-=| Minarelli AM6 vs. Derbi Rabasa |=-

Kufopasfoåiäåäjk¨'

Kumman ottaisit, onko paljonkin eroa noissa ja mitä hyviä huonoja puolia. Perusteluineen kiits. ;P

33

6009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awrfawfasf

      ONKO EROOO!?!?!?!?!

      • rsrhty

        minarelli on hyvä ja laadukas moottori mutta toista maata on toi rabasa joka on paska ja hajoo heti.
        ota joku minarellin koneella oleva mopo ni se ainaki kestää.


      • ghytuyuyu
        rsrhty kirjoitti:

        minarelli on hyvä ja laadukas moottori mutta toista maata on toi rabasa joka on paska ja hajoo heti.
        ota joku minarellin koneella oleva mopo ni se ainaki kestää.

        Onkos sulla sitten kokemusta rabasasta? ite oon ajellu barbilla 27,7 tkm eikä MITÄÄN VIKAA VIELÄKÄÄN.


      • hg34gtwreg
        ghytuyuyu kirjoitti:

        Onkos sulla sitten kokemusta rabasasta? ite oon ajellu barbilla 27,7 tkm eikä MITÄÄN VIKAA VIELÄKÄÄN.

        jos et ole edes mäntää joutunt vaihtamaan, niin olet melkoinen sissi...


      • dfg4
        hg34gtwreg kirjoitti:

        jos et ole edes mäntää joutunt vaihtamaan, niin olet melkoinen sissi...

        Voi älypää, sitä ei lasketa viaksi, että mäntä kuluu... männän vaihto on normaalia huoltoa eikä mitään vian korjausta. Huomaa todella hyvin miten vähän tiedät mopoista..

        Ja on niitä joilla on 30 tkm ajettu alkuperäismännällä nähty.


      • Anonyymi
        dfg4 kirjoitti:

        Voi älypää, sitä ei lasketa viaksi, että mäntä kuluu... männän vaihto on normaalia huoltoa eikä mitään vian korjausta. Huomaa todella hyvin miten vähän tiedät mopoista..

        Ja on niitä joilla on 30 tkm ajettu alkuperäismännällä nähty.

        Sinä vähemmän


    • dfhdfhdfh

      kaverit puhunu et toi barbin kone on kans iha hyvä... ja kyl barbit on kans aika laadukkaita, yhenkää en oo kuullu levinneen, että sillee??? Onks ne muka paskoi:!!!

      • dwwaferf

        osta joku minarellin koneella oleva mopo


      • ...
        dwwaferf kirjoitti:

        osta joku minarellin koneella oleva mopo

        Ei kannata aloittaa taas tätä väittelyä, koska se ei johda mihinkään. Kummassakin moottorissa on hyvät ja huonot puolensa.


    • Hammakas

      Tuota, itse en oikein tiedä kun olen juuri vasta ostanut minarelli am6 koneisen mopon, mutta, kaverilla on derbi, joka leipoi kiinni viime kesän aikana muutamaan kertaan, en tiedä mistä johtui, mutta muita vikoja ei sen enemmin ole ollut, rabasa on laadukas kone kyllä! Vaihteitten kanssa ei ole mitään ongelmia. Minarellin koneessa on loistavaa teho ja vääntö, rabasan koneeseen ei saa niinkään alavääntöä, kun taas minarelli tarjoaa sen, mutta minarellista olen kuullut sen verran että vaihteensiirtäjien ja vaihderattaiden kanssa ongelmia, mutta tosin vain peugeot XPS kanssa, en sitten osaa sanoa

      • Anonyymi

        äpärä


    • arfeawgwqagq

      NYT VITTU SE PÄÄ KII NIIST ET TOINE HAJOO JA LAHOO VAA.. tottakai ne hajoo ja lahoo ku ette remppaa saatanan persjantterit..... Minarelli am6 on ehkä hitusen parempi ja laadukkaampi ku rapaska mutta samaa tehotonta sontaa on molemmat. Mutta jos joku skootteria esim hommaa ni siinä kannattaa perustaa sihen vaakaminarelliin...

    • ilukjyhdfsc

      ne ovat molemmat tosi laadukkaita, niitten kunto ja tehot riippuvat moposta, huolloista ja siitä miten ajaa niillä. se on se ja sama kumpi moottori, molemmissa on niitä maanantai versijoita.

      ja sille kuka sano et kaverin derbi leipo kesässä 2 kertaa, miten se on mahdollistä? ite oon ajellu derbillä 2 vuotta arrowin tehoputkella joka kiertää sen 13000-14000 rpm ja oon raiskannu(keulinu ja polttanu kumia) ja ajettu 12 000(vain tonnin ja 5 tonnin huollot tehty) ja moottorissa ei mitää vikaa... mahtaa olla käyttäjässä se vika?:)

    • Omistanut molemmat..

      Kyllä se Minarelli on missä ei ole alavääntöä. Oli viime kesänä Peugot XPS '06, jossa sai aikalailla ottaa kierroksia että pystyi lähtemään. Nyt on Aprilia RS '07 eli Rabasalla, ja se jaksaa mennä tasaisella tyhjäkäynnilläkin sammumatta...

      Niin ja sitten ne välivapaat, Pösön kanssa en päässyt yhtään reissua ajamaan ettei olisi ollut yhtään välivapaata. Rabasan kanssa on ollut välivapaa kokonaista 2 kertaa. Ja Pösö oli sentään ajettu 4k kilometriä vähemmän.

      Itse pidän Rabasasta enemmän, mutta makuasioita. Ja niinkuin aiemmin on jo mainittu, molemmissa on hyvät puolensa

    • päri-c

      Oma mielipiteeni on, että jos meinaat virittää oikein kunnolla, niin osta rabasa, mutta jos pidät vakiona tai otat kurit pois nii sitte minarelli.

      • dfg4

        Miten niin? Rabasa on nimenomaan fiksummin kuristettu joten kiihtyvyys jää ripeäksi (vakiomopojen tasolla).

        Voin sanoa, että persdynolla kummassakin on kurittomana yhtä vähän tehoa ja sama huippunopeus.

        Itse pidän rabasasta enemmän, sillä:
        Rabasan pystyy käynnistämään vaihde silmässä kytkin pohjassa toisin kuin minarellin (sanoin kuvaamattoman tärkeä esim enskaa ajaessa)
        Minarellissa on huomattavasti enemmän välivapaita (saatanan ärsyttäviä)

        Noiden ominaisuuksien perusteella rabasa on ''parempi'', mutta ei minarelli missään nimessä mikään huono moottori ole vaikka rabasalla on paremmat ominaisuudet.

        Nyt joku mopopoika ysikuus joka omistaa minarellin koneella olevan moottoripolkupyörän voi tulla tähän väitteleen, niin puhun sen mielelläni pussiin.


      • päri-c
        dfg4 kirjoitti:

        Miten niin? Rabasa on nimenomaan fiksummin kuristettu joten kiihtyvyys jää ripeäksi (vakiomopojen tasolla).

        Voin sanoa, että persdynolla kummassakin on kurittomana yhtä vähän tehoa ja sama huippunopeus.

        Itse pidän rabasasta enemmän, sillä:
        Rabasan pystyy käynnistämään vaihde silmässä kytkin pohjassa toisin kuin minarellin (sanoin kuvaamattoman tärkeä esim enskaa ajaessa)
        Minarellissa on huomattavasti enemmän välivapaita (saatanan ärsyttäviä)

        Noiden ominaisuuksien perusteella rabasa on ''parempi'', mutta ei minarelli missään nimessä mikään huono moottori ole vaikka rabasalla on paremmat ominaisuudet.

        Nyt joku mopopoika ysikuus joka omistaa minarellin koneella olevan moottoripolkupyörän voi tulla tähän väitteleen, niin puhun sen mielelläni pussiin.

        Miks kukaan ajais enskaa mopolla, sitä varten on kunnon endurot. Ja tarkoitin kunnon virittämisellä sitä että laitetaan 70cc pytty jne... Tämä sen takia että raiskattuja gileroita ja derbejä saa halvemmalla.


      • päri-c
        päri-c kirjoitti:

        Miks kukaan ajais enskaa mopolla, sitä varten on kunnon endurot. Ja tarkoitin kunnon virittämisellä sitä että laitetaan 70cc pytty jne... Tämä sen takia että raiskattuja gileroita ja derbejä saa halvemmalla.

        Ja rabasaan saa helpommin viriosia


      • dfg4
        päri-c kirjoitti:

        Ja rabasaan saa helpommin viriosia

        Kyllä mää ainakin mopoaikoinani tykkäsin metsissä enska renkailla rällätä..

        Ja vaikka olis kummassakin masiinassa 70cc sylkkäsarja, niin se teho-ero on niin marginaalisen pieni, että sää et sitä todellakaan tule persdynolla huomaamaan.


      • päri-c
        dfg4 kirjoitti:

        Kyllä mää ainakin mopoaikoinani tykkäsin metsissä enska renkailla rällätä..

        Ja vaikka olis kummassakin masiinassa 70cc sylkkäsarja, niin se teho-ero on niin marginaalisen pieni, että sää et sitä todellakaan tule persdynolla huomaamaan.

        No jaa. Toi oli mun mielipide. Ja tosta kijoituksesta saa sellaisen kuvan, että vedetään heti jotain kisaa... Osta tm enskailuun, parempi sinne kun rabasa tai minarelli.


      • dfg4
        päri-c kirjoitti:

        No jaa. Toi oli mun mielipide. Ja tosta kijoituksesta saa sellaisen kuvan, että vedetään heti jotain kisaa... Osta tm enskailuun, parempi sinne kun rabasa tai minarelli.

        Katos kun kaikille ei isi maksa leluja, joten täytyi itse kerätä työllä rahat halpaan mopoon ja sitten sillä rällätä metsissä. Ei ois tullut kuuloonkaa yrittää saada rahat vielä mopon lisäksi monen tuhannen euron Temmiin.


      • Anonyymi
        dfg4 kirjoitti:

        Miten niin? Rabasa on nimenomaan fiksummin kuristettu joten kiihtyvyys jää ripeäksi (vakiomopojen tasolla).

        Voin sanoa, että persdynolla kummassakin on kurittomana yhtä vähän tehoa ja sama huippunopeus.

        Itse pidän rabasasta enemmän, sillä:
        Rabasan pystyy käynnistämään vaihde silmässä kytkin pohjassa toisin kuin minarellin (sanoin kuvaamattoman tärkeä esim enskaa ajaessa)
        Minarellissa on huomattavasti enemmän välivapaita (saatanan ärsyttäviä)

        Noiden ominaisuuksien perusteella rabasa on ''parempi'', mutta ei minarelli missään nimessä mikään huono moottori ole vaikka rabasalla on paremmat ominaisuudet.

        Nyt joku mopopoika ysikuus joka omistaa minarellin koneella olevan moottoripolkupyörän voi tulla tähän väitteleen, niin puhun sen mielelläni pussiin.

        Rabasa o paska


    • päri-c

      Onhan se hyvä ettei tollasen laiskan paskan tarvitse vaihtaa vapaalle kun ei osaa lähteä, vaan saa barbin sammumaan

    • perareika1

      eiks minarellis mee ain välil kakkos vaihteelta vapaalle itestää

    • Nyt perkele

      Munaralli ja Rapaska kuraa Tomos Parasta ja es

    • Laate

      Ite oon ostamassa tota varmaan ron gileran smteen tai rieju mrteen...harkitsen myös yama dt tai aprilia sx....että mikäs kannattais ehkä enemmän rabasaan kääntymään päin(vähä myöhässä)

    • santoos

      Näiden koneiden kestävyydestä on turha kiistellä, koska koneen kestävyys riippuu käytön laadusta ja huollosta. Mopoa ostaessa täytyy huomioida miten mopolla on mahdollisesti ajettu. (onko raiskattu?) Kannattaa ostaa vakio mopo ja virittää sitä itse, jos näkee sen tarpeelliseksi.

      • kokenutentinenam6kusku

        Mukava kattoo näitte ipanoitte huutelua. Itellä on ollu peugeot xps ja rieju mrx eli kummassaki minarelli. Peugeot hajos koko ajan vaan sen takia etten huoltanut sitä ollenkaan ja menin ostamaan siihen niitä kiinalaisia valurauta sylintereitä. Rieju minulla on tuolla autotallissa vieläkin. Riejussa minulla ainakin oli vähän parempi sylinteri. Siinä oli ilmareikiä 7 pakoaukko ja pösössä vain 5 pakoaukko eli riejussa hieman parempi suorituskyky. Tehareita minulla oli paljon turbokit, kummatkin metranitit eli ylä ja alavääntö mkt, scr corse yläkauttanen,. Paras oli scr malossin läpillä ja kisasähöt niin penkitettiin se silloin poliisin penkkiin nii 21hp. Lähtihän mulla.siitä kortti mutta sain sen jo 2kk päästä uuestaa takas. Kyllä sillä kavereiten vakio ktm exc ja nelari husset jäi jälkee. Itse suosittelen minarellia. Ainut vika oli riejussa että männät aina halkes mutta neki vaan tehon takia. Kaverit joilla oli rabasan derbit niin niissä ainut vika oli sähöt ja vaihelaatikot meni aina paskaksi. Huom minä ja kaverit huuatettiin mopoja enemmän kun te huuatatte teijän enoxilla varustetut 6hp sia derbejä koskaan.


    • kalanruokaa

      Molemmat minarelli sekä rabasa ovat hyviä. minarellissä kylläkin on heikompi vaihteisto ja vanhuuttaan alkaa tulemaan välivapaita herkemmin kuin rabasassa. tehot riippuu tietysti virityksistä. kun jotkut kitisee että rabasasta ei saa yhtä paljon tehoa irti kuin minarellista he ovat väärässä. vakio kampiakselilla rabasasta saa enemmän tehoa kuin minarellista vakio kampiakselilla, koska rabasassa on pidempi isku. ero ei kuitenkaan mikään suuri eli riippuu virittäjästä ja osaamisesta.

    • Riejutin

      Derbi on luumu eikä se muuksi muutu

    • Anonyymi

      varmasti joku tulee vielä näin 2023 kynnyksellä kyselemään että kumpi on parempi, joten tässä perusteltu vastaus, joka annettu omasta kokemuksesta.

      rabasassa on parempi vaihteisto.

      vapaa on isompi ja vaihderumpu on rakennettu siten että saa olla suorastaan mestari saadakseen siihen välivapaan silmään.

      rabasan läppäkanava on suorempi sekä laajempi, ja tästä syystä esim. tehari tuo rabasassa noin 1-1,5 hevosvoimaa enemmän.

      vaikka kuinka yrität takoa vaihdetta am kutosessa silmään, niin tottakai sieltä se välivapaa johonkin väliin putkahtaa. ainoa hyvä puoli am6 on varaosien saatavuus, koska am6 on ollut samanlainen lähes aina, toisin kuin rabasassa e1-e5 malleissa on selvä ero, mistä syystä esimerkiksi e3 sylinteri ei sovi muihin.

      • Anonyymi

        rabasassa myös pitempi isku eli am6 vähemmän tehoa. rabasassa on myös 2 lisäpakoaukkoa sylintereissä jo vakiona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rabasassa myös pitempi isku eli am6 vähemmän tehoa. rabasassa on myös 2 lisäpakoaukkoa sylintereissä jo vakiona.

        amkutosessa siis vähemmän tehoa lyhyemmän iskun takia


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe