Mistä olet kotoisin?

ei kukaan, ei mistään

Niin, mistä sinä olet kotoisin? Sinulla voi olla syntymäpaikka, sinä olet muuttanut usein, joskus vapaaehtoisesti, joskus olosuhteiden pakosta, milloin mitenkin.

Miten määrittelet sen, mistä olet kotoisin?

Minä en ole kotoisin juuri mistään, sillä isäni oli upseeri, joka vaihtoi asemapaikkaa kahden-kolmen vuoden välein.
Syntymäpaikkani tiedän, mutta kotipaikka vaihteli niin usein, että en vieläkään, viisikymppisenä ole varma, mistä olen kotoisin.
Juuret ovat olemassa, kun vain tietäisi, missä.

23

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjks

      Hämeenlinnassa, on vasta toinen paikka jossa asun,
      ensimmäisen elinvuoteni asuin kivitalossa, siten iskä rakensi ja siinä asun edelleen.

      hieman yksitoikkoista asua samassa,
      mutta lapset pitävät siitä kun saavat tulla omaan syntymäkotiinsa ja omaan huoneeseensa vieläkin.

    • mitenkähän sen

      määrittelisin kun syntymäpaikkakin on tien päällä, eli olen autossa syntynyt, joten en taida olla mistään kotoisin,hih.

    • kysymyksen heitit.

      Itse olen syntynyt karkumatkalla Karjalasta. Senjälkeen en ole paikkakunnalla käynyt. Asunut olen Pohjanmaalla, Pohjois-Karjalassa, Tammisaaressa ja nyt espoossa. Ehkä se on tämä Espoo.

    • G.J.

      Keijukaistan niskauntuvista, ahomansikoiden ja kanttarellien kesästä, katajanmarjojen ja suopursujen syksystä, kallioisten rinteiden leudoista tuulista sekä Saimaan kauniista maisemista ja lennän öisin enkelin pudottamilla siivillä unten rajattomaan kosmokseen.

      • HTZA

        aika läheltä G.J: tä.
        Meillä oli enimmäkseen Herkkutatteja.
        Vaan kapousin ne kallioiset rinteet ja istuin vuoren huipulla ja katsoin kuinka Aurinko kultasi Kanttarellit ja G.J:n kultaiset kutrit.


      • G.J.
        HTZA kirjoitti:

        aika läheltä G.J: tä.
        Meillä oli enimmäkseen Herkkutatteja.
        Vaan kapousin ne kallioiset rinteet ja istuin vuoren huipulla ja katsoin kuinka Aurinko kultasi Kanttarellit ja G.J:n kultaiset kutrit.

        ( just kuin Verditti), ihan vieras kasvo, ensiesittelyssä kun kaupungin keskikouluun menin kertoi lähes asuneensa kesäisin linnunpönttöjä laitellen ja meidän ikiomalla kalliollamme: kuulemma ekologisesti rikas paikka jossa kaiken muun hyvän lisäksi pallerojäkälät viihtyivät ja aina löytyi naavapartaa puunkylijässä = puhdas ilmasto. Mitenkäs siun kalliot?


      • HTZA
        G.J. kirjoitti:

        ( just kuin Verditti), ihan vieras kasvo, ensiesittelyssä kun kaupungin keskikouluun menin kertoi lähes asuneensa kesäisin linnunpönttöjä laitellen ja meidän ikiomalla kalliollamme: kuulemma ekologisesti rikas paikka jossa kaiken muun hyvän lisäksi pallerojäkälät viihtyivät ja aina löytyi naavapartaa puunkylijässä = puhdas ilmasto. Mitenkäs siun kalliot?

        asensin kallioiden päälle 12 metrisiä puhelintolppia.
        Kapusin niihin asentamaan kaapelia. Ja pelkäsin pirusti.
        Olin korkeammalla kuin koskaan ennen.
        Kiviporalla kairasin reikiä tolppien tukiharuksille ja katselin kuinka pienet, kirkkaanpunaiset, täit juoksivat hädissään, sinne sun tänne.
        Turvasaappailla tallasin lyttyyn monet kauniit jäkälät ja kanervat.
        Soisilla alueilla hukkuivat monet Hillankukat saappaideni kaivoon.
        Luontoa raiskaten kasvoin aikuiseksi, kasvatin lapset ja maksoin vaimoilleni Kauniit asusteet ja ne pakolliset elatusmaksut.
        Luonnolle olen aina kiitollinen.
        Liekö se ylpeä minusta? Lapsestaan?
        Kaikkensa kun on tehnyt.


      • G.J.
        HTZA kirjoitti:

        asensin kallioiden päälle 12 metrisiä puhelintolppia.
        Kapusin niihin asentamaan kaapelia. Ja pelkäsin pirusti.
        Olin korkeammalla kuin koskaan ennen.
        Kiviporalla kairasin reikiä tolppien tukiharuksille ja katselin kuinka pienet, kirkkaanpunaiset, täit juoksivat hädissään, sinne sun tänne.
        Turvasaappailla tallasin lyttyyn monet kauniit jäkälät ja kanervat.
        Soisilla alueilla hukkuivat monet Hillankukat saappaideni kaivoon.
        Luontoa raiskaten kasvoin aikuiseksi, kasvatin lapset ja maksoin vaimoilleni Kauniit asusteet ja ne pakolliset elatusmaksut.
        Luonnolle olen aina kiitollinen.
        Liekö se ylpeä minusta? Lapsestaan?
        Kaikkensa kun on tehnyt.

        jälkeesi tulevina kesinä korvasieniä, ehkä.


      • HTZA
        G.J. kirjoitti:

        jälkeesi tulevina kesinä korvasieniä, ehkä.

        tein tuota tuhmaa.

        Sitten opin mitä Korvasieni muistuttaa ja sen jälkeen en ole sille pahaa tehnyt.
        En edes kuivannnut.


      • G.J.
        HTZA kirjoitti:

        tein tuota tuhmaa.

        Sitten opin mitä Korvasieni muistuttaa ja sen jälkeen en ole sille pahaa tehnyt.
        En edes kuivannnut.

        olisit syntynyt yllyttäjäksi.


      • HTZA
        G.J. kirjoitti:

        olisit syntynyt yllyttäjäksi.

        yllytä.
        Luonnonystäviä vain ja taivaalla liitäviä hahtuvia joita tuuli heittelee, jotka tarttuvat nenään ja kutittavat hellästi.
        Sellaisia joita Hiiret hakevat kun pesää tekevät.
        Sellaisia joiden onni on päästä tyynyn sisälle ja suoda onnellinen uni.

        Sellaisia joiden nauru on herkässä kun viljan korsi eksyy varpaiden väliin, joiden silmät laajenevat ihmetyksestä kun Haukka kaartaa taivaalla ja kutsuu puolisoaan, sellaista joka ymmärtää miltä Peltopyystä tuntuu Kotkan kynsissä ja joka ymmärtää miltä se Kotkasta tuntuu


      • G.J.
        HTZA kirjoitti:

        yllytä.
        Luonnonystäviä vain ja taivaalla liitäviä hahtuvia joita tuuli heittelee, jotka tarttuvat nenään ja kutittavat hellästi.
        Sellaisia joita Hiiret hakevat kun pesää tekevät.
        Sellaisia joiden onni on päästä tyynyn sisälle ja suoda onnellinen uni.

        Sellaisia joiden nauru on herkässä kun viljan korsi eksyy varpaiden väliin, joiden silmät laajenevat ihmetyksestä kun Haukka kaartaa taivaalla ja kutsuu puolisoaan, sellaista joka ymmärtää miltä Peltopyystä tuntuu Kotkan kynsissä ja joka ymmärtää miltä se Kotkasta tuntuu

        ihan hassulla mielellä ja se on hyvä se.


      • Pakkasakka
        HTZA kirjoitti:

        aika läheltä G.J: tä.
        Meillä oli enimmäkseen Herkkutatteja.
        Vaan kapousin ne kallioiset rinteet ja istuin vuoren huipulla ja katsoin kuinka Aurinko kultasi Kanttarellit ja G.J:n kultaiset kutrit.

        Mistä tet nyt oikkee ootte samma mieltä/ erri miltä?


    • Täällä olen syntynyt ja täältä löytyy mun vettä maata ja metsää. Tarkemmin kohdasta, vesistöt ja sieltä kuva kolme.


      • HTZA
        miljoona kirjoitti:

        Eipäs linkki onnistunut multakaan, yritän toisella tavalla. Siis kohta vesistöt ja sieltä kuva kolme.

        http://www.tavastkenka.fi/vesistot.html

        Mäntysuopaan, näyttävät korret kellastuvan.
        Pahus kuitenkin että on kadehdittavan hienoa rantaa.
        Eikä ainuttakaan tipua pylly pystyssä.
        Taitaa olla rauhallinen, miehenmieleinen, ranta?


      • HTZA kirjoitti:

        Mäntysuopaan, näyttävät korret kellastuvan.
        Pahus kuitenkin että on kadehdittavan hienoa rantaa.
        Eikä ainuttakaan tipua pylly pystyssä.
        Taitaa olla rauhallinen, miehenmieleinen, ranta?

        Meidän rannassa ei ole tippaakaan kaislaa, ruopattu ja laitettu. Tässä ei näy meidän rantaa lainkaan. Koko järvellä on vain kolme kesämökkiä eikä koskaan tule enempää. voin laittaa "mökin" kuvia galleriaani jos löydän sellaisia, missä ei ole ihmisiä muita ku mä. Yksi asuttu maatila on vähänmatkan päässä ja rannasta kauempana yksi vanha talo. Ja minun oma vanha kotini on 12km päässä järveltä, sisko on siellä vuokralla. Ja tässä järvellä oli aikoinaan äitini koti, joka paloi tulipalossa, nyt meidän jakamaton hirsihuvila melkein samalla paikalla...


    • olen kotoisin

      Maatalosta jossa asuivat mummo, vanhemmat, sedät, lapset ja joskus myös lapsenlapset. Aina lapsuuden aikana oli joku siinä lähellä, ei tarvinnut koskaan olla yksin.
      Nyt täällä vieraalla maalla asuinpaikkani on sama kuin muuttaessa, mutta asunto on neljäs. En luule että tämäkään on se viimeinen. Ja asuinpaikkakin varmaankin tulee muuttumaan vuoden sisällä.

    • umpoista

      mie misttää kotoso oo! ....voisko nyt joku krtoa YSTÄVÄLLISESTI/ PILKATEN JNE: miten se nykysin ALOITUS tehdään ?Mie oon ollu varjossa hiukka aikaa ja kaikki on muuttunut?

    • oikein mistään kotoisin, tällainen tavallinen harmaa tallaaja vaan;)
      No, onneksi olen saanut asua koko lapsuus- ja nuoruusajan siinä yhdessä ja samassa kodissa, joka myös kodilta tuntui, miellyttävässä ja rauhallisessa maaseutuympäristössä.
      Juuret on, pitkät ja vahvat.
      Kotoa lähdettyäni on nyt kahdeksas asuinpaikka menossa ja viimeinen, mikäli se yhtään itsestäni riippuu. Ensimmäinen paikka sitten synnyinkodin, joka taas tuntuu kodilta. Ensimmäinen paikka, joka on ympäristöltään synnyinkodin kaltainen. Kaupungissa voin pahoin.

    • Pirre*

      tuolta puolen, ja asbesti tehtaan "varjossa" kasvanu, ihan maalta olen.

    • Anonyymi

      Kuusamosta🙃

    • Anonyymi

      Helsinki olen kotoisin,muusta en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe