä, eikä mikään auttanut,mutta onneks neurologi sitten ehdotti Relerttiä. Tabletin ku ottaa ni mulla se tehoo n. vartissa, eikä tule sivuvaikutuksia, paitsi vähän kyllä väsymys iskee, mutta se menee torkuilla ohi. Ja mulla kyllä lääke auttaa vaikka kohtaus olis alkanukin jo.
      Ainoa haittapuoli on hinta, ja ettei siitä saa Kelalta korvauksia, johtuu kuulemma siitä kun on niin uusi lääke. Onko kellään tästä asiasta enempää tietoa?

    • Anonyymi

      Relert auttaa hyvin migreenikohtaukseen. Minulla kestää noin 45-90 min tabletin ( särkylääke yhtäaikaa jolloin tehoaa paremmin!) ottamisesta, ennen kuin kohtaus on ohi ja voin nousta sängystä. Lääke väsyttää kovasti ja usein nukahdan siinä vaiheessa, kun kipu alkaa hellittää. Herään yleensä noin 1,5 tuntia lääkkeen ottamisesta ja pystyn aloittamaan normaalit aamutoimet ja mennä töihin esim. Sivuvaikutuksena kurkkukipu, joka kestää tabletin ottamista seuraavan päivän. Myös hieman "zombie"-olo on yleensä ko. vuorokauden ajan mutta sen kestää hyvin kun kuitenkin paha olo ja särky lääkkeellä hellittävät kohtalaisen nopeasti. Ainut lääke, joka minulla on selkeästi helpottanut elämää migreenin kanssa :)

    • Anonyymi

      Ainoa triptaaneista, joka auttaa mulle. Eli paras. Tehoaa noin 45 minuutissa. Sivuvaikutuksina puristava tunne kaulalla ja tunnin pakkounet eli kova väsymys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe