Turhauttava Libanon

sotavanhus

Rauhanturvaamisessa minua kyrsi eniten se, että enemmän sanottiin mitä ei saanut tehdä kuin mitä piti tehdä.

Kun hessut iskivät liian monta kertaa Israeliin, alkoi operaatio Counter Responsibility ja siitä tuli helteinen heinäkuun viikko vuonna 1993. 40 000 siviiliä ajettiin kodeistaan ja kylät tuhottiin. Jollakulla oli kamerakin mukana. Eipä kukaan ole laittanut niitä talonraunioista täysosuman jäljiltä kaivettuja siviilejä sentään eetteriin.

Tuossa on mielestäni 2. jääkärikomppania ja nimenomaan heinäkuu 1993, operaatio "Tilinteko" menossa.

http://www.youtube.com/watch?v=k8eEH7oozxo

11

4212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin aina

Joo, oli 1993. Silloin jotain posea ammuttiin myös 150-millisillä. Ihme, ettei tullut säikähdystä suurempia vahinkoja. Israelilaiset olivat kypsiä siihen, että hessut saivat häärätä mukamas YK:n valvomalla alueella.

Siellä sitä istuttiin sormet ristissä. Aivan turhaa pr-työtä koko turvaaminen, minunkin mielestäni.

• että sellaasta

ei edes tapahdu mitään tuollaista. Siellä istutaan muuten vaan pentulaumassa sormet ja jalat ristissä ämmien ja metroseksuaalien hintahtavien porin prikaatin armokessujen vouhotusta katsellen. Sais lopettaa koko operaation, kun kyseessä suomen eteläisin varuskunta joka laitostuttaa ihmiset.

• valtterivaitteriyffefasu
        että sellaasta kirjoitti:

ei edes tapahdu mitään tuollaista. Siellä istutaan muuten vaan pentulaumassa sormet ja jalat ristissä ämmien ja metroseksuaalien hintahtavien porin prikaatin armokessujen vouhotusta katsellen. Sais lopettaa koko operaation, kun kyseessä suomen eteläisin varuskunta joka laitostuttaa ihmiset.

Tuli vuosi ryypättyä ja käytyä huorissa..vittu mä oon kova solttu..

• totisesti
        valtterivaitteriyffefasu kirjoitti:

Tuli vuosi ryypättyä ja käytyä huorissa..vittu mä oon kova solttu..

olla, vaikka et pillun päälle ymmärräkkään enempää kuin sika suoralle kulmalle.

• skopsko on perseestä!
        totisesti kirjoitti:

olla, vaikka et pillun päälle ymmärräkkään enempää kuin sika suoralle kulmalle.

että tykkää pojista ja tykkää sanoa homolaumassa ja juoda skopskoo.

• Ei laumasieluja
        skopsko on perseestä! kirjoitti:

että tykkää pojista ja tykkää sanoa homolaumassa ja juoda skopskoo.

Sekoitat nyt rauhanturvaajat ja "kansandemokraattiset nuoret".

• 9-50

Teistä ketään ole ollut siellä ja nähnyt mitä se oli....
      Minä olin ja saatte haistaa paskat kaikki...
      Siellä ammuttiin kovilla ja tehtiin mitä mandaatti antoi myöten...

• 11+2

Ettet vaan ollu "gudmuorin" jalkojen välissä tekemässä.

• Axo1

Tuo filmi ei ole heinäkuulta vaan elo-syyskuulta 93,
      ja on Tilinteon jälkeistä aikaa, joskin rauhallista ei ollut silloinkaan.

Olin tuossa Pasissa josta tuo kuvattiin,

- 46

• sotavanhus

Keskiviikko 28.7.1993: Myöhään illalla IDF:n kaksi Merkava panssarivaunua ja CENT APC ajoivat aseman 9-50:n kohdalla olevan puomin läpi ja jatkoivat kohti Wadi Buryakia. Alue vahvennettiin 2.JK:n viidellä vaunulla 9-12 yhdellä 1.JK:n vaunuilla, sekä kahdella tiedustelujoukkueen vaunuilla. Alkuvaikeuksien jälkeen israelilaisten vaunuja onnistuttiin hidastamaan, tosin CENT APC työnsi Pasia edellään.

• aripe

Olen aikaslailla samaa mieltä. Aika tärkeää oli meilläkin -93 1jkssa ettei vaan syyllistetty iippoja. Oli siis paha arvostella israelin toimia muita kohtaan. Ne kun oli aina oikeassa. Aluella olleena en kovinkaan osaa arvostaa juutalaisia ihmisläheisinä henkilöinä. Kyllä se oli henki pois muilta -mentaliteetti.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4249
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1536
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1372
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      32
      1142
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      87
      1068
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      259
      1013
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe