Kärsin erittäin voimakkaasta siitepölyallergiasta, jonka takia olen käytännössä toukukuulta syyskuun alkuun aivan tukossa ja silmät turvonneena. Lääkkeistä on tullut kokeiltua käytännössä kaikki apteekista löytyvät reseptivapaat valmisteet telfast (joka näköjään on myös nykyään reseptivapaa) ja jokin steroidipohjainen nenäsumute reseptillä. Näistä lääkkeistä ei juuri ole ollut apua. Silmätipat auttavat silmäoireisiin melko hyvin, mutta kurkun, nenän ja nielun ongelmat ovat silti hirvittäviä.
Onko kukaan voimakkaasta heinänuhasta kärsinyt saanut apua jostakin reseptivalmisteesta? Siis siinä mielessä, että teho on selkeästi parempi kuin reseptivapailla lääkkeillä.
Vaihtoehtoja lääkkeeksi
4
832
Vastaukset
- mene,,,,,,,,,
allergologille ja hommaa kunnon reseptilääkkeitä? Ja kyllä, apua on tullut itselleni vain res.lääkkeistä
- Rti
Allergologi maksaa :)
Ajattelin, että jos menen työterveyteen valittamaan heinänuhaa, enkä tiedä itse, mitä tehokkaita lääkkeitä on olemassa, niin kävelen ulos Zyrtec-resepti kädessä.
Tietysti voisi kysäistä työterveydestä, saisinko lähetteen. - maksimiannoksella..
Rti kirjoitti:
Allergologi maksaa :)
Ajattelin, että jos menen työterveyteen valittamaan heinänuhaa, enkä tiedä itse, mitä tehokkaita lääkkeitä on olemassa, niin kävelen ulos Zyrtec-resepti kädessä.
Tietysti voisi kysäistä työterveydestä, saisinko lähetteen.minä sais oireet hallintaan vasta kun kaikki reseptilääkkeet menee annos ihan tapissa (eli lääkäri jopa kirjoittanut joihinkin resepteihin SIC! = suositusannos ylittyy). :) eli käytännössä nyt menee singulairx1, 2 xyzal antihistamiinitbl/pv, 4 suihkausta nasonexia molempiin sieraimiin/päivä ja vielä lomudaltippoja tarvittaessa muutaman kerran päivässä. Mutta nyt onneksi ainakin yöt menee hyvin kun nenä pysyy auki.
- Lisävinkkejä
maksimiannoksella.. kirjoitti:
minä sais oireet hallintaan vasta kun kaikki reseptilääkkeet menee annos ihan tapissa (eli lääkäri jopa kirjoittanut joihinkin resepteihin SIC! = suositusannos ylittyy). :) eli käytännössä nyt menee singulairx1, 2 xyzal antihistamiinitbl/pv, 4 suihkausta nasonexia molempiin sieraimiin/päivä ja vielä lomudaltippoja tarvittaessa muutaman kerran päivässä. Mutta nyt onneksi ainakin yöt menee hyvin kun nenä pysyy auki.
Muuten sama arsenaali käytössä normaaliannoksin, mutta Singulairin tilalla Ventoline tarvittaessa ja käytössä myös nenäkannu.
Sen lisäksi:
Heti kotiin tultua suihkuun ja vaatteiden vaihto kotivaatteisiin. Ilmanputsari pyörii päivät ja tuuletusikkunoissa, jos niitä on pakko pitää auki, pölynsuodatuskangas. Mattoja ei käytetä ulkona siitepölyaikaan. Pyrkimys on pitää makuuhuone siitepölyvapaana vyöhykkeenä, joten puoliso myös suihkuun ennen nukkumaanmenoa. Eikä niitä siitepölyisiä vaatteita makuuhuoneeseen.
Muita vinkkejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998