Toimiiko dnainternet sähköposti???

mullaeitoimi

Ongelmat muka korjattu. Mun sähköpostiin ei ole tullut yhtään viestiä tiistain jälkeen ja itse olen yrittänyt varmaan 10 kertaa toisesta postista siihen viestin lähettää. Palautuu takaisin. Pitääkö nyt luovuttaa tuon postin kanssa ja vaihtaa toiseen? Jos kerran ongelmat on ratkaistu niin ainakin minut on unohdettu ulkopuolelle. Kiitos erittttttäin paljon, asiakaspalvelusta ei sähköpostiin vastata ja tekninen tuki vastaili ympäripyöreitä perjantaina, ongelmaa korjataan.

14

10254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullaeitoimi

      Nyt toimi viestin lähetys dna:n sähköpostista, sekään ei vielä perjantaina toiminut. Mutta siis tohon dnainternet-osoitteeseen en pysty viestejä lähettämään, ne palautuu takaisin. Onko muilla ongelmia?

    • Totuus DNA osaamisesta

      smtp.dna044.com reverse dns osoittaa smtp.dnainternet.net palvelimeen.

      Mistä siis päättelet että palvelin on eri palvelin?

      Miksi näitä valheita koitetaan syöttää maailmalle? Miksette itse tajua mikä on totuus? Onko teidät aivopesty?

      Oletko sä joku ns. asiakaspalvelukoulutuksen saanut tollo, jolla ei ole riittävää teknistäasiantuntemusta edes perusasioiden ymmärtämiseen?

      Olen pahoillani jos näin on, vaikka ilmeisesti yritätkin kovasti auttaa.

      Katso smtp.dna044.com palvelimen SSL sertifikaattia, siellä lukee selvästi smtp.dnainternet.net. Joko teidän ylläpidossa on täysin epäpätevää idioottia jengiä (joka ei liene epäselvää tässä vaiheessa) ja lisäksi he ovat valitettavasti syöttäneet pajunköyttä myös asiakaspalveluun.

      Tiedän, työskentelen IT hommissa itsekkin ja helpparikokemusta on. Koskaan ei kannata luottaa ns. virallisiin valheisiin vaan asiat kannattaa tutkia ihan itse ja selvittää miten ne oikeasti ovat.

      Jos osaat lukea, tajuat varmaan tämän:
      Non-authoritative answer:
      Name: smtp.dnainternet.net
      Address: 87.94.96.42

      Non-authoritative answer:
      Name: smtp.dnainternet.net
      Address: 87.94.96.42
      Aliases: smtp.dna044.com

      Joten, jos lähettäisitte palautetta sinne teidän sähköpostipalvelimista vastaaville tyhmille, valehteleville kusipäille. Mun mitta ei todellakaan kestä ammattilaisena tollasia päiväkodista karanneita pellejä. Ei millään pahalla. Olen tottunut siihen että ei valehdella ja kun on ongelmia ne korjataan eikä yritetä puhua puhdasta paskaa.

      - Kiitos

      Tämä EI ollut vitsi, ihan oikeasti. Antakaa potkut tollasille luusereille.

      • Ihan itse...

        http://www.dnainternet.fi/internet/peruspalvelut/sahkoposti/

        Jos tuo dokumentti pitää paikkansa, niin silloin palvelimilla oli aikaisemmin konfigurointivirhe, jolloin ne toimivat vaikka tuon dokumentoinnin mukaan niiden ei olisi aikaisemminkaan pitänyt toimia.

        Jossain kuitenkin luuraa noita täysin epäpäteviä luusereita siellä DNA:n riveissä.

        Btw. Mistä saa tutentikointiin tarvittavat tunnukset?

        Tuossa on kyllä syy miksei viestini enää lähde:
        Lähtevistä sähköpostiviesteistä tarkistetaan lähettäjäksi merkityn osoitteen oikeellisuus, mikäli lähettäjäosoitetta ei voida tunnistaa viestiä ei oteta välitettäväksi.

        Kun vain siellä aspassa olisi osattu vastata oikein näihin kysymyksiin. Mutta eipä ostattu. Onneksi sain asian selvitettyä itse.

        Tuo myös vahvistaa sen, että asetukset olivat teillä aikaisemmin väärin. Nyt kun korjasitte ne, niiden yhteyksien toiminta lakkasi jotka olivat hyödyntäneet virheellisiä asetuksianne.

        On tää kyllä ennenkin nähty, helpdeskeissä istuu sellaisia pellejä jotka ei osaa eikä tiedä mitään. Aina on asiat ennekin ollut parasta selvittää ihan itse.


      • smtp.dnainter.net
        Ihan itse... kirjoitti:

        http://www.dnainternet.fi/internet/peruspalvelut/sahkoposti/

        Jos tuo dokumentti pitää paikkansa, niin silloin palvelimilla oli aikaisemmin konfigurointivirhe, jolloin ne toimivat vaikka tuon dokumentoinnin mukaan niiden ei olisi aikaisemminkaan pitänyt toimia.

        Jossain kuitenkin luuraa noita täysin epäpäteviä luusereita siellä DNA:n riveissä.

        Btw. Mistä saa tutentikointiin tarvittavat tunnukset?

        Tuossa on kyllä syy miksei viestini enää lähde:
        Lähtevistä sähköpostiviesteistä tarkistetaan lähettäjäksi merkityn osoitteen oikeellisuus, mikäli lähettäjäosoitetta ei voida tunnistaa viestiä ei oteta välitettäväksi.

        Kun vain siellä aspassa olisi osattu vastata oikein näihin kysymyksiin. Mutta eipä ostattu. Onneksi sain asian selvitettyä itse.

        Tuo myös vahvistaa sen, että asetukset olivat teillä aikaisemmin väärin. Nyt kun korjasitte ne, niiden yhteyksien toiminta lakkasi jotka olivat hyödyntäneet virheellisiä asetuksianne.

        On tää kyllä ennenkin nähty, helpdeskeissä istuu sellaisia pellejä jotka ei osaa eikä tiedä mitään. Aina on asiat ennekin ollut parasta selvittää ihan itse.

        smtp.dna044.com...

        smtp.dnainternet.net ei muuten ENÄÄ vaadi autentikointia. Siitähän juuri ensimmäisessä viestissä valitinkin, että ennen ei vaatinut mutta "nyt", siis aikaisemmin vaati. Eli nyt asetukset on palautettu aikaisempaan malliin.

        Ihmettelen vaan miksei helpdesk kertonut asetusmuutoksesta, miksei siitä informoitu asiakkaita ja minkä takia annettiin täysin virheellisiä ja asiaankuulumattomia ohjeita. esim smtp.dnainternet.net -> smtp.dna044.com.

        Edelleen jos seuraan heidän antamiaan ohjeita, saan joka kerta varoituksen virheellisestä smtp sertifikaatista joka (smtp.dna044.com) tapauksessa ilmoittaa nimeksi smtp.dnainternet.net joka tietenkään ei kelpaa. Kyse on edelleen samasta palvelimesta, vastoin asiakaspalvelun valheellisia tietoja.

        Mutta siis tässä se nähtiin, näin paljon turhaa työtä sen takia että muuttavat asetuksia ilman tiedotteita ja sen jälkeen eivät ymmärrä mitä ovat muuttaneet, antavat virheellisiä korjausohjeita ja sitten kaikessa hiljaisuudessa korjaavat mokansa myöntämättä mitään.

        Esimerkillistä, läpinäkyvää ja reilua liiketoimintamallia edustavat. Siitä hatunnosto heille.

        Kaikki siis toimii oikein nyt, kun käyttää smtp.dnainternet.net palvelinta, kuten tein aikaisemminkin.

        Olen tottunut siihen että A) ongelmat tutkitaan B) ne korjataan. Kun taas annetaan vääriä ohjeita ja ihan suoraan valehdellaan, niin se ei ole kovin hyvää asiakaspalvelua. Vai mitä?


      • Toisten sähköpostit
        smtp.dnainter.net kirjoitti:

        smtp.dna044.com...

        smtp.dnainternet.net ei muuten ENÄÄ vaadi autentikointia. Siitähän juuri ensimmäisessä viestissä valitinkin, että ennen ei vaatinut mutta "nyt", siis aikaisemmin vaati. Eli nyt asetukset on palautettu aikaisempaan malliin.

        Ihmettelen vaan miksei helpdesk kertonut asetusmuutoksesta, miksei siitä informoitu asiakkaita ja minkä takia annettiin täysin virheellisiä ja asiaankuulumattomia ohjeita. esim smtp.dnainternet.net -> smtp.dna044.com.

        Edelleen jos seuraan heidän antamiaan ohjeita, saan joka kerta varoituksen virheellisestä smtp sertifikaatista joka (smtp.dna044.com) tapauksessa ilmoittaa nimeksi smtp.dnainternet.net joka tietenkään ei kelpaa. Kyse on edelleen samasta palvelimesta, vastoin asiakaspalvelun valheellisia tietoja.

        Mutta siis tässä se nähtiin, näin paljon turhaa työtä sen takia että muuttavat asetuksia ilman tiedotteita ja sen jälkeen eivät ymmärrä mitä ovat muuttaneet, antavat virheellisiä korjausohjeita ja sitten kaikessa hiljaisuudessa korjaavat mokansa myöntämättä mitään.

        Esimerkillistä, läpinäkyvää ja reilua liiketoimintamallia edustavat. Siitä hatunnosto heille.

        Kaikki siis toimii oikein nyt, kun käyttää smtp.dnainternet.net palvelinta, kuten tein aikaisemminkin.

        Olen tottunut siihen että A) ongelmat tutkitaan B) ne korjataan. Kun taas annetaan vääriä ohjeita ja ihan suoraan valehdellaan, niin se ei ole kovin hyvää asiakaspalvelua. Vai mitä?

        Onko DNA:n s-posti muka kunnossa ? Olen saanut jos vaikka kenen postia viime viikon sisällä kun olen ollut matkoilla. Tänään avasin postin ja ihmettelin kun oli parisataa lukematonta viestiä. Tarkemmin katsottuani huomasin etten ollut kuin osassa vastaanottajana ja suurin osa oli toisten posteja. Osa vuodelta 2006, 2007, 2008 ..... ASiakaspalvelusta ei vastata. ........ Missähän omat postini mahtavat kiertää jos kerran toisen postit tulevat mulle ????


      • Ylläpidolle terveiset
        smtp.dnainter.net kirjoitti:

        smtp.dna044.com...

        smtp.dnainternet.net ei muuten ENÄÄ vaadi autentikointia. Siitähän juuri ensimmäisessä viestissä valitinkin, että ennen ei vaatinut mutta "nyt", siis aikaisemmin vaati. Eli nyt asetukset on palautettu aikaisempaan malliin.

        Ihmettelen vaan miksei helpdesk kertonut asetusmuutoksesta, miksei siitä informoitu asiakkaita ja minkä takia annettiin täysin virheellisiä ja asiaankuulumattomia ohjeita. esim smtp.dnainternet.net -> smtp.dna044.com.

        Edelleen jos seuraan heidän antamiaan ohjeita, saan joka kerta varoituksen virheellisestä smtp sertifikaatista joka (smtp.dna044.com) tapauksessa ilmoittaa nimeksi smtp.dnainternet.net joka tietenkään ei kelpaa. Kyse on edelleen samasta palvelimesta, vastoin asiakaspalvelun valheellisia tietoja.

        Mutta siis tässä se nähtiin, näin paljon turhaa työtä sen takia että muuttavat asetuksia ilman tiedotteita ja sen jälkeen eivät ymmärrä mitä ovat muuttaneet, antavat virheellisiä korjausohjeita ja sitten kaikessa hiljaisuudessa korjaavat mokansa myöntämättä mitään.

        Esimerkillistä, läpinäkyvää ja reilua liiketoimintamallia edustavat. Siitä hatunnosto heille.

        Kaikki siis toimii oikein nyt, kun käyttää smtp.dnainternet.net palvelinta, kuten tein aikaisemminkin.

        Olen tottunut siihen että A) ongelmat tutkitaan B) ne korjataan. Kun taas annetaan vääriä ohjeita ja ihan suoraan valehdellaan, niin se ei ole kovin hyvää asiakaspalvelua. Vai mitä?

        Kyllä jaksaa naurattaa. On se hienoa että ihan teleoperaattori tasolla järjestelmistä vastaa ihmiset jotka eivät ymmärrä mitään, eivät tiedä mitään, eivätkä edes halua tietää.

        Antaisin potkut koko posselle ja hankkisin ammattilaisia tilalle.


      • Jurppo
        Ylläpidolle terveiset kirjoitti:

        Kyllä jaksaa naurattaa. On se hienoa että ihan teleoperaattori tasolla järjestelmistä vastaa ihmiset jotka eivät ymmärrä mitään, eivät tiedä mitään, eivätkä edes halua tietää.

        Antaisin potkut koko posselle ja hankkisin ammattilaisia tilalle.

        Joo DNA on iha p**** stä syvältä poikittain. Oli hetken mullakin mut ei enää ikuna jos ei hommat muutu.
        Asiakas palvelu hanukasta josta teinkin kirjallisen valituksen kuluttajaviraston asiamiehelle.
        Vastaus tuli sitten aikojen päästä jossa mainittiin että on tullut runsaasti samanlaista palautetta.


      • *rpiintynyt
        Jurppo kirjoitti:

        Joo DNA on iha p**** stä syvältä poikittain. Oli hetken mullakin mut ei enää ikuna jos ei hommat muutu.
        Asiakas palvelu hanukasta josta teinkin kirjallisen valituksen kuluttajaviraston asiamiehelle.
        Vastaus tuli sitten aikojen päästä jossa mainittiin että on tullut runsaasti samanlaista palautetta.

        Noin vuosi sitten silloinen PHNET ilmoitti tulevasta sähköpostipalveluiden muuttumisesta DNA-palveluksi lisämaininnallla, että asiakkaan ei tarvi itse tehdä mitään toimenpiteitä - hyvä!

        Sydäntalvella sitten moni postaaja ihmetteli lähetä/vastaanota-toiminnan virheilmoituksia sekä kulkematonta postia. Ongelmaan etsittiin laajalti ratkaisua ja löytyihän se vihdoin ( mm. tällä samaisella s24-palstalla).

        Palveluntarjoaja oli tehnyt muutoksen palvelimen osoitteeseen, mutta asiakkaat eivät olleet saaneet tietoa asiasta.

        Myöhemmin ilmeni omalla kohdalla - en tiedä monellako muulla asiakkaalla - ongelma: En päässyt kirjautumaan kolmelle neljästä lisä/sivupostitilistä. En siis ole vuoden ajalta tietoinen osoitteisiin mahdollisesti tulleista viesteistä. Osoitteet tosin olleet vähäisellä käytöllä aiemminkin, mutta kuitenkin - taannoin tehdyssä sopimuksessa ne ovat kuuluneet pakettiin enkä itse ole tehnyt tilanteeseen muutoksia, eikä palveluntarjoaja ole muutoksista ilmoittanut, paitsi aiemmin mainitsemani ilmoituksen, että asiakkaan ei tarvi tehdä mitään.

        Lukuisat yhteydenotot alkuvuodesta DNA:n palvelupisteisiin sekä HJÄLPDESKIIN tuottivat tulokseksi ainoastaan sen, että näiden kolmen postilootan nimet nimet ovat muuttuneet!!!

        Alkuperäisessä kirjallisessa sopimuksessa olevat tiedot ovat muuttuneet oleellisesti, mutta en ole useasta yhteydenotosta huolimatta saanut uutta versiota luettavaksi/mappiin.

        Työelämässä tapahtuneista muutoksista johtuen asian selvittely jäi kesken, enkä myöskään tähän saanut copy/paste-tietoa yhteydenotoista DNA:n "palveluun", mutta tiedot kyllä löytyvät varmistuksilta kunhan aika myöten antaa.

        Ps. Olisin luopunut koko @pp.phnet.fi-sopimuksesta jo kauan sitten, mutta kun on melkoinen urakka saada uusi sp-osoite kaikille näiden lukuisien vuosien jälkeen.

        t. M


      • *rpiintynyt
        *rpiintynyt kirjoitti:

        Noin vuosi sitten silloinen PHNET ilmoitti tulevasta sähköpostipalveluiden muuttumisesta DNA-palveluksi lisämaininnallla, että asiakkaan ei tarvi itse tehdä mitään toimenpiteitä - hyvä!

        Sydäntalvella sitten moni postaaja ihmetteli lähetä/vastaanota-toiminnan virheilmoituksia sekä kulkematonta postia. Ongelmaan etsittiin laajalti ratkaisua ja löytyihän se vihdoin ( mm. tällä samaisella s24-palstalla).

        Palveluntarjoaja oli tehnyt muutoksen palvelimen osoitteeseen, mutta asiakkaat eivät olleet saaneet tietoa asiasta.

        Myöhemmin ilmeni omalla kohdalla - en tiedä monellako muulla asiakkaalla - ongelma: En päässyt kirjautumaan kolmelle neljästä lisä/sivupostitilistä. En siis ole vuoden ajalta tietoinen osoitteisiin mahdollisesti tulleista viesteistä. Osoitteet tosin olleet vähäisellä käytöllä aiemminkin, mutta kuitenkin - taannoin tehdyssä sopimuksessa ne ovat kuuluneet pakettiin enkä itse ole tehnyt tilanteeseen muutoksia, eikä palveluntarjoaja ole muutoksista ilmoittanut, paitsi aiemmin mainitsemani ilmoituksen, että asiakkaan ei tarvi tehdä mitään.

        Lukuisat yhteydenotot alkuvuodesta DNA:n palvelupisteisiin sekä HJÄLPDESKIIN tuottivat tulokseksi ainoastaan sen, että näiden kolmen postilootan nimet nimet ovat muuttuneet!!!

        Alkuperäisessä kirjallisessa sopimuksessa olevat tiedot ovat muuttuneet oleellisesti, mutta en ole useasta yhteydenotosta huolimatta saanut uutta versiota luettavaksi/mappiin.

        Työelämässä tapahtuneista muutoksista johtuen asian selvittely jäi kesken, enkä myöskään tähän saanut copy/paste-tietoa yhteydenotoista DNA:n "palveluun", mutta tiedot kyllä löytyvät varmistuksilta kunhan aika myöten antaa.

        Ps. Olisin luopunut koko @pp.phnet.fi-sopimuksesta jo kauan sitten, mutta kun on melkoinen urakka saada uusi sp-osoite kaikille näiden lukuisien vuosien jälkeen.

        t. M

        Jatkoa...

        Tuskin olisin tullut tälle palstalle juuri tänään (kiireet muualla), jollei olisi ollut viime aikoina ongelmia kirjautumisessa WEBMAILIIN.
        OutLookin kohdalla tieto on yllättäen kulkenut ilmeisesti kohtuullisesti.

        t. M


      • *rpiintynyt kirjoitti:

        Jatkoa...

        Tuskin olisin tullut tälle palstalle juuri tänään (kiireet muualla), jollei olisi ollut viime aikoina ongelmia kirjautumisessa WEBMAILIIN.
        OutLookin kohdalla tieto on yllättäen kulkenut ilmeisesti kohtuullisesti.

        t. M

        Mun koneella ei voi lähettää sähöpostia 4 päivään .mutta minä olen saannut sähköpostia ...Mulla on @dnainternet.net


      • Mittari täyttyi
        keke1 kirjoitti:

        Mun koneella ei voi lähettää sähöpostia 4 päivään .mutta minä olen saannut sähköpostia ...Mulla on @dnainternet.net

        No onneksi sen voi vaihtaa.
        Vaihto alkoi muutama minuutti sitten gmailiin, jonka postilaatikkoonkin mahtuu hieman enemmän tavaraa...
        Kiitos ja näkemiiin DNA
        DNA voi olla varma, että mainostan heitä, mutta millä lailla....


      • vähäsen
        Mittari täyttyi kirjoitti:

        No onneksi sen voi vaihtaa.
        Vaihto alkoi muutama minuutti sitten gmailiin, jonka postilaatikkoonkin mahtuu hieman enemmän tavaraa...
        Kiitos ja näkemiiin DNA
        DNA voi olla varma, että mainostan heitä, mutta millä lailla....

        Mulla on myös dna sähköposti, mutta katsoin sen jo aikoja sitten niin huonoksi, että en ole käyttänyt sitä. Outlook kyllä pelaa aina. Myös 24 sähkis on tosi epäluotettava. Sitä ei koskaan tiedä milloin sinne pääsee. Ei ainakaan minään tärkeänä kantsi pitää. Kannattaa pitää muutama eri s-posti, eri tarkoituksille, niin ei tule hätä käteen..


    • Anonyymi

      Mulla ei toimi puhelintoiminto. Mullakin on ollut joskus dnainternet. Harmi kun se ei toimi.

    • Anonyymi

      toimiiko dna webmail vielä? Itsellä vuosia ollut käytössä. Nyt viimeinen viesti vastaanotettu 31.5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe