Apua Please focus -99 1.6

Kajo

Eli viimeviikolla meni akku(väittivät).Varta 140€
Sitten katos tehot alakierroksilla ja röpötti, aivan kuin 1 pytty ei pysyis mukana. Huollossa havaittiin imupuolella olevan huohotinletkun olevan rikki, se korjattiin & uusittiin tulpat. 90€
Vasta oli tullut laitettua uudet kesärenkaan 300€.

Huotinletkujen ja tulppien uusiminen autto hiukan tehottomuuteen ja tyhjäkäyntiin, mutta vika ei korjaantunut kokonaan. Toinen huoltomies laskutti 160€ ja väitti ensin että venttiilit vaatii säätöä, sitten soitti uudestaan ja sano että Venttiili palanut korjaus arvio 1500€. No tää jälempi ei tiennyt, että ongelmaa oli jo tutkittu tuolla ekassa huollossa kun huohotinletkut vaihdettiin. Siellä päästöt oli ok niin tyhjäkäynnillä kuin kuormassa, eli voiko se olla tosiaan venttiiliremppa edessä. Niin ja virtapuolen grafiikka näytti olevan ok kans. Jos auton arvo on ehjänä joku 3500€, ei hirveesti innostais korjauttaa 1500 - 2000€

Voisko venttiilin nostimet jumissa, tai rikkinäisestä huohotinletkusta irronut kumimuru ois tukkinut jotain jne ?.

Apuja kaivataan.

5

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sskkdd

      Ei kannata käyttää montaa korjaamoa koska eihän ne voi tietää mitä on tutkittu ja mitä ei edellisessä paikassa.

      Ei auta muuta kuin tutkituttaa autoa pajalla. Kallista tuntuu olevan korjaaminen mutta jos auto muuten kunnossa niin miksi ei.

    • vvbb

      OSAAVA merkkiliike olisi jo ratkaissut ongelman. Venttiili ei voi olla palanu jos päästöt on kohdallaan. Voi olla pikkuvika kunhan sen löytää. Onko auto ollut rauhallisessa ajossa ja karstaantunut? Katalysaattori tukkeessa? Käy ajamassa 5-10 km lenkki maantienopeudessa(80-100) kolmosvaihteella, kierrokset kokoajan siellä n 4000 tai yli. Tarkasta ensin että öljyt on ylärajassa.

      • merkkiliikkeessäkin

        Busines on busines merkkiliikkeessäkin.
        Minullekin ne ois myyneet vaihtokoneen,
        kun öljypumppu hajos. Eivät "tienneet"
        missä vika oli.
        Ite pitää ymmärtää autostaan, että niiden kanssa pärjää.
        Ties vaikka sullakin olis tulpanjohto huono?


    • Jannu*

      Kantsis kokeilla puolan vaihtoo.. itelläni ollu oman focuksen kans samanmoisia ongelmia ja puolan vaihto autto.. eikä yrittänyttä laiteta =)

    • ville211

      Joo, ostin myös Ford Focus vm-99 ajettu 178 000km ja kansiremppa tehty liikkeessä 3 tuhatta kilometriä sitten. Huoltokirjat ja kaikki mukana. Ilmeni kuitenkin melko pian koneen vievän öljyä noin 1 litra 300km. Katsastettu myös oli ja päästöt kunnossa. No kaikki sanoivat että vaihtaa Fordin omat öljyt niin kyllä se siitä. Vaihdoin. Ajossa kuitenkin yhtäkkiä tuntui että tehot lähti ja alkoi pöristä ja mahtava savu putkesta. Sammutin koneen. Käynnistin uudelleen. Ei savua vaan kävi kolmella ravistaen. Puristuspaine mittaus. Yksi sylinteri täysin ilman painetta. Hinta arvio samoissa kansirempassa eli n. 2000 No onneksi olen itse asentaja ja remppasin itse maksoi osat 280e. Syynä kaksi pakoa palanut. Öljyn kulutus johtui kiinni karstottuneista männänrenkaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe