Linnunpoikasen ruokinta.

Mitäs?

Moikka!

Mitä pienelle linnunpoikaselle syötetään? Tarvitsisin tietoa. Kaveri löysi poikasen ja otti sen itselleen. -__-

En haluaisi, että se kuoli, ainakaan pian. Vaikka se luultavasti kuolee ihmisten hoivissa, niin uskon. Mutta kaverini ei välitä mitään, vaikka sanoin, että sitä ei saa ottaa, ja että räksyt pudottautuu aikaisin, lentokyvyttöminä pesästä.

Nyt tietoa, mitä saa antaa pienelle räkättirastas poikaselle?

17

8412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiireessti

takaisin löytöpaikalle ja hauku tyhmä kaverisi

• Mitäs?

En minä sitä millään saa kaveriltani varastettua. Väittää, että saa sen pysymään elossa aikuisikään saakka. -____-

Saisko niitä ruokinta-ohjeita tyhmälle kaverilleni? Kun ei edes tiedä mitä se syö!! O.o

• Tööttinen
        Mitäs? kirjoitti:

En minä sitä millään saa kaveriltani varastettua. Väittää, että saa sen pysymään elossa aikuisikään saakka. -____-

Saisko niitä ruokinta-ohjeita tyhmälle kaverilleni? Kun ei edes tiedä mitä se syö!! O.o

Paras olisi vain viedä se pesään. Nappaa se hänen huomaamattaan, jos se todella on kaverillasi, etkä naamioi kysymystä ja lintu onkin sinulla kokoajan...

No joo, jauhelihaa ja ötököitä, niillä pääsee hyvin alkuun. Ja lintua tulee syöttää sen kooosta riippuen muutaman minuutin tai tunnin välein, isompaa ei tarvitse ruokkia enää niin usein. Kalkkia (murskattua kananmunankuorta) olisi hyvä lisätä, jotta luut kasvavat.

• Ei kuulu sulle

Idiootti -_- Jotkut on yli eläinrakkaita!

• plöö

idiootit

• papilon123

moi! mää ja mun kaveri hakkattii yks linnun pönttö alas. otettii linnut ja syötettiin

• idiootti2

Moi! Mä ja mun kaverilöydettiin kaks linnunpoikast maassa tärisemäst ja niitten pesä oli tippunu. otettiin ne sit ja ruokittiin, toinen lintu syö jo kunnolla ja toinen vähän. Siis toinen lintu syö, nukkuu ja kakkaa. Toinen haluaa kokoajan tehdä jotain. Sekin syö,nukkuu ja kakkaa. Nimettiin toinen Huliviliksi ja toinen pörröksi.

• tuutteli2

ootte tosi fiksuja kannustan tota tekee lisää

• misamust

mitä ne syö :O??

• hujahajavituhea

Keitettyä kananmunaa, paistettua jauhelihaa, ja leipää.

• linnunpoikanenn

Vähän myöhäinen vastaus, mutta linnunpoikasta ei saa ottaa hoitoonsa! Jos pitää siitä huolta ja lopuksi päästää vapauteen, ei se enää pärjää luonnossa ja kuolee muutamassa päivässä! Eli älkää ottako linnunpoikasia hoitoon!!

• puuhapatu

On pitänyt niin kylmiä kelejä, että on käynyt mielessä linnunpesien tyhjentäminen pihapiiristä ja poikasten tuominen saunatupaan. Jos linnut jättää pesään on edessä varma kylmettyminen/ nälkäkuolema. Pitäisiköhän ryhtyä tuumasta toimeen? Olen ajatellut antaa ruoaksi jauhelihaa, kissanruokaa, kärpäsentoukkia, kastematoja, jne.

• Pudonnutlintu
        puuhapatu kirjoitti:

On pitänyt niin kylmiä kelejä, että on käynyt mielessä linnunpesien tyhjentäminen pihapiiristä ja poikasten tuominen saunatupaan. Jos linnut jättää pesään on edessä varma kylmettyminen/ nälkäkuolema. Pitäisiköhän ryhtyä tuumasta toimeen? Olen ajatellut antaa ruoaksi jauhelihaa, kissanruokaa, kärpäsentoukkia, kastematoja, jne.

Olen hyvin myöhässä, mutta ihmiset..!!
        Tässä on esimerkki miten EI kuulu toimia.
        Kyllä emo lämmittää munia ja pieniä poikasia vaikka nollakeleillä.
        Isommat poikaset joilla on höyheniä ja untuvaa pärjäävät jo ihan hyvin kylmilläkin ilmoilla. Poikaset lämmittävät toisiaan kasassa.
        Emo on vuorannut pesän untuvilla lämpimäksi ja käy katsomassa vähän väliä että poikaset voi hyvin.
        Linnut ovat selvinneet dinosaurusten ajoilta halki kylmien ja kuumien keväiden, joten niin ne selviävät omalla kotipihallasikin.
        Ole siis hyvä äläkä pilaa lintujen lapsuutta ottamalla niitä pois pesästään.
        Ja maasta löytyneet linnutkin kannattaa jättää rauhaan. Uskokaa tai älkää, niin on vain paras kaikille.
        Poikanen luultavasti selviää paremmin omillaan ja jos ei selviä, niin joku muu metsän eläin saa siitä ruokaa lapsilleen.
        Ja näin luonnon ekosysteemi jatkuu.
        Antakaa luontoäidin hoitaa lapsiaan.

• piippiip
        Pudonnutlintu kirjoitti:

Olen hyvin myöhässä, mutta ihmiset..!!
        Tässä on esimerkki miten EI kuulu toimia.
        Kyllä emo lämmittää munia ja pieniä poikasia vaikka nollakeleillä.
        Isommat poikaset joilla on höyheniä ja untuvaa pärjäävät jo ihan hyvin kylmilläkin ilmoilla. Poikaset lämmittävät toisiaan kasassa.
        Emo on vuorannut pesän untuvilla lämpimäksi ja käy katsomassa vähän väliä että poikaset voi hyvin.
        Linnut ovat selvinneet dinosaurusten ajoilta halki kylmien ja kuumien keväiden, joten niin ne selviävät omalla kotipihallasikin.
        Ole siis hyvä äläkä pilaa lintujen lapsuutta ottamalla niitä pois pesästään.
        Ja maasta löytyneet linnutkin kannattaa jättää rauhaan. Uskokaa tai älkää, niin on vain paras kaikille.
        Poikanen luultavasti selviää paremmin omillaan ja jos ei selviä, niin joku muu metsän eläin saa siitä ruokaa lapsilleen.
        Ja näin luonnon ekosysteemi jatkuu.
        Antakaa luontoäidin hoitaa lapsiaan.

Väitteesi on samalla sekä totta että tarua: Useimmiten ne poikaset selviävät vaikka yölämmöt käyvät asteen- pari pakkasella, eivät välttämättä aina kuitenkaan kaikki, eli myös menehtymisiä tulee. Niitähän saattaa tulla muutenkin, joku poikanen on hieman muita heiveröisempi eikä kykene pitämään puoliaan ruoan jakelussa, joskus ja erityisesti kylmänä alkukesänä ruokaa (hyönteisiä yms.) voi yksinkertaisesti olla liian vähän pesään vietäväksi ja osa poikasista menehtyy jne.
        Muistan lapsuudestani, ehkä 1960- luvun puolelta yhden kesän, jolloin esim. pääskyset olivat jo saapuneet ja tuli erityisen pitkä kylmä sekä tuulinen jakso ihan Kesäkuun puolella. Pikkulintuja menehtyi runsaasti, esim. pääskyset pyrkivät suojaan rakennusten koloihin tms., mutta niitä putoili kuolleina maahan ja heinälatojen lattioille lukuisasti. Eli kyllä luonnossa olosuhteet voivat pahimmoillaan silloin tällöin olla linnuille kohtalokkaat.

• Anonyymi

Mitä tehdään, kun löydettiin kuollut lintuemo pesän vierestä? Pesä on lautojen välissä ulkokatossa, eikä poikaset voi saada ruokaa, koska uroslintu ei mahdu lautojen välistä ja emä on kuollut. Vanhemmat sanoi, että otetaan lauta irti ja katotaan poikasten kunto, ja jos ne ei saa ruokaa, otetaan ne hoitoon? Mitä tehdä? 😄

• Anonyymi

Otattene hoitoon tai sitten soittakaa johonkin lintu suojelu hommaan

• Anonyymi

Mä löysin linnunpoikasen ja mitä muuta se syö kun kärpäsiä ja hyttysiä sillä ei Ollu höyheniä se oli tippunu pesästä:((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2144
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2059
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1772
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1725
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1414
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      110
      1233
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      215
      976
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      886
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      822
    10. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      820
    Aihe