Eli viikon päästä olisi ristiäiset ja tytölle on päätetty antaa nimeksi Vappu. Kuitenkin nyt mitä lähempänä H-hetki on, olemme alkaneet epäröimään. Onko nimi sittenkin liian erikoinen, aiheutuuko lapselle siitä hankaluuksia? Olisi hienoa kuulla jonkun Vappu-nimisen tytön/naisen omia kokemuksia nimestään! Itse emme tunne ainuttakaan Vappua, harvinainen nimi kun on. Toki mielipiteet ovat kaikilta muiltakin toivottavia :)
Päivänselvää on, että mitään muotinimeä emme tytölle kuitenkaan anna. Ei ole kivaa jos samalla luokalla on viisi muuta samannimistä tyttöä.
Mitä mieltä Vapusta?
16
2477
Vastaukset
- sopii hyvin
vappu on ihana nimi, laittakaa ihmeessä. Tätini on Vappu ja hyvä nimi on, joskus isäni kutsui häntä Valpuriksi, lempinimi.
Jos tulee lisää sisaruksia niin helppo jatkaa kaksoiskonsonantilla keskellä.
Jutta
Lotta
Lissu
Nanni
Nelli/Nella
Sanni/Senni
Helli
Kylli
Kukka
Terttu
Kerttu
Hertta
Hilkka
Riitta
Riikka
Kalle
Iikka
Hannu
Harri
Jaakko
Martti
Mikko
Pertti
Veikko
Miikka
Onni Olli Otto- ei kiitos
juhlapyhät asia erikseen!
- !!!
Vappu on hauska ja pirteä nimi. Kiusoittelua ja vinoilua saattaa jonkin verran tulla, mutta eiköhän sen kestä. Vappu on yksi niistä nimistä, joilla on jokin suoranainen merkitys tässä kielessä.
- että epäröit
Ymmärrän että epäröit. Itsellänikin on vähän ristiriitaiset fiilikset tuota nimeä kohtaan. Ehkä eniten sen merkityksen takia. Tämä juontajavappu, eli Vappu Pimiä, on pirteä ja iloinen persoona, mutta jos Vappu-nimi olisi jollakin rauhallisemmalla tytöllä, niin se ehkä sotisi persoonan kanssa jotenkin. Noin yleisesti ottaen en pidä merkitysnimistä, ne merkitysnimet joista pidän, ovat harvassa. Tosin vappu nimi on kyllä kaunis toisaalta, ja ehkä tytöstä tuleekin reipas. Mutta minusta on hyvä ettette anna muotinimeä, eli jos ette nyt löydä mitään sellaista nimeä joka kolahtaisi täysillä, niin antakaa sitten Vappu, jos se on ollut teillä mielessä jo pidempään. Vappu-merkitys on kuitenkin niin positiivinen, että tuskin siitä mitään muuta kuin ehkä jotain hyväntahtoista kommentointia tulee. Jos haluatte vielä harkita muita nimiä, niin tässä listaa:
Mirja
Merja
Hilkka
Hanna
Tytti
Henni
Salli
Saila
Päivi (tämä on sen ikäluokan nimi, että tuskin tulee tarhassa vastaan samannimistä, vaikka tosi kaunis nimi onkin)
Maarit
Aamu
Aava
Kielo- Epäröivä isukki
Juurikin kyseisenlaisia aatoksia mielessä pyörii kun Vappu-nimeä ajattelee. Listassasi olevista nimistä kovin moni on käytössä lähisuvussa, mm. sekä minun että vaimoni äiti ovat Merja-nimisiä ja siskoni on Päivi. Sitten on nimiä joista tulee tietty mielikuva jostain henkilöstä eikä siksi halua antaa kyseistä nimeä omalle lapselleen. Esimerkiksi kouluaikoina rinnakkaisluokalla oli erittäin ärsyttävä tyttö nimeltä Tytti.
Näyttää nyt kuitenkin siltä että koska sekä vaimoa että minua kalvaa epäilys Vappu-nimeä kohtaan, päädymme sen hylkäämään. Mielessä on nimi joka molempien mielestä on oikeinkin kiva ja sopii vauvallemme.. Ainut vika vain että on sen verran yleinen että mahtuu viime vuoden top-40 etunimiin.
- vaihtoehtoja?
Mitä muita nimiä olette miettineet? Itse en antaisi Vappua. Onhan noita kauniita nimiä vaikka kuinka paljon. Siis muitakin kuin muodissa olevat Aino ja Olivia.
- Epäröivä isukki
Alkuun oli selvää, että jos tyttö tulee, nimeksi annetaan Ellen. Sitten myöhemmin nimi ei enää tuntunutkaan kivalta, jotenkin liian pliisu vaikkakin kaunis. Vakavassa harkinnassa on ollut myös Ilona mutta väkisin mieleeni vain tulee Ilonasta Apulannan saman niminen, kovin surullinen laulu. Varmasti monelle tuttu. Itse olen hulluna Pinja-nimeen mutta vaimo ei pidä ollenkaan. Jotkut nimet sitten eivät vaan sovi sukunimen kanssa yhteen ollenkaan.
Vaikeaa.. - nämä?
Epäröivä isukki kirjoitti:
Alkuun oli selvää, että jos tyttö tulee, nimeksi annetaan Ellen. Sitten myöhemmin nimi ei enää tuntunutkaan kivalta, jotenkin liian pliisu vaikkakin kaunis. Vakavassa harkinnassa on ollut myös Ilona mutta väkisin mieleeni vain tulee Ilonasta Apulannan saman niminen, kovin surullinen laulu. Varmasti monelle tuttu. Itse olen hulluna Pinja-nimeen mutta vaimo ei pidä ollenkaan. Jotkut nimet sitten eivät vaan sovi sukunimen kanssa yhteen ollenkaan.
Vaikeaa..Pinjan kanssa samantapaisia nimiä ovat Tinja ja Sinja sekä Pihla.
- jlkjljkhkljhgl
nämä? kirjoitti:
Pinjan kanssa samantapaisia nimiä ovat Tinja ja Sinja sekä Pihla.
Muutama ehdotus vielä:
Kreeta
Silja
Reetta
Saija
Kreetta
- rinna too
Itse en pidä koska mieleen tulee vaan kaikkialla pyörivä vappu pimiä ja etenkin vappu huutavana bb-emäntänä.
- jdnxkcsl
Itse olen Vappu ja koskaan ei ole nimen takia kiusattu. Pikemminkin nimi on ollut positiivinen asia ja sen avulla on jäänyt mieleen. Vappu on ihanan positiivinen nimi ja on mukavaa kun ei ole koskaan täytynyt olla Vappu L. kun muita Vappuja ei juurikaan ole. Nimestä on tullut vaan positiivista palautetta.
- mndehuaö
Mites olisi Vanamo tai Venni :) mielestäni kauniimpia kuin Vappu, mutta nämä ovat makuasioita.
- Järvellä
Tämä on vanha keskustelu, mutta Venni on pojan nimi. Ei Vapussa mitään vikaa ole. Vaula, Venla, Vilja
- Tietoaa
Ei ole Venni pelkästään pojan nimi, tiedän pari tyttöä joiden nimi on Venni. Yleisempi nimi pojilla, mutta mielestäni enemmän tytön nimi.
- vennimies
Venny tytön nimi, joka lausutaan amerikkalaisittain Venni.
Venni miehen nimi. - Vappu222
Oma nimeni on Vappu ja viimeiset 9Vuotta en ole tykännyt nimestäni mutta viime vuoden aikana olen miettinyt että nimeni on erikoinen varmasti myös syystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64125Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952253Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J59964- 47834
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37833Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185820- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119755- 35754