Hei!
Kun olette lopettaneet e-pillereitten syönnin,niin kuinka kauan on kestänyt että kierto on tasautunut?Itse lopetin juuri pillerit ja kiinnostais tietää kuinka kauan siinä tasautumisessa oikein kestää?Vaikka sekin toki on yksilöllistä,niin siltikin.
Kiitos.
E-pillereiden lopetus
12
25561
Vastaukset
- Liina
Mulla ei ole olleet yhtään epäsäännölliset käytön lopettamisen jälkeen, olen vähän ihmetellyt itsekin.
En tosin syönyt kuin yhden vuoden.- sweety
Juu mä olen popsinut nuita pillereitä jo 3 ja puol vuotta,kesällä oli 3kk tauko.
Omituista että nyt nuo menkat kestivät vain kolme päivää ja viimeisenä päivänä vain tiputteli,kun yleesä kun rupeaa nuita pillereitä vetämään niin ne kestää ainakin sen viisi päivää!Että ihan kiva.Kesällä kun pidin sen tauon niin ei silloin ollut mitään tietoa kuukausiskivuista,mutta heti kun rupesin syömään pillereitä niin kivut tuli takaisin,onko kenellekkään muulle käynyt näi?? - Liina
sweety kirjoitti:
Juu mä olen popsinut nuita pillereitä jo 3 ja puol vuotta,kesällä oli 3kk tauko.
Omituista että nyt nuo menkat kestivät vain kolme päivää ja viimeisenä päivänä vain tiputteli,kun yleesä kun rupeaa nuita pillereitä vetämään niin ne kestää ainakin sen viisi päivää!Että ihan kiva.Kesällä kun pidin sen tauon niin ei silloin ollut mitään tietoa kuukausiskivuista,mutta heti kun rupesin syömään pillereitä niin kivut tuli takaisin,onko kenellekkään muulle käynyt näi??En oo vielä alottanu uusia pillereitä, kesäkuusta asti ollut ilman. Pitäisi vaihtaa merkkiä, mutta ei ole jaksanut vaivautua hoitamaan asiaa, joten en ole syönyt siis ollenkaan.
- sweety
Liina kirjoitti:
En oo vielä alottanu uusia pillereitä, kesäkuusta asti ollut ilman. Pitäisi vaihtaa merkkiä, mutta ei ole jaksanut vaivautua hoitamaan asiaa, joten en ole syönyt siis ollenkaan.
Juu.Mäki vaihoin aika monesti merkkiä,mutta ei sitten mikään sopinut!Mutta mies ei vielä (vissiin) lapsiakaan halua.Kun siitä ei ota kirveelläkään selvää!Olen sille kylä ehdottanut nuita muita ehkäisykeinoja mitä on mutta mikään ei ole kuulemma hyvä ja eilen ainakin harrastettiin suojaamatonta seksiä,että taitaa se kuitenki niitä lapsia haluta,mutta ei vaan kehtaa sitä sanoa mulle,vaan yrittää noin sitä sitten mulle viestittää!Että kyllä me näistä asioista puhutaan,mutta tuosta ukosta ei ota selvää!Eikä nuo menkatkaan oudosti kestäneet ku muutaman päivän.mutta paljon kivempi niin ku että ois monta viikkoa vuotanu.Saa nyt sitte nähä että millos ne seuraavat tulee.
- nanna
mulla on ollut nyt sellaset 2 kk myöhässä.. haluttas alottaa jo pilsut mutta ku pitää oottaa että ne alkais.
- sweety
Oletko siis aikaisemmin syönyt pillereitä ja olet nyt tauolla?vai?
- Ninnu
Hei!Lopetin itse joulukuussa ehkäisyn pillereillä, uutenavuonna oli viimeksi niukat ja sen jälkeen ei ole kuulunut.
Lääkäri neuvoi että ootella n.6kk, sitten jos ei kuulu niin tutkimuksiin.Käytin lähes 10v.melkein yhtämatkaa pillereitä.- janina
Huh, onneksi löysin muiden kokemuksia pillereiden lopettamisesta. Mä lopetin jotain 5 viikkoa sitten pillereiden syömisen, eikä vielä oo ollu pienintäkään vinkkiä menkkojen alkamisesta. Tavallisesti vuodan heti kuin vain mahdollista ja aina runsaanlaisesti. Käytin pillereitä noin 10 vuotta, mutta nyt lääkäri käski lopettaa, oli kuulema maksa-arvot liikaa koholla.
Pitäisi oikeasti keksiä joku toinen hyvä ehkäisykeino, kun on seksielämäkin kutistunut miehen kanssa olemattomiin, kun ehkäisystä ei ole tietoa. Jotenki... ei yhtäkkiä tee yhtään mieli! Johtunee hormoneista, mitä luulette? Onko muilla tullut mielihalujen muutoksia?
Mulle noi pillerit oli hyvä juttu. Olin välillä hetken käyttämättä pillereitä ja totesin, että vuodot on silloin ihan valtavat ja kivut oli sitä luokkaa, ettei niitä soisi edes vihamiehelleen! Pillereillä pysyi kivut ja päänsäryt kurissa.
Muttamutta... ehkäpä kuitenkin kierrän huomenna apteekin kautta, ihan varmuuden vuoksi voisi tehdä testin, niin saisi mielenrauhan (ettei ole odottamatonta kasvua tulossa). En kyllä voi odottaa tuollaista puolta vuotta!
- piipsu
Söin viisi vuotta pillereitä. Aloitin Melianella, vaihdoin sen Diane novaan parin vuoden päästä koska ne olivat puolet halvempia, ja kolmen vuoden jälkeen vaihdoin Cypretyliin joita ehdin syödä puolitoista kuukautta ja lopetin kuin seinään kesken laatan, koska haluamme vauvan avomieheni kanssa. Tyhmä veto kai sinänsä lopettaa kesken laatan koska kierron normalisoituminen vie näinollen kauemmin. Kuukautiset tuli kuitenkin normaalisti muutaman päivän jälkeen ja nyt odotellaan, josko seuraavat tulee. Olen varautunut kaikkeen, kuukautisten odotteluun tai raskauteen. Onneksi olen kärsivällinen ihminen. Suosittelen muillekin kärsivällisyyttä
- Femoden
Edellisen kerran kun lopetin pillerit,kuukautisia ei kuulunut kolmeen kuukauteen.
Nyt olen taas harkitsemassa lopettamista ja pohdin,että lopetanko nyt heti,vai vasta kun levy on syöty loppuun. - PilleriE
Femoden kirjoitti:
Edellisen kerran kun lopetin pillerit,kuukautisia ei kuulunut kolmeen kuukauteen.
Nyt olen taas harkitsemassa lopettamista ja pohdin,että lopetanko nyt heti,vai vasta kun levy on syöty loppuun.Olen käyttänyt Femoden merkkisiä e-pillereitä nyt lähes kuusi vuotta. Kerran vain ollut tauolla ja siitäkin on jo useampi vuosi.
Silloisen tauon aikana kesti kolme kuukautta,että kuukautiset alkoivat. Sen jälkeen olivat täysin ennallaan. En siis hermoillut,koska tiesin,että voinee kestää hetki ennen kuin keho tottuu asiaan.
Nyt olen juuri lopettanut pillerit joten katsotaan miten tällä kertaa.
- ~Mardu~
Kun lopettaa pillereiden syönnin niin siinä parin päivän jälkeen tulee se normaali tyhjennysvuoto, kuten normaalisti pillereitä syödessä. Omia oikeita kuukautisia voikin sitten joutua odottelemaan, tiedän yhdenkin tapauksen, jossa pillerieden lopettamisen ja tyhjennysvuodon jälkeen omia ei kuulunut vuoteen.
Se on niin paljon ihmisestä ja kropasta kiinni alkaako normaali kierto suht pian vai kestääkö siinä useita kuukausia.
Ehkäisyä ei kuitenkaan kannata unohtaa pillereiden lopettamisen jälkeen! Voi olla ettei niitä kuukautisia alakaan kuulua vaan onkin jälkikasvua tiedossa :)
Itse juuri lopetin pillerit (käytin 5 vuotta) ja tyhjennysvuodon loppua odottelen :) Perheenlisäys suunnitelmissa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683