onko elokuussa Rovaniemeltä

opasmonika

Onko elokuussa Rovaniemeltä kiinnostus tulla Budapestiin?

Tilanne: olemassa noin 30 perhettä Budapestissä ja sen ympäristössä.
He ottivat yhteyttä minuun seuraavalla:
he matkustaisivat adventti aikana (marraskuun loppu tai joulukuun alku) katsomaan Lapin ja Joulupukin. Matkatoimistojen kautta tämä matka on vain unelma.
Lennot kun on niin monta ihmistä on, saadaan varmasti joko Malevilta tai Finnairilta ns charterilla Budapest-Rovaniemi-Budapest.
Jos unkarilaisperheet antavat 3 yötä 4 päivä majoitusta suomalaisperheille ja ohjelmakin - löytyykö vastaanotto Rovaniemeltä?

Ehdotus: 20 elokuuta, joka on Unkarissa pyhäpäivä, illalla ilotulitus. Siis esim 19-22.8 aikana matka Unkariin. Budjetti on siis vain lennot järjestämään ja ostamaan.
Melkein jokainen unkarilaisperhe asuu omakotitalossa, sukukielemme toimii, niin myös englanti ja saksaa. Lapset täällä ovat 3-14 vuotiaat, tavallaan 1-2 lasta on unkarilasiperheessä.
Niin kuin minä teen täällä Unkarissa Suomi-Unkari asioissa kaikenlaista, ja olen oppaana ja tulkkina, he tulivat minulta kysymään. Kun netti on täynnä tietoja voidaan kokeilla onneamme. Tietysti voitte kysyä esim Budapestin Suomen Suurlähetystöltä kuka minä olen. Minun kotisivuni on www.opas.hu
Vinkit ja mielipiteet tänne palstalle pls
Konkreettisesti: [email protected]

4

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadilainen ...

      Tosi hyvä idea minusta, harmi vaan etten ole rovaniemeläinen. Kannattiasi laittaa viestiä palstalle Kaupungit ja kunnat/Lappi. Rovaniemeläiset varmaan lukee sitä. Kannattaisi varmaan olla yhteyksissä myös Suomi-Unkari seuran Rovaniemen osastoon.

    • Mats

      Oleppa yhteydessä Rovaniemen matkailusihteeriin, jonka yhteystiedot löydät netistä. Terveisin mats Roista

    • hki12

      Hei Monika,

      mielenkiintoinen ajatus ja ehdotus.

      Jos majoitustarjouksia ei tule, uskon sen johtuvan siitä, että kaupungit ovat niin kovin erikokoisia, ei pelkästään suomalaisten mielenkiinnon puutteesta.

      Jos oletetaan, että perheen koko olisi kummassakin kaupungissa 4 henkilöä, pitäisi Budapestista valita 860 perhettä, jotta se vastaisi prosenttiosuudeltaan Rovaniemen kolmeakymmentä perhettä (ja Rovaniemeltä vain yksi perhe, joka vastaisi Budapestin kolmeakymmentä perhettä). Se yksi matkustava ja majoittava rovaniemeläinen perhe olisi varmaankin helppoa löytää.

      Toivon kuitenkin, että perheiden haaveesta tulee totta!

      PS. Kiitos monista tarpeellisista tiedoista ja mielenkiintoisista vihjeistä, joilla olet meitä tällä palstalla hemmotellut.

    • Ouluun

      Hyvä idea tämmöinen vaihto! Virolaisten kanssa tätä on harrastettu jo 20 vuotta ja säästetty rahaa ja saatu hienoja kokemuksia ja tuttavuuksia.
      Olin toukokuussa Budapestissa ja varmasti tulen vielä uudestaan joskus - viimeistään eläkkeellä ollessani pidemmäksi aikaa. Olisi kiva, kun siellä olisi tuttuja entuudestaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe