Punajäkälä ja lääke Neotigason

jäkäläinen

Ainakin 10 vuotta kärsittyäni punajäkälästä ja kaikki voiteet ja jatkuvalla kortisonikuurilla olleena niin nyt löytyi lääke.
Sain ihotautilääkäriltäni kokeeksi Neotigason 25mg päivässä reseptin ja taas kortisonikuurin.
Jätin kortisonin aloittamatta ja aloin syömään em.lääkettä. Toisena päivänä loppui kutina ja nyt 5 päivänä ei kohta enää jäkälää huomaakaan kuin kuivuneena tummana läiskinä.
Pyytäkää lääkäriltänne ja kokeilkaa. Haittavaikutuksia lueteltu
pitkä pätkä mutta ei mulla ole tullut mitään. Naisille se on vähän tarkempaa. Kuuluu vielä A-vitamiini ryhmään.
Olen todella onnellinen että löytyi vihdoinkin joku joka auttaa.

6

3121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä apua,

itse en moiseen koske. Sellaista "myrkkyä" se on. Muista sitten ettet voi esim. luovuttaa verta kahteen vuoteen hoidon päättymisen jälkeen!!
      Naiset eivät saa raskautua KAHTEEN VUOTEEN hoidon lopettamisen jälkeen. Kertonee tosiaan lääkkeestä paljon.....Voi mm. lisätä maksasyövän riskiä.

Itselläni on paha jäkälä mutta ihan paikallishoidoilla ja valohoidoilla yritän tässä pärjäillä, minua auttaa mm. Protopic. Etkö ole valohoidosta saanut mitään apua?? Mainitset vain lääkkeet.

Tässäpä infoa tuosta Neotigasonista (ja muuten, 5 vrk aikana ei vielä ehdi sivuv.edes tulla)

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/196400.shtml

• aloittaja

kaikki valohoidot kokeiltu ja ulkomaan auringot kokeiltu myös. Siinä vaiheessa kun ei ole vaihtoehtoa niin minä ainakin haluan hetken levähtää.
        Luettu on vaikutukset. Raskaaksi en tule tai sitten olisin ensimmäinen mies maailmassa. Verta en aiokaan luovuttaa. Minulla on se vesirakkulainen punajäkälä ja ne tulehtuu sitten pitkäksi aikaa. Raavi sinä vain tai ole onnellinen jos ei tarvitse.

• vielä lähteen

tuolle tiedolle että "voi mm. lisätä maksasyövän riskiä." ?

• 8-vuotiaasta

lähtien ja vielä kulkee :)

maksa-arvoja ja veren rasva-arvoja seurataan 2 kertaa vuodessa. lapsia voi vaikka adoptoida tai sitten vaan täytyy tiedostaa se, ettei voi pamahtaa paksuksi noin vain. noihin veri- ja maksa-arvoihin pystyy itse vaikuttamaan paljon syömällä vähärasvaista ruokaa ja välttämällä liikaa alkoholin käyttöä. itse tykkään tissutella silloin tällöin, eikä tällä alkoholin kulutuksella ole ollut mitään negatiivista vaikutusta.

mielestäni Neotigasonin haittavaikutukset ovat pieni hinta siitä, miten paljon lääke parantaa elämänlaatua. paljon riippuu tietenkin siitä, mikä ihosairaus ihmisellä on. itselläni on iktyoosi, eli ihostani sairastaa 100%. jotkut prosiaasikset ja punajäkälät on eri juttu, koska ihottumaläiskiä on vain siellä täällä.

olen 23-vuotias, minulla on maailman ihanin poikaystävä joka pitää minua kauniina ja voin elää samanlaista elämää kuin muutkin. Kiitos tästä Neotigasonille :)

Mutta. huom! se on oma valinta mitä lääkkeitä syö. jos joku pitää sitä myrkkynä, niin se on ihan oikeutettu mielipide.

• aloittaja
        8-vuotiaasta kirjoitti:

lähtien ja vielä kulkee :)

maksa-arvoja ja veren rasva-arvoja seurataan 2 kertaa vuodessa. lapsia voi vaikka adoptoida tai sitten vaan täytyy tiedostaa se, ettei voi pamahtaa paksuksi noin vain. noihin veri- ja maksa-arvoihin pystyy itse vaikuttamaan paljon syömällä vähärasvaista ruokaa ja välttämällä liikaa alkoholin käyttöä. itse tykkään tissutella silloin tällöin, eikä tällä alkoholin kulutuksella ole ollut mitään negatiivista vaikutusta.

mielestäni Neotigasonin haittavaikutukset ovat pieni hinta siitä, miten paljon lääke parantaa elämänlaatua. paljon riippuu tietenkin siitä, mikä ihosairaus ihmisellä on. itselläni on iktyoosi, eli ihostani sairastaa 100%. jotkut prosiaasikset ja punajäkälät on eri juttu, koska ihottumaläiskiä on vain siellä täällä.

olen 23-vuotias, minulla on maailman ihanin poikaystävä joka pitää minua kauniina ja voin elää samanlaista elämää kuin muutkin. Kiitos tästä Neotigasonille :)

Mutta. huom! se on oma valinta mitä lääkkeitä syö. jos joku pitää sitä myrkkynä, niin se on ihan oikeutettu mielipide.

olen kyllä lukenut kaikki haittavaikutukset mutta kokeillaan nyt tätä kun muukaan ei auta. Jos ei apua tule vaikka nyt on jo selvästi kuivunut jäkälä niin lopetan. Aloitan taas uudestaan kun tarvis on. Haittoihin voi niinkin vaikuttaa.

• jännitystä/odotusta

Moi, minä nyt sitten aloitan huomenna neotigason lääkityksen...ja löysin tämän vanhan keskustelun....
      jännittää mutta myös odotan paljon lääkkeeltä.
      Minulla erittäin vaikea kämmen-jalkapohjapsori ja teen työtä kätilönä! Olen stressaantunut jo pelkästään tästä iho sairaudesta., kivuista jne...minä niin toivon että vihdoin löytyisi apu minullekin. Ja olen onneksi jo 43v ja lapset tehnyt nainen :)
      Olis kiva kuulla lisää kokemuksianne tästä lääkkeestä...minä laitan kokemukseni sitten kun niitä on :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe