kasvit

tahtoo vihreää

No miten saisin kasveista taas vihreitä? Nyt vanhimmat kasvit mitä mulla on akvassa on n.5kk vanhoja ja ne on jotenkin menettänyt värinsä. Nyt pari viikkoa sitten ostin vallisneiriän ja sekin on alkanut nyt jo lahota päistään. Melalehdet kerää lehtiinsä ruskeita ja vihreitä laikkuja, jotka kylläkin suurimmalti lähtee pois kun sormilla käy lähteä läpi. Akva on n.50 litraa ja siellä on neontetraparvi 16kpl. Aluksi annoin kasveille hiekkaan upotettavia kasvilannotetabletteja (Seran) ja nyt ostin Seran daydropseja, jota olen antanut päivittäin 5tippaa. Valaistuksena on käpylamppuvalaisin, jossa on nyt parin viikon ajan ollut energiansäästölamput "vanhojen" käpylamppujen sijaan. Olin jo ostamassa uutta loisteputkivalaisinta kun menin akvaarioliikkeisiin 2kpl niin molemmissa myytiin vain näitä käpylamppuvalaisimia. Netistä saa tilata noin pieneen akvaan loisteputkivalaisimen, eli pitäisikö sellainen hommata? Ja ne on kai vain yhden loisteputkenvalaisimia? Muuten akvassa ei ole leväongelmaa ja vettä vaihdan viikoittain ämpärin tai kaksi. Eli onko lannoitus pielessä vai valaistus? Vai ei kumpikaan.. :)

2

628

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Ensinnäkin, kasveille kuuluu tarjota kasveille tarkoitettua valonsävyä, sellaisia myydään akvaliikkeissä, ei energiansäästölamppu anna sopivaa sävyä joka olisi kasveille suotuisa, osta sinne oikeanlainen lamppu. Kasvilamppu.
      Valotehoa voitaneen laskea n. 0.4W litralle. N. 10h/pvä

Asialliset ravinteet, oikein annosteltuna .. http://www.akvaariotekniikka.fi/ .. ainakin viisisenttiä pohjahiekalle paksuutta.
      Seran lannoitteet hajoaa nopeasti eikä niistä jää kasveille oikein mitään ravinnoksi.

• tahtoo vihreää

Tilauksessa pmdd pohjaravinnepallerot ja seuraavanlainen valaisin:

100475 Arcadia loisteputkirungot;
        100475-631 14-15 W 375-450 mm/26 mm;

100659 Sylvania Aquastar;
        100659-965 15 W, 450 mm;

100562 Arcadia loisteputken heijastin;
        100562-638 15 W 450 mm putkelle;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1294
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      787
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      123
      573
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      541
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      183
      500
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe