Moi teille.
Olisko kenellä tositietoa kun minut on lomautettu määräajaksi,siis 90 päiväksi.
Töitä on 1 päivää viikossa kolmen kuukauden ajan.
Mutta minut halutaan kutsua välillä viikoksi töihin jeesaamaan toista työntekijää kesäloman takia.
Itse ajattelin hakea muuta työtä ajalle jolloin en ole
yhtä päivää töissä viikossa nykyisen lomautusajan aikana.
Ei kai minun tarvitse ottaa lopputiliä tämän kesäloma tuurauksen ajaksi?vai onko minulla oikeus tehdä vain siis yhtä päivää viikossa alkuperäisessä firmassa koko määräaikaisen lomautuksen ajan?
Määräaikainen lomautus (90 päivää)
3
3460
Vastaukset
- On niin'
Kyllä käsittääkseni työantaja voi lomautuksesi keskeyttää noudattamalla lainmukaista määräaikaa keskeyttämisestä ilmoittaessaan. Saattaa olla, että lomautuksen jatkaminen tarkoittaa uutta lomautusta ja edellyttää myös uutta lomautusilmoitusta. En ole kuitenkaan varma.
Otapa yhteyttä työsuojelupiirin työsuojelutoimistoon, niin saat varmaa tietoa asiasta. Yhteystiedot löydät tuolta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/yhteystiedot/- Kuinka toimin?
Kiitos vinkistä,sillä itsellä on pallo hukassa näissä asioissa.
Ajattelin itsekseni vaan siinä sopimuksessa esillä olevaa määräaikaa ja sen rajattua pituutta.(90 päivää)
Kyseessä ei siis ole toistaiseksi oleva lomautus vaan määräaikainen.
Jos määräaikaista lomautusta halutaan muuttaa,niin se täytyisi sopia
kirjallisena uudestaan molempien osapuolien?
Mutta kun kyselen niin vastaan mikä on menettelytapa. - Kuinka toimin?
Kuinka toimin? kirjoitti:
Kiitos vinkistä,sillä itsellä on pallo hukassa näissä asioissa.
Ajattelin itsekseni vaan siinä sopimuksessa esillä olevaa määräaikaa ja sen rajattua pituutta.(90 päivää)
Kyseessä ei siis ole toistaiseksi oleva lomautus vaan määräaikainen.
Jos määräaikaista lomautusta halutaan muuttaa,niin se täytyisi sopia
kirjallisena uudestaan molempien osapuolien?
Mutta kun kyselen niin vastaan mikä on menettelytapa.Lopputulos on seuraava:Kyseisen sektorin henkilö selvitti että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia ja kyseiseen asiaan on seuraava tulkinta lakiin ja PAM-liiton perusteluihin ja lopputulokseen viitaten seuraavasti.
Koska kyseessä on määräaikainen lomautus,ei siis toistaiseksi,niin se menee työnantajan ja työntekijän kahdenkeskiseksi sopimukseksi joka vaatii yhteisymmärryksen.Eli työnantaja ei voi vaatia välillä yksipuolisesti tulemaan töihin kesken määräaikaisen lomautuksen.Asiaan siis vaaditaan yhteisymmärrys ja uusi lomautussopimus.
Olisi myös todella nöyryyttävää (määräaikaisesti) lomautettua kohtaan saapua töihin pelkästään työnantajan vaatimuksesta silloin kun tarve vaatii.
Lomautetulla on täysi oikeus mennä toiseen firmaan töihin lomautuspäivinä.
Jos (määräaikaisessa) lomautuksessa työntekijä on sopinut jonkun toisen firman kanssa juuri saman ajanjakson töitä mitä on lomautus "omassa" firmassa ja kesken kaiken hänet vaaditaan välillä "omaan"firmaan,niin tilanne olisi todella aika nöyryyttävää.
Ps,elämme kokoajan vaan kovempiin ja vaatimuksia lisääntyvään suuntaan joten
meidän tulee pyrkiä pitämään kiinni kaikista niistä sopimuksista jotka on neu-
votellut työnantaja ja työntekijä edustajien osapuolet,joten aina kannattaa
kyseenalaistaa kaikki asiat jos tuntuu etteivät ne ole ihan niin kuin tuodaan
esille.
Tässä on lupaamani vastaus ns,"pähkinänkuoressa."
Hyvää kesää teille kaikille lukijoille ja toivotaan ettei kukaan joutuisi
tällaiseen edellä olevaan tilanteeseen.
Terv:Kuinka toimin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241