Malarone-tabletit

Mommi

Kertokaapa kokemuksenne Malaronen käytöstä. Joudumme niitä syömään mahdollisesti tulevalla matkalla malarian ehkäisyksi. Tuosta merkistä ei kai tule sellaisia haittavaikutuksia, mitä joillekin on tullut Lariamista? Ovatko Malaronet pieni- vai isokokoisia? Olen huono nielemään isoja tabletteja. Esim. Buranat ei mene alas kokonaisina.

7

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin kuulin

      joiden uskotaan estävän HIV- tartunta, tungeta alakautta.

    • syöneet

      Lariam, eikä meille ole koskaan tullut mitään sivuvaikutuksia niistä. Meitä on neljä, ja olemme käyneet kolme kertaa Gambiassa. Lariam on suunnilleen paracetamoolin kokoinen, mutta maistuu todella pahalle! Malaronesta en voi sanoa mitään.

    • Sami9999

      Mulla ei ainakaan ollu Malaronesta mitään haittaa. Olen antanut itselleni kertoa, että muista voisi olla jotain haittavaikutuksia.

      • pilleriäposkeen

        Mulle on tulossa Afrikan reissu jonka aikana ollaan vaihtelevasti malaria alueella.Malaronen käyttöohjeella joudun syömään kolme 12 kpl pakettia.Onko joku syönyt saman määrän joskus?? Oliko yhä no-side-effects?

        Hintaa on sen verran reilusti malaronella ,että lariam olisi huomattavasti halvempi vaihtoehto ,mutta parin kuukauden lariam kuuri ei innosta (aik. kokemus)


      • sol5
        pilleriäposkeen kirjoitti:

        Mulle on tulossa Afrikan reissu jonka aikana ollaan vaihtelevasti malaria alueella.Malaronen käyttöohjeella joudun syömään kolme 12 kpl pakettia.Onko joku syönyt saman määrän joskus?? Oliko yhä no-side-effects?

        Hintaa on sen verran reilusti malaronella ,että lariam olisi huomattavasti halvempi vaihtoehto ,mutta parin kuukauden lariam kuuri ei innosta (aik. kokemus)

        Olen matkustanut afrikassa pitkiä aikoja kuukausia usea vuonna koska olen toiminut ja toimin hyväntekeväisyys järjestössä joudun olemaan alkuasukaskylissä pitempiä aikoja. HYKSIN lääkärit eivät suosittele malarone iekä lariamia pidemmäksiaikaa ja se on vielä kallistakin pyydä lääkäriltäsi doximycin niminen malarian ehkäisy. tai ostat afrikasta periltä apteekista josta saa ainakin senegalista vastaavaa mutta en nyt muista nimeä. terveisin sissi on mulla jossain se nimikin mutta en löytänyt juuri nyt jos olet vielä kiinnostunut asiasta niin kirjoittele


      • pilleriäposkeen kirjoitti:

        Mulle on tulossa Afrikan reissu jonka aikana ollaan vaihtelevasti malaria alueella.Malaronen käyttöohjeella joudun syömään kolme 12 kpl pakettia.Onko joku syönyt saman määrän joskus?? Oliko yhä no-side-effects?

        Hintaa on sen verran reilusti malaronella ,että lariam olisi huomattavasti halvempi vaihtoehto ,mutta parin kuukauden lariam kuuri ei innosta (aik. kokemus)

        ...ensimmäisen kerran käydessäni söin Malaronea 6 viikkoa putkeen, vaikka maksimisuositus onkin ainoastaan kuukausi. En saanut siitä ainakaan mitään pahoja sivuvaikutuksia. Pientä päänsärkyä esiintyi, mutta sekin taisi johtua pääasiassa kuumuudesta ja ehkä pienestä nestehukasta. Nyt olen vuoden reissannut täällä ja olen jättänyt malaria-lääkityksen kokonaan pois, kun ei täällä kuivassa Saharassa malariaa esiinny. Etelämpänä trooppisemmilla alueilla ja pääkaupungissa Nouakchottissa kuulemma jonkin verran esiintyy.


    • malarian

      esto on pitkävartiset sukat ,pitkähihainen paita,hyttysmyrkky jne.

      Malaronesta en saanut mitään sivuoireita mutta niitä täytyy muistaa syödä joka päivä.

      Lariam-pillerillä pärjää viikon kerrallaan.Itse olen syönyt yhden Lariamin,se oli ensimmäinen ja viimeinen.Kuulun siihen yhteen tuhannesta joka saa siitä äärimmäisen rankat sivuoireet.Valvoin kolme vuorokautta vaikka väsytti koko ajan, laihduin pari kiloa ja järjetön masennus päällä koko ajan.Lääkäri määräsi Diapamia ja Malaronet Lariamin tilalle.
      Jos ensimmäisen kerran syöt Lariamia niin aloita kuuri ajoissa Suomessa niin tiedät miten se sinuun vaikuttaa.
      Nykyään en noita myrkkyjä enää suuhuni laita vaikka malaria alueelle matkaisinkin.On kantoja joita vastaan ne eivät tehoa.
      Sitäpaitsi paikanpäältä löytyy hoitolääkkeitä,joita Suomessa ei tunneta.
      Ei malaria tapa kuin lapsia,pääasiassa.Mutta paska tauti se on kun raju versio kohdalle sattuu.

      nim. Kaksi malariaa sairastanut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe