Haluaisin löytää tyylikkään hääpaikan, jossa olisi JOKO puutarhaa, mutta en halua kartanoa, koska sisustus on yleensä liian antiikista. En nyt tarkoita ihan perusruusupensaita ja perennepenkkimeininkiä puutarhalla. (Itse olen alalla) TAI merellistä miljöötä. Olisi kiva jos olisi merellinen rakennus / sisustus, ja puutarhaa. Usein merelliset paikat ovat aika karuja. Olisi kiva jos paikka olisi järven tai meren rannalla.
Olen jos aika monia paikkoja selaillut netissä läpi, ja tulee vaan mieleen, että Suomesta ei ehkä sellaista löydy - Ruotsissa sen tyyppisiä sen sijaan olisi.. Helsingissä asumme, joten Etelä-Suomen alueelta paikka voisi mieluiten olla..
Tuleeko jollakulla mieleen?
Puutarhaa tai merta ---Mistä Hääpaikka?
13
2394
Vastaukset
- Mie vain
nettisivuja. Et mainitse missä päin Etelä-Suomea asut, joten on vähän vaikeaa antaa vinkkejä mutta tuosta kartanosta on pidetty kovasti. Sitten voisit käydä vilkaisemassa Ala-Lemun kokouskartanon sivuja, Villa Y-Hovin sivuja osoitteesta ravintolaherman.com, Rymättylän Pohjankulmankin voisit tsekata ja Turun Ruissalossa omistaa vuokrattavia huviloita monikin yhdistys. Tiedot löytyvät osoitteesta ruissaloyhdistys.com. Kovasti menevät nämä kaikki Turun suunnalle, mutta muut voivat sitten antaa linkkejä muualla eteläisessä osassa Suomea sijaitsevista kohteista, jotka saattaisivat kiinnostaa sinua.
- Mie vain
Piti siis oleman Rymättylän Pohjankulma.
- Mie vain
Mie vain kirjoitti:
Piti siis oleman Rymättylän Pohjankulma.
ihan tosissani ja pengoin ikivanhoista hääpaikka-aiheisista keskusteluista lisää vinkkejä. Osa voi olla vanhentunuttakin tietoa, mutta kysyvä ei tieltä eksy. Siis Kirkkonummella on Hvittorp, aivan uskomattoman upea paikka järven rannalla. Jugendlinna, jonka ovat suunnitelleet omaksi kodikseen Gesillius, Lindgren ja Saarinen viime vuosisadan alkupuolella. Siuntion Lepopirtistä kansa näyttää pitäneen, ilmeisesti myynti on Siuntion Kylpylän kautta. Majvikin hotellia on kehuttu (ei aavistustakaan missä paikka on, mutta googlaamalla löytynee), Villa Rullud on mainittu samoin Ljunngheda, joku mainitsi Suitian (Suitialan?) linnan ja minulle tuli vielä mieleen Mustion linna. En tiedä, vuokrataanko kahta viimeksi mainittua yksityisjuhliin, mutta nettisivuilta asia selvinnee. Etköhän näillä pääse jo eteenpäin. Oli aivan unohtua, joku vinkkasi katsomaan Kirkkonummen kunnan nettisivut, siellä pitäisi olla listaa juhlapaikoista kunnan alueella.
- Mie vain
Mie vain kirjoitti:
ihan tosissani ja pengoin ikivanhoista hääpaikka-aiheisista keskusteluista lisää vinkkejä. Osa voi olla vanhentunuttakin tietoa, mutta kysyvä ei tieltä eksy. Siis Kirkkonummella on Hvittorp, aivan uskomattoman upea paikka järven rannalla. Jugendlinna, jonka ovat suunnitelleet omaksi kodikseen Gesillius, Lindgren ja Saarinen viime vuosisadan alkupuolella. Siuntion Lepopirtistä kansa näyttää pitäneen, ilmeisesti myynti on Siuntion Kylpylän kautta. Majvikin hotellia on kehuttu (ei aavistustakaan missä paikka on, mutta googlaamalla löytynee), Villa Rullud on mainittu samoin Ljunngheda, joku mainitsi Suitian (Suitialan?) linnan ja minulle tuli vielä mieleen Mustion linna. En tiedä, vuokrataanko kahta viimeksi mainittua yksityisjuhliin, mutta nettisivuilta asia selvinnee. Etköhän näillä pääse jo eteenpäin. Oli aivan unohtua, joku vinkkasi katsomaan Kirkkonummen kunnan nettisivut, siellä pitäisi olla listaa juhlapaikoista kunnan alueella.
Lipsahti näköjään kirjoitusvirheitä edelliseen viestiin. Arkkitehdin piti siis olla Gesellius. Hvittorpin olinkin kirjoittanut oikein, mutta unohdin kokonaan järven toisella rannalla olevan Hvitträskin joka siis oli arkkitehtikolmikon koti aikoinaan eikä Hvittorp kuten väitin. Vaikka et halua vinkkejä kartanoista, laitoin tuonne ensimmäiseen viestiini pari kartanoa, joiden juhlatilat eivät ole liian "kartanomaisia" ja joissa on upea puisto. Melkoisen mielenkiintoinen juhlapaikka voisi olla myös Vihdissä sijaitsevan Olkkalan kartanon Tallinvintti. Kuvien perusteella paikka on viehättävä ja olen käynyt alueella ja ihastunut pihapiiriin ikihyviksi. Vanhoja puita ja kauniita rakennuksia. Matkaa Helsingistä noin 50 km. Jos olette Helsinkiläisiä, kannattaa käydä ensin katsomassa vaikka vain tuota ympäristöä. Vielä vähän tuosta aiemmin mainitsemastani Suitian linnasta/kartanosta. Linna on ollut kuvauspaikkana Tähden kertovat komisario Palmu elokuvan loppuratkaisun paikkana. Kävin myös katsomassa Kirkkonummen nettisivuja ja matkailu ja vapaa-aikaosiosta löytyi pitkä lista. Upinniemestäkin voisi löytyä mukava juhlapaikka, taitaa olla aivan meren rannallakin vielä. Kannattaa siis tutustua myös rannikkokuntien nettisivuihin tai heittää reippaasti hakuja tyyliin "Siuntio juhlapaikat."
- Mie vain
Sinähän sanot suoraan asuvasi Helsingissä!!! Aloin vain heti fundeeraamaan noita paikkoja. Katsasta muuten myös veneseurat!! Niillä saattaa olla hienoja kerhotaloja, joita vuokrataan juhlatiloiksi. Heitä kaikki verkot veteen, niin varmasti jotain mukavaa löytyy. Paljonko muuten tulee vieraita ja ovatko kyseessä tanssihäät, olisi nimittäin vielä yksi idea hihassa, mutta kerron sen kun tiedän eemmän.
- trieste...
Mie vain kirjoitti:
Sinähän sanot suoraan asuvasi Helsingissä!!! Aloin vain heti fundeeraamaan noita paikkoja. Katsasta muuten myös veneseurat!! Niillä saattaa olla hienoja kerhotaloja, joita vuokrataan juhlatiloiksi. Heitä kaikki verkot veteen, niin varmasti jotain mukavaa löytyy. Paljonko muuten tulee vieraita ja ovatko kyseessä tanssihäät, olisi nimittäin vielä yksi idea hihassa, mutta kerron sen kun tiedän eemmän.
Kiitoksia vastauksista,
Pitääpä käydä näitä "uusia" vaihtoehtoja taas läpi :)
Nuo kirkkonummen -siuntion paikat olen läpi katsastanut, monet linnat ja muut ovat liian värikkäitä sisältä. Neutraali väritys olisi parempi, jotta omat vähäiset koristelut tulisivat paremmin esille..
Vene- ja pursiseuroja olen katsellut myös..
No muiden häissä kovasti olen tykännyt tanssia ja nimenomaan live-bändin tahdeissa, eli kyllä luulen että moista tunnelmaa on mahdoton korvata soittamalla kipaleita levyiltä.. Vieraiden lukumäärä olisi siinä 60-80 hujakoilla. - trieste1564
trieste... kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista,
Nuo kirkkonummen -siuntion paikat olen läpi katsastanut, monet linnat ja muut ovat liian värikkäitä sisältä. Neutraali väritys olisi parempi, jotta omat vähäiset koristelut tulisivat paremmin esille..
No muiden häissä kovasti olen tykännyt tanssia ja nimenomaan live-bändin tahdeissa, eli kyllä luulen että moista tunnelmaa on mahdoton korvata soittamalla kipaleita levyiltä.. Vieraiden lukumäärä olisi siinä 60-80 hujakoilla.Olen haravoinut siis arviolta 200 paikkaa jokaisesta etelä-Suomen kunnasta, mm. kuntien nettisivujen kautta... toistaiseksi tuloksetta :/
- Mie vain
trieste... kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista,
No muiden häissä kovasti olen tykännyt tanssia ja nimenomaan live-bändin tahdeissa, eli kyllä luulen että moista tunnelmaa on mahdoton korvata soittamalla kipaleita levyiltä.. Vieraiden lukumäärä olisi siinä 60-80 hujakoilla.torpata vielä yhden ideani. Näitä erilaisia saaristoristeilyjä tekeviä yhtiöitähän melkoisen paljon. Tuli vain mieleen, että miksi etsit saaristolais/meritunnelmaa sisältä, kun voisitte vuokrata sopivankokoisen aluksen. Voisi sellaisessa mahtua tanssimaankin pienen bändin säestyksellä. Hinnoista en tiedä, mutta kysymällähän asia selviää.
- Mie vain
trieste... kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista,
No muiden häissä kovasti olen tykännyt tanssia ja nimenomaan live-bändin tahdeissa, eli kyllä luulen että moista tunnelmaa on mahdoton korvata soittamalla kipaleita levyiltä.. Vieraiden lukumäärä olisi siinä 60-80 hujakoilla.purjelaivat. Niitäkin voi vuokrata. Helsingissäkin pitää moni laiva majapaikkaansa. Löysin laivat heittämällä hauksi ehkä tunnetuimman eli Kuunari Helenan, joka pitää majapaikkaansa Turussa, mutta Helenan kautta sain listan vuokrattavista laivoista. Hinnoista en sitten tiedä mitään, mutta koska olen jo monesti todennut että kysymällähän se selviää, toimii ohje myös tässä. Nyt, en taida keksiä enää muuta.
- Mie vain
trieste1564 kirjoitti:
Olen haravoinut siis arviolta 200 paikkaa jokaisesta etelä-Suomen kunnasta, mm. kuntien nettisivujen kautta... toistaiseksi tuloksetta :/
että olet asettanut vaatimuksesi liian korkealle. Eiköhän tässä kuitenkin ole tärkeintä se, että aion viettää valittusi kanssa koko loppuelämäsi. Sitä päätöstähän voi juhlia vaikka tulevaisuus näytä hyvältä. Men nyt hyvä ihminen peilin eteen ja katso ja mieti hyvin tarkasti mikä on tärkeintä. Tuleva elämäsi avioliitossa vai yksi juhlapaikka. Jos bileet ovat hyvät, eivät vieraat kiinnitä paikkaan juuri huomiota. Voin kokemuksesta sanoa näin, koska olen ollut häissä, joissa oli niin hauskaa, että en muista itse juhlapaikasta juuri mitään, en kiinnittänyt asiaan huomiota. Muu oli tärkeämpää.
- VirveH
Meillä oli toukokuun lopussa häät ravintola Saaressa, Sirpalesaaressa.
Sää oli puolellamme ja saatoimme nostaa maljan terassilla ja oleskella ulkona ruokailujen välissä rantakallioilla. Pieni merimatka Caruselilta Sirpalesaareen oli mukava lisä.
AS Ravintoloiden myyntipalvelu oli todella avuliasta ja ammattitaitoista ja keksi itse ehdotta meille esim musiikkisoittajaa veneen saapuessa vieraiden viihdykkeeksi ja shamppanja pullon avaaminen hääparille miekalla.
Kävimme etukäteen ”vakoilemassa” ja ihastuimme heti; henkilökunta oli todella ammattitaitoista ja palvelu ensiluokkaista mutta välitöntä. Ruoka suussa sulavaa.
Meillä oli reilu 50 vierasta mutta salihan vetää jopa 200. Sali ei kuitenkaan jäänyt tyhjännäköiseksi meidän porukallakaan ja jäi hyvä tanssilattia ja tila bändille.
Pöytiin tarjoiltu illallinen oli herkullinen ja pihvit tulivat medium kypsinä kuten tilattu josta keittiölle iso plussa.
Suosittelen Saarta todella mielelläni! - edullinen paikka
Kannattaa katsoa långvikin paikkaa, jota vuokraa nuorisoseura tms.
http://www.ksuf.fi - pööppelipöö
Villa Volax. Siellä on sekä merta että "lievää" kartanomaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446