Menetän kohta hermoni isäni takia. Isäni on 74-vuotias. Työskentelemme samassa työpaikassa. Isä on eläkkeellä, mutta jatkaa sitkeästi töitä omassa firmassaan. Työn lopettamisesta on ollut puhetta ja läheisten kesken olemme puhuneet, että se olisi paras ratkaisu.
Luettelen nyt isäni "oireita" tai pikemmin pakkomielteitä ja outoa käytöstä.
Isä ei voi käydä postissa, koska se on siirretty Valintatalon yhteyteen. Valintatalo kun on hänen mielestään kommunistien kauppa. Siksi ei voi käydä siellä hakemassa hänelle tulleita paketteja.
Isä on ehdoton musiikin suhteen. Vain klassinen musiikki on oikeaa sivistyneiden ihmisten musiikkia. Sen kuuleekin työpaikalla, klassinen soi niin, että itse joudun käyttämään korvatulppia. Muu musiikki on hänen mielestään pitkätukkien möykkää ja hyvin tuomittavaa, ellei saatanallista.
Isänmaa on isän mielestä siperia, tämä on hänen mielestään niin sivistymätön maailmankolkka. Aina hän muistaa haukkua kotimaataan. Kuitenkin isä toimii sotaveteraanien asioissa. He eivät varmaan pitäisi tällaisista mielipiteistä. Isän oma isä on kuollut sodassa ja siksikin nämä mielipiteet ovat hyvin outoja ja mielestäni loukkaavia.
Ruotsi on isän mielestä sivistyksen kehto, aina muistaa joka yhteydessä mainita kuinka hyvin asiat siellä on. Monessa paikassa esim. ravintoloissa isä mielellään puhuu ruotsia, vaikkei ole mitään syytä. Tai ainakin teeskentelee, ettei osaaa kunnolla puhua Suomea.
Oma kaupunkimme ei isän mielestä ansaitse nimeä kaupunki, koska täällä ei hoideta katuja ja kaupunki alueella on 12-14 karhua (!!). Karhuja ja susia hän vihaa erityisesti, nämä pitäisi hänen mielestään tappaa koko maasta.
Mainostaminen on isän mielestä kauhistus. Hän ei osta mitään tuotteita joita mainostetaan (mahdoton tehtävä!). Hän peruu lehtitilauksia siihen vedoton, että niissä on mainoksia. Oman paikkakunnan lehti on hänen mielestään kommunistien lehti, kun siinä sattuu kerran vuodessa olemaan Heinäluoman kuva. Anneli Jäätteenmäen kuvia ei myöskään saisi olla lehdessä. Saatika saatanallisten pitkätukkien kuvia. Ainoat asiat mitä lehdissä saisi olla, ovat talousuutiset, klassisen musiikin artikkelit-ja arvostelut ja muut uutiset.
Isä vihaa ammattiliittoja, ovat laiskojen pekkaspäivien pitäjien asialla. Hän ei voi ostaa kotimaista paperia, kun se on tehty lakkolaisten tehtaissa. Sitten hän kehuu, että ostamme vain venäläistä paperia, vaikka hän vihaa venäläisiä.
Tässä nämä, olisi paljon muutakin. Oli pakko kirjoittaa, olen niin täynnä tällaista käytöstä. Tähän kirjoitukseen kirvoitti se, että tänään minun olisi pitänyt lähteä isäni mukaan hakemaan Valintatalosta hänelle tullutta pakettia, eihän hän voi sitä itse hakea. En kuitenkaan mennyt, olkoon paketti siellä tuomiopäivään asti. Nyt mitta tuli täyteen.
Vanhenevan ihmisen ärtyneisyys
36
2179
Vastaukset
- isäsi tämän
vai miksi tämä ryöppy tänne palstalle?
- pian samanikäinen
mutta jos huomaisin itsessäni moisia oireita, menisin kiireesti lääkäriin. Ei niitä tietysti itse huomaa.
Hoitoa/ terapiaa ukolle kiireesti.- kauan ollut
tuollainen? Onko se luonteenpiirre, tullut vähitellen. Onko hän käynyt missään tutkimuksissa. Suosittelen lämpimästi.
- liikaa mukautua
ukkelin mielialojen mukaan. Johan tuosta firmanhoito kärsii jos ilmapiiri on tuollainen. Oma poika on vaikeassa tilanteessa, mutta olisko kenestäkään ulkopuolisesta apua?
Itse ole 74v , mutta en ymmärrä tuollaista joustamattomuutta. Olisikohan se tosiaan jonkun sairauden merkki? - K-riitikko
Viestisi luonteesta voi päätellä, että omena ei ole kauaksi puusta pudonnut.
Aloita ajoissa itsesi kouluttaminen.
Olet itsekin vanhus ennen kuin huomaatkaan.- Tähdykkä
Vanha olen minäkin ja olen kyllä sitä mieltä että iän myötä tulee joustamattomammaksi tahtoi tai ei, ei se nyt yleensä tuohon mittaan mene monellakaan ainakaan tuntemillani ihmisillä niin että lääkärissä käynti olisi varmaan paikallaan , vaan isäsi sinne meneminen on varmaan kiven takana
sitä ei itse huomaa sairauttaan sillä sitähän se on, toivon vaan omalla kohdallani että lapseni eivät joutuisi kokemaan vastaavaa. Toivon sinulle voimia kestää ja perheelle konstia saada lääkärin apua isällesi. - Petteri .. ..
tuntuu olevan muuallakin. Ei hän ole ainoa. Mutta eiköhän niitä löydy vähän joka ikäluokasta.
- Tässä@iässä
Petteri .. .. kirjoitti:
tuntuu olevan muuallakin. Ei hän ole ainoa. Mutta eiköhän niitä löydy vähän joka ikäluokasta.
Kyllä taitaa olla joka sorttia jo tähän ikään päässeillä.
Kaikki olemme omia itsenäisiä ja joko tiukkaotsapanta tai sitten liian löysä pipo.
Ikään kuuluu kaikenlaista Alzheimer on yksi tekijä joka heittelee mielialaa alhaalta ylös ja vain ne huonot ilkeät ajat tuppaa joka kerta pysymään kauemmin kuin hyvä mieli.
Voimat alkaa vähentyä ja pitäis vaan itsepäisesti pysyä nuorten vauhdissa, harmittaahan se aikuiset lapset osaavat hommansa vanhukselta kysymättä.
Ja vielä enemmän harmittaa jos tullaan kysymään jotain.
Näkeehän täälläkin kyllä pomoja olisi mielellään kaikki, ainakin kova yritys, ei sitä eikä tätä, pitää olla rekattua.
Omalle vastaukselle avataan uusi ketju, sitä samaa täällä on joka päivä!!
Kaikkia ikä ei kohtele silkkihanskoin. - Satu*
Tässä@iässä kirjoitti:
Kyllä taitaa olla joka sorttia jo tähän ikään päässeillä.
Kaikki olemme omia itsenäisiä ja joko tiukkaotsapanta tai sitten liian löysä pipo.
Ikään kuuluu kaikenlaista Alzheimer on yksi tekijä joka heittelee mielialaa alhaalta ylös ja vain ne huonot ilkeät ajat tuppaa joka kerta pysymään kauemmin kuin hyvä mieli.
Voimat alkaa vähentyä ja pitäis vaan itsepäisesti pysyä nuorten vauhdissa, harmittaahan se aikuiset lapset osaavat hommansa vanhukselta kysymättä.
Ja vielä enemmän harmittaa jos tullaan kysymään jotain.
Näkeehän täälläkin kyllä pomoja olisi mielellään kaikki, ainakin kova yritys, ei sitä eikä tätä, pitää olla rekattua.
Omalle vastaukselle avataan uusi ketju, sitä samaa täällä on joka päivä!!
Kaikkia ikä ei kohtele silkkihanskoin.ovat täällä tulleet usein esiin, yleensä ne ovat jyrkkiä ja ehdottomia.
Itse olen karttanut aina puoluepolitiikkaa, äänestän aina ihmistä,
jonka tunnen hyväksi.
Selostuksesi perusteella tuntuisi kyseessä olevan joukko pakko-oireita,
mutta jos mies on vielä työssä, niin ihmettelen, ettei vaimo ole häntä
houkutellut matkoille tai jollekin kylpylälomalle rentoutumaan.
Kyllä 74-vuotias on jo tehnyt tarpeeksi. Nyt voi nauttia elämästä.
Sano hänelle tämä, halaa lämpimästi.
Eikö kukaan pidä hänestä huolta?
: - VM= vieras mies
Satu* kirjoitti:
ovat täällä tulleet usein esiin, yleensä ne ovat jyrkkiä ja ehdottomia.
Itse olen karttanut aina puoluepolitiikkaa, äänestän aina ihmistä,
jonka tunnen hyväksi.
Selostuksesi perusteella tuntuisi kyseessä olevan joukko pakko-oireita,
mutta jos mies on vielä työssä, niin ihmettelen, ettei vaimo ole häntä
houkutellut matkoille tai jollekin kylpylälomalle rentoutumaan.
Kyllä 74-vuotias on jo tehnyt tarpeeksi. Nyt voi nauttia elämästä.
Sano hänelle tämä, halaa lämpimästi.
Eikö kukaan pidä hänestä huolta?
:että jos on vaimo kotona, hän saattaa olla mielissään , että miehellä on puuhaa. Mutta emmehän tiedä mikä tilanne on. Pistää kyllä ajattelemaan.
- plussaako
VM= vieras mies kirjoitti:
että jos on vaimo kotona, hän saattaa olla mielissään , että miehellä on puuhaa. Mutta emmehän tiedä mikä tilanne on. Pistää kyllä ajattelemaan.
kuin VM , mutta eihän sitä tosiaan tiedä mikä on kotitilanne. Jos taas on yksinäisyydestä kysymys, niin sekin on ongelma.
- oikein haluaisi
vastata sillä asia liippaa itseä mojovanpuoleisesti,
kun olen joutunut rajoittuneisuuttani karsimaan ja muuttamaan käsityksiäni suvaitsemanmaksi oikein olantakaa.
TV ohjelmien, elokuvien, musiikin, ja monen muun, enhän itsekään ymmärrä miksi minulla on oltava jotakin tekeytymiä ja rajoja.
Nykyisin yritän ymmärtää kaikkea ja jos en ymmärrä
en välttämättä esitä mielipidettä siitä onko se hyvää tai mitä.- Pikku pirpana*
Oli äiti, jolla oli samanlaisia taipumuksia, jotka pahenivat joko ajan. Hän kuoli ennenkuin sairautta ehdittiin diagnostisoimaan.
- ei ole korrektia
Pikku pirpana* kirjoitti:
Oli äiti, jolla oli samanlaisia taipumuksia, jotka pahenivat joko ajan. Hän kuoli ennenkuin sairautta ehdittiin diagnostisoimaan.
puhua julkisella pastalla omaistensa sairauksista, vainajat eivät pääse edes puolustautumaan. Kirjoittajissa on paljon sairaampaa porukkaa viestien sisällöstä päätellen.
- tohtori*
ei ole korrektia kirjoitti:
puhua julkisella pastalla omaistensa sairauksista, vainajat eivät pääse edes puolustautumaan. Kirjoittajissa on paljon sairaampaa porukkaa viestien sisällöstä päätellen.
tunne pikku pirpanaa tai hänen äitiään, en elävänä enkä kuolleena.
Minäkin voin kertoa vaikka koko sukuni sairaudet etkä varmaan tiedä kestä puhe.
Ja tuollaisia sairauksia on vaikka kenen suvussa, hyvin yleistä. - tunnetko jonkun
ei ole korrektia kirjoitti:
edellämainituista henkilöistä? Tuskinpa vain. Puhu julkisesta paikasta lukiessasi iltapäivälehtien kertomuksia ihmisten omista ja sukulaisten sairauksista. Ei täällä kukaan esiinny omilla nimillään, joten ei minusta tämä ole kovin julkista.
En kiellä sitä etteikö täällä meidänkin joukossa olisi sairautta ja kyllä niistäkin puhutaan, mutta sairauksille on kyllä omatkin sivustonsa. - mutta ...
tunnetko jonkun kirjoitti:
edellämainituista henkilöistä? Tuskinpa vain. Puhu julkisesta paikasta lukiessasi iltapäivälehtien kertomuksia ihmisten omista ja sukulaisten sairauksista. Ei täällä kukaan esiinny omilla nimillään, joten ei minusta tämä ole kovin julkista.
En kiellä sitä etteikö täällä meidänkin joukossa olisi sairautta ja kyllä niistäkin puhutaan, mutta sairauksille on kyllä omatkin sivustonsa.silloinhan ikäryhmiä ei tarvittaisikaan!
Miehelläni on ollut joskus vastaavia oireita joittenkin asioitten suhteen, mutta kun olen jaksanut aina puida asioita muittenkin näkökantojen mukaan, hänen mielipiteensä ovat monista asioista pehmenneet.
Uskon, että helposti mitta tulee täyteen, mutta sitkeyttä vain, kyllä uskon hänenkin ymmärtävän tilansa, kun vain jaksat asioista keskustella.
Toisaalta, jos on vaikeaa, niin ohita ja anna hänen pitää piintyneet tapansa. Hän todella voisi jo siirtyä eläkkeelle, ainakin osa-aika sellaiselle, niin voisit rauhassa edes joskus työskennellä omaan tahtiisi.- VM= vieras mies
Tänä aamuna ärsyttää oma ärsyneisyyteni . Onneksi elän yksin , enimmäkseen, joten kenenkään ei tarvitse kärsiä minusta.
Olen huomannut, että eräs yöksi käyttämäni lääke, lääkärin määrämä, aiheuttaa aamupäivisin varsinki suurta väsymystä ja ärhäkkyyttä. Pitäisi varmaan ottaa se aikaisemmin illalla.
Luulemn minäkin että kyseinen isä tarvitsisi ulkopuolista apua, jos ei itse kerran huomaa hakeutua lääkäriin. VM= vieras mies kirjoitti:
Tänä aamuna ärsyttää oma ärsyneisyyteni . Onneksi elän yksin , enimmäkseen, joten kenenkään ei tarvitse kärsiä minusta.
Olen huomannut, että eräs yöksi käyttämäni lääke, lääkärin määrämä, aiheuttaa aamupäivisin varsinki suurta väsymystä ja ärhäkkyyttä. Pitäisi varmaan ottaa se aikaisemmin illalla.
Luulemn minäkin että kyseinen isä tarvitsisi ulkopuolista apua, jos ei itse kerran huomaa hakeutua lääkäriin.kun tänä aamuna 82v mies käveli eestaas pankin edessä ja manasi miten hän joutuu käveleen kymmeniä km ennenkuin pankki avautuu.
Sanoin että netissä maksu hoituu helposti, hän vastasi, että kone seisoo kotona pöydällä mutta kun hänen pää ei toimi.
En tunne miestä tarkemmin että miten hän muuten pärjää, mutta kävely jatkui vaan.- pilvi*
jjoutava5 kirjoitti:
kun tänä aamuna 82v mies käveli eestaas pankin edessä ja manasi miten hän joutuu käveleen kymmeniä km ennenkuin pankki avautuu.
Sanoin että netissä maksu hoituu helposti, hän vastasi, että kone seisoo kotona pöydällä mutta kun hänen pää ei toimi.
En tunne miestä tarkemmin että miten hän muuten pärjää, mutta kävely jatkui vaan.ottaa muut ihmiset huomiookiinnostunut n,ettei kehity ihan despootiksi.Lähellä se kýllä tuntuu tuolla papalla olevan.
Liittyy varmaan siihen,että hän on firmassanne ollut niin kauan.
Muista aikanaan kun ensimmäinen aviomieheni ja lasteni isä perusti muovialan yrityksen,jossa me perheen jäsenet myös olimme työssä.
Kun poikamme jo oli täysikäinen,tuli heille joskus erimielisyyksiä koneiden hankinnasta.
Poika on aina ollut tekniikasta kiinnostunut,ja Saksassa käydessään muovialan messuilla,toi uusia näkemyksiä,jotka isänsä teilasi.
No,ottivat yhteen silloin tällöin,mutta kun asiakaskunta alkoi kääntyä yhä useammin juniorin puoleen,alkoi isänsäkin ymmärtää,että uusi polvikin osaa jotakin.
Ostivat aikanaan isälleen boxerin pennun,jota ei voinut koko päiväksi jättää yksin,ja niin oli vallanvaihto tapahtunut.
Niin isät kuin äiditkin voisivat oppia nuoriltaan,olen sitä mieltä,että molemmat polvet kasvattavat toisiaan,silloin kanssakäyminen on hedelmällistä molemmin puolin.
Sitten on kyllä ns.jehuja joissain miestyypeissä,joiden huono itsetunto ilmenee muiden
alistajana. Vaatii paljon pärjätä sellaisen ihmisen kanssa. Huh huh!
ja toivon että niin on jokainen joskus.
Johan se on aika apaattinen ihminen jos ei reakoi asioihin omalla tavallaan.
Tykkään kuitenkin, että nuoriso se vasta aika ärtynyttä porukkaa on ,ärtyvätten jopa heitteleen kivillä ja katutappelutkin on nuorison keksintöö.
Ei me papat ja mummut olla kaduilla häiriköimässä.
Mitä nyt kotopiirissä joskus sanomme toivomuksiamme ,joka joskus menee ärtymyksen piikkiin.
Kun suku tykkää nykymallin mukaan että vanhukset ei enään ole tuteliasta ,niin oloot hiljaa kanssa.
Kullä minä olen lopettanut kaikenlaisen lahjomisenkin
, vaikka kuinka arvokkaasti muistaa nuorta ,hyvä jos kiitoksen saa.
Olen sitten vaikka mieluummin Ärtynyt vanhus ,kun alistettu.Olen hyvin ärtynyt
monesti olen yrittänyt vastata Ullamirjamille mutta jostainsyystä ei vaan onnistu.
Äskösestä viestistä sai semmosen kuvan et olen alistetussa asemassa, sehän ei leijonalle käy, sentähen poistin koko viestin.
Mutta parisuhteessa pitää välillä antaa huumorille tilaa ,, sallia että nainen komentelee miestä, kyllähän huumori-ihminen sen tajuaa.
Kuitenkin ärsyttää semmoinen pikkuseikka kun minuakin muistutetaan jossakin jazz tai rokkikonsertissa että ymmärränkö, olenko kiinnostunut, silloin voin olla erityisen ärtynyt.- ullamirjami*
jjoutava5 kirjoitti:
Olen hyvin ärtynyt
monesti olen yrittänyt vastata Ullamirjamille mutta jostainsyystä ei vaan onnistu.
Äskösestä viestistä sai semmosen kuvan et olen alistetussa asemassa, sehän ei leijonalle käy, sentähen poistin koko viestin.
Mutta parisuhteessa pitää välillä antaa huumorille tilaa ,, sallia että nainen komentelee miestä, kyllähän huumori-ihminen sen tajuaa.
Kuitenkin ärsyttää semmoinen pikkuseikka kun minuakin muistutetaan jossakin jazz tai rokkikonsertissa että ymmärränkö, olenko kiinnostunut, silloin voin olla erityisen ärtynyt.ja ei anneta periksi , ollaan vaan ärtyneitä ,ainakin minulla on siihen oikeus.
Tykkään näyttää tunteeni .
Pysyy paljon terveempänäkin kun ei patoa sisäänsä tunteitaan.
Minulla oli kirjoitusvirheitä siinä aikaisemmassa kirjoituksessa ,olikoos se sana jota yritin sanoa, että me ei olla (ikäihmiset) enään tuotteliasta,tai ei olla hyödyksi, ainakin minä en enään ole luvannut katsoa lastenlasten lapsiani,HOITAA, en edes väliaikaisestikkaan , niitä on 4 kappaletta 1 yksi vuotias 2 vuotias 4v ja 6v ,nämä kaksi viimeistä ovat kyllä Suomessa ,mutta olen varma, että nekin tuotais kesälomaksi ulla-mummulle --niinkun lastenlapsetkin oli-vaikka siihenaikaan olin itsekkin työssä.
PS sama ullamirjami En huomannut heti rekisteröityä,
Otetaan vaan oma vapaus nyt kun ollaan se ansaittu.
- koetan ymmärtää
Miten on sukupolvenvaihdoksen laita firmassanne, onko se vielä tekemättä. Silloin ymmärrän paremmin kirjoitustasi.
miten vaikeaa on osallistua nykyisin johokin keskulteluun, johon pilvi meitä yfrittääää opettaa.
Mutta itsekin innostuneena tähän vapaaqmielisen...extempore-pulisemiseemn-hälläväliä...kedrron miten ihanaa oli tuossa näitten erimaaliasten ystävieni kanssa.Aha....ovikello soi,- *Kukkahame*
susmorsian kirjoitti:
miten vaikeaa on osallistua nykyisin johokin keskulteluun, johon pilvi meitä yfrittääää opettaa.
Mutta itsekin innostuneena tähän vapaaqmielisen...extempore-pulisemiseemn-hälläväliä...kedrron miten ihanaa oli tuossa näitten erimaaliasten ystävieni kanssa.Aha....ovikello soi,Saadaan itsekukin opetella jos opettaakin, varmaan kukaan ei opetustarkoituksessa ala kirjoittelemaan.
Ja aivan sama mitä kirjoittaa kun näköjään lukutaitokin on hakusessa, ainakin jossain vaiheessa vuorokautta ;-DDDD! - pilvensiskot
susmorsian kirjoitti:
Mutta itsekin innostuneena tähän vapaaqmielisen...extempore-pulisemiseemn-hälläväliä...kedrron miten ihanaa oli tuossa näitten erimaaliasten ystävieni kanssa.Aha....ovikello soi,mutta ei se mitään, sauvakävely pelastaa...
- kyllästynyttytär
Kiitos tosiaan vaan kaikille, mukava lukea toisten kommentteja tilanteesta.
Tänään sattui taas outoa, oltiin syömässä ja isälle ei laitettu kastiketta annokseen, hän kommentoi "ei ihmekään, kun tuo jätkä (kokki/ravintolatyöntekijä) on tuonnäköinen" Miehessä ei ollut mitään erikoista ulkonäön puolesta, ei edes pitkään tukkaa.
Kuitenkin unohdin mainita, että onhan toki isässä hyviäkin puolia, joita on kaikissa ihmisissä. Hän on hyvin antelias ja toisia huomioiva, lapset ja lapsenlapset ovat hänelle kaikki kaikessa. Isällä on hyvä huumorintaju ja hän saa jutuillaa toiset aina nauramaan. Hän on ahkera, ehkä liikaakin. Eläkkeelle pitäisi tajuta jättäytyä. Mutta hänellä ei ole elämässään mitään muuta kuin työ. Hänellä on naisystävä, mutta hänkään ei ilmeisesti kestä isän luonnetta.
Ihailen ja kunnioitan vanhuksia, heillä on elämänkokemusta ja meille nuoremmille paljon opetettavaa. Me kaikki olemme välillä ärsyttäviä, niin nuoremmat kuin varttuneemmatkin. Joskus ei vain jaksa päivittäin kuunnella "huonoa oloa".
Isälle on muuten tehty sydänleikkaus pari vuotta sitten ja nämä "oireet" ovat korostuneet siitä lähtien. Olen lukenut jostain, että tällainen on mahdollista vaikean leikkauksen jäkeen. - s24 vastais johonkin
kysymykseen mutta kun ei ole kykyä.
- S24 ää
ottaa pannuun!
- juttu.
Mielestäni isäsi on omilla aivoillaan ajatteleva, valveutunut yksilö. Isäsi on aikakauden ihminen, jolloin periaatteet olivat vielä arvokkaat! Sinä olet taas pintaliitäjien ja liehuvan aikakauden yksilö!
- kriteerillä
kuvittelet olevasi oikeutettu vertailemaan suuresti kunnioittamaanini isääni ja minua tällä palstalla esiintyvän sotkun keskuudessa.
Heitän hanskani päin naamaasi. ( huom = Vitsi) - Mitä sattuu
kriteerillä kirjoitti:
kuvittelet olevasi oikeutettu vertailemaan suuresti kunnioittamaanini isääni ja minua tällä palstalla esiintyvän sotkun keskuudessa.
Heitän hanskani päin naamaasi. ( huom = Vitsi)Nämä ärsyyntyneet vastauksen ovat sääntö tällä sivulla, eivät ollenkaan poikkeus.
Sitä samaa vanhuuden ärtyisyyttä on joka puolella, joten älä välitä! Mitä sattuu kirjoitti:
Nämä ärsyyntyneet vastauksen ovat sääntö tällä sivulla, eivät ollenkaan poikkeus.
Sitä samaa vanhuuden ärtyisyyttä on joka puolella, joten älä välitä!kun nyt on äitienpäivä tänään täälä Ruotsissa ja "taas " ne tulee niitten kukkapuskiensa kanssa .
VITSI .Kivaahan se vaan on kun on kaksi Äitienpäivää ,nevaan ei tiedä mikä päivän itse valisisivat ,onnitellakseen Minua,kun on jo monta polvea täälä minulla:=)ullamirjami kirjoitti:
kun nyt on äitienpäivä tänään täälä Ruotsissa ja "taas " ne tulee niitten kukkapuskiensa kanssa .
VITSI .Kivaahan se vaan on kun on kaksi Äitienpäivää ,nevaan ei tiedä mikä päivän itse valisisivat ,onnitellakseen Minua,kun on jo monta polvea täälä minulla:=)jo 3tuntia .,eikä mitään kukkia---nyt minä vasta ÄRTYNYT olenkin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4688442Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195800Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2544748Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli564589Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s624099Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603920SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673722- 901688
- 931192
- 42847