Määräaikainen lomautus (90 päivää)

Kuinka toimin?

Moi teille.

Olisko kenellä tositietoa kun minut on lomautettu määräajaksi,siis 90 päiväksi.

Töitä on 1 päivää viikossa kolmen kuukauden ajan.
Mutta minut halutaan kutsua välillä viikoksi töihin jeesaamaan toista työntekijää kesäloman takia.
Itse ajattelin hakea muuta työtä ajalle jolloin en ole
yhtä päivää töissä viikossa nykyisen lomautusajan aikana.
Ei kai minun tarvitse ottaa lopputiliä tämän kesäloma tuurauksen ajaksi?vai onko minulla oikeus tehdä vain siis yhtä päivää viikossa alkuperäisessä firmassa koko määräaikaisen lomautuksen ajan?

3

3460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On niin'

Kyllä käsittääkseni työantaja voi lomautuksesi keskeyttää noudattamalla lainmukaista määräaikaa keskeyttämisestä ilmoittaessaan. Saattaa olla, että lomautuksen jatkaminen tarkoittaa uutta lomautusta ja edellyttää myös uutta lomautusilmoitusta. En ole kuitenkaan varma.

Otapa yhteyttä työsuojelupiirin työsuojelutoimistoon, niin saat varmaa tietoa asiasta. Yhteystiedot löydät tuolta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/yhteystiedot/

• Kuinka toimin?

Kiitos vinkistä,sillä itsellä on pallo hukassa näissä asioissa.
        Ajattelin itsekseni vaan siinä sopimuksessa esillä olevaa määräaikaa ja sen rajattua pituutta.(90 päivää)
        Kyseessä ei siis ole toistaiseksi oleva lomautus vaan määräaikainen.
        Jos määräaikaista lomautusta halutaan muuttaa,niin se täytyisi sopia
        kirjallisena uudestaan molempien osapuolien?
        Mutta kun kyselen niin vastaan mikä on menettelytapa.

• Kuinka toimin?
        Kuinka toimin? kirjoitti:

Kiitos vinkistä,sillä itsellä on pallo hukassa näissä asioissa.
        Ajattelin itsekseni vaan siinä sopimuksessa esillä olevaa määräaikaa ja sen rajattua pituutta.(90 päivää)
        Kyseessä ei siis ole toistaiseksi oleva lomautus vaan määräaikainen.
        Jos määräaikaista lomautusta halutaan muuttaa,niin se täytyisi sopia
        kirjallisena uudestaan molempien osapuolien?
        Mutta kun kyselen niin vastaan mikä on menettelytapa.

Lopputulos on seuraava:Kyseisen sektorin henkilö selvitti että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia ja kyseiseen asiaan on seuraava tulkinta lakiin ja PAM-liiton perusteluihin ja lopputulokseen viitaten seuraavasti.

Koska kyseessä on määräaikainen lomautus,ei siis toistaiseksi,niin se menee työnantajan ja työntekijän kahdenkeskiseksi sopimukseksi joka vaatii yhteisymmärryksen.Eli työnantaja ei voi vaatia välillä yksipuolisesti tulemaan töihin kesken määräaikaisen lomautuksen.Asiaan siis vaaditaan yhteisymmärrys ja uusi lomautussopimus.

Olisi myös todella nöyryyttävää (määräaikaisesti) lomautettua kohtaan saapua töihin pelkästään työnantajan vaatimuksesta silloin kun tarve vaatii.

Lomautetulla on täysi oikeus mennä toiseen firmaan töihin lomautuspäivinä.
        Jos (määräaikaisessa) lomautuksessa työntekijä on sopinut jonkun toisen firman kanssa juuri saman ajanjakson töitä mitä on lomautus "omassa" firmassa ja kesken kaiken hänet vaaditaan välillä "omaan"firmaan,niin tilanne olisi todella aika nöyryyttävää.

Ps,elämme kokoajan vaan kovempiin ja vaatimuksia lisääntyvään suuntaan joten
        meidän tulee pyrkiä pitämään kiinni kaikista niistä sopimuksista jotka on neu-
        votellut työnantaja ja työntekijä edustajien osapuolet,joten aina kannattaa
        kyseenalaistaa kaikki asiat jos tuntuu etteivät ne ole ihan niin kuin tuodaan
        esille.

Tässä on lupaamani vastaus ns,"pähkinänkuoressa."

Hyvää kesää teille kaikille lukijoille ja toivotaan ettei kukaan joutuisi
        tällaiseen edellä olevaan tilanteeseen.

Terv:Kuinka toimin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe