Ekomatkaajien vapaaehtoistyö..?

vapaaehtoinen

Moikka!

Onko kukaan koskaan ollut noissa ekomatkaajien vapaaehtoistöissä mukana?
Olisin kiinnostunut noista merikilpikonnien tai muiden uhanalaisten eläinten auttamisista, mutta haluan järjestön minkä pääasiallinen tehtävä on auttaa eläimiä, ei kerätä rahaa...
Katsoin että ekomatkaajilla viikkohinta on n. 100-300 euroa, joka siis sisältää asumisen ja ruuan... Onko se paljon tollasesta?
Tiedätekö muita hyviä järjestöjä??

Ja jos täällä on joku kuka on myös kiinnostunut lähtemään, niin oisin lähdössä tammi-huhtikuussa 2010 ja olisin reissussa 1-2 kk... Mieluiten haluaisin lähteä afrikkaan tai Costa Ricaan. Jos kiinnostaa lähteä kaveriksi niin laita tänne e-mailisi niin kirjoittelen sulle :)

3

1494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostais

Tämmöiset hommathan on aina kiinnostanut ja ois juuri sitä mitä haluaisin tehdä, mutta ei mulla oo rahaa mihinkään koskaan lähteä enkä osaa mitään kieliäkään.
      Niin et se siitä sit.

• kissih

Itse olisin matkaseurasta kyllä todella kiinnostunut, kun noihin samoihin aikoihin ajattelin myös kyseiselle reissulle lähteä:) ja tuo viikkohinta ei ole ollenkaan paha, itse olen törmännyt 6000 euron hintaluokkiin.

[email protected] jos vielä olet samoissa aikeissa.

terv. susku

• Ekomatkaaja

Moikka,
      Ekomatkaajat listaa vapaaehtoisprojekteja erilaisilta organisaatioilta. Pääsääntöisesti nämä ovat paikallisten organisaatioiden projekteja, joissa raha menee suoraan projektin pyörittämiseen. Costa-Ricassa merikilpikonnaprojekteja on monia ja hinta siellä on noin 100-300€ viikko.

Itse olen ollut siellä merikilpikonnaprojektissa kesällä 2006 ja sen jälkeen olen käynyt monessa muussa projektissa. Projekti oli kansallispuistossa hyvin alkeellisissa oloissa ja ruoka oli riisiä ja papuja suurimman osan aikaa. Duuni oli välillä aika rankkaa, sillä pimeässä pehmeässä hiekassa käveleminen 12 kilsaa vie aikaa noin 4 tuntia.

Porukka oli hauskaa ja kaksi viikkoa meni nopeasti. Costa-Rica on maana myös hieno ja olen reissanut siellä sen jälkeen useampaan kertaan. Sieltä löytyy myös muunlaisia luonto- ja eläinprojekteja vaikka kuinka.

Voin kyllä suositella vapaaehtoiseksi lähtemistä. Kokemus on kyllä sen rahan arvoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      69
      5315
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      34
      2558
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      113
      2240
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1915
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1859
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1780
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      270
      1263
    8. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1224
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      51
      1124
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      75
      1031
    Aihe