Hanhen metsästys mahdollisuuksia

Mara73

Onko kellään kokemuksia Viro,Ruotsi jne lähi naapureissa järjestetyistä hanhijahdeista? Oulun seudulla on tullut jahtailtua muutaman kerran mutta ajomatkat Etelä-Suomesta ja veneen kuljetukset jne on sen verran rassaavia kun saalistakaan ei juuri ole kertynyt että houkutus lähteä muualle on suuri.Tutkailin netistä eri matkoja ja hinnat näyttäs liikkuvan 400-1200 eken välissä,onko matkan olleet maksamisen arvoisia?

7

3773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsia

Ruotsissa tullut käytyä ja on hinnan väärtiä hommaa!! Lintukannat erittäin hyvät ja tilanteita paljon. Viime syksynä olin Pohjolan Jahtipillien järjestämällä matkalla ja nyt olen varannut matkan www.hanhijahdit.fi sivustolta. Suosittelen Ruotsia, edullisempi kuin Viron jahdit.

• Taavi

Kaupallisissa jahdeissa tullut vierailtua ympäri maailmaa,täytyy todeta että joka reissu yhtä itään tehtyä matkaa lukuunottamatta olleet hyviä.
        Pohjoismaissa palvelu ja paikat olleet aina sitä mitä on luvattu.Idässä joskus tullut yllättäviä majapaikan vaihtoja mutta ei sen kummempaa.Nämäkin tosin sijoittuneet johonkin 90 luvulle joten taitaa sieläkin meininki jo muuttunut.

• karahu

ota vuan se torrakko kättee ja reppu selekkää syksylä ja lähe talloomaa korpisoile. sieltä suat sitä oikkeen mehätyksen makkuu eikä tarvihe makssoo mittää!

• Petetty olo

Ei ole kaikilla kehumista maksetuista hanhijahdeista ruotsissa.... Rahat meni. enkä nyt todellakaan kritisoi hanhien määrää!

• hanhi4

Minne sitten jahtiin lähdetkin, niin kyllä suosittelen että mukana on kokenut pillittäjä. Se ratkasee pitkälti koko homman.

• entinen metsämies

Mulla on menny pienriistan metsätyksestä maku kun nykyään joka paikka on täynnä väkeä. Jos haluaa rauhassa pyytää pitää lähtä jonnekin korpisoille missä ei näy ainuttakaan hanhea kun kaikki on etukäteen pellolle ammuttu jatkomagasiini hirmujen kanssa. Yleinen ahneus on vienyt maun metsästyksestä ja paikoitellen kalastuksesta. "Hetimullenyt" asenne rehottaa tänäpäivänä. Paskotaan passipaikat ja kalapaikat. Ei ajatella saaliseläinkantojen kestävyyttä yhtään. Kosketus täysin kadonnut luonnon herkästä kierokulusta. Metsästäjä ei ole enään osa luontoa vaan pelkkä välineurheilija joille linnut on tennispallon kaltaisia leluja.

• samaa mieltä

Voi hitsi kun sanoit asian hyvin, kiitos... ja johtunee kait osin siitä et isillä jäi jossain vaiheessa kertomatta mitä muuta se metsästys on kuin "tennispalloja"?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      103
      8288
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5084
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3334
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      29
      1883
    5. 57
      1510
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      109
      1478
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1357
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      175
      1326
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      60
      1099
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      933
    Aihe