Hei! Ajattelin nyt muilta kissa-ihmisiltä tulla utelemaan, kun minua on kummastuttanut kissamme ihme suhtautuminen porkkanaan...
Siis, juuri jokin aika sitten rouskuttelin yhden porkkanan. No, kun katselin TV:tä, kissamme tuli syliin. Sitten se haistoi porkkanan, ja melkein tunki suuhun kun niin haisteli. Tämän jälkeen se aina aloittaa "Porkkana-hengen häädön" eli nyhrää ja puree ja potkii ja hieroo poskiaan ja kaikin tavoin tuntuu siltä kuin porkkanassa olisi joku esim. toisen kissan haju ym. vastaava, joka saa tämän pienen hölmöläisen aivan hulluksi... Ja siis pyörii ja hinkkaa itseään nimenomaan tässä tapauksessa minuun... Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, on se näin toiminut ennenkin...
Mutta jos jollain olisi maailmaa mullistava selitys asialle (tai ei se nyt niin välttämättömyys tämä maailman mullistavuus ole), toivoisin että hän valaisisi minuakin, ja auttaisi ymmärtämään tätä kissaa. Sissi on kolme vuotta, pienikokoinen maatiaiskissa. Meillä ei ole muita kissoja, ja hän saa kulkea ulkona ja sisällä miten tykkää. (Jos tiedot ovat oleellisia)
Porkkanoiden riivaama?
5
3155
Vastaukset
- juttu
Tuttu juttu tosiaan, edellinen kissani teki ihan samaa, sekosi porkkanoista ihan kuin kissanmintusta! Ja jos oli esim maasta juuri nostettuja porkkanoita, niitä purtiin ja tuoreita varsia syötiin! Eli ei kai siinä muuta selitystä ole, kuin että siinä on jotain kissaa kiihottavaa samoin kuin kissanmintussa. :)
- Kat
vuosia sitten, edesmennyt kissamme teki tuota mustilla oliiveilla.. ei siis vihreillä. Että voi se olla jokin muukin kuin kissanminttu tai porkkana:=)
- marja
syö porkkanankuoria :) Jos istuskelen sohvalla ja kuorin samalla muutaman porkkanan ja jätän kuoret paperille siihen viereen muutamaksi minuutiksi, maatiainen on aika pian paikalla haistelemassa ja maistelemassa kuoria.. Mä olen kanssa ihmetellyt, mikä porkkanassa viehättää kissan nenää. Ilmeisesti jokin kemikaali, joka villitsee =)
- Sissi
Että muutkin ovat saman huomanneet. Oliiveista en sentään ole huomannut kissamme hullaantuvan. Ehkä siinä porkkanassa sitten tosiaan on jotain... Voisinpa melkein mennä kysymään kemman opelta onko kissanmintulla ja porkkanalla jotain yhdistävää tekijää. Kiitokset vastanneille, ja toki vielä lisää porkkana/ muita kokemuksia saa kirjoitella.
- Anonyymi
Onko teoria miksi kissa pelkää porkkanoita mutta ei mitään muuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061938- 2471711
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K63997En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67957Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805