Laattojen saumoissa reikiä!

pois muuttamassa

Pesin kylpyhuoneen lattiaa raa'alla kloritella ja sen jälkeen saumoihin tuli pieniä noin 1-2 mm kokoisia reikiä läpi saumauksen. Kylpyhuone on remontoitu kokonaan 2002 asianmukaisesti. Nyt ollaan myymässä asuntoa ja aateltiin laittaa paikkoja myyntikuntoon ja mietitotään että mitä noille saumoille kannattaisi tehdä?

8

22877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saumalaastista

ohut litku, jolla samaat ne uudelleen..

• Tai sitten tukit ne rei´ät vaikka kylpyhuonesilikoonilla, eihän se sauma muutenkaan pidä vettä. Eli, sen alla oleva kosteuseriste on se ainut tärkeä asia...

• täti.
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Tai sitten tukit ne rei´ät vaikka kylpyhuonesilikoonilla, eihän se sauma muutenkaan pidä vettä. Eli, sen alla oleva kosteuseriste on se ainut tärkeä asia...

älä neuvo kun et ymmärrä. ääliömäisempää ideaa harvoin lukee... millä silikoonin saa parhaiten pois? ottamalla tuubin ääliön kädestä.

• pois muuttamassa
        täti. kirjoitti:

älä neuvo kun et ymmärrä. ääliömäisempää ideaa harvoin lukee... millä silikoonin saa parhaiten pois? ottamalla tuubin ääliön kädestä.

En viitsisi tätä varten ostaa saumausainetta,koska en sitä tule tarvitsemaan.

Jos reiät ei haittaa periaatteessa niin mutta tuleeko seuraava asukas (ostaja) asiasta huomauttamaan? Entäs kuntotarkastus? Meneekö siitä läpi?

• lähinnä
        pois muuttamassa kirjoitti:

En viitsisi tätä varten ostaa saumausainetta,koska en sitä tule tarvitsemaan.

Jos reiät ei haittaa periaatteessa niin mutta tuleeko seuraava asukas (ostaja) asiasta huomauttamaan? Entäs kuntotarkastus? Meneekö siitä läpi?

Kyllä tuo vahinko on lähinnä esteettinen. Siis jos alla oleva vesieriste on pysynyt ehjänä eli on kestänyt sen kloriitin vahingoittumatta. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta noista itse saumauksissa olevista pienistä rei'istä ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin ulkonäkö. Vettä niistää menee läpi, oli ne kuinka siistit tahansa.

Ostaja voi huomauttaa niistä jos niin haluaa. Itse ostajan roolissa ainakin yrittäisin tingata esteettisistäkin haitoista. Kyllä ostajan intressi on kuitenkin saada kaupan kohde mahdollisimman halvalla.

Iso vaiva noita ei tosiaan ole korjata. Eli kuten joku jo aiemmin kommentoikin, niin ohueksi tehdyllä saumalaastilla vaan yli. Pitää vaan tietää aiemmin käytetty saumalaasti, jotta ei tule värivirheitä. Ei ole monen tunnin homma. Suurin vaiva lienee löytää ja hakea tuo oikea saumalaasti. Silikoonilla en lähtisi sotkemaan.

• Rak.ins2
        lähinnä kirjoitti:

Kyllä tuo vahinko on lähinnä esteettinen. Siis jos alla oleva vesieriste on pysynyt ehjänä eli on kestänyt sen kloriitin vahingoittumatta. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta noista itse saumauksissa olevista pienistä rei'istä ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin ulkonäkö. Vettä niistää menee läpi, oli ne kuinka siistit tahansa.

Ostaja voi huomauttaa niistä jos niin haluaa. Itse ostajan roolissa ainakin yrittäisin tingata esteettisistäkin haitoista. Kyllä ostajan intressi on kuitenkin saada kaupan kohde mahdollisimman halvalla.

Iso vaiva noita ei tosiaan ole korjata. Eli kuten joku jo aiemmin kommentoikin, niin ohueksi tehdyllä saumalaastilla vaan yli. Pitää vaan tietää aiemmin käytetty saumalaasti, jotta ei tule värivirheitä. Ei ole monen tunnin homma. Suurin vaiva lienee löytää ja hakea tuo oikea saumalaasti. Silikoonilla en lähtisi sotkemaan.

" Silikoonilla en lähtisi sotkemaan."

Ei missään tapauksessa silikonia, parempi sitten pelkät reiät, että uusi ostaja saa korjata oikein.

• Anonyymi

Itselläni tuli suihkuhuoneen nurkkaukseen nuppuneulan päätä vähän isompi reikä. Siihen huoltomies laittoi silikonia. Koska vanhat suojat oli kuluneet pois. No eihän se silikoni mikään eriste ole. Kapillaarivoima vetää veden ylös! Meni alle kaksi kuukautta kun alimmat kaakelit putosivat. Siinä meni kuukausi kun wc oli pois käytöstä. Syynä kosteusvaurio- joka oli siis paha.

• Anonyymi

korjaan: tarkoitin nuppineulan päätä vähän isompi reikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      80
      5932
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      280
      4844
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2618
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      29
      2520
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1608
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1471
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1377
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1326
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      109
      1294
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1251
    Aihe