Mikä kissaa vaivaa??

sannnni

Mulla on 10 kuukauden ikäinen tyttökissa joka leikattiin noin kuukausi sitten. Ennen leikkausta sillä oli viikon välein kiima-aika ja se pissaili joka päivä sänkyyn, sohvalle, matolle jne. Ajattelin että leikkaus auttaa ja niin se teki. Kuukauden kissa kävi ihan kiltisti laatikolla tekemässä asiansa. Nyt kuitenkin kuukauden jälkeen hän on TAAS aloittanut pissailun jokapaikkaan. Mikä sillä voi olla ?? miksi se tekee tuollaista.. tosi raivostuttavaa :s onko kenellekään kokemusta? miten teidän kissat on käyttäytynyt leikkauksen jälkeen ja miten tuollaisen käytöksen saisi lopetettua?

6

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkaukseen...

      ...mitenkään.

      Kuulostaa ennemmin pissatulehdukselta. Pikaisesti tutkituttamaan pissa. Pyydä, että näyte myös viljellään! Hoitamattomat pissavaivat voi kroonistua tai viedä hengen nopeasti.

      Onko hiekkalaatikoita riittävästi, vähintään yksi enemmän, kuin kissoja? Minkälaista hiekkaa?

      • löytyy

        minulta niin yksi hiekkalaatikkokin. semmostai harmaan väristä paakkuuntuvaa hiekkaa käytän, kyllä siitä kissa on ihan pitänyt ainakin.. toivottavasti ei olisi mikään pissatulehdus mutta varmuudeksi käyn kuitenkin tarkistuttamassa.


      • piti vielä kysyä

        että jos kissalla olisi pissatulehdus, niin olisiko sen käyttäytyminen muutenkin jotenkin erilaista? Kun tuo minun kisu leikkii tosi paljon ja syö ihan hyvin ja käy laatikollakin, mutta välillä sitten pissailee. olisiki kisu jotenkin apaattinen jos olisi pissatulehdus?


      • ei ole
        löytyy kirjoitti:

        minulta niin yksi hiekkalaatikkokin. semmostai harmaan väristä paakkuuntuvaa hiekkaa käytän, kyllä siitä kissa on ihan pitänyt ainakin.. toivottavasti ei olisi mikään pissatulehdus mutta varmuudeksi käyn kuitenkin tarkistuttamassa.

        pissavaivaa.

        Kissojen pissavaivat voi olla kinkkisiä tutkittavia. Liuskatestit ei välttämättä kerro mitään, joten kannattaa vaatia se viljely joka tapauksessa. Viljelykään ei tietysti välttämättä kerro totuutta, koska kissanpissa ei aina tahdo kasvaa keinotekoisella alustalla. Meillä viljeltiin kolme kertaa, ennen kuin totuus selvisi. Kaikki lääkärit ei ota tosissaan kissojen virtsavaivoja ja väittävät niiden olevan pääkopan-juttuja, ehkä juuri siitä syystä, ettei niitä aina saa heti selville, siksi kannattaakin itse perehtyä asiaan.. Tämän olen saanut itse kantapäiden kautta oppia.

        Yhdelläkin kissalla pitäisi olla ainakin se kaksi laatikkoa. Kissa tekee mielellään pissat ja kakat eri paikkaan. Riittävä laatikko määrä ja oikeanlainen hiekka, laatikon sijainti, laatikon malli, katoton/katollinen kissasta riippuen... voi olla kissalle hyvin tärkeitä asioita ja toimia myös ennaltaehkäisynä virtsavaivoille. Kannattaa seurailla ja kokeilla erilaisia juttuja, joko tapauksessa, oli kyse sairaudesta tai jostakin muusta.


      • olla-
        piti vielä kysyä kirjoitti:

        että jos kissalla olisi pissatulehdus, niin olisiko sen käyttäytyminen muutenkin jotenkin erilaista? Kun tuo minun kisu leikkii tosi paljon ja syö ihan hyvin ja käy laatikollakin, mutta välillä sitten pissailee. olisiki kisu jotenkin apaattinen jos olisi pissatulehdus?

        Kissa piilottaa kipunsa hyvin, sillä luonnossa heikot jää jalkoihin ja tapetaan.
        Meillä(kin) virtsatulehduksen oireena oli ainoastaan hyvin satunnainen vääriin paikkoihin pissailu.
        Kun kissa muuttuu apaattiseksi tms. se on jo todella kipeä ja silloin on jo kova kiire lääkäriin.


    • Kissanomistajatar

      Meilläkin leikkauksen jälkeisenä kesänä pissailtiin vielä vähäsen nurkkiin, siihen auttoi silloin "kutsuvien" paikkojen raivaus ja täyttäminen esim. epämiellyttävästi haisevilla asioilla, appelsiininkuorilla tai sipulinpaloilla (mökkiolosuhteissa helppoa).

      Puoli vuotta leikkauksen jälkeen pissailu väheni ja loppui sitten kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3431
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      177
      1487
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1247
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1132
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe