Hei
Kysyisin teiltä joilla on lääkkeennä Keppra ja Lamictel
Kun Mulle on tullut sellaisia inhottavia oireita
Sydänlyö aivain kamalesti. pyöryttää ja hikoiluttaa
Se kestää noin peri min ja menee ohi.
Yleensä se tulee yöllä juuri kun olen nukahtamassa.
Mutta nyt kuin Mulla lisättiin keppraa niin näitä oloja
On alkanut tulenaan päivälläkin aivan yllätteen
Se on rasittaa kun olin eilen kaupassa
taas tuli huono olo
Soitin tästä Lääkärilleni mutta se väittti että se ei johdu
Lääkkeistä vaikka Musta tuntuu että siitä justiin
johtuissi.
Ylittäkää saada selvää tästä sepostusesta!!! :)
Kysyisin teiltä joilla on lääkkeennä Keppra ja Lamictel
Kun Mulle on tullut sellaisia inhottavia oireita
Sydänlyö aivain kamalesti. pyöryttää ja hikoiluttaa
Se kestää noin peri min ja menee ohi.
Yleensä se tulee yöllä juuri kun olen nukahtamassa.
Mutta nyt kuin Mulla lisättiin keppraa niin näitä oloja
On alkanut tulenaan päivälläkin aivan yllätteen
Se on rasittaa kun olin eilen kaupassa
taas tuli huono olo
Soitin tästä Lääkärilleni mutta se väittti että se ei johdu
Lääkkeistä vaikka Musta tuntuu että siitä justiin
johtuissi.
Ylittäkää saada selvää tästä sepostusesta!!! :)
Vastaukset 9
Vanhimmat
Onko olo niin kuin "paniikkikohtaus"? Et äkkiä pois tästä tilanteesta tai paikasta tms.? Itsellä on alkanut tuleen semmoisia "kohtauksia" sen jälkeen ku lääke vaihettii keppraan. Lääkäri sanoo minullekin ettei voi johtua lääkkestä, miksei voi?! Keppra on sen verrran uus, ettei sitä ole vielä keretty tutkia ja määritellä oireita yms. kokonaan, ainoastaan pintapuolisesti. Menee monta monta vuotta ennenku voidaan kaikki oireet, haittavaikutukset, käyttö raskauden aikana yms. tietää.
Joten itse pistän ainakin keppran piikkiin, koska ikinä aikaisemmin en ole niitä kokenut, mistä ne yhtäkkiä alkaisivat muuten tulemaan? Haluaisin itsekin kuulla muilta käyttäjiltä kokemuksia. Hieman epäilyttää lääkärin puheet. Haluan ennemmin käytännön faktoja ku teoriatietoa!
Mut siis poikkeuksena et mulla ei ole lamictalia eikä muutakaan lääketää keppran lisäks.
Eriasia, että huimausta ja paniikintunnetta tulee esim. avoimella paikalla tai ruuhkassa, mutta itselläni oli sitä kyllä jo ennenkin. En usko sen lisääntyneen Kepprasta, mutta mistä sen tietäisi.
Jos lääkärit sanoo, että ei voi johtua Kepprasta, niin hieman ihmetyttää, mutta entä jos he tietävät sen? Silloin se ei ole enää pelkkää teoriatietoa. Keppraahan on käytetty kuitenkin noin 10 vuotta... ehkä pidempääkin.
Sydämenlyönti kuulostaa paniikilta ja pyörytys tulee varmaan siihen ja hikoilu varmaan luonnollista siinä. Kannattaisiko kuitenkin sydän tarkistaa? Voihan olla rytmihäiriön poikanen... en kyllä tiedä, että mitä oireita siinä.
Keppran on kai todettu aiheuttavan masennusta. muistaakseni.
Kirjoituksestasi saa aivan hyvin selvää. Tietenkin tarkempi kuvas varmaan ois tarpeellinen, mutta enpä itse ainakaan osaisi noinkaan tarkkaan kuvailla olotiloja:).
Voisiko apua tulla siitä, että käyt noissa paikoissa enemmän, missä oireet tulleet? Jos se onkin jokin paikkaan liittyvä. Lienee voisi helpottaa sitten, kun oppii, että ei niitä tulekaan. Lapsena ainakin itse tein kaiken heti uudestaan, missä oli tullut huono olo. Itsestäni tuo nimittäin kuulostaa jonkinlaiselta pelon tuntemukselta, joka lienee paniikkiin liittyvää... tiedä sitten, että miksi se ei voisi olla Kepprasta.
Minun Keppra kokemukseni olivat kovin samanlaiset kun omasi; söin aikoinani maksimiannosta ts. 3000 mg/vrk. Jalat pettivät ja koordinaatio huonontui. Neuro ei ensin meinannut uskoa, mieheni tuli sitten todistajaksi, sitten alkoi tapahtua.
Nyt Keppra-annokseni on 1000 mg/vrk, ja heps kukkuu vaikeudet ovat ohi.
Pidä pintasi; kaikille Keppra ei sovi, tai ei ainakaan suurina annoksina.
Joskus neurot eivät vaan kuuntele potilastaan. Toivon sinulle hyvää jatkoa ja rohkeutta!
minulla oli aivan samanlaista kun keppraa nostettiin (oiskohan ollut vaiheessa 1000mg??)! Kerroin lääkärilleni asiasta ja hän sanoi sen johtuvan kepprasta. Sitä kesti n.2-3kk jonka jälkeen oireet hävisi. Sovimme lekurin kanssa että lääke lopetetaan jos "kohtaukset" eivät lopu.
Seuraava oire maksimi annokseen päästyä (3000mg/pvä.) , mulla alkoi hirveät päänsäryt. Lekuri määräsi heti lääkeannoksen laskemista. Omatoimisesti laskin vielä lisää niin että nyt menee 1000mg*2 ja varovaisen laskun aikana alkoi tulla hirveää huimaamista , kesti 3päivää 24h. nyt ne on loppu ja keppran kanssa pärjään nyt hyvin pienemmällä annoksella =) ei kohtauksen kohtausta
Söin keppraa pari vuotta ja ei ollut mun lääke! Musta tuli niin vihanen ja hullu että oisin voinu jokasen vastaantulijan hakata.. Ihan hirveetä! Muisti ei toiminu ja ei pystyny nukkumaan. Heti kun se tajuttiin lopettaa niin muutuin täysin, onneks on valinnanvaraa :)
en taida sitten vaihtaa keppraan
keppra aiheuttaa putkinäköä - sanoi yksi lääkkeitä hyvin tunteva henkilö
Älä missään nimessä "usko" palstan juttuja ;) Jokainen ihminen on yksilö. Poimi täältä tietoa mielessäsi se, että jokainen kirjoittaa omakohtaisia kokemuksia. Itselleni lääke on sopinut suht hyvin... (joskus tulee raivareita - mutta ehkä niitä tulisi muutenkin!?)
Juu ei tosiaan kannata uskoa ihmisten kokemuksia. Itse en ole huomannut Keppran tuoneen mitään sivuvaikutuksia (tosin ihan kuin minä niitä enää huomaisin varmaan muutenkaan, niin paljon kokeillut eri lääkkeitä), en ainakaan mitään mainittavaa. Mutta esim. itselläni Keppra oli ainoa lääke, joka toi vasta täydellisen kohtauksettomuuden, n. 17 epilepsiavuoden jälkeen. Sen toimintatapa on toisenlainen kuin monilla muilla epilepsialääkkeillä, ja näköjään minun kummallinen epilepsiani (jota ei olla edes lopulta osattu määritellä) kaipasi nimenomaan tätä ratkaisukaavaa :)
http://www.optometria.fi/pdf/Laakevaikutukset.pdf
Toistaiseksi luotan tuohon enemmän. Itselläni ei ole aiheuttanut edes alussa näköhäiriöitä (kun taas itselleni täysin sopimaton Lamictal pisti pääni aivan sekaisin, hyvä ettei auton alle jäänyt, kun kaiken näki kahtena).