Laattojen saumoissa reikiä!

pois muuttamassa

Pesin kylpyhuoneen lattiaa raa'alla kloritella ja sen jälkeen saumoihin tuli pieniä noin 1-2 mm kokoisia reikiä läpi saumauksen. Kylpyhuone on remontoitu kokonaan 2002 asianmukaisesti. Nyt ollaan myymässä asuntoa ja aateltiin laittaa paikkoja myyntikuntoon ja mietitotään että mitä noille saumoille kannattaisi tehdä?

8

20801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saumalaastista

ohut litku, jolla samaat ne uudelleen..

• Tai sitten tukit ne rei´ät vaikka kylpyhuonesilikoonilla, eihän se sauma muutenkaan pidä vettä. Eli, sen alla oleva kosteuseriste on se ainut tärkeä asia...

• täti.
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Tai sitten tukit ne rei´ät vaikka kylpyhuonesilikoonilla, eihän se sauma muutenkaan pidä vettä. Eli, sen alla oleva kosteuseriste on se ainut tärkeä asia...

älä neuvo kun et ymmärrä. ääliömäisempää ideaa harvoin lukee... millä silikoonin saa parhaiten pois? ottamalla tuubin ääliön kädestä.

• pois muuttamassa
        täti. kirjoitti:

älä neuvo kun et ymmärrä. ääliömäisempää ideaa harvoin lukee... millä silikoonin saa parhaiten pois? ottamalla tuubin ääliön kädestä.

En viitsisi tätä varten ostaa saumausainetta,koska en sitä tule tarvitsemaan.

Jos reiät ei haittaa periaatteessa niin mutta tuleeko seuraava asukas (ostaja) asiasta huomauttamaan? Entäs kuntotarkastus? Meneekö siitä läpi?

• lähinnä
        pois muuttamassa kirjoitti:

En viitsisi tätä varten ostaa saumausainetta,koska en sitä tule tarvitsemaan.

Jos reiät ei haittaa periaatteessa niin mutta tuleeko seuraava asukas (ostaja) asiasta huomauttamaan? Entäs kuntotarkastus? Meneekö siitä läpi?

Kyllä tuo vahinko on lähinnä esteettinen. Siis jos alla oleva vesieriste on pysynyt ehjänä eli on kestänyt sen kloriitin vahingoittumatta. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta noista itse saumauksissa olevista pienistä rei'istä ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin ulkonäkö. Vettä niistää menee läpi, oli ne kuinka siistit tahansa.

Ostaja voi huomauttaa niistä jos niin haluaa. Itse ostajan roolissa ainakin yrittäisin tingata esteettisistäkin haitoista. Kyllä ostajan intressi on kuitenkin saada kaupan kohde mahdollisimman halvalla.

Iso vaiva noita ei tosiaan ole korjata. Eli kuten joku jo aiemmin kommentoikin, niin ohueksi tehdyllä saumalaastilla vaan yli. Pitää vaan tietää aiemmin käytetty saumalaasti, jotta ei tule värivirheitä. Ei ole monen tunnin homma. Suurin vaiva lienee löytää ja hakea tuo oikea saumalaasti. Silikoonilla en lähtisi sotkemaan.

• Rak.ins2
        lähinnä kirjoitti:

Kyllä tuo vahinko on lähinnä esteettinen. Siis jos alla oleva vesieriste on pysynyt ehjänä eli on kestänyt sen kloriitin vahingoittumatta. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta noista itse saumauksissa olevista pienistä rei'istä ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin ulkonäkö. Vettä niistää menee läpi, oli ne kuinka siistit tahansa.

Ostaja voi huomauttaa niistä jos niin haluaa. Itse ostajan roolissa ainakin yrittäisin tingata esteettisistäkin haitoista. Kyllä ostajan intressi on kuitenkin saada kaupan kohde mahdollisimman halvalla.

Iso vaiva noita ei tosiaan ole korjata. Eli kuten joku jo aiemmin kommentoikin, niin ohueksi tehdyllä saumalaastilla vaan yli. Pitää vaan tietää aiemmin käytetty saumalaasti, jotta ei tule värivirheitä. Ei ole monen tunnin homma. Suurin vaiva lienee löytää ja hakea tuo oikea saumalaasti. Silikoonilla en lähtisi sotkemaan.

" Silikoonilla en lähtisi sotkemaan."

Ei missään tapauksessa silikonia, parempi sitten pelkät reiät, että uusi ostaja saa korjata oikein.

• Anonyymi

Itselläni tuli suihkuhuoneen nurkkaukseen nuppuneulan päätä vähän isompi reikä. Siihen huoltomies laittoi silikonia. Koska vanhat suojat oli kuluneet pois. No eihän se silikoni mikään eriste ole. Kapillaarivoima vetää veden ylös! Meni alle kaksi kuukautta kun alimmat kaakelit putosivat. Siinä meni kuukausi kun wc oli pois käytöstä. Syynä kosteusvaurio- joka oli siis paha.

• Anonyymi

korjaan: tarkoitin nuppineulan päätä vähän isompi reikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5466
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3283
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2565
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2152
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2077
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163