Lopettamisen vieroitusoireet

MsLauraQ

Hei te, jotka olette lopettaneet tupakoinnin, tai yrittäneet lopettaa.
Poltin 11 vuotta aktiivisesti ja viimeisen vuoden-parin aikana n. 6-10 savuketta päivässä. Lopetin tupakoinnin 3 viikkoa sitten ja 2,5 viikkoa meni hyvin ilman minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita (henkisiä tosin oli fyysistenkin edestä). Nyt olen alkanut kärsiä unettomuudesta ja mietin, että liittyykö se kuinka vahvasti tupakoinnin lopettamiseen. Olen käynyt lukemassa eri keskustelupalstoilla muiden kokemuksia ja vieroitusoireet (kuten unettomuus) ovat järjestään alkaneet muutaman päivän sisällä lopettamisesta.
Kuulen mielelläni muiden kokemuksia lopettamiseen liittyen ja varsinkin unettomuuteen ja sen laatuun ja kestoon liittyen.

45

26775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettamisesta

Mulla ja muutamalla työkaverilla on kaikilla ollut nukkumisvaikeuksia tällä viikolla. Olisko ollut tavanomaista valoisampaa? Ollaan duunissa ihmetelty mistä johtuu, kun normaalisti ei ole univaikeuksia.

• Anonyymi

Poltin 26 v ja olen ollut savuton 18 v. Vieläkin on mielitekoja mieliteot ei lopu koskaan. Kadulla tuoksuu hyvä tupakka mutta en onneksi ole alkanut uudestaan polttamaan. Tosi vaikee päästä eroon.

• kysymys...

Unettomuutta mullakin samoilla kohdilla, meni 3 kuukautta polttamisen lopettamisen jälkeen ohi.
      Nyt jo kaipaileee sitä virkeyden ja energian tunnetta

• Anonyymi

Lääke tupakoinnin lopettamiseen - https://euhealth24.com/fi/drug/champix
        Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

• etsivä tietoa löytää

heti alusta lähtien niin selviää teillekin syy miksi vieroitusoireita on teidän kohdalla tullut vasta tässä vaiheessa...

http://www.nicotinell.fi/infopages/abstinence.shtml

• Vielä hikoiluttaa

Tänään on kulunut 2 kk lopetuksesta.
        Vieroitusoireet alkavat jo hellittää.

Lopetin vain yhtenä päivänä ja muutuin tupakoimattomaksi henkilöksi 40 vuoden sauhuttelun jälkeen.
        Ei ollut vaikeaa, kertaakan ei ole tehnyt mieli ? Aikansa kutakin.
        En ole käyttänyt mitään nikotiinituotteita.

• tehtiin..
        Vielä hikoiluttaa kirjoitti:

Lopetin vain yhtenä päivänä ja muutuin tupakoimattomaksi henkilöksi 40 vuoden sauhuttelun jälkeen.

samanlailla n. 25 v kessutelun jälkeen, ykskaks viime talvella vaan lopetin, myönnän että joku viikko oli tietylaisia oireita, ei ehkä unettomuutta, päinvastoin koska lopetin kahvinjuonninkin.
        Nyt ei ole enää muita kuin muistikuvia että joskus on ollut hölmö, no kait sitä vähän hölmö on vielläkin mutta raitis hölmö :)

• Kumpaminäkin

Miten onnistuit?

• xxzzzzbb

ei tuo vaikeaa ole

• Tupakantuskaa

on se!
        Ite oon yrittäny ny lopetella ku tuli tossa keuhkoveritulppa, mut ei meinaa siltikään onnistua millään. Oon ny saanu kuitenki vähennettyä alle puoleen entisestä, mut se saanu aikaan vaan sen et kokoajan tekis mieli, eikä pysy ajatus kasassa ku ajattelee vaan sitä et koska raaskis antaa itelle taas luvan vetää yhen, et hieman helpottais tää kärvistely. :/

• ....

Poltin reilu 15v ja lopetin useaan otteeseen. Lopetus onnistui vasta luomuna, eli ensin vähensin 4-6 vk kessun määrää ja sitten kokonaan pois.

Vieroitusoireita tuli, kaikki mahdolliset ja henkistä taistoa vuoden verran. Mase oli kamala. Kaikki vanhatki rypyt tuli käsittelyyn siinä vaiheessa (no tulihan käsiteltyä nekin). Painoa tuli n 10kg, joita oli kamala laihduttaa pois, mutta lähtivät. Elimistä reagoi yksilöllisesti, eikä toisten vähättelystä kannata välittää. Sun oireet on totta ja selviät kyllä niistä.

Siinä vaiheessa kun aloitat itsesi kanssa taiston, ettei tupakoi, tulee vasta ajatelleeksi, missä ja miksi tupakoi. Esim nälkäänsä polttelu oli paha. Kun tuli nälkä ja kiukku= yksi rööki ja nälkä ja kiukku lähti. Eli nyt piti syödä tasaseen, ettei tule sitä houkutusta. Sydänsurut ja muut tilanteet. Se vei vuoden selvittää itselleen uusi toimintatapa...koska kessua ei enää tule. Kaveripiiri uudistui samalla, koska huomasin, mitä kaikkea ei vaan enää tarvitse sietää. Tämän ymmärtää vain se joka on käynyt läpi saman.
      Siksi noi viralliset "vierotusoirelistat" tuntuu typeriltä. Olen nähnyt niin monen muuttuvan sen vierotusprosessin aikana. Ja lähes poikkeuksetta ne ihmiset ovat vahvistuneet ja itsenäistyneet siinä samalla. Valtava työ, outoa mutta totta. Jos tulee samanlaisia selvitystarpeita, käyttäkää se tilaisuus hyväksi, se on kasvun paikka.

Nikkikset ei ole koskaan lähteny, mutta olen onnellinen savuttomuudesta , jo 3v

Vilpittömästi tsemppiä kaikille jotka lopettavat, se on kaiken vaivan arvoista.

• öäl' äö

2 1/2 kuukautta polttamatta liki 40 vuoden tupakoinnin jälkeen enkä ole huomannut oikein mitään fyysisiä vierotusoireita missään vaiheessa.
      Ellei niitä oireita sitten ollut ensimmäisen viikon parin aikana, jolloin olin keuhkokuumeessa ja olisivat menneet sairauden piikkiin.

Joka tapauksessa mukava olla tupakoimaton henkilö, kiitos keuhkokuumeen.

• Lopullinen ratkaisu

Mulla on ollut koviakin vieroitusoireita vaikka tupakatta olen ollut vasta 2vrk 20h 15min 54sek.

Tupakoimattoman uraa intohimoisesti rakentaa yritän. Eilen oli kauan jatkunut "maaninen" olotila, joa "suorastaan pakotti" etsimään tupakkaa ja polttamaan. Onnistuin taistella vastaan pahimmat hetket ajatuksin: selviän vielä sekunnin tupakatta. Ja nyt on ensi kertaa siedettäväksi kutsuttava olotila ollut jo muutaman kymmenen minuuttia, ei purista vanne päätä.

Tavoitteenani on 3vrk ja 12h. Viime kertaisen tupakointilopetukseni päätös tuli 3vrk 10h eli jos mokaan tämän lopettamisen niin tulee ainakin tupakaton ennätys.

• schizzzzo

Itse lopetin joku aika sitten (tai yritin lopettaa, poltan taas ja itse asiassa enemmän kuin koskaan ennen!!!) ja ensimmäiset kolme kuukautta oli aivan ihanan energisiä ja valoisia mutta sitten alkoi tapahtua jotakin pelottavaa: unettomuus alkoi vaivata ja jouduin valvomisen takia sairaalaan; olin sairastunut psykoosiin. Aloin taas polttaa ja sain takaisin unirytmini.

Näin siis minulla.

• kärsi nyt tai kadu

joo, olen lopettanut kanssa. Minulle lopettaminen oli tai piti olla mahdotonta.. tärisin, olin muissa maailmoissa, en osannut puhua etc. Elin jotain unensekoista elokuvamaailmaa ja katsoin maailmaa ulkopuolisin silmin.. ja, aina sorruin jonkin ajan jälkeen..

sitten, satojen lopettamisyritysten jälkeen opin lopettamaan röökinpolton.. oikeasti satojen kertojen vuosikausien jälkeen.. sairaushan tämä jo oli..

ja, lopettaminen onnistui siten, että lopetin ja olin ajattelematta tupakkaa.. en psyykannut itseäni haluamaan enää röökiä.. tunsin että voin olla myös ilman.. en ajatellut asiaa.. olo oli outo, mutta ajattelin, että onpas outo olo.. jokin sairaus tämäkin.. ja päivä kerrallaan se menee, meni ohi.. pahinta on sitten muutaman kuukauden päästä kun tulee olo, että voi kuinka mukavaa se polttaminen oli, mitä menetänkään, ei ole vastaavaa nautintoainetta.. yksi savu ja ihana hekuma.. ei voi enää jatkua kaiken taistelun jälkeen.. mutta kyllä se on aina jatkunut..

nyt olen siinä vaiheessa, että olen taas lopettanut.. viikon ollut ilman ja alkaa olo paraneen.. hikoiluttaa vielä ja on vähän hämärä olo, mutta voiton puolella selkeästi.. meneekö taas muutama kuukausi ja unohdan taistelun, ja haluan nautiskella ja kun liha on heikko, sorrun..

voi kun olisi jo oppinut ettei ole pakko sortua..

• nicotinellpaska

voin sanoo että purkka ei toimi, eipä tullut mitään tunnetta että nikotiinia saisi. ja nyt sitä taas poltellaan :)! kiitos nicotinell vitosen maksoin paskasta purkasta!

• 7+7

p.tä se purkka on

• ei ollut oireita

Poltin 20 vuotta askin pari päivässä, ja lopetin yli vuosi sitten.
      En alunperinkään edes uskonut juttuihin mistään vieroitusoireista, enkä niitä myöskään saanut tai huomannut. Eli varmaan suurimmaksi osaksi usko kysymys toi. Ainut minkä huomas kun lopetti, oli se ns tyhjä kohta siinä missä ennen pisti tupakaks.

• kukuvaija

Minä olen nyt 60-vuotias nainen ja tupakoinut 40 vuotta. Olen ilmeisesti sairastunut keuhkoahtautumaan ja minulla on paha 2-tyypin diabetes. Koiran kanssa ulkoillessa ei henki enää meinannut kulkea. Ja päätös kolme viikkoa sitten, NYT SE ON LOPPU. Täällä on paljon unettomuudesta kirjoitettu, sitä minulla ei ole. Ainoa vaiva on aamulla käheys ja paha kurkkukipu. Kurkkukipu helpottaa päivän mittaan. Tietysti tulee hetkiä, jolloin mieliteko on tosi paha, mutta se helpottaa aina hetken kuluttua. Mitään vieroituslääkkeitä en käytä. Hengitys kulkee jo paljon helpommin, sen huomaa ulkoillessa. Jos joku saman kokenut lukee tämän, (noh teitä on varmasti paljon) niin voisitko antaa vinkkiä, onko tämä kurkkukipu ja käheys normaalia, vai pitäisikö mennä lääkäriin?

• Merde
        kukuvaija kirjoitti:

Minä olen nyt 60-vuotias nainen ja tupakoinut 40 vuotta. Olen ilmeisesti sairastunut keuhkoahtautumaan ja minulla on paha 2-tyypin diabetes. Koiran kanssa ulkoillessa ei henki enää meinannut kulkea. Ja päätös kolme viikkoa sitten, NYT SE ON LOPPU. Täällä on paljon unettomuudesta kirjoitettu, sitä minulla ei ole. Ainoa vaiva on aamulla käheys ja paha kurkkukipu. Kurkkukipu helpottaa päivän mittaan. Tietysti tulee hetkiä, jolloin mieliteko on tosi paha, mutta se helpottaa aina hetken kuluttua. Mitään vieroituslääkkeitä en käytä. Hengitys kulkee jo paljon helpommin, sen huomaa ulkoillessa. Jos joku saman kokenut lukee tämän, (noh teitä on varmasti paljon) niin voisitko antaa vinkkiä, onko tämä kurkkukipu ja käheys normaalia, vai pitäisikö mennä lääkäriin?

Just samaa olen kokenut, vetänyt röökiä viiskymmentä vuotta ja ollut nyt vasta 40 vuorokautta ilman, nikotiiniakin (huomaa että lasken vielä päiviä!). Kurkkukipu ja käheys tuttuja juttuja, yllättävä uutuus on hengenahdistus. Mahtaako koivun siitepöly sun muut luonnon aineet nyt päästä paremmin häiritsemään hengitystä? Kun ennen siinä oli toi tupakan suojaava savumyrkky koko ajan panssarina?
        Joka päivä tulee tupakanhimo, mutta päivä päivältä se menee nopeammin ohi. Tiedän että ikävä jatkuu iäisyyksiin, olen polttanut pitempään kuin millään enää ehdin olla polttamatta! Odotan vaan niitä hyviä vaikutuksia - vielä ei juuri muuta kuin että rahaa ei kulu siihen kuutta euroa päivässä.
        Tsemppiä sinullekin!

• TupakkaPEntti

Kannattaa hankkia tekemistä/harrastus niin tekee jotain eikä rööki pyöri mielessä,itellä ainaki toimii.
      Tosta kurkkukivusta,voi olla ku lopetit ni kurkku otti vähä itteensä heheh,kannattaa käydä näyttämässä,ei siittä haittaaka ole.

• Kafe Hag

Tarkkailkaa kahvin juontia, monesti vieroitus oireet ovat kofeiinin aiheuttamia.
      Nikotiini vähentää kofeiinin vaikutusta ja kun tupakka jää pois niin vanha kahvimäärä aiheuttaa tosi pahoja viboja.
      Kafe Hag on hyvää ja sitä kuluu vähemmän kuin tavalista kofeiinistä kahvia, vaikka vähän kalliimpaa onkin.
      Juon itse kavini väähä kofeiinisena eli 1/3 osa tavallista ja loput kofeiinitonta.
      Sydämmen sykkeet pysyy matalalla ja ei enään ole ahdistusta.
      myös varpaissa on veren kierto parantunut, laitoin tuonne aloitusta kofeiinista ja nikotiinista,.

• Oh my..

viides päivä tupakatta. Yritin pari viikkoa sitten heittää tupakanpolton ikään kuin seinään muttei se ihan niin vain käynyt n. maxi askista päivässä. Sitten vähensin, mihin en ole ikinä uskonut, että se toimisi. Meni n. 6-10 tupakkaa päivässä. Seuraavalla viikolla koko viikon aikana n.6-10 tupakkaa, viime torstaina poltin yhden tupakan ja siihen se jäi. Mielessä ei enää ole läheskään niin vahvasti enää tupakka kuin lopettamisen alkuaikoina oli. Eniten pelottaa painon nousu. Joillain jotain hyviä vinkkejä sitten painonhallintaan näin lopettamisen kynnyksellä?

• MissXS

Mä suosittelen juustoa, leipää, banaaneja ja sipsejä. Uskomatonta mutta kyllä noi vaan pitää painon kurissa kunhan jättää muut hedelmät ja vihannekset pois.

• yski

Lopetin 7 vuorokautta sitten tupakan polton, joka kesti n. 3 vuotta. Kurkkua kutiaa aivan jatkuvasti ja yskä on aivan mahoton. Yskästä on välillä jopa haittaa töissä asiakaspalvelutehtävissä, kun en saa sitä kuriin. Kuljen bussilla töihin ja olen jo joutunut bussistakin hyppäämään ennen omaa pysäkkiäni, koska yskiminen on käynyt niin voimakkaaksi, että tunnen oloni ahdistuneeksi.

Muita oireita ei oikeastaan ollut, mutta tämä yskä kyllä v*tuttaa suuresti, toivottavasti menee ohi ja pian.

• helppiä

4.s vrk menossa champin avulla. ¨nikkis päällä kuitenkin melko usein. ääni meinaa lähtee. kurkku kipee kuuluukohan asiaan ?yskä kadonnut, 40 v tupakoinut.
        help help

• 1.1.2004 lopettanut

Hei lukekaa Allen Carrin "Stumppaa tähän"-kirja. Ihan paras lopetuskeino, ainut mikä auttaa. Tilatkaa vaikka adlibris.com. Älkää käyttäkö korvaavia tuotteita joilla ylläpidetään nikotiiniriippuvuuttariippuvuutta vaan lopettakaa helposti!!

• savuton.kohta.vuoden

Itselleni vieroitusoireita kk lopettamisesta näin unta että poltin heräsin hikoiluun tuli tupakan maku mieleen vieläkin Marlboro aski jemmassa

• avaruuslisko

Vielä neljänkin lakkovuoden jälkeen olen unissani tupakoinut. Ei se ole alitajunnasta häipynyt vieläkään.

• loppujenlopuksi

13 vuotta ilman paaderoa. tulikin vedettyä vuodesta 1980 vuoteen 2004.
      3 askia vrk loppuvuosina. Nyt olen jättänyt myös alkoholin vuoden alusta.
      Elämä on nyt helppoa kun ei lopu juomat eikä röökit.

• Nöötikeisari

Pahinta oli syvä masennus, joka kesti nelisen kuukautta. Siis TODELLA syvä, kävin ihan pohjalla ja olin käytännössä työkyvytön... töissä oli silti pakko jaksaa. Myös verenpaineen tippuminen teki pahaa: ennen oli n. 135/80 ja muutaman nikotiinittoman päivän jälkeen 105/55. Siitä se ei enää noussut. Painoa tuli 12 kg.

Laitoin kerrasta poikki 15 v nuuskan käytön (8-14 mg pusseja 10 päivässä). Kestin puolisen vuotta ilman, mutta koska oireet ei loppuneet, aloin syömään 2 mg purukumeja muutaman päivässä. Nyt on ihan inhimillinen fiilis ja luultavasti joudun syömään purkkaa loppuiän. Painokin on tippunut 7 kg pelkän purkan avulla.

• loppujenlopuksi

Kun lopetin oli nikotiinilaastarit (ihan hyödyttömältä tuntui), inhalaattori,tosi hyvä,nikotiinipurkkaa vedin toistavuotta huolella ,siitä vaihdoin xylitoljenkkiin
      mitä meni pussi päivässä ja olin siihenkin koukussa vuoden,sitten sain lopetettua
      senkin.Kolmisen vuotta meni lopettaessa ja oli niin työläs projekti etten viittinyt
      yhtään kokeilla röökiä sen jälkeen.Paino pompsahti 10kg ylöspäin
      mut parissa vuodessa sain sen pois.
      Nyt on jäänyt vetämättä 284700 savuketta mitä olis mennyt 13 vuotta/3pkt vrk,
      on 14235 askia ja vitosen jos maksaa niin fyffeä olis siirtynyt tupakkateollisuudelle ja veroihin 71000€.

• Painajaisia

Lopetin tupakoinnin viikko sitten ja aloin kärsiä unettomuudesta heti toisena päivänä. Unettomuuden rinnalla on myös jatkuvat ja todella ahdistavat painajaiset! Koitetaan kestää.

• Quitted

Terve, hienoa lukea vanhoja juttuja ja osallistua teidän vanhojen viekkujen kautta omieni sietämiseen. Neljäs vuorokausi kasassa ilman kanvinsuojelumyrkkyä - nikotiinia.

Huimaa, kutisee aivoissa, puhe sammaltaa, ajatus karkaa, herään liian aikaisin virkeänä, eli uni katkeaa aamulla ja ulos mentyäni tunnen, että pyörryn siihen paikkaan hapen yliannostukseen.

Tupakointi on riippuvuuden ylläpitämistä, kuten muidenkin päihteiden käyttö. Kahvi pois ehdottomasti viikkoa ennen stumppaamista, muuten menee tosi vaikeaksi viekkujen ja unettomuuden takia.

Viimeisimmäksi käytin nuuskaa, sikarin ja tupakan polttamisten jälkeen. Aivan sama mikä muoto nikotiinilla, niin oireet tulevat, kun myrkyn käyttö jää pois.

• VieroitusOireet

Reilu 10v tupakointia takana, huomasin että hampaat menivät huonoon kuntoon vaikka olen aina ollut aktiivinen pesijä, hammaslääkäri repi yhden hampaan pois ja hävettää kun hymyillessä näkyy.. ikää on 25.. oma nuoruus meni kavereiden kanssa istuessa pihalla ja poltellessa sätkiä ja kun kaverit katos ajan saatossa niin tupakka jäi pitämään seuraa.. vanhemmat polttivat aina ja ostivat mulle tupakkaa kun olin 15 täyttänyt.. toinen vanhemmistani kuoli syöpään ja senkin takia tein päätöksen että olen mallina omille lapsille ja en koske tupakkaan! Vielä ei ole liian myöhäistä.. olen jatkuvasti ollut kipeenä mutta nyt olen varma tästä päätöksestä.. mikään vieroitusoire ei saa mua enää imeen savukäärylettä.. ja nyt päästään tähän päivään, 3vrk takana, vierotusoireet puskenut täysillä.. tupakka askia kannan yhä mukana koska saan siitä jonkun psykologisen tilan että tupakkaa on eikä tarvi panikoida jos se pahin mahollinen tilanne tulee eteen ja on ”pakko” sytyttää.. ja olen miettinyt että jos sen virheen meen tekeen niin koitan yhdellä/kahdella imulla pärjätä etten polta koko tupakkaa ja hirveissä morkkiksissa luovuta.. tää on aika psykologista koko taistelu.. omaa päätä vastaan niin on tässä hikoiltu asian tiimoilla.. tuntuu että päätä särkee/aivoja kutittaa/vanne kiristää päätä.. tuntuu että henkeä ahdistaa julmetusti kun oikeesti keuhkot vaan saavat nyt happea.. (tähän luulis tottuvan nopeasti) mutta tää on ihan uus tunne ja hyvin ahdistava.. tuntuu että keuhkot on kolminkertaistunu ja pystyn vetään henkeä jotenki liikaa keuhkoihin.. tosi levoton olo ollut ja tähän koitan liikkua niin helpottaa mutta töissä ollessa se on lähes mahdottomuus.. koitan pastilleja syödä aina kun tekee tupakkaa mieli niin se on auttanut mutta havahdun usein siihen että mässäilen pastilleja taukoamatta ja maha menee kuralle.. sosiaaliset tilanteeet pelottaa ja en osaa olla normaali kun nään kaiken sumeena, olo on samaan aikaan hyvin rauhallinen mutta hyvin levoton, silmät kattoo hirveellä tahdilla paikasta toiseen ja keskittyminen on hakoteillä.. kahvi pahentaa oireet maksimiinsa.. mitään nikotiinivalmisteita en ole tähän käyttänyt enkä tuu käyttää.. uskon että oireet katoaa nopeammin ilman.. ja jos ei helpota niin koitan nuuska pussin per päivä pahimpiin oloihin.. Mutta koitan parhaani lopettaa.. aika vaan ei mahda kulua millään.. latasin netistä quit smokin sovelluksen ja siitä on ollut apua motivaattorina ja saan jotakin tekemistä sätkän vääntämisen sijaan :) uskon että pari päivää vielä on tän tyyppistä tuntuvaa oireilua mutta lähtee siitä hetkittäin helpottaan! Tsemppiä kaikille jotka lopettaa tai yrittää lopettaa.. valtio meille toi tupakan, lääkkeet, alkoholin, pelikoneet, huumeet.. nyt me ollaan vaan vitun idiootteja jos haetaan joku riippuvuus noihin.. Stop! ⛔️

• TuomasS

Onnea yritykseen. Harmi kun et kerinnyt tutustua Acetium imeskelytablettiin, kun vielä poltit. Sillä saa noita kuvaamiasi olotiloja siedettävimmiksi.

• Anonyymi

Tupakointi tulee uniin herää yöllä

• Anonyymi

Ei tosiaankaan tule, hyvin harvinaista

• Anonyymi

Kun on paljon kaikenlaisia kalliita nikotiini tuotteita tupakan polton lopettamiseen niin on helvetinmoinen ihme että valtio ei ole tullut asiassa vastaa.
      Jotenkin tuntuu että ne tupakka verot on kuitenkin tärkeämpiä ja kun tupakoitsija kuolee aiemmin niin säästyy siinä eläkkeen maksultakin joku instanssi.
      Tuntuu kaksinaamaiselta peliltä.

• Anonyymi

Itse lopetin 15v kestäneen kessun polttelun ja en onnistunut ensi yrittämällä mitenkään, ratkesin samantien polttamaan. Vasta kolmannella yrityskerralla onnistuin, käytin silloin apuvälineitä, nikotiinipurkkaa ja sitten myöhemmin nikotiinpillereitä.

Niissä on tietysti se huono puoli että sitten jää niihin varmasti koukkuun, itse käytin niitä varmaan 5 v putkeen. Mutta omalla kohdallani en olis koskaan onnistunut ilman apuvälineitä röökin lopettamisessa, ja nyt kun lopetin nikotiinivalmisteiden käytön kokonaan niin se oli kuitenkin huomattavasti helpompaa kuin tupakanpolton lopettaminen ilman valmisteita.

Mutta ainahan se olisi tietysti parempi jos pystyis lopettamaan ilman mitään apuja, tosin ei se vaan kaikilta onnistu.

Silloin kun lopetin niin oireet olivat kyllä tosi pahoja, vaikka käytin apujakin. Vasta kun olin ollut polttamatta 9 kuukauden ajan niin silloin yhtäkkiä helpotti enkä enää ajatellut röökiä ollenkaan. ja yks neuvo on vielä, kun on lopettanut niin se on ihan ehdoton nollatoleranssi tupakan suhteen, ei kannata vetää yhtäkään tupakkaa tai ottaa yhtäkään "savua" tupakasta, se on iso virhetikki, se on meinaan hemmetin ovela se nikotiinipiru, se tulee monta kertaa yrittämään että ota nyt yks kessu...hyvin voit yhden polttaa...

Nyt on 16v savutonta elämää takanapäin ja erittäin tyytyväinen olen kun pääsin siitä karmeasta pakkomielteestä eroon...eli tupakanpoltosta.

• Anonyymi

Mulla on nyt kolmas päivä lopetuksesta ja en suosittele lopettamista kenellekään.

• Anonyymi

olen vähentänyt päämäärätietoisesti noin puolet siitä mitä aiemmin tupakoinut.
        sekin on jo paljon .

• Anonyymi

Itsellä kokemuksena päätä särkee n. 3 viikkkoa. Muuten nyt ei varmaan kovin vaikeaa olisi mutta alkaa tuo jossain vaiheessa jo tympimään. Sitten se vaan jossain vaiheessa pikkuhiljaa loppuu. Jos jollakin ei ole juuri vieroitusoireita niin toisella voi olla paljonkin. Turha se on kenellekkään selitttää että helppo homma kun kaikki on täysin yksilöllistä kuintenkin.

• Anonyymi

Kun lopetin tupakoinnin, ainoa seuraus oli 9 kg painon nousu. Koko elämäni meni taistellessa läskiä vastaan. Vasta nyt 72-vuotiaana olen pääsemässä painossani voitolle. Minulla on taulukon mukaan lievä lihavuus. Se saakin olla. En pyri sellaiseen, jota en pysty pitämään. Vaikeaa se oli, tupakoinnin lopetus, mutta se kannatti.

• Anonyymi

15 kk kesti tupakqn himo, sit se loppu.

Painoa tuli ja paljon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      121
      3070
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      34
      2453
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2425
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2094
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1680
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1388
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1222
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1165
    9. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      21
      1070
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1067
    Aihe