Mitä mieltä Vapusta?

Epäröivä isukki

Eli viikon päästä olisi ristiäiset ja tytölle on päätetty antaa nimeksi Vappu. Kuitenkin nyt mitä lähempänä H-hetki on, olemme alkaneet epäröimään. Onko nimi sittenkin liian erikoinen, aiheutuuko lapselle siitä hankaluuksia? Olisi hienoa kuulla jonkun Vappu-nimisen tytön/naisen omia kokemuksia nimestään! Itse emme tunne ainuttakaan Vappua, harvinainen nimi kun on. Toki mielipiteet ovat kaikilta muiltakin toivottavia :)

Päivänselvää on, että mitään muotinimeä emme tytölle kuitenkaan anna. Ei ole kivaa jos samalla luokalla on viisi muuta samannimistä tyttöä.

16

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii hyvin

      vappu on ihana nimi, laittakaa ihmeessä. Tätini on Vappu ja hyvä nimi on, joskus isäni kutsui häntä Valpuriksi, lempinimi.

      Jos tulee lisää sisaruksia niin helppo jatkaa kaksoiskonsonantilla keskellä.

      Jutta
      Lotta
      Lissu
      Nanni
      Nelli/Nella
      Sanni/Senni
      Helli
      Kylli
      Kukka
      Terttu
      Kerttu
      Hertta
      Hilkka
      Riitta
      Riikka





      Kalle
      Ville
      Pekka/Pekko
      Iikka
      Hannu
      Harri
      Jaakko
      Martti
      Mikko
      Pertti
      Veikko
      Miikka
      Onni Olli Otto

      • ei kiitos

        juhlapyhät asia erikseen!


    • !!!

      Vappu on hauska ja pirteä nimi. Kiusoittelua ja vinoilua saattaa jonkin verran tulla, mutta eiköhän sen kestä. Vappu on yksi niistä nimistä, joilla on jokin suoranainen merkitys tässä kielessä.

    • että epäröit

      Ymmärrän että epäröit. Itsellänikin on vähän ristiriitaiset fiilikset tuota nimeä kohtaan. Ehkä eniten sen merkityksen takia. Tämä juontajavappu, eli Vappu Pimiä, on pirteä ja iloinen persoona, mutta jos Vappu-nimi olisi jollakin rauhallisemmalla tytöllä, niin se ehkä sotisi persoonan kanssa jotenkin. Noin yleisesti ottaen en pidä merkitysnimistä, ne merkitysnimet joista pidän, ovat harvassa. Tosin vappu nimi on kyllä kaunis toisaalta, ja ehkä tytöstä tuleekin reipas. Mutta minusta on hyvä ettette anna muotinimeä, eli jos ette nyt löydä mitään sellaista nimeä joka kolahtaisi täysillä, niin antakaa sitten Vappu, jos se on ollut teillä mielessä jo pidempään. Vappu-merkitys on kuitenkin niin positiivinen, että tuskin siitä mitään muuta kuin ehkä jotain hyväntahtoista kommentointia tulee. Jos haluatte vielä harkita muita nimiä, niin tässä listaa:

      Mirja
      Merja
      Hilkka
      Hanna
      Tytti
      Henni
      Salli
      Saila
      Päivi (tämä on sen ikäluokan nimi, että tuskin tulee tarhassa vastaan samannimistä, vaikka tosi kaunis nimi onkin)
      Maarit
      Aamu
      Aava
      Kielo

      • Epäröivä isukki

        Juurikin kyseisenlaisia aatoksia mielessä pyörii kun Vappu-nimeä ajattelee. Listassasi olevista nimistä kovin moni on käytössä lähisuvussa, mm. sekä minun että vaimoni äiti ovat Merja-nimisiä ja siskoni on Päivi. Sitten on nimiä joista tulee tietty mielikuva jostain henkilöstä eikä siksi halua antaa kyseistä nimeä omalle lapselleen. Esimerkiksi kouluaikoina rinnakkaisluokalla oli erittäin ärsyttävä tyttö nimeltä Tytti.

        Näyttää nyt kuitenkin siltä että koska sekä vaimoa että minua kalvaa epäilys Vappu-nimeä kohtaan, päädymme sen hylkäämään. Mielessä on nimi joka molempien mielestä on oikeinkin kiva ja sopii vauvallemme.. Ainut vika vain että on sen verran yleinen että mahtuu viime vuoden top-40 etunimiin.


    • vaihtoehtoja?

      Mitä muita nimiä olette miettineet? Itse en antaisi Vappua. Onhan noita kauniita nimiä vaikka kuinka paljon. Siis muitakin kuin muodissa olevat Aino ja Olivia.

      • Epäröivä isukki

        Alkuun oli selvää, että jos tyttö tulee, nimeksi annetaan Ellen. Sitten myöhemmin nimi ei enää tuntunutkaan kivalta, jotenkin liian pliisu vaikkakin kaunis. Vakavassa harkinnassa on ollut myös Ilona mutta väkisin mieleeni vain tulee Ilonasta Apulannan saman niminen, kovin surullinen laulu. Varmasti monelle tuttu. Itse olen hulluna Pinja-nimeen mutta vaimo ei pidä ollenkaan. Jotkut nimet sitten eivät vaan sovi sukunimen kanssa yhteen ollenkaan.

        Vaikeaa..


      • nämä?
        Epäröivä isukki kirjoitti:

        Alkuun oli selvää, että jos tyttö tulee, nimeksi annetaan Ellen. Sitten myöhemmin nimi ei enää tuntunutkaan kivalta, jotenkin liian pliisu vaikkakin kaunis. Vakavassa harkinnassa on ollut myös Ilona mutta väkisin mieleeni vain tulee Ilonasta Apulannan saman niminen, kovin surullinen laulu. Varmasti monelle tuttu. Itse olen hulluna Pinja-nimeen mutta vaimo ei pidä ollenkaan. Jotkut nimet sitten eivät vaan sovi sukunimen kanssa yhteen ollenkaan.

        Vaikeaa..

        Pinjan kanssa samantapaisia nimiä ovat Tinja ja Sinja sekä Pihla.


      • jlkjljkhkljhgl
        nämä? kirjoitti:

        Pinjan kanssa samantapaisia nimiä ovat Tinja ja Sinja sekä Pihla.

        Muutama ehdotus vielä:

        Kreeta
        Silja
        Reetta
        Saija
        Kreetta


    • rinna too

      Itse en pidä koska mieleen tulee vaan kaikkialla pyörivä vappu pimiä ja etenkin vappu huutavana bb-emäntänä.

    • jdnxkcsl

      Itse olen Vappu ja koskaan ei ole nimen takia kiusattu. Pikemminkin nimi on ollut positiivinen asia ja sen avulla on jäänyt mieleen. Vappu on ihanan positiivinen nimi ja on mukavaa kun ei ole koskaan täytynyt olla Vappu L. kun muita Vappuja ei juurikaan ole. Nimestä on tullut vaan positiivista palautetta.

    • mndehuaö

      Mites olisi Vanamo tai Venni :) mielestäni kauniimpia kuin Vappu, mutta nämä ovat makuasioita.

    • Järvellä

      Tämä on vanha keskustelu, mutta Venni on pojan nimi. Ei Vapussa mitään vikaa ole. Vaula, Venla, Vilja

    • Tietoaa

      Ei ole Venni pelkästään pojan nimi, tiedän pari tyttöä joiden nimi on Venni. Yleisempi nimi pojilla, mutta mielestäni enemmän tytön nimi.

    • vennimies

      Venny tytön nimi, joka lausutaan amerikkalaisittain Venni.
      Venni miehen nimi.

    • Vappu222

      Oma nimeni on Vappu ja viimeiset 9Vuotta en ole tykännyt nimestäni mutta viime vuoden aikana olen miettinyt että nimeni on erikoinen varmasti myös syystä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      110
      1961
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1417
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1265
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1177
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1168
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      82
      1002
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1000
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe