Camaro käyttöautoksi

Fiksuako

Moi!

Ajattelin antaa saksalaisen farkkuni vaimon käyttöön ja hankkia itselleni jonkun jenkkiauton lämpimäksi ajokaudeksi, ehkä jopa ympärivuotiseksi käyttöautoksi.
Tarkkana miehenä edellytän seuraavaa: auton pitäisi olla kestävä, siedettävän janoinen ja edullinen varaosiltaan. Minulle siis kävisi aivan hyvin kutoskone.

Tärkeitä kysymyksiä:

- kutoskone vai kasi (perustelut!) ?
- kumpi parempi, manuaali- vai automaattivaihteisto?
- mikä koneen litrakoko paras ja huolettomin 2.8, 3.4 vai 3.8?
- onko vm. 93-97 Camaro kriteerini täyttävä auto?

(nuo koneiden koot voi olla pielessä, sorry!)


Jostakin syystä juuri Camaro tuntuisi kaikkein eniten miellyttävän silmääni, joten älkää hirveästi suositelko muita malleja.

22

10265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksuako

      No älkääs nyt olko niin henmmetin ylpeitä - vastauksia kehiin pallinaamat!

      • normisälli

        Ei jenkkihemmoilta kannata mitään kysellä ku ei niitä taida kiinnostaa muu ku se oma kosla joka on tietty maailman paras. Mikään muu ku .itun v8 merkkaa mitään. Taitavat vielä pääsääntösesti olla aika nuoria nää täällä roikkuvat, nii ei kannata esittää mitää järkeviä tai taloudellisuuteen pohjaavia kyssiä, kas kun pappa betala.


      • chevy!

        tietysti kasi!!!!tyhmä kysymys....pallinaama!!!!!


    • kahd

      Itselläni sama juttu mielessä ja kyselin sitä muutama viikko sitten ja tuli ihan asiallinen vastauskin. Ks tätä chevypalstaa taaksepäin. Ja itsellenikin riittäisi hyvin V6 camaro esim. vm 2000. Ehkä ensivuonna tulee sen aika, eihän noi paljoa enää maksakkaan.

    • jnfgjnfgjhgfjhgfh

      Käyttöautoksi muttei käytännöllinen.
      Talvella lipsuu niin pirusti ja pitkät ovet on toivottomat ahtailla parkkiksilla.
      Vikoja mun autossa ei sen 1,5 vuoden aikana ollut mitä sellaisen omistin.
      Viimeistely on tietty ihan perinteistä jenkkiä eli kaikki on vähän sinnepäin, mutta jos se ei haitaa niin osta pois.

    • Type LT

      Camaro on käyttöautona ihan hyvä jos ei tarvitse tavaratilaa ja vain kaksi henkilöä' on kuljetettavana. Kuutoskone on melko laiska painavaan autoon. Polttoainetta kuluu silti kohtalaisen runsaasti koneen matalaviritteisyydestä
      johtuen. Auto on suomalasiin parkkiruutuihin leveä eli pitää löytää paikka, jossa
      kuskin oven saa auki ilman että poistuminen ja sisäänmeno vaatii akrobaatin temppuja. Sähkölaitteet saattavat vanhemmissa autoissa toimia miten sattuu.
      Talviautona huono ajettava takavedon ja kevyen perän takia, tosin jos nauttii
      leveistä peräluistoista, niin tällä autolla ne onnistuvat. Automaattivaihteisto
      on jenkkiautossa melkein sen paras ominaisuus eli ei stressiä kaupunkiruuhkissa
      kun vaihtamisesta ei tarvitse huolehtia. Ajaminen jenkkiautolla on mukavaa kun ensin tottuu siihen että se liikkuu eri tavalla kuin japanillaiset ja eurooppalaiset
      pikkuautot.

      • ^^^^^^^^

      • ätykkä
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        En oikein ymmärrä tuota väitettä:"Talviautona huono ajettava takavedon ja kevyen perän takia".
        Camaron ja Firebirdin painonjakauma on 51/49, eli jokseenkin tasan etu-ja takapään välillä. Dynaamisen painonsiirtymän ansiosta, takana on aina kiihdytyksessä enemmän painoa kuin edessä.

        Linkeissä on tarpeellinen tieto Camarosta:

        http://img31.imageshack.us/img31/1507/48388717.jpg

        http://img31.imageshack.us/img31/7673/50094543.jpg

        http://img197.imageshack.us/img197/5512/14732771.jpg

        VAROITUS: "Tieteellisten tutkimusten mukaan kuskin paino voi tehdä ajamisen jenkkiautolla mahdottomaksi talvella ja omistajia kehoitetaan laittamaan amerikkalaisvalmisteinen auto sille soveltuvaan säilytystilaan ja laittamaan penkeille koinestoainetta. Konepellille tulee sijoittaa kyltti talvella ajaminen kielletty. Autosta tulee tieteellisten tutkimisten mukaan etupainoinen...."

        Ei vaisinkaan. jenkki se olla pitää oli kesä tai talvi. siis: L.Y.V. eli laatua ympäri vuoden :)


    • HJK Kotka city

      Osta vaan Camaro mutta 3,1 lt koneella. Kiihtyy sillä ihan mukavasti ettet jää jalkoihin. Takapenkille ei mahdu kun pari lasta ja jos kuski on iso niin repsikan puolelle vaan mahtuu. Pienemmällä koneella kulutus on noin 7,5 lt-10,5 lt sadalla. Manuaali laatikko kyllä olisi edullisin mutta automaatin voittanutta ei ole mikään. Hinta noissa kyllä on korkeahko koska niissä on urheiluauto status. Itse ajelen Chevrolet Luminalla 1995 ja olen ihan tyytyväinen. Autokin on puolet halvempi kun Camaro vaikka tekniikka on lähes sama.

      • ''''''''+++

        3-4 sukupolven ruisku camaroissa ei mainittavia kulutuseroja v6-v8.moni on kironnut
        kun ostanu v6 ja mieli alkaa tehdä kasia.kiva kutosellakin on ajella.3,8 kuutonen jo
        meneekin kivasti.kasissa sitten vääntöä ja tehoa jo eri lailla,säilyttää paremmin arvonsakin kuin 6:n.


      • Minna Meginness

        Hienoa!! Sinä kehut samaa autoa kuin minun 1995 mallinen Lumskis oli. Hyvä auto kaikin puolin, tilava ja kulkeva, ei mitään vikoja 7 v. omistusaikana eikä syönyt edes bensaa mitenkään pahasti. Ajaton, kaunis ja tyylikäs malli, todellinen "SHE", kuningatar! Naiselle mahtava!


      • Alkuperäinen kyselijä

        Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?

        Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa?


      • ätykkä
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?

        Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa?

        pari vuotta sitten oli paha Lumina kuume ja kiersin monta lumppaa kattomassa. Kaikissa oli sama vika: ruostetta takaoven kaaren ympärillä ei muualla. Takaoven kun aukaisee näkyy erikoinen kumilärpykkä, jonka alle kertyy sontaa ja kostetta.Jätin sitten ostamatta tällä kertaa. mutta nyt kesällä löysin ihanan luminan täysin ruosteettoman vm. -96 ja kyllä olen tyytyväinen. Oven välit ovat kuin uudessa ja alustaa kehuttiin katsastuksessa. Tosin ruostesuojaus on tehty ajallaan. Nätti on ja tilava, kaikki kamat mahtuu mukaan. Nyt pitää vaan muistaa pesun yhteydessä kuivata oven välit, ettei kumilärpykkä haudo ruostetta ja pitää ovia auki että kuivuvat.


      • Anonyymi
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?

        Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa?

        Ei ole. Kuutos -Camaro on 3.8l ja Lumina 3,1l. Edellä mainittu LTv8 on 5,7l.


      • Anonyymi
        ätykkä kirjoitti:

        pari vuotta sitten oli paha Lumina kuume ja kiersin monta lumppaa kattomassa. Kaikissa oli sama vika: ruostetta takaoven kaaren ympärillä ei muualla. Takaoven kun aukaisee näkyy erikoinen kumilärpykkä, jonka alle kertyy sontaa ja kostetta.Jätin sitten ostamatta tällä kertaa. mutta nyt kesällä löysin ihanan luminan täysin ruosteettoman vm. -96 ja kyllä olen tyytyväinen. Oven välit ovat kuin uudessa ja alustaa kehuttiin katsastuksessa. Tosin ruostesuojaus on tehty ajallaan. Nätti on ja tilava, kaikki kamat mahtuu mukaan. Nyt pitää vaan muistaa pesun yhteydessä kuivata oven välit, ettei kumilärpykkä haudo ruostetta ja pitää ovia auki että kuivuvat.

        Veljellä oli lumina todella hieno ja ruosteeton päältä,, lähdettiin sitten viemään venettäni vesille niin koko karmeus paljastui eli vetokoukku kaikkinensa lähti irti ja vene koukussa kiinni ,auto oli niin mätä mutta onneksi säikähdyksellä selvittiin kun ei ollut paljon nopeutta ja auto oli katsastettu


    • camaro95

      Meidän perhe (2 2) ajelee kesät 95 Z28:lla, eli autossa on 5,7 l kasi. Vaihteisto on automaatti eli tehoja hiukan hukkuu, mutta vastapainoksi saa mukavuuden. Bensaa menee kaupungissa ~13-14 l ja tien päällä n. 8,5...10 l.
      4 gen Camaroa on saanut kahdella eri kutosella (3,4 ja 3,8) sekä kahdella kasilla (LT1 ja LS1), kulutuksessa on tuskin suuria eroja kutosen ja kasin välillä.
      Autoon mahtuu kohtalaisesti vaikka takana on kaksi turvaistuinta, tavaratilaakin on kohtuullisesti coupe-autoksi. Rengasmelua piisaa mutta se kuuluu asiaan. Mutta parasta on kasin murina... =)

    • ätykkä

      minulla oli viiden litran camaro käyttöautona ainakin 6 vuotta siihen saakka kun täytyi saada turvakaukaloa penkkiin. Siihen ei camaron penkit ole oikein sopivia, eikä vaunut tai rattaat mahdu kyytiin. Kyllä se automaatti pitää olla oli kesä tai talvi. Jos vähän sutii liikennevaloissa jäisellä kelillä jarru pohjassa niin siihen kyllä tottuu. jos on pitkät työmatkat niin viehän se kutonen vähän vähemmän.alle 10 litran pääsee 100 kilsalla. kasilla menee himpun yli kevyellä kaasujalalla. 3.8 litran koneesta ei ole ainakaan mitään huonoa kuullut. Yhdessä buickissa minulla oli tää 3,8, vanhakin vielä mutta ei mitään vikaa. Joku tietävä sanoi, että ovat vielä sitkeempiä kuin kasit... Camaro kyllä hivelee silmää, siihen vielä päädyn varmaan joskus uudestaankin. Nyt ajan järkevästi luminalla kun siihen mahtuu kamat mukaan.

    • Pörje

      Terve! Mulla on jo vuos ollut camaro (94 Z28) käyttiksenä, enkä ole hetkeäkään katunu sitä!
      Ne kutos koneet kannattaa unohtaa heti, (all show - no go...) ja veekasi kuluttaa samanverran kun ei tarvi ajaa kaasu pohjassa kokoajan. ja niitä kutos koneisii camaroita on vaikeempi myydä kun ne kasilla.
      Itellä on automaatti koska ajan paljon stadissa ja muutenkin vaihteiden vaihtaminen ei kiinosta. tosin manuaali kiihtyy vähän nopeammin.
      Ja jos haluat 93-97 camaroo kasilla niin se on 5.7l (350cid) LT1 jossa on se 275-285 hv (tehtaan mukaan) ja pitäis kulkee 0-100 5.7s!

      camaro on mukava auto ajaa, sopivan pehmee, mutta myös tarvittaessa sopivan jämäkkä! kyytiin mahtuu helposti 4 henkeä ja yllättävän paljon matkatavaroita! Ja takaselkänojan saa viellä käänettyä alas jos tarvii kuskata jotain! Penkit on mukavat ja varusteisiin kuuluu ilmastointi, väkionopeudensäädin ja kuskin sähköjakkara.

      Tehtaan ilmoittama keskikulutus on 12.4l / 100km, maantiellä menee noin 8-9 l ja motarilla se 10l. kaupungissa mulla on vienny 14-18 riipuen fiiliksestä :)

      Ja ihan hyvin sillä pystyy ajaa talvetkin, pitää vaan muistaa ottaa easysti!

    • siinä on tyyliä
    • Camaroot

      4th Gen Camaroista ehdottomasti paras vm.1998-2002 LS1 V8 moottorilla ja manuaali askilla.
      Itse ajelen kesäisin '98 Z28 Camaroa (LS1 T56)
      Suosittelen... On muuten helvetin hyvä ajaa ja tehokas..

    • Gm-man

      nyt ei ainakaan alle neljällä litralla saa. Eikös Camaroissa jotain 5.7 tai 7.4 litrasia ollut.

    • cam4

      3,8 vm 2000 hyvin pärjää talvella nastarenkaat kyllä vaatii yritin kitkoilla viime talvena aluks. lukkoperä ja luiston esto on,käyntii lähtee hyvin ilman lämmitintä,kulutus kaupunki ajossa talvella suurimmillaan 15,l /100 km motarilla,8,9/100km

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      33
      2917
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      145
      2762
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2247
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2183
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1920
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      182
      1479
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1256
    8. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      96
      1244
    9. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1202
    10. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

      Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      136
      1171
    Aihe