Viekin mummosta kaikkien aikojen suurin

Lieksalainen!

Maakunta | 28. toukokuuta | 19:06 | Päivitetty 28. toukokuuta

Anni Pölönen on kaikkien aikojen suurin lieksalainen
Viekin mummo sai viidenneksen kaikista annetuista äänistä.

Lieksa
Karjalainen

Kaikkien aikojen suurin lieksalainen on kansanparantaja, maalääkäri, "Viekin mummo" Anni Pölönen (1889–1960). Lieksan Rotaryklubin järjestämässä yleisöäänestyksessä Pölönen sai noin viidenneksen kaikista annetuista äänistä. Toisen sijan äänestyksessä saavutti kuvanveistäjä Eva Ryynänen. Hänen äänisaaliinsa oli noin 10 prosenttia annetuista äänistä.

– Tulos on mukava yllätys, ja korostaa sitä, että lieksalaiset arvostavat käytännön osaamista. Sillä alalla Anni Pölönen on aikanaan ollut kuuluisa koko maassa, sanoo Lieksan Rotaryklubin presidentti Niilo Tirkkonen.

Anni Pölöseltä on tultu hakemaan apua muun muassa ihosairauksiin läheltä ja kaukaa. Ja miksei olisi tultu, sillä Annin rohdoilla sairaudet paranivat.

Anni Pölösen elämäntyötä kunnioittaa muun muassa Pielisen museo, jossa on esillä pysyvä näyttely hänen käyttämistään tehokkaista parannusaineista ja -välineistä.

– Lieksalaiset muistavat suurella lämmöllä tätä kuuluisaa persoonaa, Tirkkonen tietää.

Anni Pölönen sai opin maalääkärin toimiinsa isältään Abraham Mikkoselta.

36

2198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kamuttaja-setä

      Kyllä tosi pätevä. Osasi paranttoo monenlaisia sairaita. tiesin aenahi tuperkeli, syöpä, kuolio, riisitaati ja monta muuta mihin Annilta löyty apu.

      • se olla

        tietennii niinnii ko hiän aaprahamin opissa oli. Vuan sanokkees mikä tauti parani keppivellillä :)


      • Koivuniemen_herra_

        Kurittomuus


    • buranax

      Viekin mummo ei unohdu.

    • Kyllä "Viiliilän Anni" ansaitsee tuon kunnian, oli sen verran suuri persoona.

    • Viekiläinen

      Anni osasi enemmän kuin monet nobelistit nykyään. Paransi paljon.

      • osidfosf

        Jep.


    • iofus

      Apteekin lääkkeet tekee ihmisestä sairaan, ja köyhän.

    • entinen.viekiläinen

      Tietäjät kertokaa jotain esimerkkejä jos tiedätte miten paransi.

    • sfssfsfsfsf
    • entlieksalainen

      Muistan 1950 luvun alku vuosilta tapauksen ,minun isä oli maannut sängyn pohjalla monta viikkoa selkä vaivojen takia ei voinut itse kääntyä kyljelleen toisten oli autettava .veivät Piiroisen Paavon luokse ei hänkään mahtanut mitään ei muuta kuin lepoa ja hotapulveria käskettiin ottaa.Eräänä aamuna äiti sanoi että hän lähtee käymään viililän mummon luona . Iltapäivällä hän tuli kotiin oli lääke pullo mukana sanoi että nyt on sellainen lääke että selkä tulee kuntoon. Voitelu hommat alkoivat heti ,muistan hyvin kun pullo avattiin, ei voi pahempaa hajua olla mikä tuli siitä pullosta. Minä painelin ulos sen siliän tien, ei ollut sinä iltana sisään asiaa.
      Ei mennyt montaa päivää isä nousi sängystä sanoi että olipa voidetta, nahka oli hiukan lähtenyt pinta oli kuulemma hiukan arka.Ei ollut mukana tuote selitystä mitä lääke oli .
      Epäilivät että muurahaisia siinnä ainakin on.

      • Entlieksalainen sinulle.
        Tiedän mitä tuo voide sisälsi ja jos jotakuta kiinnostaa niin voin sen kertoa.
        On tosi kova aine ja tehokas, mutta hirveä haju.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Entlieksalainen sinulle.
        Tiedän mitä tuo voide sisälsi ja jos jotakuta kiinnostaa niin voin sen kertoa.
        On tosi kova aine ja tehokas, mutta hirveä haju.

        Tiedän myös osan eräästä hänen syöpälääkkeestään, muta koska en tiedä kokonaan niin ei kannata julkaista, tuon voiteen tiedän kokonaan.


      • krupska
        kamuttaja kirjoitti:

        Tiedän myös osan eräästä hänen syöpälääkkeestään, muta koska en tiedä kokonaan niin ei kannata julkaista, tuon voiteen tiedän kokonaan.

        Onko sulla vielä niitä enemmän tallessa ja oletko sukua hänelle


      • nykyinen.viekiläinen
        kamuttaja kirjoitti:

        Tiedän myös osan eräästä hänen syöpälääkkeestään, muta koska en tiedä kokonaan niin ei kannata julkaista, tuon voiteen tiedän kokonaan.

        Olet siis entinen viekiläinen.


      • krupska kirjoitti:

        Onko sulla vielä niitä enemmän tallessa ja oletko sukua hänelle

        En ole sukua eikä ole paljon tallessa.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Entlieksalainen sinulle.
        Tiedän mitä tuo voide sisälsi ja jos jotakuta kiinnostaa niin voin sen kertoa.
        On tosi kova aine ja tehokas, mutta hirveä haju.

        Minua kiinnostaisi kovasti tuon rohdoksen sisältö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi kovasti tuon rohdoksen sisältö?

        Ei taida Kamuttaja enää olla palstalla. Ei ole näkynyt tosi pitkään aikaan. Hämmästyttävää että tietää jonkin Annin rohdon sisällön. Mikä mies Kamuttaja oikein on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Kamuttaja enää olla palstalla. Ei ole näkynyt tosi pitkään aikaan. Hämmästyttävää että tietää jonkin Annin rohdon sisällön. Mikä mies Kamuttaja oikein on.

        Kamuttaja on ikivanha tietäjä joka tietää kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja on ikivanha tietäjä joka tietää kaiken.

        Lieksan Chuck Norris.


    • kkjsdfk

      Näitä parantajia saisi olla vieläkin.

    • cvobiuocb

      Mummoa muistellen nostan.

      • nostoväen.väki

        niin minäkin


      • Anonyymi
        nostoväen.väki kirjoitti:

        niin minäkin

        Kriikuna sammal ja kiulu huikean väärä numero on noin suuri summia rahaa kuin roskaa julkaistu tiistaina komu ja pienet lapset kotiin hissanmaik hissanmaik


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriikuna sammal ja kiulu huikean väärä numero on noin suuri summia rahaa kuin roskaa julkaistu tiistaina komu ja pienet lapset kotiin hissanmaik hissanmaik

        Voisitko arvoisa kamuttaja kertoa tuon rondon sisällön. Teetkö sitä itse ja jos teet niin voiko sinulta tilata?


    • Anonyymi

      Kuka tietää miten saisi yhteyden Kamuttajaan? Meillä on tilanne, jossa mies makaa sängyssä tuskissaan ja sitä voidetta tarvittaisiin.

      • Anonyymi

        Usko pois. Jos on tosi tarve, niin Kamuttaja löytää sinut. Turhaa on tyhjiä kalvoja rummuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko pois. Jos on tosi tarve, niin Kamuttaja löytää sinut. Turhaa on tyhjiä kalvoja rummuttaa.

        Pölyn on tervetullut kertomaan missä ovet yleensä ovat seuraavat asiat eivät päitä on ko9 komu ja pienet lapset kotiin hissanmaik hissanmaik


    • Anonyymi

      Bioöljy parantaa syövän ja koronan. Se on oikea ihmeaine.

      • Anonyymi

        Hissa on nauttinut vanhentunutta keitostaan joka on kopio Milla Magian keitoksesta jossa on lepakonsylkeä, oksetusjuurta, hämähäkin hikeä, ja extrana hissan oma vakiorohto kärpässieni.
        Hissan keitolla pysyy kuuppa himmeänä tasaisen varmasti ja pienillä annoksilla.


    • Anonyymi

      Tämä on todella hyvä ketju. Nyt vain odotellaan jos voiteen salaisuus tulisi tänne. Onko Kamuttaja ainoa joka enää tietää sen?

      • Anonyymi

        Voi olla että viimeinen mahdollisuus on poppamies Lieksan kylällä, ja niillä on rohtoja joilla ainakin "lemmentööti toijjii" kun katselee erään kansanryhmän lapsimäärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että viimeinen mahdollisuus on poppamies Lieksan kylällä, ja niillä on rohtoja joilla ainakin "lemmentööti toijjii" kun katselee erään kansanryhmän lapsimäärää.

        Olen kuullut että Nurmijärven seudulla asuu joku tekijä. Tekee kuulema voiteita moniin vaivoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut että Nurmijärven seudulla asuu joku tekijä. Tekee kuulema voiteita moniin vaivoihin.

        Teksiköhän tuo minun suksiin kun eivät tahdo luistaa millään kelillä?


    • Anonyymi

      Viiliilän Anni huijasi ihmisiä ja myi pelkkää plaseboa.

    • Tuo voiden jota joku kyseli, jotain siitä.
      Aineita ei ole enää nykyisin vapaasti saatavissa, ja valmistus kestää puoli vuotta.

      On tehokas, ja auttaa melkoisiin kipuihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe