Stiga ruohonleikkureiden laatu ?

Mies_38

Ostin 2007 uuden stiga multiclip itsevetävän ruohonleikkurin Rm45 -moottorilla.

Ensimmäisenä kesänä leikkuri käynnistyi huonosti - korjaamokäynnillä säädettiin jotain.

Nyt ( siis noin 15 kertaa käytettynä ) laite ei lähde käyntiin. Bensa on tuoretta, tulppa antaa kipinää, ilmanpuhdistin ei ole tukossa. Kone oli sisäsäilytyksessä.

Edelliset koneet pelasivat normaalihuolloilla vuodesta toiseen, kunhan piti tuoreet bensat koneessa.

Ilmeisesti Stigan laatu on nykyään heikko.

Mikä olisi sellainen kone, joka toimisi perushuolloilla kiukuttelematta ?

89

31693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT

      Mikä tahansa leikkuri, jossa on brigss stratton, honda, kawasaki tms. moottori. Briggsit on aika varmoja pelejä. Stigan oma moottori on joku kiina-ritsku. Kalliimpiin stigoihinkin on laitettu honda tai B-S motti.

    • näköjään

      Stigakin näköjään on myyty jollekin maailmanlaajuiselle konsortiolle. Aina sama juttu kun tulee uusi isäntä taloon. Tuotteet huononee. Husqvarna moottoripyöriäkään ei ole kannattanut katella vuosiin kun myytiin italiaan.
      Isot firmat aina ostaa noita hyviksi tunnettuja pikkumerkkejä, lypsää niiden hyvän maineen kanssa rahat pois ja myy eteenpäin. Taitaa olla stigalla sama menossa. Rotsalainen laatu on enää myytti.

      Mä katselisin vehkeitä missä on hondan koneet. Honda ei ole lähtenyt yleensä japanilaiseen tapaan noille lypsylinjoille vaikka tehtaita on ympäri maailmaa.

      • Anonyymi

        Hussen moottoripyörien laatu ei heikentynyt kun tehdään italiassa, myynti ketjuilla vain syynsä myydä sitä italo merkkisenä, totta on että 60-70 luvulla Husse oli huippu laadukas muihin suomessa myytäviin kaksit. pyöriin verrattuna.


    • stigulit

      Paskoja ovat nykyään joo. Kiinassahan niitä nykyään tehdään.

      • keteka

        my


      • keteka

        my


      • keteka

        myos meidan 2008 multiclip sano sopimuksensa irti.
        ajettu 15 kertaa kans ja huolletttu oikeastaan tosi hyvin. kin uusi,
        paitsi ettei lahe kayntiin. kyseessa ggp:n moottori ja huolto myos
        sanoi etta ongelmia on ollut. kori vaikuttaa oikein hyvalta, paitsi
        kaikki muoviosat ihan leluilta. moottori muuten oli mukava ja
        hiljainen, hyva tietenki olis jos olisi myos toimintavarma.
        onko se moottori oikeasti kiinasta, vai ggp italiasta?
        kyseessa multiclip 50 malli.


      • keteka

        myos meidan 2008 multiclip sano sopimuksensa irti.
        ajettu 15 kertaa kans ja huolletttu oikeastaan tosi hyvin. kin uusi,
        paitsi ettei lahe kayntiin. kyseessa ggp:n moottori ja huolto myos
        sanoi etta ongelmia on ollut. kori vaikuttaa oikein hyvalta, paitsi
        kaikki muoviosat ihan leluilta. moottori muuten oli mukava ja
        hiljainen, hyva tietenki olis jos olisi myos toimintavarma.
        onko se moottori oikeasti kiinasta, vai ggp italiasta?
        kyseessa multiclip 50 malli.


      • gggppp
        keteka kirjoitti:

        myos meidan 2008 multiclip sano sopimuksensa irti.
        ajettu 15 kertaa kans ja huolletttu oikeastaan tosi hyvin. kin uusi,
        paitsi ettei lahe kayntiin. kyseessa ggp:n moottori ja huolto myos
        sanoi etta ongelmia on ollut. kori vaikuttaa oikein hyvalta, paitsi
        kaikki muoviosat ihan leluilta. moottori muuten oli mukava ja
        hiljainen, hyva tietenki olis jos olisi myos toimintavarma.
        onko se moottori oikeasti kiinasta, vai ggp italiasta?
        kyseessa multiclip 50 malli.

        Ainakin itse kun ostin erehdyksissäni leikkurin GGP:n moottorilla niin siinä luki että on Kiinassa tehty. No uusi kone ei sitten lähtenyt ollenkaan käytiin, joten palautin sen takaisin liikkeeseen. Sen jälkeen ostin ns. laatumerkin.


      • Täältä
        gggppp kirjoitti:

        Ainakin itse kun ostin erehdyksissäni leikkurin GGP:n moottorilla niin siinä luki että on Kiinassa tehty. No uusi kone ei sitten lähtenyt ollenkaan käytiin, joten palautin sen takaisin liikkeeseen. Sen jälkeen ostin ns. laatumerkin.

        Kiinalaisiin saa sitten niitä varaosia, siltä kiinasta, eli kukaan ei ole velvoitettu tuomaan niitä tänne Suomeen. Ei mikään eu yms laki jne


      • Puutarhamummo
        keteka kirjoitti:

        myos meidan 2008 multiclip sano sopimuksensa irti.
        ajettu 15 kertaa kans ja huolletttu oikeastaan tosi hyvin. kin uusi,
        paitsi ettei lahe kayntiin. kyseessa ggp:n moottori ja huolto myos
        sanoi etta ongelmia on ollut. kori vaikuttaa oikein hyvalta, paitsi
        kaikki muoviosat ihan leluilta. moottori muuten oli mukava ja
        hiljainen, hyva tietenki olis jos olisi myos toimintavarma.
        onko se moottori oikeasti kiinasta, vai ggp italiasta?
        kyseessa multiclip 50 malli.

        Toissakesänä ostettu, viimekesäksi jo piti huoltaa jotta sai käyntiin. Nyt sitten keväällä kun ajattelin toukokuussa alkaa ruohonleikkuuseen, niin bensat valuivatkin tankista samantien. Tuolla se pihalla seisoo... Pystyykö sen saamaan kotikonstein kuntoon?


      • bensat
        Puutarhamummo kirjoitti:

        Toissakesänä ostettu, viimekesäksi jo piti huoltaa jotta sai käyntiin. Nyt sitten keväällä kun ajattelin toukokuussa alkaa ruohonleikkuuseen, niin bensat valuivatkin tankista samantien. Tuolla se pihalla seisoo... Pystyykö sen saamaan kotikonstein kuntoon?

        Ne vanhat bensatko ne halusivat pois lähteä. joo leikki leikkinä.

        Valuiko bensaa kun kallistit konetta, vähän korkista, vai oliko bensaletku irti/rikki


      • Puutarhamummo
        bensat kirjoitti:

        Ne vanhat bensatko ne halusivat pois lähteä. joo leikki leikkinä.

        Valuiko bensaa kun kallistit konetta, vähän korkista, vai oliko bensaletku irti/rikki

        ...Tuskin valittaisin jos korkista ylimääräiset vuotaisi....

        Uusi, kaadettu bensa se valui heti täytön jälkeen jostain ilm. tankin alaosasta.


      • rikkikö
        Puutarhamummo kirjoitti:

        ...Tuskin valittaisin jos korkista ylimääräiset vuotaisi....

        Uusi, kaadettu bensa se valui heti täytön jälkeen jostain ilm. tankin alaosasta.

        Tankki rikki, letku irti kaasuttimesta tai tankista, letku murtunut.

        Ruuvaa kansimuovit irti ja ilmanpuhdistin.


      • uutta tankkia etsimässä
        Puutarhamummo kirjoitti:

        ...Tuskin valittaisin jos korkista ylimääräiset vuotaisi....

        Uusi, kaadettu bensa se valui heti täytön jälkeen jostain ilm. tankin alaosasta.

        sama vika muutaman vuoden ikäisessä siga multiclip 50:ssä.
        bensat valuu polttoaine säiliöön tulleesta halkeamasta säiliön yläreunasta.
        halkeamaa ei heti huomaa, joten kannattaa irrottaa säiliö ja katsella saumat.


      • Kerran korjattu
        uutta tankkia etsimässä kirjoitti:

        sama vika muutaman vuoden ikäisessä siga multiclip 50:ssä.
        bensat valuu polttoaine säiliöön tulleesta halkeamasta säiliön yläreunasta.
        halkeamaa ei heti huomaa, joten kannattaa irrottaa säiliö ja katsella saumat.

        Olen havainnut, että kyseessä on moottorin tyyppivika, sillä näitä tapauksia on tiedossani monta. Syykin on selvä: tankin särmiin on laitettu aivan liian pienet pyöristykset.

        Tosin tankki taitaa olla sellaista muovia, että asiansa osaava saattaisi saada sen hitsaamalla kuntoon. Korjaamisessa on osattava muovin hitsaus ja muistettava, että on kyse bensatankista, jonka jäännöshöyrytkin voivat saada aikaan räjähdyksen.


      • Pensa tankki vuotaa
        uutta tankkia etsimässä kirjoitti:

        sama vika muutaman vuoden ikäisessä siga multiclip 50:ssä.
        bensat valuu polttoaine säiliöön tulleesta halkeamasta säiliön yläreunasta.
        halkeamaa ei heti huomaa, joten kannattaa irrottaa säiliö ja katsella saumat.

        Täälläkin Stiga Multiclip 50 Plus ja tankki vaihdettu takuuseen kun vuoti ja nyt taas vuotaa.
        Inhottavaa kun vuotaa autotallin lattialle bensat ja kaasuntuu sinne, saa nähä milloin räjähtää koko talli. Kyllä oli niin heikkoa laatua Stiga ettei enään ikinä Stigaa!!!


      • ranstakka
        uutta tankkia etsimässä kirjoitti:

        sama vika muutaman vuoden ikäisessä siga multiclip 50:ssä.
        bensat valuu polttoaine säiliöön tulleesta halkeamasta säiliön yläreunasta.
        halkeamaa ei heti huomaa, joten kannattaa irrottaa säiliö ja katsella saumat.

        Oliskin perkele edes tankki, mutta kun ei edes säiliöstä voi puhua. Teki mitä teki, niin sama paska eri pussis.


      • Kokemustietoa1
        Puutarhamummo kirjoitti:

        Toissakesänä ostettu, viimekesäksi jo piti huoltaa jotta sai käyntiin. Nyt sitten keväällä kun ajattelin toukokuussa alkaa ruohonleikkuuseen, niin bensat valuivatkin tankista samantien. Tuolla se pihalla seisoo... Pystyykö sen saamaan kotikonstein kuntoon?

        Hyvin oudolta kuulostavaa, että bensat valui tankista samantien? Omassa sähkökäynnisteisessä stigassa sensijaan juuttuu rikastin päälle, eikä sitä näinollen vapauta kaasuvivun siirtokaan, ja bensa valuu (tulvii) kaasarin ylivuotokanavasta (tankistahan se tietysti tulee alkujaan). - Vika oli koneessa jo uutuuttaankin (2008), jonka Hämeenlinnassa toimiva jälleenmyyjän huoltomies luuli korjaavansa, vaihtamalla ilmaputsarin/kaasarin välissä olevan tiivisteen, sinne kaasarin/sylinterin väliin? Joka oli virhe, sillä nyt sylinterin/kaasarin välissä oli 2-tiivistettä, eikä putsarin/kaasarin välissä yhtäkään? - Vika jäi tietystikin ennalleen, sillä eihän tulva-aukkoa saa tulpata, ja josta tuo huoltomies ei ymmärtänyt mitään - liike mainostaa kuitenkin osaamistaan, jo 50 vuotta?! - Vika korjautuu vain säätämällä uimurin kohoa alemmaksi, ettei kone saa liikaa bensaa, josta kieli myöskin musta savu pöllähdyksineen?


      • Anonyymi
        Pensa tankki vuotaa kirjoitti:

        Täälläkin Stiga Multiclip 50 Plus ja tankki vaihdettu takuuseen kun vuoti ja nyt taas vuotaa.
        Inhottavaa kun vuotaa autotallin lattialle bensat ja kaasuntuu sinne, saa nähä milloin räjähtää koko talli. Kyllä oli niin heikkoa laatua Stiga ettei enään ikinä Stigaa!!!

        sama juttu tankki vuotaa yläreunasta koko yläkerta yhtenäinen ei saa varaosana näköjään mistään vai tietääkö joku mistä saa.ARI


      • Anonyymi

        Kiinassa tehdyt ovat paskoja merkistä ja tuotteesta riippumatta. Stigaa tehdään myös Italiassa ja Slovakiassa.


      • Anonyymi
        gggppp kirjoitti:

        Ainakin itse kun ostin erehdyksissäni leikkurin GGP:n moottorilla niin siinä luki että on Kiinassa tehty. No uusi kone ei sitten lähtenyt ollenkaan käytiin, joten palautin sen takaisin liikkeeseen. Sen jälkeen ostin ns. laatumerkin.

        tuota ei usko naapurin Minnakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuota ei usko naapurin Minnakaan

        Heikkotasoinen aktivointi mutta kaikki lasketaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa tehdyt ovat paskoja merkistä ja tuotteesta riippumatta. Stigaa tehdään myös Italiassa ja Slovakiassa.

        Kiinassa tehdään monenlaista. Puhelimetkin kuten Xiaoimi, Apple jne Nokiat yms. Kyllö ne osaa 1400milj ihmistä. Tehdäön suomessakin huonoja.


    • laatumerkin

      kun erehdyin viime kesänä ostamaan vetävän/keräävän Stigan. Mallia en enää muista mutta eipä paljon tee mieli muistellakaan. Toin koneen oston jälkeen kotia ja kasasin sen. Hetken koeajo sen jälkeen, joka sujui ihan normaalisti. Pikkusen häiritsi käyntiääni, ku välillä vähän kone puksahteli. No seuraavana päivänä sitten tositoimeen ja siitäpä ei sitten tullutkaan yhtään mitään. Koneen käynti oli heti alusta lähtien ihan mahdoton. Kierrokset nousivat ja laskivat eikä rauhoittunut hetkeksikään. Eipä muuta kuin viemään sitä liikkeeseen takaisin, jossa vikaa alettiin selvitellä. Öljyn liian suurta määrää pidettiin heti lähes varmana syynä ongelmiin. Sen vähennys ei vaan auttanut mitään. Kun erilaisten säätötoimenpiteiden jälkeenkään ei tilanne muuttunut, niin sitten lähdin myyjäliikkeen opastamana viemään konetta korjaamolle. Siellä kun he näkivät sen laitteen, niin tyly totamus oli, että noita kiinanvehkeitä he eivät ala korjaamaan, kun niitä ei kuulemma voi edes korjata. Käskivät viemään koneen takaisin ja purkamaan kaupan. No vein sen takaisin myyjälle ja kauppa purettiin. Ostin sen jälkeen Hondan, joka on pelannut. Siihen hintaan kyllä pitää pelatakin.

      • ei enää koskaan.

        Stiga on lähtenyt tielle josta ei ole paluuta.

        Kerran onnistuivat kusettamaan -ei toista kertaa.

        Pitäkää näppinne erossa Stigoista !


      • Nurmikonleikkaaja
        ei enää koskaan. kirjoitti:

        Stiga on lähtenyt tielle josta ei ole paluuta.

        Kerran onnistuivat kusettamaan -ei toista kertaa.

        Pitäkää näppinne erossa Stigoista !

        Minkäköhän laatuisia nuo ajettavat koneet mahtavat nykyään olla Stigalla? Ei tunnu Stigan Park mallia enää kukaan ostavan.. ei edes kaupunki. Grasshopperit ja Husqvarnan vastaava Rider kasvattavat kovasti suosiotaan. :)


      • yhtään sen
        Nurmikonleikkaaja kirjoitti:

        Minkäköhän laatuisia nuo ajettavat koneet mahtavat nykyään olla Stigalla? Ei tunnu Stigan Park mallia enää kukaan ostavan.. ei edes kaupunki. Grasshopperit ja Husqvarnan vastaava Rider kasvattavat kovasti suosiotaan. :)

        Tuskin yhtään sen parempia kuin muutkaan stigan vehkeet. Sääli että hyvä merkki pilataan kun myydään se jollekin kapitaalifirmalle joka lypsää siitä irtofyrkat pois ja myy lafkan seuraavalle huijarille.
        Näin on käynyt mm. husqvarnan moottoripyörille ja bahcon työkaluille.


      • vm 03,,,,,,
        yhtään sen kirjoitti:

        Tuskin yhtään sen parempia kuin muutkaan stigan vehkeet. Sääli että hyvä merkki pilataan kun myydään se jollekin kapitaalifirmalle joka lypsää siitä irtofyrkat pois ja myy lafkan seuraavalle huijarille.
        Näin on käynyt mm. husqvarnan moottoripyörille ja bahcon työkaluille.

        hajos 03vm stiga parkista ensiöpuola, bs koneesta, ajettu jotain 800h. sitte ei tarvi olla kovinkaan iso kivi niin terien pikkupulti menee poikki ja terät kolisee yhteen.. ja sitte tuo on vielä helekatin raskas kääntää varsinki pikku vauhisa.. eii oo kovin häävi vehe


      • mies_38
        yhtään sen kirjoitti:

        Tuskin yhtään sen parempia kuin muutkaan stigan vehkeet. Sääli että hyvä merkki pilataan kun myydään se jollekin kapitaalifirmalle joka lypsää siitä irtofyrkat pois ja myy lafkan seuraavalle huijarille.
        Näin on käynyt mm. husqvarnan moottoripyörille ja bahcon työkaluille.

        näinhän siinä on käynyt.

        Ei kannata ostaa mitään Stiga merkkistä.

        t. nimimerkki "kusetettu"


      • dh

        Ostin Stiga Multiclipin Hondan moottorilla.Kone käy hyvin mutta jo toisena kesänä hajosi oikean takapyörän ripustus. Nyt minulla on kolmepyöräinen leikkuri jossa neljäs pyörä katuu hervottamana alle.


      • riku
        Nurmikonleikkaaja kirjoitti:

        Minkäköhän laatuisia nuo ajettavat koneet mahtavat nykyään olla Stigalla? Ei tunnu Stigan Park mallia enää kukaan ostavan.. ei edes kaupunki. Grasshopperit ja Husqvarnan vastaava Rider kasvattavat kovasti suosiotaan. :)

        Parg etuleikkuri lämpöisenä loppuu veto keksikää konsti


    • koneita löytyy

      Jincheng JCXSS46 on pelannut kiukuttelematta kun vielä käyttää pienkonebensaa.

    • ei ikinä stigaa enää

      sama juttu, v.2007 ostettu, pelasi viime kesän, enää ei käynnisty !
      Murray oli aikaisemmin 15v ja toimi niistä 14v aivan moitteettomasti !

    • viljomi

      eilen huomasin että öljytikku ei enää kastu ja aattelin vaihtaa öljyt.
      kattelin että kone on niin paskassa, että piti kaivaa painepesuri esiin ja ettiskellä oleelliset osat pikkusen betonia pehmeämmän ruohomössön seasta.. ilmeisesti allejättävä kone on sydämeltään keräävä, oli sitä sontaa pohjassa kuitenki viitisen senttiä.. tosta selvittyäni totesin että ei tossa vehkeessä ainakaan öljyroppua ole ja päätin jättää projektin toistaseks, että kerkiän illalla ettiskelemään ohjekirjasta vinkkiä homman toteuttamiseen ja mitä öljyä se nyt mahtais haluta.

      netistähän ohjetta ei meinannu irrota, kun suomistigan sivustolla scriptit ei pääse haluamalleen palvelimelle.. ja tuurilla ruottalaiselta sivustolta löyty ite koneeseen manuaali, joka ei siis kattanu tän kiinan ihmeen öljynvaihdosta muuta kuin vinkin ettei jäteöljyä saa kipata pihan nurkkaan. (hirveellä salapoliisityöllä löysin koneen mukana tulleet paperimanuaalit, myös ite moottorille ja projektia pääs jatkamaan)

      no mutta nyt homma on tehty, öljythän siis vaihtu molempiin suuntiin saman täyttöaukon kautta.. kyllä mä sitä puol tuntia valuttelin ja koitin kaikki asennot käydä läpi, silti täyttäessä tikun yläraja tuli vastaan 1,5 desiä ohjekirjan lukemaa aikasemmin (ohje sano tilavuudeks 6 desiä ja että kone pitää käyttää lämpöseks ennen tyhjennystä, niin tein).

      ton jälkeen nykäsin vehkeen käyntiin ja hämmästelin savupilven hälvennyttyä että kaikki ei ihan täsmää, vaikka savun pystykin selittämään tolla koneen puolittain ohjeen vastasella kallistelulla.. pakoputki oli päättänyt irrota paikaltaan ja sen kiinnittämiseks täyty purkaa bensatankin sisältävä muovikate päältä pois, onneks letkussa oli sen verran varaa ettei tarvinu ku kääntää koko kompleksi sivuun roikkumaan käynnistysnarun varaan. ite pakoputki on kiinni kahdella 6 millin tangolla ja mun tapauksessa toisesta oli mutteri hävinny.. no ei muuta ku uudet mutterit ja avautumisen "estävä" peltiläpyskä uudelleen muotoiltuna väliin. ja eikös pakoputken suojapeltiä kiinnittäessä pistäny epämääränen halkeama silmiin ja kevyesti sormivoimin sai yhen kiinnityspisteen tuhottua.. kai se siellä mukana roikkuu vähemmilläki ruuveilla, ei jaksanu enää kiinnostaa.

      jossain tossa "huollon" alkuvaiheilla tuli vastaan ilmanputsariin kurkkaus, mistä hämmästyksekseni löysin puhtaalta puolelta kuusenneulasia.. ihan vaikutti piirustuspöytälähtöseltä se parin sormen mentävä aukko, josta ilma tietysti kiertää ohi putsarisienen suoraan kaasarille.. saa nähä syttyykö mun teippiviritys tuleen seuraavalla leikkuukerralla, mut silläpähän pääsis koko leikkurista..

      paskan möivät.

    • valaisevaa tekstiä

      Olipa hyvä lukea tämä viestiketju!

      Tässä pari kesää olen ihmetellyt, että onpa Pappa ostanut lasten leluleikkurin vanhan tilalle (joskus 70-luvun alkupuolen aikoina ostettu edellinen ruohonleikkuri, vanha kunnon Stiga). Vanha masiina siis kesti pari kertaa viikossa käyttöä liki 38 vuotta!
      Tämän uuden meni vanha isäni ostamaan "stiga mielessä" syksyllä 2007.

      Mutta kaikki tyttären valitukset masiinan surkeudesta on suvun miehet kuitanneet tyyliin "et osaa käyttää konetta tai tajua siitä mitään, naisen logiikkaa jne jne".
      Jos käyntiin vetäminen on aina arvoitus ja kestää 5-20minsaa, jossain on pahasti vikaa. Siis muussakin kun käyttäjässä.

      En todellakaan voi suositella stiga-merkkistä ruohonleikkuria enää kellekkään ja todella ikävä on sitä vanhaa vehjettä, joka oli toimintavarma ja kerran vuodessa syksyllä kun huolsi, putsasi ja vaihtoi öljyt, oli taas toimintavarma seuraavana keväänä.

      Tämän uuden saa savuten käyntiin kun lottovoittaja, koskaan ei tiedä miten käy. Parhaimman tuloksen saa, kun hioo sytytystulppaa hiekkapaperilla useaankin otteeseen ja sitten taas yrittää käynnistää jne jne jne.

      Taidan tuohon leluun kyllästyneenä käydä ostamassa Papalle synttärilahjaksi OIKEAN ruohonleikkuri, tuon lelulaitteen voi oikeasti viedä suoraan romun kierrätykseen.

      • Nurmikonleikkaaja

        Moro!

        Katselin tuossa stigan esitettä tms. Näyttää olevan "Made in Tranås Sweden" merkintä vain Park & Villa ajettavissa koneissa! Muista ei tuota löydy.. Ei tainnut kenelläkään olla henk.koht kokemuksia noista ajettavista?


      • juu-u..
        Nurmikonleikkaaja kirjoitti:

        Moro!

        Katselin tuossa stigan esitettä tms. Näyttää olevan "Made in Tranås Sweden" merkintä vain Park & Villa ajettavissa koneissa! Muista ei tuota löydy.. Ei tainnut kenelläkään olla henk.koht kokemuksia noista ajettavista?

        Jep Park ja Villa tehdään Ruotsissa laatutyönä, mutta sen myös näkee hinnasta. Villat ovat alk. 2000e ja Parkit alk. 3400e. Tosin halvimmissa villoissa ja parkeissa on stigan tarroilla leimattu moottori, joka epäilyttää hieman. Taitaa Stigan moottorit tulla jostain kiinasta. Kannattaa ostaa siis astetta vielä kalliimpi Villa/Park jossa on B&S, Honda tai Kohler voimapesänä. nämä taitavat maksaa sitten 2500e ja 3600e


      • Mies_38

        kirjoitukseni ei mennyt hukkaan.

        Älkää hyvät ihmiset koskeko Stiga -koneisiin pitkällä tikullakaan !

        Minua ainakin petettiin. En halua että ketään muuta petetään myymällä stigan paskaa !


      • stigankiinapska on saatanasta
        Mies_38 kirjoitti:

        kirjoitukseni ei mennyt hukkaan.

        Älkää hyvät ihmiset koskeko Stiga -koneisiin pitkällä tikullakaan !

        Minua ainakin petettiin. En halua että ketään muuta petetään myymällä stigan paskaa !

        työkseni noita laitteita korjaan, ja nyt firmaan tullut uusi perjaate: stigaa kiinalaisella-koneella/stigan uudempia 1998- ajoleikkureita ei oteta edes vastaan huoltoon. Sillä miten korjaat jotain joka ei alkuaankan toimi.


      • mf...
        Nurmikonleikkaaja kirjoitti:

        Moro!

        Katselin tuossa stigan esitettä tms. Näyttää olevan "Made in Tranås Sweden" merkintä vain Park & Villa ajettavissa koneissa! Muista ei tuota löydy.. Ei tainnut kenelläkään olla henk.koht kokemuksia noista ajettavista?

        Itselläni on aikoinaan ollut Stiga Villa Senator manuaali vaiht.
        Kone oli ok , vaikka jouduin vaihtamaan huonon käyttö sopivuuden vuoksi - liian mäkiset nurmikot , ei päässyt ylös rinnettä syksyllä lehtienkerääjän kanssa.

        Ainoa ongelman oli onnettomat prässätyt ohjausnivelet , jotka joudun jo ensimmäisenä kesänä vaihtamaan parempiin . http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/popup.php?tuote=1023508


      • Kokemustietoa1
        stigankiinapska on saatanasta kirjoitti:

        työkseni noita laitteita korjaan, ja nyt firmaan tullut uusi perjaate: stigaa kiinalaisella-koneella/stigan uudempia 1998- ajoleikkureita ei oteta edes vastaan huoltoon. Sillä miten korjaat jotain joka ei alkuaankan toimi.

        Stiigojakin voivat tehdä jossain aasiassa olevassa ruotsalaisten johtamassa tehtaassa, jonka korkeus merenpinnasta voi olla suurikin, siksi niiden säädöt eivät toimi välttämättä meidän matalahkoissa ilmaston olosuhteissa? Siksi maahantuojien pitäisi säätää kiakki koneet ennen myyntiä. Säädöt ne haluavat jättää jälleenmyyjien tehtäväksi, siinä samalla, kun ne kokoavatkin nämä rahtikokoon pakatut koneet - mutta juju onkin siinä, ettei näitä säätöjen osaajia löydy sen paremmin jälleenmyyjiltä, kuin maahantuojiltakaan? - Ja, sitä paitsi, vaikka oven päällä lukisi korjaamo, niin se on vuosikymmenten takaista perua, jolloin oli pakko osata korjaaminen. Nykyäänhän ne ovatkin huoltamoja, joissa vain vaihdellaan osia, kun ei osata korjata, eikä korjaus välttämättä kasvata myyntiä yhtä helpolla, kuin osamyynti. - Tumpelot ja uusavuttomat ovat aina kärsijöitä, osaajat korjaavat laitteensa kokemusten karttuessa itse.


      • Anonyymi
        stigankiinapska on saatanasta kirjoitti:

        työkseni noita laitteita korjaan, ja nyt firmaan tullut uusi perjaate: stigaa kiinalaisella-koneella/stigan uudempia 1998- ajoleikkureita ei oteta edes vastaan huoltoon. Sillä miten korjaat jotain joka ei alkuaankan toimi.

        Meillä huolletaan / korjataan myös kiinalaiset moottorit sekä kokonaan kiinalaiset laitteet.

        Aina on kuntoon saatu ja varaosia löytyy ulkomailta helposti, hinnatkin naurettavan matalia kun sattuu valuuttakurssi kohdalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä huolletaan / korjataan myös kiinalaiset moottorit sekä kokonaan kiinalaiset laitteet.

        Aina on kuntoon saatu ja varaosia löytyy ulkomailta helposti, hinnatkin naurettavan matalia kun sattuu valuuttakurssi kohdalleen.

        No sano missä tuollainen liike on? Vähän epäilen kyllä. Täyttä totta mitä tässä ketjussa on kerrottu, paskoja ovat. Stiga Multiclip ja ongelmia alusta pitäen, bensatankki vuoti, käyntihäiriöitä, muoviosat surkeita. Nyt kaasuttimeen ei saa yhtä jousta ja kome ei lähde käyntiin. Metallirakenne tukeva ja muutamia hyviä yksityiskohtia on, mutta kun ei toimi niin ei, ja harmittaa että hylkyyn menee. Johtopäätös: EI KOSKAAN ENÄÄ STIGAA!


    • cunt-to-way

      ruikuttaa, jos ei oo valmis maksamaan laadusta! Kertakäyttöpaskojahan te pokat vaan haluatte ostaa!!

    • taavi 67

      Itselläni on tai oli stiga multiclip 50 malli, Bio leikkuri, en tiedä mitä Stigalle on tapahtunut mutta laatu on todella surkeaa. Ko mallissa on Stigan kone joka ei ota kierroksia ja pätkii ja paukkuu kuin haulikolla ammusttas vieressä, sitä 2 kertaa säädetty korjaamolla ja ei se siitä parane, viimeisin niitti oli että bensatankki halkesi ja bensat levisi nurmikolle....Stiga ei ole enään mikään laadunmerkki, EN TODELLAKAAN SUOSITTELE STIGOJA, myös trimmeri on stiga ja sitäkin on pitänyt korjata 2 kertaa, viimeisin korjays maksoi 79 eur kun jokun sähköosa hajosi. ehdoton ei stigoille!

    • jep jep

      juu kyllä taitaa olla stigat täyttä peetä, vuonna 2009 ostettu ja kolme viikkoo sitten meni multiclip 50 eurosta takuu umpeen. ja nyt sitten päätti päästää savut pihalle noin 2 minuutin ajon jälkeen, tähän asti toiminut melkein kuin kello paukutteluu ja pätskettä lukkuun ottamatta. nyt siis öljyt meni reilummin mukaan paloprosessiin joten mäntä, venttiilit ja muutakin aikas kivan näkösenä. eipä taida tarvita viedä mihinkään korjaamolle, kun on lukenu tän viesti ketjun. jos ei sit jostain saa metsästettyy kunnollista konetta tuohon kikottimeen.

      • Höynäytetty

        Uudehko Stiga multiclip 50 bensatankki vuotaa, korjaamosta sanottiin että selkeä tyyppivika ja tuo heille mukavasti töitä ...


      • Stiga Kuusakoskelle
        Höynäytetty kirjoitti:

        Uudehko Stiga multiclip 50 bensatankki vuotaa, korjaamosta sanottiin että selkeä tyyppivika ja tuo heille mukavasti töitä ...

        Itselläni on ihan samat kokemukset Stigasta, jatkossa ostan kyllä aitoa halpaa kiinalaista, enkä maksa turhaan tuotemerkistä. Tämäkin on hyvä esimerkki siitä miten laatu brändi tuhotaan ruotsalais-kiinalaisella yhteistyöllä, saas nähdä miten SAABin ja Volvon käy.


    • joutomies jouko

      joo itellä kans 2008 ostettu stiga. uudesta asti ongelmia. ojasta allikkoon on menty näiden vuosien aikana. uutena jo sammuili lämmettyään. no lähti pienen ajan päästä uudestaan käyntiin ja sai pihan leikattua. no vuosi tästä, alkoi uudet ongelmat: ruohonleikkuupalkka-olut mielessäni leikkailin nurtsia kunnes paukahti. isosti. isommasti kuin kiinapaska vakiona tekee. no tulppahan siellä roikkui hatunnokassa. kierteet oli murentunu kannesta(ei tietenkään tulpasta). no tässä vaiheessa kun ois tajunnu viedä ruskoon (paikallinen kaatopaikka), niin ois säästyny monelta vaivalta. mainitaan no uudet kierteet saatiin ja tulppa taas kiinni. tämän jälkeen toimi muuten hyvin paitsi kierrokset alltoili kokoajan ja sammuili, piti ajaa imu päällä, niin toimi hyvin.. tarkistin ilmansuodattimet ja kaasuvaijerin.mainitaan tässä vaiheessa että jo uutena vaivannut "sammuu lämmittyään-vika" oli korjautunut. sitten heikkeni leikkuu teho. ei jaksanut silputa. teroitin terän. tässä vaiheessa käytin myös ilmanputsarin ja kaasarin irti. kasasin paskan ja kokeilin käyntiin niin hämmästykseni se pelasi kuin uusi. todellakin se pelasi kuin uutena, eli kaasutus toimii normaalisti ja leikkausteho hyvä, mutta lämmittyään sammuu.

      no tässä kirjoittelen viestiä ja lähen kattoon saisko paskan taas käyntin. 1/3 pihasta ajettu. jos sais vaikka seuraavan kolmanneksen leikattua ja sitte ku se paska sammuu niin tekis vaikka ruokaa ja leikkais sen jälkeen loput. Kyllä stigalla kelpaa leikkailla! toivottavasti sinäkin ostat stigan, jotten olisi ongelmieni kanssa yksin!

      ps. TIIKA ON IHAN SPASGA!

      ps2. vitun vaikeita noi roskapostirobotti-laskutehtävät, piti pari kertaa kirjottaa uusiksi ku laskin väärin ja tekstit katos aina sen jälkeen. no stiga on just jäähyllä niin mullahan on aikaa kirjotella.

    • Hese_57

      Onko teillä mennyt puurot ja vellit sekaisin? Haukutte Stigan moottoreita Stikoina. Ei mun Stiikassa ainakaan ole Stiikan moottori, siinä on Briggs&Stratton mikä löytyy jos jonkin merkkisestä leikkurista. Eli jos moottorissa on jokin vika se voipi olla vaikka Jonseredissä koska siinäkin on se sama moottori kuin Stiigassa.

      Ps.Varokaa vaan kun ostatte uutta leikkuria siinä voi olla Stiigan moottori. heh,heh

      • Hese_57

        Oho, hoksasin just että Primossa on Stigan moottori! Ilmeisestikin siitä onkin ollut kyse.


      • Kakkeli

        Stigan "omissa koneissa" on kyse noista vielä 2008-2009 paikkeilla myydyistä kiinanpommeista. Mistähän johtuu, että ovat kadonneet mallistosta kokonaan.

        Nykyään on näemmä B&S:ää ja Hondaa, mut antaa olla vaan, Stigan paskaa en osta ikinä enää koskaan.


    • 338

      Kävin just katsomassa vanhaa aikansa palvellutta Stiga Dino konetta ja näkyy olevan vuosimalli 1991, 3.5hp aito "rigs rattoni" josta joskus kymmenen vuotta sitten otin puolet kierrosluvun rajoittimen siivestä pois jotta jaksaa vetää paremmin.

      Vikojakin on ollut, muutama tulppa ja terä vaihdettu, ilman putsari joskus putsattu ja nyt alkaa olla pyörät loppu ja runkokin jo maalista vähän hilseilee mutta aina on käynnistynyt ja käydä kukkunut vaikka olen ajanut niin moottorisahabensat kuin tavallisetkin läpi. Öljynä olen kättänyt kaikkea mahdollista mitä nurkista löytynyt (uutta tietysti).

      Voi sanoa että kone on palvellut hyvin, kerran jos vielä leikkuun kestää sitten alkaa eläkepäivät koska itse muutan muualle ja kone menee tod.näk sulatukseen.

    • JMP/ Vaasa

      Vaasasta ostettu, pari vuotta vanha Stiga collector tms jota on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Tietenkin tankin korkista lohkesi yläosa pois. Seuraavaksi alkoi paloista koottu muovitankki vuotaa liitossaumasta. Nämä polttoainelaitteet ovat näköjään täyttä paskaa ja huonompia laadultaan kuin lasten lelut. Yritän itse viritellä uuden runkon ulkopuolelle asennettavan tankin, sillä samaa paskaa en aio enää Stigalta ostaa. Luultavasti en osta mitään muutakaan Stiga merkkistä.

    • mikaon

      Stiga Eastase Tornadostani ei lähde enään vaihde päälle.
      Lienee siis jokin vaihde vika?
      Vaihdelaatikko mennyt?
      Paljon sellainen maksaa?

    • Osku.

      Ajoin nurmikkoni etuvetoisella Stigalla jossa oli alkuperäinen B&S moottori, vuodesta 1975 vuoteen 2006 eli 31 vuotta, moottoriremontin tein ja vetolaitteet/vetopyörät uusin.
      Sitten tuli vaihdon aika! myyjä suositteli Stiga Turbo 50 S Compi, Merkki Stiga RV 65 (OHV) Teho 6,5 kW Itsevetävä takavetoinen!
      Suositus takavetoisesta, vetopyörät pysyy paremmin maassa kun kerääjä on täynnä! ja moottori on parempi koska uusi B&S on kansiventtiilimoottori! Menin lankaan ja ostin tämän myyjän suositteleman Stigan!
      Ensimmäisen kesän Stga leikkasi mielestäni hyvin, vaikka vieroksuin takavetoa koska käännökset on hankalia tehdä ( vertaa etuvetoinen, painaa vaan aisasta ).
      Tuli syksy ja kun keräsin lehtiä kerääjä kun täyttyi, moottori joutui niin koville että ensinnä tuli savut, sitten kolinat ja lopuksi leikkuri pysähtyi! Lopullisesti
      Soitin myyjälle joka sanoi heti ”venttiilivaurio” vaihdetaan uuteen!
      Katsoin leikkurin valmistajan joka oli ITALIA, moottoriin oli meistetty SUMEC-LINHI SV 200 ( Linhain tehtaalla Kiinassa valmistama B&S tarralla varustettu moottori ).
      Ostin etuvetoisen Klippo Copran S 50 valmistettu Upsala Ruotsi, jossa on alkuperäinen Briggs & Stratton Quantum 50, 5 kW moottori Valmistaja B&S Milwaukee, Wisconsin 53201 USA
      Toivottavasti Klippo kestää, tämä ns ”kuntaleikkuri” samat 30 v kun alkuperäinen Stiga! Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen!

      • Jaakko M.

        Minulla on kanssa tämä leikkuri, jossa Linhain moottori. Täytyy vain todeta, että se tässä laitteessa on juuri se paras osa. Kaikkea muuta "makaroni"-muoviosaa on hajonnut muutaman käyttövuoden aikana, mutta moottori pelaa häiriöttömästi ja lähtee aina laakista käyntiin.


      • Osku.
        Jaakko M. kirjoitti:

        Minulla on kanssa tämä leikkuri, jossa Linhain moottori. Täytyy vain todeta, että se tässä laitteessa on juuri se paras osa. Kaikkea muuta "makaroni"-muoviosaa on hajonnut muutaman käyttövuoden aikana, mutta moottori pelaa häiriöttömästi ja lähtee aina laakista käyntiin.

        Vastaan nimim. "Jaakko M"
        Sinulla on käynyt joko hyvä tuuri tai minulla huono tuuri! Kiinan Linhain tehtaalla B&S tarroilla ja kansiventtiilimoottorilla varustetulla "makaroni" leikkurilla!

        Tästä moottorista myyjä erityisesti mainitsi että tämä on parempi kun alkuperäinen B & S moottori koska tässä on KANSIVENTTIILIT.

        Minulla on ollut puutarhanmuokkaukseen joka kevät vuodesta 1975 ( 37 v ) puutarhajyrsin NORLETT, moottorin Type 0407-1 oliskohan 4 hv. Ensimmäinen remontti oli kun lähdin toiseen muokkaukseen tänä keväänä -12, ei lähtenyt käyntiin, avasin kannen ja totesin että imuventtiili oli juuttunut ylös! jonka herkistin ja hioin, taas mennään varmaan 10 v.
        Hondan moottorista ei ole paljon kokemusta ( 4 v ) kun lumilingon moottorina on pelannut talvella hyvin.


    • Osku.

      On tullut todettua!

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8191019
      Lue kaikkein alinna 4.1-12
      OTE:
      "Sitten tuli vaihdon aika! myyjä suositteli Stiga Turbo 50 S Compi, Merkki Stiga RV 65 (OHV) Teho 6,5 kW Itsevetävä takavetoinen!"

    • klipposti

      Haluan kertoa ,että ostin kalliin klippo merkkisen ruoholeikkurin. Itse klippo hyvä ja vahvatekoinen mutta sen brigges-sratton kone täysi paska ,ehkä maanantaipäivän yksilö,kävi epätasaisesti ja pätskähteli uutuuttaan ei tahtonut pienen huilin jälkeen lämpimänä käynnistyä millään.Kaksi vuotta paskan kanssa taistelin ja käyttelin takkuuhuollossa useita kertoja sitten loppui kärsivällisyys ja vaihdoin samaan klippoon honda moottorilla ja olen enemmän kuin tyytyväinen.Kulutus putosi puolella ääni hiljaisempi ja mikä tärkeintä käynnistyy viimeistään toisella yrittämällä.

      • faktaaa

        B&S koneet kestäviä peruskoneita. ruohonleikkurissa kestää 20 vuotta helposti eli koneessassi ollut alunperin jotain häikkää...


      • Multiclip
        faktaaa kirjoitti:

        B&S koneet kestäviä peruskoneita. ruohonleikkurissa kestää 20 vuotta helposti eli koneessassi ollut alunperin jotain häikkää...

        Meillä v.2007 Stiga Multiclip Linhain koneella ja ei ole pahaa sanottavaa. Konetta on kuljetettu jatkuvasti kodin ja mökin väliä ja hyvin on soinut. Laakista lähtee käyntiin ja ei tärise eikä metelöi. Sytytystulppa on kai kerran vaihdettu, eikä öljyjäkään ole vaihdettu kuin kerran vaikka ajotunteja ja vuosia on jo takana. Samalla öljyllä pyörii kuin autokin eli Mobil 5w-50. Bensatankkikaan ei ole ruvennut vuotamaan.. yhden sukulaisen Stigassa kylläkin melkein uutena vuoti ja se meni takuuseen.


      • Antero Kakkonen

        Minulla B&S moottori taisi olla jo paketissa rikki. Lähti ekalla vedolla uutena käymään, mutta vuosi samantien bensaa kaasuttimesta (tankin tyhjäksi). Elinikä ennen ensimmäistä korjaamokäyntiä oli siis n. 1 minuutti. God bless America! Ei se Kiinalainen olisi paljon huonompi voinut olla. Katsotaan, jos saavat korjaamolla kuntoon sen kaasarin. Ensi kerralla kokeilen jotain Japanilaista merkkiä.


      • Stiga meilläkin
        Antero Kakkonen kirjoitti:

        Minulla B&S moottori taisi olla jo paketissa rikki. Lähti ekalla vedolla uutena käymään, mutta vuosi samantien bensaa kaasuttimesta (tankin tyhjäksi). Elinikä ennen ensimmäistä korjaamokäyntiä oli siis n. 1 minuutti. God bless America! Ei se Kiinalainen olisi paljon huonompi voinut olla. Katsotaan, jos saavat korjaamolla kuntoon sen kaasarin. Ensi kerralla kokeilen jotain Japanilaista merkkiä.

        Ihme juttua että Stigat ei muka kestä. Meillä on kestänyt hyvin. On Stiga multiclip ja siinä tuo kiinalainen Linhai-moottori. Monta vuotta on ajeltu ja ongelmia ei ole ollut. Huoleton peli. Aikaisemmin oli Briggs&Stratton koneella oleva ja sekin oli muuten hyvä mutta vaikea saada käyntiin. Ja käyntikin oli sellaista aaltoilevaa humpailua. Naapurilla oli Tecumseh-moottorinen Caravan ja siinä oli jos jonkin sortin ongelmaa. Nyt hänellä on Honda ja näyttää tuo autokyytiä saavan vaikka heillä ei ole kesämökkiä jonne menisi ruohonleikkuuseen.... taitaa käydä huollossa.
        Ihmettelen vaan onko tuo Stigan ja Linhain huono laatu muka totta?


      • Anonyymi
        Multiclip kirjoitti:

        Meillä v.2007 Stiga Multiclip Linhain koneella ja ei ole pahaa sanottavaa. Konetta on kuljetettu jatkuvasti kodin ja mökin väliä ja hyvin on soinut. Laakista lähtee käyntiin ja ei tärise eikä metelöi. Sytytystulppa on kai kerran vaihdettu, eikä öljyjäkään ole vaihdettu kuin kerran vaikka ajotunteja ja vuosia on jo takana. Samalla öljyllä pyörii kuin autokin eli Mobil 5w-50. Bensatankkikaan ei ole ruvennut vuotamaan.. yhden sukulaisen Stigassa kylläkin melkein uutena vuoti ja se meni takuuseen.

        Perinteinen roiskevoitelu ei kyllä toimi nykypäivän synteettisillä öljyillä, ne eivät sumuunnu kuten mineraaliöljy. Synteettisissä moottoriöljyissä on ihan tarkoituksella sumuuntumista ehkäisevää lisäainetta koska kukaan ei halua ajaa öljyltä haisevalla autolla.

        Onneksi olkoon, pilaan pienkonettasi hyvää vauhtia!


      • Anonyymi
        Stiga meilläkin kirjoitti:

        Ihme juttua että Stigat ei muka kestä. Meillä on kestänyt hyvin. On Stiga multiclip ja siinä tuo kiinalainen Linhai-moottori. Monta vuotta on ajeltu ja ongelmia ei ole ollut. Huoleton peli. Aikaisemmin oli Briggs&Stratton koneella oleva ja sekin oli muuten hyvä mutta vaikea saada käyntiin. Ja käyntikin oli sellaista aaltoilevaa humpailua. Naapurilla oli Tecumseh-moottorinen Caravan ja siinä oli jos jonkin sortin ongelmaa. Nyt hänellä on Honda ja näyttää tuo autokyytiä saavan vaikka heillä ei ole kesämökkiä jonne menisi ruohonleikkuuseen.... taitaa käydä huollossa.
        Ihmettelen vaan onko tuo Stigan ja Linhain huono laatu muka totta?

        Kyllä ja ei.

        Stiga on nykyään halpisbrändi ja se näkyy mm. materiaaleissa. Esim. kansi on surkeinta ( ja halvinta ) teräslaatua mitä maailmanmarkkinoilta löytyy. Tästä on seurauksena Stigojen nopea ruostuminen. Asiaa ei yhtään auta sekään että kannen materiaalivahvuus on pieni, siis ohutta läkkipeltiä. Lisäksi pinnoite on nykydirektiivien mukaisesti vesiohenteinen.

        Sumec-Linhain moottoreissa ei sinänsä ole moitteen sijaa teknisesti mutta laadunvalvonta on heikkoa. Jos eurooppalainen / amerikkalainen / japanilainen valmistaja ottaa tuotantolinjalta sivuun tarkastusta varten 10 laitetta vuorokaudessa, tutkii kiinalainen 10 laitetta viikossa jos sitäkään.

        Laadunvalvonta on kallista ja se hidastaa tuotantoa. Näin virheet huomataan myöhään ja viallisia laitteita saattaa olla jo merikonteissa matkalla eurooppaan tai mihin vain.


    • logger70

      Ostin stiga multiclip 50 plussan hondan koneella vuonna 2006.
      Öljyt vaihdettu milloin olen muistanut ja huoltanutkin vähän miten sattuu
      milloin olen kerinnyt tai viitsinyt. Leikkuri on niin paskan peitossa ettei siitä kohta
      näe edes onko se stiga. Seitsemäs kesä menossa eikä leikkurissa ole ollut mitään vikaa :D

      • Lykättävä

        Myös stiga multiclip (rental) Hondan koneella. Ostin vuonna 2006 tämän kun siinä oli Hondan kone. Pari kertaa Öljyt vaihdettu. Aina käyntiin. Ei ole tarvinnut katua. Kannattaa leikkuria ostaessa kiinnittää huomiota moottorivalmistajaan. Voipi välttyä monelta murheelta.


    • Nurtsi

      Näinpä näin, sama leikkuri iänkin puolesta kuin yllä, mutta kiinan (Linhai) koneella.
      Oli väärä paikka säästää, eniten sylettää käyntihäiriöt ja kaasun säädön surkea/olematon toiminta ja öljyä menee tasasta tahtia. No onhan tuo jo seittemättä kesää vielä hengissä, mutta varmaa on että seuraavassa leikkurissa ei lue Stiga.

    • klipklip

      ostakaa klippo niin ei oo ongelmia,kertasijoitus vähän kalliimpi mutta ei tarvii juosta huollossa kokoajan,raha tulee ns. takaisin.

    • Stiga = 666

      Sama tarina, joka tällä palstalla on jo kirjoitettu monta kertaa:

      Noin viidentoista käyttökerran jälkeen moottori laukesi. Käynnistyy hetkeksi, kierrokset hummaa ylös ja alas. Sitten sammuu eikä enää lhde käyntiin.

      Taitaa olla nämä Stigat suunniteltu kestämään tuo tasan 15 leikkuukertaa.

    • Engine stops when wa
    • Seniori.

      Käänsin "Bingin" avulla:

      Kiitos vastaus oli oikeassa: ongelma ratkaistu! Stiga tuotu sanoi, että jotkut 2007/2008 mallit ovat liian tiukka/kapea airholes gastank korkit. Jos löysää korkki vähän ja se toimii kunnolla (ei lopu kun lämmin), niin tämä on ongelma. Tehdä YMP: n korjata perminantly vähän isompi ilma-aukkoja. Tämä kaikki koska tyhjiö polttoainesäiliö aiheuttaman polttoaineen comsumption, täytyy täyttää ilma - muuten moottorisaha lakkaa toimimasta.

      Tuli mieleen joskus nuorna miehenä kun auton moottori sammui, epäilin polttoainemittarin näyttämää! avasin polttoainetankin korkin, kuului "sihaus" menin käynnistään moottorin, joka hyrähti käyntiin ja taas mentiin! Polttoainekorkin korvausilmareikä oli tukossa jonka sain jotenkin avattua.
      Taitaa joskus olla korvausilman saanti syynä kun moottori sammuu!

      • Anonyymi

        Jossakin kiinakoneessa joudun keväisin käyttämään starttipilottia n. 2-3 minuutin ajan ja sen jälkeen lähtee "vetämään" mistähän mahtaa olla kyse? Tuo ilmiö siis vain kun ollut pois käytöstä sen talviajan


    • Baarnessi

      Klippo Hondan koneella leikelty yli 10 vuotta eikä mitään mutinoita. Suositukset.

    • jekulis

      Sama juttu muuten myös Hondan autoissa, yllättäviä korjaustarpeita ei tuppaa ilmaantumaan.

    • Kokemusta on

      Ainut oikea moottori pienkoneissa ja isommissakin on Honda. On hieman kalliimpi kun muut, mutta säästyy monelta harmilta käynnistyvyyden ja korjausten suhteen. Ja on hiljainen, huoleton sekä pienikulutuksinen verrattuna muihin.

    • 50 rental

      Viisi vuotta on Multiclip rental B&S:n moottorilla pelannut muuten täydellisesti, paitsi viime kesänä piti tulpan johto vaihtaa, kun ei suostunut käynnistyyn. Alkuperäisen johdon häiriönsuodattimessa on kuulemma tyyppivika.. Muutoin lähtee joka kerta eka nykäisyllä käyntiin ja leikkaa hyvän jäljen (silppuaa siis alle). Keskeltä taittuva aisa on todella kätevä aidan vierustoja leikatessa. Monenlaisia sätkättäjiä olen vuosien aikana työnnellyt, mutta tämä on kyllä toistaiseksi paras!

    • ei_Stigaa

      Minulla oli Stiga Park Prestige eli Stigan ns. lippulaivamalli noin 3 vuotta. Ajoin sillä suurta hyväpohjaista n. 5000 m2 nurmikenttää aina niinä hetkinä kun laite oli ajokunnossa.

      En enää ikinä osta Stigaa. Minulla oli aivan järkyttävä määrä ongelmia kyseisen virityksen kanssa. Se hajoili jatkuvasti. Koneen ylläpito maksoi - uskokaa tai älkää - enemmän kun perheemme kahden henkilöauton.

      Onneksi pääsin romusta eroon.

      Varokaa Stigaa - päällepäin "kaunis", mutta aivan järkyttävän huonoa suunnittelua ja toteutusta!

    • Tyytyväinenstigaan

      Itse ostin stigan vuonna 2009 oli mallia multiclip 50 se Rental B sähkö startilla vetävä siis työnnettävä auttaa itse liikkumisessa no on toiminut pelkällä öljyn vaihdolla aina täydellisesti ja niin toimii vieläkin

    • stiganen

      Osaisiko joku Stiga-asiantuntija kertoa mistä johtuu, kun moottori käy vain "täysryypyllä" ja hummaa edes takaisin. Kaasua ei voi höllätä yhtään, muuten sammu. (Kone on Kiinan härpäke)

    • Stiganen84

      Stiga oli hyvä, nyt kiinan kuraa. Ajoleikkureiden osat kalliita ja leikkuupöydät LUOKATTOMIA. Työnnettävistä koneista oma stigan kiinamasiina onneton, Brigsin ja hondan koneet hyviä mutta se Stigan runko... Vaijerit, kahvat ja pyörät kulutuskamaa potenssiin sata verrattuna vaikka halpoihin kiinan vehkeisiin.

    • Tervelotja

      Stiga on laadultaan p--ka!

    • Rasvasormi

      Stiga Multiclip 50, vähän käytetty, pensatankki halki, öljytikku tärinästä poikki, ei lähtenyt käyntiin, purin kaksi kertaa kaasarin ym, kaadoin tulpanreiästä lirauksen pensaa niin valutti sylinterin tiivisteen välistä pensat kankaalle, kannentiiviste palanut.

    • kuulari

      Pankaa vaseliini kuulalaakereihin uuden ostaessanne,niissä ei sitten ole rasvaa yhtään.Menee äkkiempää vaihtoon koko kone, jos ei osaa huoltaa.

    • Anonyymi

      Klippo classic on toiminut aika hyvin. Paino sanalla classic.

      • Anonyymi

        Paino sanalla paino. Palataan asiaan kun klippon on laihtunut 30 kg.


    • Anonyymi

      Stiga laatu on ihan per...ä.
      Ostin vetävän ruohonleikkurin ja laitteen veto kesti 20min ekalla ajolla.
      Soitin ostoliikkeeseen ja vastaus oli huoltoon... ei vittu laitetta käytetty 20 min eikä saa uutta tulalle. EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN OSTAA STIGA MERKKIÄ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe