BED:n hinta

kaikkea-pitää-kokeilla

ahmimisen lisäksi, voi hitto vie kun tämä tulee kalliiksi. En oo koskaan uskaltanu tarkkaan laskea edes mitä tämä häiriö maksaa, mut saatanan paljon kaikkine herkkuineen se on, ja niin turhaan. Tälläkin hetkellä oon ihan pa..

Ajattelin kokeilla, (kun nyt tästä talousahdingosta) selviän, että jatkossa nostan kerran viikossa tietyn rahamäärän ja pankkikortti jonnekin tavoittamattomiin aina viikoksi(pitäis vielä keksiä minne, jonnekin tallelokeroon, heh..). Ainakin lisää kynnystä lähteä kauppaan jo melkoisesti, jopa riittävästi??.. toimiskohan?

varsinaista pakkohoitoa, vaan kun sitä on ihminen heikko:D

7

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luutamikseri.nnn

      psyykenlääkettä.Minulla on ollut masennuslääke päällä kymmenen vuotta,koska lääkäri määräsi vaikeaan masennuksen hoitoon.Tuona aikana minulla on ruokahalu lisääntynyt hallitsemattomaksi.Olen läski kuin elefantti ja ahmin päivittäin.Kallista on ja terveys on samalla mennyt,fyysinen terveys.Aloittaessani masennuslääkkeen painoni oli 64kg ja nyt painan 114 kg.Huomaatko miten lääke on vaikuttanut?Minulle on psykiatrin määräämän lääkkeen ansiosta tullut diabetes,kilpirauhasen sairaus,näkö menee nyt kaiken aikaa huonommaksi(sokeudun noin kymmenen vuoden sisällä),rasva-arvot ovat korkeat(syön kolesterolilääkettä),lisäksi verenpaine on kohonnut niin että syön myöskin kahta verenpainelääkettä,minulla on myös tullut neurologisia kouristuksia ja syön niihin epilepsialääkettä.Kaikki tämä johtuu todellakin masennuslääkkeestä,jota minulle on määrätty ja en saa lopettaa kuulemma.Mutta se on varma,että tällä painolla ja näillä sairauksilla,jotka olen saanut masennuslääkkeen syönnistä,kuolema tulee ennenkuin täytän kuusikymmentä.Se on varma.Psykiatrini on rikastunut ja lääketehtaiden rahakammiot pullottavat.Niin se menee.Ja minä kuolen ja rahanikin annoin lääkärilleni ja lääkkeen valmistajille.Kuvittelin tietenkin,että saan hyvän avun ja paranen.Olen todella masentunut nyt.En tahdo jaksaa päivääkään.

      • etkö yrittänyt

        Aikaisemmin päästä lääkkeestä eroon? Tietääkseni jotkut niin tekevät, silloin kuin tilanne antaa myötä. Moneen asiaan pystyy itse vaikuttamaan. 10 v on pitkä aika samaa lääkettä käyttää, luulisi jossain vaiheessa lääkityksen muuttaminen ollut paikallaan vai miksi niin ei tehty? Liiallinen lihominen oli aikaisempien vanhojen mas.lääkkeiden yksi sivuvaikutus. Vielä ei ole syytä ns.heittää kirvestä kaivoon. Lääkevaihto paikallaan. T. Monisairas


      • Käytin..

        Pohjana masennukseeni oli esimieheni (nainen) kiusaaminen ja siitä muodostunut niinkuin työterveyslääkärini sanoi pattitilanne.Minulle tyrkytettiin monenmoista psyykelääkettä,jotka kaikki tekivät pääni ihan sekaisin.Vuodenpäästä suostuin käyttämään lääkettä..ja siitä se lihoaminen ja elämän alamäki vasta alkoi.Lihoin vuodessa yli 30-kiloa..ja 2-vuodessa 60-kiloa.Elämä oli pelkkää nukkumista ja syömistä.Psykiatri sanoi että se kuuluu masennukseen..;ei helvetissä kuulu.Lääkkeet tekivät elämän turraksi.
        Jätin lääkkeet pois..elämäni muuttui täysin,aivankuin silmäni olisivat jostain unesta avautuneet.Vieroitusoireina oli kuin sähköiskuja olisi päässäni,että ei ne ihan harmittomia ole,vaikka näin minulle uskoteltiin.
        Ja vielä se että minulle heti alussa pyydettiin täyttämään eläkepaperit??,..sain eläkkeen 3-vuoden päästä.
        Tätä kaikkea ei olisi tarvittu jos esimieheni olisi otettu puhutteluun,ja työkaverit olisivat tukeneet minua.
        Kohdallani masennuslääkkeet,ja psykiatrit ..terapia!!...kaikki hatusta!!
        Jos ihmisellä on pahaolla ei siihen mitkään piirtelyt auta!!,vaan aito keskustelu kontakti ,mitä en saanut.Parhainta olisi vertaistuki!!,ei lääkkeet eikä psykiatrit!.
        Haluaisin sanoa sinulle,että se paino kyllä putoaa(psyykelääkkeet lihottavat),kiertele vaikka ihan pieni lenki aluksi..niin minä tein..siitä se alkaa.Ja muista et ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan!!.Leuka ylös ja ulos..kateellisia ovat ne jotka katsovat!!.Olethan maksanut yhteiskunnalle kalliinhinnan omasta kukkarostasi!.Nyt on sinun aikasi..näytä niille ..sinä pystyt!!.Minulla oli nimittäin samat oireet
        ja sairaudet kuin sinulla ja minä pystyin,ja uskon että myös sinä.Nyt on kesä parhaimmillaan ,nautitaan elämästä!.


      • hpobbr

    • nuori nainen

      Arvaas mitä minä olen tehnyt - ja useamman kerran!- kun on ollut pakko saada ahmiminen kuriin. Olen leikannut luottokortin kahtia. Lopulta elämä käy hankalaksi kun ei saa edes rahaa Otosta ja olen hommannut uuden kortin, sanonut että se on taas kadonnut. Mutta monta kertaa on ollut pakko leikata kortti, et ei voi nostaa rahaa, eikä voi ostaa ahmittavaa. Totisesti, kaikkeen sitä ryhtyy kun ruokariippuvuus vie.

      • aloittaja

        Tänks kun vastasit aiheeseen, en siis lääkkeitä käytä en.. on tässä pienen ihmisen elämässä ihmettelemistä, ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, olis hauska jutella jonkun kohtalotoverin kanssa, (ja ehkä jopa nauraa hommalle, jonkun kanssa joka ymmärtää..) Tämä p* häiriö riivannut jo melkein puoli vuosikymmentä ja kenellekkään en ole siitä puhunut..

        Tällekkin palstalle varmaan kirjoitellaan ympäri Suomen maata, mutta olis kiva saada jotain oikeata kontaktia ja yhdessä päästä tästä irti.. Tämä syömishäiriö on sen verran epätyypillinen että ainakin itsellä on ollut hankaluuksia löytää oikeanlaista(minkäänlaista) auttajaa.. heittäkää ajatuksia/ideoita:) eihän tässä yksin olla..


      • tonnikeiju
        aloittaja kirjoitti:

        Tänks kun vastasit aiheeseen, en siis lääkkeitä käytä en.. on tässä pienen ihmisen elämässä ihmettelemistä, ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, olis hauska jutella jonkun kohtalotoverin kanssa, (ja ehkä jopa nauraa hommalle, jonkun kanssa joka ymmärtää..) Tämä p* häiriö riivannut jo melkein puoli vuosikymmentä ja kenellekkään en ole siitä puhunut..

        Tällekkin palstalle varmaan kirjoitellaan ympäri Suomen maata, mutta olis kiva saada jotain oikeata kontaktia ja yhdessä päästä tästä irti.. Tämä syömishäiriö on sen verran epätyypillinen että ainakin itsellä on ollut hankaluuksia löytää oikeanlaista(minkäänlaista) auttajaa.. heittäkää ajatuksia/ideoita:) eihän tässä yksin olla..

        rahaa tähän saa kyllä upotettua. tänään hain noin 13 eurolla karkkia/leivoksia. yök. ja melkeen kaikki meni kerralla.. kyseessä oli vielä tarjouskarkkia että ei ollu mikään pieni määrä... sit tietty kaikki kaapeista löytyvä päälle.

        mulla oli just pari viikkoo sitte parisataa tilillä, noin satku meni muihin juttuihin, ja ilmeisesti vajaa satanen menny nyt sit syömisiin koska rahat huvennu tililtä ja mitään suurta en oo ton jälkeen ostanu! ihan järkyttävää. senkö takia teen niska limassa töitä, että saan mättää itteeni ruokamäärän jolla voitais ruokkia pieni kylä.. huh huh.. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe