Turhauttava Libanon

sotavanhus

Rauhanturvaamisessa minua kyrsi eniten se, että enemmän sanottiin mitä ei saanut tehdä kuin mitä piti tehdä.

Kun hessut iskivät liian monta kertaa Israeliin, alkoi operaatio Counter Responsibility ja siitä tuli helteinen heinäkuun viikko vuonna 1993. 40 000 siviiliä ajettiin kodeistaan ja kylät tuhottiin. Jollakulla oli kamerakin mukana. Eipä kukaan ole laittanut niitä talonraunioista täysosuman jäljiltä kaivettuja siviilejä sentään eetteriin.

Tuossa on mielestäni 2. jääkärikomppania ja nimenomaan heinäkuu 1993, operaatio "Tilinteko" menossa.

http://www.youtube.com/watch?v=k8eEH7oozxo

11

3934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin aina

      Joo, oli 1993. Silloin jotain posea ammuttiin myös 150-millisillä. Ihme, ettei tullut säikähdystä suurempia vahinkoja. Israelilaiset olivat kypsiä siihen, että hessut saivat häärätä mukamas YK:n valvomalla alueella.

      Siellä sitä istuttiin sormet ristissä. Aivan turhaa pr-työtä koko turvaaminen, minunkin mielestäni.

      • että sellaasta

        ei edes tapahdu mitään tuollaista. Siellä istutaan muuten vaan pentulaumassa sormet ja jalat ristissä ämmien ja metroseksuaalien hintahtavien porin prikaatin armokessujen vouhotusta katsellen. Sais lopettaa koko operaation, kun kyseessä suomen eteläisin varuskunta joka laitostuttaa ihmiset.


      • valtterivaitteriyffefasu
        että sellaasta kirjoitti:

        ei edes tapahdu mitään tuollaista. Siellä istutaan muuten vaan pentulaumassa sormet ja jalat ristissä ämmien ja metroseksuaalien hintahtavien porin prikaatin armokessujen vouhotusta katsellen. Sais lopettaa koko operaation, kun kyseessä suomen eteläisin varuskunta joka laitostuttaa ihmiset.

        Tuli vuosi ryypättyä ja käytyä huorissa..vittu mä oon kova solttu..


      • totisesti
        valtterivaitteriyffefasu kirjoitti:

        Tuli vuosi ryypättyä ja käytyä huorissa..vittu mä oon kova solttu..

        olla, vaikka et pillun päälle ymmärräkkään enempää kuin sika suoralle kulmalle.


      • skopsko on perseestä!
        totisesti kirjoitti:

        olla, vaikka et pillun päälle ymmärräkkään enempää kuin sika suoralle kulmalle.

        että tykkää pojista ja tykkää sanoa homolaumassa ja juoda skopskoo.


      • Ei laumasieluja
        skopsko on perseestä! kirjoitti:

        että tykkää pojista ja tykkää sanoa homolaumassa ja juoda skopskoo.

        Sekoitat nyt rauhanturvaajat ja "kansandemokraattiset nuoret".


    • 9-50

      Teistä ketään ole ollut siellä ja nähnyt mitä se oli....
      Minä olin ja saatte haistaa paskat kaikki...
      Siellä ammuttiin kovilla ja tehtiin mitä mandaatti antoi myöten...

      • 11+2

        Ettet vaan ollu "gudmuorin" jalkojen välissä tekemässä.


    • Axo1

      Tuo filmi ei ole heinäkuulta vaan elo-syyskuulta 93,
      ja on Tilinteon jälkeistä aikaa, joskin rauhallista ei ollut silloinkaan.

      Olin tuossa Pasissa josta tuo kuvattiin,

      - 46

      • sotavanhus

        Keskiviikko 28.7.1993: Myöhään illalla IDF:n kaksi Merkava panssarivaunua ja CENT APC ajoivat aseman 9-50:n kohdalla olevan puomin läpi ja jatkoivat kohti Wadi Buryakia. Alue vahvennettiin 2.JK:n viidellä vaunulla 9-12 yhdellä 1.JK:n vaunuilla, sekä kahdella tiedustelujoukkueen vaunuilla. Alkuvaikeuksien jälkeen israelilaisten vaunuja onnistuttiin hidastamaan, tosin CENT APC työnsi Pasia edellään.


    • aripe

      Olen aikaslailla samaa mieltä. Aika tärkeää oli meilläkin -93 1jkssa ettei vaan syyllistetty iippoja. Oli siis paha arvostella israelin toimia muita kohtaan. Ne kun oli aina oikeassa. Aluella olleena en kovinkaan osaa arvostaa juutalaisia ihmisläheisinä henkilöinä. Kyllä se oli henki pois muilta -mentaliteetti.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2782
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      253
      2749
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      66
      2382
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      206
      1875
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe